Skrevet av Emne: Benkproblemer  (Lest 3171 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Benkproblemer
« #15 : 31. oktober 2009, 18:58 »
har du 3 meter lange armer?

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Benkproblemer
« #16 : 31. oktober 2009, 19:01 »

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Benkproblemer
« #17 : 31. oktober 2009, 19:12 »
har du 3 meter lange armer?

nope, 184 på sokkelessen, uten gorilla armer. Er nok bare et håpløst tilfelle.


Denne har jeg tittet på og jeg må jo si at Dave Tate beskriver meg på en prikk noen steder i videoen, feks

"the bar is gonna be here, sometimes they do their shit, you know pre press"

Jeg er utrolig vinglete på benken, selv om jeg føler at jeg spenner meg opp, mulig litt for lite av presset på traps, og jeg presser nok stanga fra meg og ikke meg bort fra stanga.

Det er nå så, kanskje jeg burde huke fast en av disse PT´ene på Elixia og se om de har noen tips, tvilen er dog stor.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Benkproblemer
« #18 : 31. oktober 2009, 23:59 »
nope, 184 på sokkelessen, uten gorilla armer. Er nok bare et håpløst tilfelle.

Denne har jeg tittet på og jeg må jo si at Dave Tate beskriver meg på en prikk noen steder i videoen, feks

"the bar is gonna be here, sometimes they do their shit, you know pre press"

Jeg er utrolig vinglete på benken, selv om jeg føler at jeg spenner meg opp, mulig litt for lite av presset på traps, og jeg presser nok stanga fra meg og ikke meg bort fra stanga.

Det er nå så, kanskje jeg burde huke fast en av disse PT´ene på Elixia og se om de har noen tips, tvilen er dog stor.


Hvor lange er armene da?

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Benkproblemer
« #19 : 01. november 2009, 00:12 »
Hvis du har mulighet bør du få noen med peiling til å "coache" deg mens du løfter. Det kan føles som om alt er på riktig sted selv om det ikke er tilfelle, og det er ikke så greit å se seg i speilet når man benker...
Svak, sur og full av varer.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Benkproblemer
« #20 : 01. november 2009, 10:51 »
Flotte innlegg av Ivrig Pingle som sender deg på rett vei hva øvelsen benkpress gjelder.

Hvis jeg kan legge til noe så må det være at du bør trene opp skulderstyrken din. Militærpress er nevnt, som er en flott øvelse. Jeg vil anbefale at du i tillegg trenerskråbenk med manualer, sittende og stående manualpress er også viktig. Mye av problemet ditt kan være dårlig stabilisering og balanse, dette kan du trene opp med manualpress. Mange som sliter med benkpress har problemer med skulderstyrken og på den måten får de ikke brukt kreftene maksimalt. Lykke til!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Benkproblemer
« #21 : 01. november 2009, 12:01 »
Jeg leser mange gode råd her.  Her er i all beskjedenhet noen fra meg.
 * Pass på at skuldrene dine ikke havner opp mot ørene.  Bruk lats til å trekke dem ned mot hoftene.
 * Varier grepsvidde, belastninger, antall sett og antall repetisjoner.  Variasjon er en nøkkel til framgang.
 * La albuene peke på skrå vekk fra hodet, ikke rett ut til sidene.  Benkpress bør IKKE være flies med stang.
 * Tren i alle fall noen av løftene med hovedvekt på eksplosivitet.
 * Alt for mange kjører hjelpereps og negative repetisjoner på omtrendt hver eneste trening.  Dette henger igjen fra vranglæra til Arthur Jones og Mike Mentzer på åttitallet.  Dersom du trener på den måten, blir du treig og løfteteknikken din forblir dårlig.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Benkproblemer
« #22 : 04. november 2009, 09:39 »
nå har jeg nok funnet årsaken til benkproblemene mine, knebøy!

Jeg droppa bøyen i går og kjøre bare rett på benk, vektene fløy opp uten problemer. Har vært litt redd for at det var det det var og i går fikk jeg det bekreftet, jeg får rett og slett alt for stor belastning på høyrehånden i bøy, belastningen i albueleddet blir for høy med påfølgende smerter i underarmen, biceps, tricepsfestet. Noe som gjør at jeg ikke klarer å løfte sikkelig i benk.

Skal prøve å ta en prat med en av PTene der jeg trener som er kvinnelig norgesmester i styrkeløft og se om hun kan få sikk på teknikken min. Takker alle for svar

Utlogget Fosen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Benkproblemer
« #23 : 04. november 2009, 09:54 »
Holder du muligens for smalt grep i bøy?

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Sv: Benkproblemer
« #24 : 04. november 2009, 10:10 »
Det er ingen umulighet, kjørte to tre sett i bøy etter benken, holdt da veldig mye bredere, men da fikk jeg problemer med at stanga gled mer og mer av etter hver repp.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Benkproblemer
« #25 : 04. november 2009, 10:24 »
Dette er et gammelt og velkjent problem.  Da jeg trente på KK-67 i Trondheim tidlig på nittitallet, lærte jeg av gamlekara at benk bør trenes før knebøy dersom de to øvelsene kjøres på samme dag.

Grepsvidden din i knebøy kan du med fordel øke gradvis med f.eks. en fingerbredde hver 14. dag istedenfor å prøve å gå vidt ut med en gang.  Tunge roøvelser, foroverbøyd sidehev og nedtrekk med bredt grep vil gi deg mer kjøtt bakpå skulderene, så vekta ligger stabilt i knebøy.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!