Skrevet av Emne: Hjelp til trening av mage  (Lest 1164 ganger)

Utlogget Viggen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp til trening av mage
« : 25. oktober 2009, 23:15 »
(første post, var litt usikker på hvor jeg skulle plassere "topic'et" men fant ut dette var sikkert best)



Hei Treningsforum!


Jeg vil gjerne trene magen slik at jeg har "sixpack", og det gjerne til jul (om det er et realistisk mål)

Grunnen til at jeg vil gjøre det er at ei venninne, som jeg er veldig glad i, sa at jeg burde skaffe meg det.
Det hørest kanskje ut som om jeg trener for feil grunn, men jeg mener at dette er en god grunn til å gjøre det. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å oppnå dette før Jul, slik at jeg kan "gi" henne sixpack til Jul.  Smile


Jeg er villig til å legge om kostholdet, og trene ofte og hardt.

Litt bakgrunn:

Trent Judo i 8 år, frem til i fjor.
Trente mage ved å ta en del situps hver kveld i rundt 6 måneder, i fjor.
Jogget 3000 meteren en del i slutten av Sommerferien.



Hvordan jeg ser ut:

LINK:
http://img200.imageshack.us/gal.php?g=dsc00194jd.jpg





Hvordan kan jeg raskest oppnå "sixpack" med denne kroppsbygningen?
(Jeg vet det ikke er noen "kongevei")


Spørsmål:


Hvilken trening anbefaler dere for meg?

Er det realistisk å kunne ha "sixpack" innen Julaften? (Ca. 2 måneder.)

Det virker sikkert som om jeg ikke vet hva jeg gjør, og det er egentlig ganske sant.
Det er derfor jeg spør dere, som kan uten tvil mye mer enn meg.


Tusen takk for eventuelle svar!!  Smile


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp til trening av mage
« #1 : 25. oktober 2009, 23:23 »
Det er realistisk å ha sixpack innen julaften, men da tror jeg du må diettere fram til da.

EDIT: Eller tja.. Jeg vet ikke hvor store magemuskler du har da.. Men hvis det er størrelsen som er for dårlig vil du ikke rekke å få skikkelig sixpack før jul tror jeg.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Håvvi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Hjelp til trening av mage
« #2 : 26. oktober 2009, 14:49 »
Sit-ups og benhev i ribbevegg eller stativ to ganger i uken. Jeg legger vekter på brystet og kjører sit-upsene med få tunge reps, det funker bra. Benhev er det bare å kjøre et par sett med 10-12 reps hver dag.

Løp også 3-4 ganger i uken for å få frem magemusklene! Ingenting er umulig  Wink

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Hjelp til trening av mage
« #3 : 26. oktober 2009, 16:21 »
sit-ups og benhev er jo mer hofteleddsbøyerøvelser enn mageøvelser. kjør ab-wheel varianter du...synes du den er for lett så kjør den uten knærne i bakken.
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget mark1

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Hjelp til trening av mage
« #4 : 26. oktober 2009, 20:47 »
For ett fantastisk innlegg, åpenhet og bilder, kan det bli bedre?

Om du har tatt situps i 6måneder så har du kasta bort 5måneder med magetrening.
Situps er utdatert som øvelse, og som poster over sier så tar det mye på hofter pluss at det blir mere eller mindre en kardio øvelse ettersom jeg antar at du klarer over 25 repetisjoner.
Tyngre og få repitisjoner øker styrke og volum.

Nå er det vanskelig å si hvor sterk du er, men dragonflags er en knall øvelse, klarer du ikke med strake bein så bøy ene beinet eller begge, men denne øvelsen stiller krav til styrke i armer også sånn at det ikke er sikkert det er den optimale øvelsen for deg.
Så alternativ 2 er som nevnt over ab-wheel, klarer du det med strake bein så har du en kongeøvelse, men du må nok begynnem med knærne nedi, pass på å gi deg så fort du kjenner det presser/gjør vondt i korsryggen.
Så pass på å skyt rygg og stram magemusklene på vei ned så du virkelig drar ut musklene.
Gjør dette morgen og kveld, da jeg mener at magen tåler mye mere slitasje enn kontraksjonsmuskler som biceps o.l.
Legg også inn andre øvelser selvfølgelig. (bare ikke situps)

Så må du nok på en herlig diett for å rekke dette, masse salat, mager og proteinrik mat fordelt over 7-8måltider, og MASSE kardio.
Ro maskin er fin om du tar laaange tak, dvs at du nesten ligger horisontalt i slutten av draget.

Men kanskje det beste tipset er å si til dama di at ett fullkroppsprogram er veien å gå, og at du heller skal bulke på deg 20kg og deretter gå på diett så hu pent må vente i 1.5år på sixpacken Wink
From fatass to not so fatass
Nov. 08 98kg bf: 25.7%                       Okt. 98.4kg bf: 16.3% spise løfte spise løfte
Mai.  09 94kg bf: 19.4%                      des. 09 102kg bf: 18.5 slutt på bulk
Aug. 09 92kg bf: 16.1%
Sep. 09 92kg bf: 15.7% prøver å bulke

Utlogget fs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 90

Sv: Hjelp til trening av mage
« #5 : 27. oktober 2009, 23:01 »
Greieste vei til definerte magemuskler er masse cardio-trening (helst før frokost) og samtidig styrke/vekttrening. Kosthold er like viktig, så anbefaler deg å spise proteinrik mat. 5-6 måltider om dagen. Tunfisk er helt konge Cheesy Du kan jo også sette opp et sikkelig deffe-program, siden du har så dårlig tid Wink
Benkpress - 45kg
Markløft - 70kg
Knebøy - ?

Logg/bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103291.msg1550746;topicseen#new

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Hjelp til trening av mage
« #6 : 27. oktober 2009, 23:04 »
Greieste vei til definerte magemuskler er masse cardio-trening (helst før frokost) og samtidig styrke/vekttrening. Kosthold er like viktig, så anbefaler deg å spise proteinrik mat. 5-6 måltider om dagen. Tunfisk er helt konge Cheesy Du kan jo også sette opp et sikkelig deffe-program, siden du har så dårlig tid Wink

Du trenger IKKE cardio for å gå ned i vekt, selv om det er praktisk med litt kondisjon. Og det spiller ingen rolle om du gjør kondistreningen før frokost, etter middag eller til kvelds Smiley
Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!