Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76751 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #120 : 07. november 2009, 18:32 »
Tja, det har blitt hoppet over en del steg som er vanlig for å kvalitetssikre vaksiner, for å få den ut kjapt nok. Og så er det også en viss undring over typen vaksine som vi har kjøpt, i motsetning til resten av Europa.

Så helt som en hvilken som helst vaksine er det ikke.

Mine to øre er at det i utgangspunktet blir en risikovurdering. Det er ikke absolutt risikofritt å ta en vaksine, en og annen stakkar får jo alltids bivirkninger, men dette må måles opp mot risikoen og sannsynligheten for å få denne sykdommen. Jeg har tatt vaksiner mot hepatitt og rabies f.eks, fordi jeg har dratt til steder hvor det er en signifikant risiko for å få det, men jeg har aldri å giddet å ta en influensavaksine. Selv om sannsynligheten for å få det vanligvis er sånn passe stor, så er det relativt risikofritt å få influensa. En uke i senga pleier jeg å tåle.

En greie med svineinfluensaen er at den er, så vidt jeg har fått med meg, betydelig mer smittsom en vanlig influensa. Så sannsynligheten for å bli smittet er ganske høy. Og dette gjør det til en problemstilling for landet som helhet, og det er det som gjør det til en pandemi. Vanlig influensa har en iboende dempning fordi det ikke smitter så lett, så utbredelsen går relativt treigt og det er begrensning i hvor mange som blir eksponert. Svineinfluensaen har ikke denne dempningen, så da er det i fellesskapet interesse at en stor andel vaksinerer seg, så det blir mindre smittebærere.

Det vrir det over på et nytt dilemma, hvis vaksinen var kun for meg, så var det totalt uaktuelt. Men hvis sykdommen er farlig for befolkningen som helhet, så vil jeg ta min del for å hindre spredning. Jeg er litt usikker på hvor farlig denne greia egentlig er.

En annen ting som er litt interessant er hvis man ser på statistikken over registrerte tilfeller. Det ser ut som om det kommer en del tilfeller, så flater det ut og går litt nedover før det plutselig skyter i været igjen. Jeg undres litt over om denne utflatingen sammenfaller med all fokusen det var på håndhygiene, og når folk aldri så noe til sykdomen, har man blitt slappere, og smittsomheten har eksplodert igjen.

Så for å oppsummere: vask hendene, og når du har tatt på noe ute, så ikke bruk fingrene til å røre på slimhinner (klø i øyet, nesa, munnen, ta på mat etc.).

Dette var et godt og velfundert innlegg hvor både plusser og minuser var tatt med. Honnør

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554


Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #122 : 08. november 2009, 13:15 »
Konklusjon: Norge står bak svineinfluensa for å tjene penger på legemiddelaksjene sine!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #123 : 08. november 2009, 13:44 »
Konklusjon: Norge står bak svineinfluensa for å tjene penger på legemiddelaksjene sine!
Det må være lov å stille spørsmålstegn med investeringene, prioriterigene, vaksinesikkerheten og krisemaksimeringene av denne saken. Det er "interessant" at Norge tjener milliarder på svineinfluensaen. Ikke bare har oljefondet aksjer i vaksineprodusentene, men også i selskapet som produserer Tamiflu, og disse aksjene har gjort det godt siden nyttår. At Norge betaler forsikringssummer til vaksinegiganten GlaxoSmithKline, (samt innehar aksjer der), for å få ikke-testede vaksiner "i tilfelle en ny influensapandemi" er jo en smule påfallende spør du meg, men bevares, det er sikkert ingenting å lure på. Vaksinegigantene består jo av bekymrede omsorgspersoner som setter din helse først.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #124 : 08. november 2009, 13:46 »
Det må være lov å stille spørsmålstegn med investeringene, prioriterigene, vaksinesikkerheten og krisemaksimeringene av denne saken. Det er "interessant" at Norge tjener milliarder på svineinfluensaen. Ikke bare har oljefondet aksjer i vaksineprodusentene, men også i selskapet som produserer Tamiflu, og disse aksjene har gjort det godt siden nyttår. At Norge betaler forsikringssummer til vaksinegiganten GlaxoSmithKline, (samt innehar aksjer der), for å få ikke-testede vaksiner "i tilfelle en ny influensapandemi" er jo en smule påfallende spør du meg, men bevares, det er sikkert ingenting å lure på. Vaksinegigantene består jo av bekymrede omsorgspersoner som setter din helse først.
Enig, selv tar jeg ikke vaksina.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #125 : 08. november 2009, 14:13 »
Som eit eksempel på krisemaksimeringen her til lands kan eg nevne sjefen min som va so desperat etter å få taki tamiflu (ho e ikkje innafor nåken av høgrisiko-gruppene) at ho sendte kollegaen min inn på apoteket for å lyge på seg ein graviditet! Der måtte ho legge ut detaljerte opplysninga omkring den påståtte graviditeten, men ettersom ho ikkje hadde innlærte detaljopplysninga tok ho med seg eit omfattande skjema for utfylling heime. Usikker på kor detta ende...
Broren hennas som nettopp va ferdig med ein runde med svineinfluensaen hadde vore så uheldig å "komme borti" hunden hennas, og det resulterte i at ho tømte to flaske med antibac over bikkja og gnidde han til ho innbilte seg at evt smittefare var over...

Antibac e forbruksvare på jobb obv, og tastatur, kasse, bankterminal, telefon etc. får sine hyppige omganga med detta bakteriedrepande vidundermiddelet som må ha ein syyyk omsetning atm!

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #126 : 08. november 2009, 15:30 »
Produsenter slipper vaksine-ansvar for bivirkninger

Legemiddelindustrien får fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen

Legemiddelindustrien har krevd - og får - fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen.
(hmm, ja hvorfor har de krevd dette mon tro? er ikke vaksinen sikker da, det har jo de konkludert og understrekt)

http://www.dagbladet.no/2009/11/08/nyheter/svineinfluensa/vaksine/legemiddelindustrien/helse/8934898/
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #127 : 08. november 2009, 17:04 »
Produsenter slipper vaksine-ansvar for bivirkninger

Legemiddelindustrien får fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen

Legemiddelindustrien har krevd - og får - fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen.
(hmm, ja hvorfor har de krevd dette mon tro? er ikke vaksinen sikker da, det har jo de konkludert og understrekt)

http://www.dagbladet.no/2009/11/08/nyheter/svineinfluensa/vaksine/legemiddelindustrien/helse/8934898/

Akuratt det er vanlig prosedyre for alle legemiddelselskaper tror jeg..

Det jeg lurer på er hvorfor WHO forandret epedemi-definisjonen.
Sa brura

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #128 : 08. november 2009, 17:28 »
Det er så psyko mye pisspreik her - folk sm legger ut om ting de ikke hr greie på i det hele tatt.

Hvis dere har mer greie på svineinfluensaen, som dreper fler mennesker  UTENOM RISIKOGRUPPA enn vanlig influensa, så gå imot ofisielle myndigheters anbefalinger, og la vær å ta den!

Men ikke back det opp med crap dere har funnet på internett, og leikediskusjoner om hvor farlig det er eller ikke - for dere hakke peiling.

Og ikke jeg heller - men siden det blir anbefalt, så er det sannsynligvis lurest å gjøre det - da de som anbefaler det har LIIIIIITEGRANN mer å fare med på det området enn alle dere schmartigner til sammen.

Skeptisk arrogant bedreviter? Væresego - drit i det da!

Pffft!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #129 : 08. november 2009, 17:50 »
Jeg lurer på hvor mye de som selger alternative "medisiner" tjener i disse svineinfluensa tidene.
For all del ikke kjøp en vaksine til 70 kroner. kjøp heller en hel haug av urter til 1000 kroner uten noen form for dokumentasjon.  what
Og selvfølgelig tjener de som lager vaksiner/medisiner mye penger. Millioner av mennesker rundt om i verden er sårbare for svineinfluensa og må ha vaksine. Derfor er det god butikk. hvis noen har noe imot de som lager de så er det bare å la være å ta den. Min bror hadde mest sannsynlig svineinfluensa nå nettopp og jeg regner med at jeg ble smitta av han, men jeg kjente nesten ingenting til den. Litt feber og vondt i hodet. Så for min del så trenger jeg ikke å bekymre meg mere Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #130 : 08. november 2009, 19:39 »
Produsenter slipper vaksine-ansvar for bivirkninger

Legemiddelindustrien får fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen

Legemiddelindustrien har krevd - og får - fritak fra ansvar for bivirkninger av H1N1-vaksinen.
(hmm, ja hvorfor har de krevd dette mon tro? er ikke vaksinen sikker da, det har jo de konkludert og understrekt)

http://www.dagbladet.no/2009/11/08/nyheter/svineinfluensa/vaksine/legemiddelindustrien/helse/8934898/

 

Noe sier meg at postordredoktorens løpegutt nok aldri hadde vært FOR en vaksine, uansett hvor trygg den måtte ha vært.

Hvis man googler N.N som skriver disse innleggene så skal man ikke mange klikk før man finner de mest fantasifulle konspirasjonsteorier-myndighetene gjør folk syke med vilje osv.




Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #131 : 08. november 2009, 19:51 »
Det er så psyko mye pisspreik her - folk sm legger ut om ting de ikke hr greie på i det hele tatt.

Hvis dere har mer greie på svineinfluensaen, som dreper fler mennesker  UTENOM RISIKOGRUPPA enn vanlig influensa, så gå imot ofisielle myndigheters anbefalinger, og la vær å ta den!

Men ikke back det opp med crap dere har funnet på internett, og leikediskusjoner om hvor farlig det er eller ikke - for dere hakke peiling.

Og ikke jeg heller - men siden det blir anbefalt, så er det sannsynligvis lurest å gjøre det - da de som anbefaler det har LIIIIIITEGRANN mer å fare med på det området enn alle dere schmartigner til sammen.

Skeptisk arrogant bedreviter? Væresego - drit i det da!

Pffft!

Jeg stoler ikke ett sekund på helsemyndighetene og legemiddelindustrien. Det er vel ingen oppegående folk som virkelig tror at de er ute etter å ta livet av folk, men det er heller ingen oppgegående folk som fornekter at det er for mange interessekonflikter ute og går til at det hele virker plausibelt. Oljefondet har aksjer i GalaxoKleinSmtih, og myndighetene har driti seg litt ut med å kjøpe inn så mye vaksiner. Jeg tror ikke de regnet med at folk var såpass opplyste, så nå pøser de ut propaganda.

Influensa er ulikt hvert år, fugleinfluensa, svineinfluensa, de er alle mutasjoner/varianter av influensa. Hittils har 500? dødd world wide, 20 i Norden. "Vanlig" influensa drepte i fjor 1300 i Norge alene og flere hundre tusen over hele verden. Det har derfor vist seg at denne varianten er ekstremt lite dødlig.

Jeg leste også på WHO sine sider at av testpersoner så var 32% i gruppen 30-59 år gamle, og av dødsfallene så var 53% av alle dødsfallene innenfor gruppen 30-59år. Da kan mye tyde på at det faktisk er eldre som dør. 42% av testpersonene var 15-30 år gamle, og ca 30% under 15 år. Det betyr at av de to siste gruppene kombinert inneholdt mindre enn 50% av dødsfallene. Altså, eldre folk dør også mest hyppig av svineinfluensa. Interessant var det at ingen av testpersonene var over 60 år..

Hvis man ikke tror at det foregår massiv korrupsjon i Norge så er man naiv. Bare se på Island. Island knakk sammen under finanskrisen pga korrupsjon. Folk mistet seg selv i velstanden, og kynisme og korrpusjon gjennomsyret til slutt samfunnet. Det er noe som skjer i alle ekstremt rike land. Forskjellen på korrupsjon i fattige og rike land, er at vi undertrykkes på en helt annen måte. Vi tilber masse falske guder (reklame, media, shopping) og tror at alt er i orden.

Nå tror jeg ikke vaksinen er noe spesielt farlig, men at den er totalt unødvendig hersker det ingen tvil om i mine øyne.

Og ja, alternativmedisinen ser selvsagt sitt snitt til å tjene masse penger. De er ikke noe mindre kyniske og pengegriske. De tjener masse penger på at folk er skeptiske. Skeptiske blir folk fordi vi blir dårlig informert, og fordi så mange ting tyder på at vi blir løyet for. Ingen prøver å ta livet av oss, men det er masse sannhet som holdes tilbake, og det er klart at folk blir skeptiske og til og med mistroiske.
Sa brura

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #132 : 08. november 2009, 21:33 »
Jeg stoler ikke ett sekund på helsemyndighetene og legemiddelindustrien. Det er vel ingen oppegående folk som virkelig tror at de er ute etter å ta livet av folk, men det er heller ingen oppgegående folk som fornekter at det er for mange interessekonflikter ute og går til at det hele virker plausibelt. Oljefondet har aksjer i GalaxoKleinSmtih, og myndighetene har driti seg litt ut med å kjøpe inn så mye vaksiner. Jeg tror ikke de regnet med at folk var såpass opplyste, så nå pøser de ut propaganda.

Influensa er ulikt hvert år, fugleinfluensa, svineinfluensa, de er alle mutasjoner/varianter av influensa. Hittils har 500? dødd world wide, 20 i Norden. "Vanlig" influensa drepte i fjor 1300 i Norge alene og flere hundre tusen over hele verden. Det har derfor vist seg at denne varianten er ekstremt lite dødlig.

Jeg leste også på WHO sine sider at av testpersoner så var 32% i gruppen 30-59 år gamle, og av dødsfallene så var 53% av alle dødsfallene innenfor gruppen 30-59år. Da kan mye tyde på at det faktisk er eldre som dør. 42% av testpersonene var 15-30 år gamle, og ca 30% under 15 år. Det betyr at av de to siste gruppene kombinert inneholdt mindre enn 50% av dødsfallene. Altså, eldre folk dør også mest hyppig av svineinfluensa. Interessant var det at ingen av testpersonene var over 60 år..

Hvis man ikke tror at det foregår massiv korrupsjon i Norge så er man naiv. Bare se på Island. Island knakk sammen under finanskrisen pga korrupsjon. Folk mistet seg selv i velstanden, og kynisme og korrpusjon gjennomsyret til slutt samfunnet. Det er noe som skjer i alle ekstremt rike land. Forskjellen på korrupsjon i fattige og rike land, er at vi undertrykkes på en helt annen måte. Vi tilber masse falske guder (reklame, media, shopping) og tror at alt er i orden.

Nå tror jeg ikke vaksinen er noe spesielt farlig, men at den er totalt unødvendig hersker det ingen tvil om i mine øyne.

Og ja, alternativmedisinen ser selvsagt sitt snitt til å tjene masse penger. De er ikke noe mindre kyniske og pengegriske. De tjener masse penger på at folk er skeptiske. Skeptiske blir folk fordi vi blir dårlig informert, og fordi så mange ting tyder på at vi blir løyet for. Ingen prøver å ta livet av oss, men det er masse sannhet som holdes tilbake, og det er klart at folk blir skeptiske og til og med mistroiske.

Med all respekt, der er mange logiske brister i dine argumenter. Kan ta noen:

1) Oljefondet er ingen egen makt eller person som kan hente ut penger til egen profitt, derfor har de ikke noe særlig incentiv til å på død og liv skulle tjene penger på aksjene i GKS.

2) Myndighetene har ikke tabbet seg ut ved å kjøpe for mange vaksiner, da de på bestillingstidspunktet med den informasjonen de hadde, måtte ta høyde for a) at alle nordmenn trengte vaksine, b) at alle nordmenn trengte to vaksiner hver. Dette bl.a pga uvisshet om omfang og alvorlighet av virus, samt om man behøvde èn eller to vaksiner for å oppnå immunitet.

3) Influensaen er relativt sett lite dødelig, ja, men du må se på hvem som dør, ikke hvor mange. Dessuten tar du ikke høyde for i din argumentasjon at viruset potensielt kan forandre seg, og bli mye farligere.

4) Det er størst sjanse for at eldre personer får et alvorlig sykdomsforløp hvis de først får sykdommen. Men det du imidlertid glemmer er at de har mye lavere risiko til å få sykdommen, sammenlignet med yngre personer. Dermed blir konsekvensene størst for de yngre, og medianen for dødsfall blir derfor ca 30-35 år. 

5) Hvorfor du mener at vaksinen er totalt unødvendig, lurer jeg på. For det første vil den være samfunnsøkonomisk gunstig ved at man luker ut et virus som kan herje og holde folk borte fra jobb i flere år, samt det at økonomisk produktive personer dør. I tillegg er det den menneskelige siden, hvor folk som ellers er friske nok til å leve et langt liv, dør pga denne sykdommen. Derfor all grunn til å benytte en vaksine som overveiende sannsynlig er helt trygg å bruke.   

Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #133 : 08. november 2009, 21:48 »
Med all respekt, der er mange logiske brister i dine argumenter. Kan ta noen:

1) Oljefondet er ingen egen makt eller person som kan hente ut penger til egen profitt, derfor har de ikke noe særlig incentiv til å på død og liv skulle tjene penger på aksjene i GKS.

ok

2) Myndighetene har ikke tabbet seg ut ved å kjøpe for mange vaksiner, da de på bestillingstidspunktet med den informasjonen de hadde, måtte ta høyde for a) at alle nordmenn trengte vaksine, b) at alle nordmenn trengte to vaksiner hver. Dette bl.a pga uvisshet om omfang og alvorlighet av virus, samt om man behøvde èn eller to vaksiner for å oppnå immunitet.

Ingenting som har tydet på at svineinfluensa skulle bli noen epedemi ut over den vanlige influensaens omfang. Noe den heller ikke har blitt, tvert imot, mindre dødlig.

3) Influensaen er relativt sett lite dødelig, ja, men du må se på hvem som dør, ikke hvor mange. Dessuten tar du ikke høyde for i din argumentasjon at viruset potensielt kan forandre seg, og bli mye farligere.

Dersom viruset muterer har vel ikke vaksinen noen effekt lenger, eller tar jeg feil her?


4) Det er størst sjanse for at eldre personer får et alvorlig sykdomsforløp hvis de først får sykdommen. Men det du imidlertid glemmer er at de har mye lavere risiko til å få sykdommen, sammenlignet med yngre personer. Dermed blir konsekvensene størst for de yngre, og medianen for dødsfall blir derfor ca 30-35 år. 

While people 65 years and older are much less likely to become ill with novel H1N1 flu, the increase in the hospitalization rate for people in this age groups indicates that if they do become sick, their risk of hospitalization is increased(1).
Altså, yngre folk får lettere smitte, men eldre dør lettere av den grunn at de er eldre og svakere. I hvert fall slik jeg har forstått det.

5) Hvorfor du mener at vaksinen er totalt unødvendig, lurer jeg på. For det første vil den være samfunnsøkonomisk gunstig ved at man luker ut et virus som kan herje og holde folk borte fra jobb i flere år, samt det at økonomisk produktive personer dør. I tillegg er det den menneskelige siden, hvor folk som ellers er friske nok til å leve et langt liv, dør pga denne sykdommen. Derfor all grunn til å benytte en vaksine som overveiende sannsynlig er helt trygg å bruke.  

Økonomisk? Det er jo ingenting som tyder på at viruset er noe mer farlig enn vanlig influensa? 1300 døde i fjor av influensa, de siste 9 mnd har 20 mennesker dødd i Norden av svineinfluensa. Hvordan kan det forsvares? Hvor mange friske mennesker er det som har dødd? 1? 2? Tror du virkelig ikke at det finnes uforklarlige dødsfall av vanlig influensa? Dette er det jo media som enten hauser opp, eller dysser ned. Hadde det vært en side i VG og en grundig obduksjon av hvert influensadødsfall hver gang noen daua av vanlig influensa hadde det helt sikkert dukket opp tilfeller der tilsynelatende friske har dødd.



For øvrig så er det nå slik at når noen dør av svineinfluensa, så dør de "garantert" av svininfluensa. Jeg har for det første ikke lest at det har blitt gjort noen obduksjoner. Mange unge har ikke rukket å finne ut om de er i noen risikogruppe, og man kan derfor lett anta at de var helt friske, selv om de kanskje ikke var det. (Imidlertid er det vel bare ett eller to slike dødsfall så langt, alle andre hadde komplikasjoner i utgangspunktet).

Derimot, når ei kvinne døde etter å ha tatt vaksinen, DA snakkes det om at hun hadde en underliggende sykdom.

Hvorfor dør man ikke av underliggende sykdom med en influensa på toppen, når man får svineinfluensa, når man dør av vaksinen  nettop fordi man hadde en underliggende sykdom?

Doesnt make sense i mine øre.


1. http://www.cdc.gov/H1N1FLU/surveillanceqa.htm
Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #134 : 08. november 2009, 21:55 »
Ryktene går om at 99% av de som tar svineinfluensavaksinen får penger inn på konto i løpet av en måned... Tilfeldig? Neppe...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!