Skrevet av Emne: En 14 år gammel gutt tar 150kg på knebøy? Gikk fra supersvak til ganske sterk.  (Lest 9620 ganger)

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Hei og hå, jeg har dog lyst å vite hva dere mener om at en 14 år gammel gutt tar 150kg på knebøy, jeg veier dog 70kg. Det jeg kan si er at det er et halvt år siden jeg begynte å trene, JEG HAR ALDRI VÆRT STERK. Var en av de svaksene folksa i klassen, skinny, undervektig osv. Slet litt med spise forstyrellser og hele pakken. Og så for 6 månder siden begynte jeg å trene, gikk fra 59kg til 70kg på 6 månder. Gikk fra 500-1000kcal om dagen til 3000-4000kcal om dagen. Jeg har alltid trodd at jeg ikke har hatt et talent for dette, jeg som alltid har vært svak , og plutselig ganske så sterk. Hele styrketreningen har vært ganske så nytt for meg, der jeg ble større enn de som har øppet med meg i min tidligere tid.

Så hva synes dere om en gutt som er 14 år, tar 150kg på knebøy og er klar for mer? Jeg tar dog 2x av vekten min.

(Hvis dette er posted i feil katagori så flytt)
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Skulle nok vært i styrkeløft forumet ja Wink

Men om det er veldig bra eller ikke er jo umulig for oss å bedømme uten å se løftet.
Selvfølgelig, går du langt nok ned og er rett i ryggen så er jo 150kg bra for en 14 åring det!
Hva er de andre løfta dine på? (ML/BP)
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Dette er ikke spesielt bra. Du bør heller holde deg til ting som ikke krever mye benstyrke. Finnes mange kinesiske jenter på 9-10 år som tar det samme.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Enig med han over. Men det er kanskje noe annet du er god til?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Hei og hå, jeg har dog lyst å vite hva dere mener om at en 14 år gammel gutt tar 150kg på knebøy, jeg veier dog 70kg. Det jeg kan si er at det er et halvt år siden jeg begynte å trene, JEG HAR ALDRI VÆRT STERK. Var en av de svaksene folksa i klassen, skinny, undervektig osv. Slet litt med spise forstyrellser og hele pakken. Og så for 6 månder siden begynte jeg å trene, gikk fra 59kg til 70kg på 6 månder. Gikk fra 500-1000kcal om dagen til 3000-4000kcal om dagen. Jeg har alltid trodd at jeg ikke har hatt et talent for dette, jeg som alltid har vært svak , og plutselig ganske så sterk. Hele styrketreningen har vært ganske så nytt for meg, der jeg ble større enn de som har øppet med meg i min tidligere tid.

Så hva synes dere om en gutt som er 14 år, tar 150kg på knebøy og er klar for mer? Jeg tar dog 2x av vekten min.

(Hvis dette er posted i feil katagori så flytt)
Om du bøyer så langt ned at hofteleddet er nedenfor toppen av kneet ditt når du er i bunn så er det utrolig bra.  Har du bare en liten "knekk" i hofta og kaller det knebøy er det ikke fullt så imponerende. Legg ut en filmsnutt du.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Ikke hør på de to over! 150 med bra dybde er bra og du har talent! Men da må du legge ut film først før noen tror deg...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget EvergoOd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • EAT TO GROW
Synes 150kg for en 14åring som har trent et halvt år er MEGET BRA Wink

Få noen erfarne til å se over løftet, utrolig viktig med rett teknikk. Sliter med ryggen den dag idag, og det skyldes nok dårlig teknikk da jeg startet med treninga. får aldri en ny rygg vettøh Wink
Vekt - 75kg Morgenvekt
Høyde -   174.5cm     

1RM
BP 105
ML 200 (lenge siden)
KB 155
MP ?

Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89612.0

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Video kommer. Må innrømme at løftet ikke var helt 90 grader, men gikk ned så langt jeg klarte. Og kjente det virkelig i beina.

Vel her er mine løft:
Benkpress : 80kg (Dette er overraskene bra, fordi jeg har aldri tatt benkpress, så styrken vet jeg ikke hvor jeg har fått fra)
Markløft: 110kg (Ikke noe bra synes jeg. Synes denne øvelsen er ubehagelig for ryggen)
Knebøy: 150kg (Ganske bra synes jeg, med tanke på at det er noen folk jeg trener med 10 klassinger og 9 klassinger, som ikke tar nærheten av 100kg engang. De tar noe med 60kg, og det synes de er tungt)

Må bare uploade video fra mobil, hvis noen vet hvordan så si ifra.

Tok med et bilde av ryggen min btw, jeg kan si at jeg hadde ekstremt smale skuldre (og smal rygg) før.
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Video kommer. Må innrømme at løftet ikke var helt 90 grader, men gikk ned så langt jeg klarte. Og kjente det virkelig i beina.

Vel her er mine løft:
Benkpress : 80kg (Dette er overraskene bra, fordi jeg har aldri tatt benkpress, så styrken vet jeg ikke hvor jeg har fått fra)
Markløft: 110kg (Ikke noe bra synes jeg. Synes denne øvelsen er ubehagelig for ryggen)
Knebøy: 150kg (Ganske bra synes jeg, med tanke på at det er noen folk jeg trener med 10 klassinger og 9 klassinger, som ikke tar nærheten av 100kg engang. De tar noe med 60kg, og det synes de er tungt)

Må bare uploade video fra mobil, hvis noen vet hvordan så si ifra.

Tok med et bilde av ryggen min btw, jeg kan si at jeg hadde ekstremt smale skuldre (og smal rygg) før.

FYI så er ikke 90 graders bøy, godkjent styrkeløftknebøy.
90 graders bøy.

Styrkeløft bøy
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Bruker kreatin, karb puvler, protein (hender avogtil at jeg bare kjøper en boks med gainer istenden for å blande carb ob protein) og glutamine.

Strakk rygg har jeg under løftet, men jeg går ikke helt ned 90 grader. Får vel prøve om noen uker, og gå ned 90 grader.

Kommer det kviser av kreatin btw? har merket noen par kviser her og der etter jeg begynte med det.
Vil vel egentlig kalle min knebøy løft litt "kvart-bøy".
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Bruker kreatin, karb puvler, protein (hender avogtil at jeg bare kjøper en boks med gainer istenden for å blande carb ob protein) og glutamine.

Strakk rygg har jeg under løftet, men jeg går ikke helt ned 90 grader. Får vel prøve om noen uker, og gå ned 90 grader.

Kommer det kviser av kreatin btw? har merket noen par kviser her og der etter jeg begynte med det.
Ja man får kviser av alle typer bol, også kreatin.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Kalles kostholdstilskudd. Ikke at jeg går på anabolic steorides nei. Uansett er ikke kreatin er vondunder middel som gjør at man plutselig løfter 60kg mer. Har hjolpe meg å løfte 1 reps mer ja, men ikke noe mer enn det. Har også gjort sånn at jeg kan trene lengre.
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Utrolig mange idioter her på forumet som bare skriver bullshit når man vil ha seriøse svar..

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Kalles kostholdstilskudd. Ikke at jeg går på anabolic steorides nei. Uansett er ikke kreatin er vondunder middel som gjør at man plutselig løfter 60kg mer. Har hjolpe meg å løfte 1 reps mer ja, men ikke noe mer enn det. Har også gjort sånn at jeg kan trene lengre.
Dette "kreatinet" minner mistenkelig mye om anabole steroider. Og btw så kalles det kosttilskudd, ikke kostholdstilskudd.

Utrolig mange idioter her på forumet som bare snakker bullshit når man vil ha seriøse svar..
Smart ass? Utrolig mange idioter som skriver hva de mener om noe som har null relevans til saken, uten å svare på topic i det hele tatt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget pijus

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Så enig. TFKong1, søk på kreatin (creatine) på google, så finner du raskt ut av hva det er.
Oppdrag - Stor og Stærk 15 åring.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!