Skrevet av Emne: Svineinfluensaen gir store inntekter  (Lest 76730 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #180 : 11. november 2009, 15:43 »
Tja...to kjappe grunner

1) Jeg kan smitte andre som den kan være farlig for
2) Det er samfunnsøkonomisk bedre at folk ikke blir syke

1) Som nevnt en million ganger før. Dersom man passer på å være ekstra omtenksom og hygenisk minsker man sjansene for å smitte andre. Jeg kommer ikke til å ta en omstridt vaksine, som kan ha langtidsbivirkninger. Dessuten SKAL og BURDE risikopasienter prioriteres, og dermed ha fått vaksinen slik at jeg ikke KAN smitte dem.

2) Samfunnsøkonomisk bla bla bla..når ble økonomi og penger viktigere enn folks helse? Det argumentet der kan du tørke deg i ræva med. Jeg har betalt omtrent halvparten av pengene mine i skatt de siste 8 årene, aldri brukt noen helsetjenester, jeg bruker sjeldent veier, og jeg må betale for alt annet. Jeg har heller ikke vært syk de siste åtte årene, så hvorfor kan jeg ikke ta 3 dager hjemme fra jobb?  That said, så har jeg selvfølgelig ikke fått influensa i år heller.
Sa brura

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #181 : 11. november 2009, 15:44 »
Er det ikke bedre at de som det kan være farlig for får din vaksine?

nok vaksine for alle! nesten
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #182 : 11. november 2009, 15:45 »
nok vaksine for alle! nesten
Ikke i Stavanger/Rogaland.
Alle ska visst isje få Sad
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #183 : 11. november 2009, 15:46 »
Jo selvfølgelig skal de få den først, men vaksinen er jo ikke bulletproof, den virker vel på ca 70%. Hvis jeg etterhvert får den så er det 70% mindre risiko for at jeg blir smittet, og dermed mindre sjanse for at jeg kan smitte andre.

Angående hvor farlig den er...damen ser utrolig nok ut til å leve videre i beste velgående, nå over 1 uke siden hun fikk vaksinen!!
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #184 : 11. november 2009, 16:01 »
2) Samfunnsøkonomisk bla bla bla..når ble økonomi og penger viktigere enn folks helse? Det argumentet der kan du tørke deg i ræva med. Jeg har betalt omtrent halvparten av pengene mine i skatt de siste 8 årene, aldri brukt noen helsetjenester, jeg bruker sjeldent veier, og jeg må betale for alt annet. Jeg har heller ikke vært syk de siste åtte årene, så hvorfor kan jeg ikke ta 3 dager hjemme fra jobb?  That said, så har jeg selvfølgelig ikke fått influensa i år heller.

Og når sa han at økonomi var viktigere enn folks helse? Samfunnsøkonomi handler om å fordele knappe ressurser i samfunnet, som igjen henger sammen med helsesystemet, pasienter, og som igjen påvirker ALLE menneskene i samfunnet.

Hva en liten fjott betaler i skatt har lite å si for det store bildet, med mindre du er milliardær. Fyren kommer med relevante kommentarer, og du starter å syte om det lille du betaler i skatt?

Gå heller ut og gjør noe produktivt og skap verdier i samfunnet istedet for å sløse tid.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #185 : 11. november 2009, 16:13 »


Gå heller ut og gjør noe produktivt og skap verdier i samfunnet istedet for å sløse tid.



OK!! Løper! Men, vent, hva er det jeg skal gjøre? Og hvorfor har vi så dårlig tid?? Hva skjer? Vent, hvorfor er ikke du ute og er produktiv når det er så dårlig tid!?

Edit: Kukksuger.


Er hans argumenter så gode fordi han presterer å nevne ordet "samfunnsøkonomi"?  Applaus.

Hvilke knappe ressurser? Det er 8 millioner vaksiner i landet. I mitt regnestykke så skal det her gå ganske greit opp.

Du får forklare meg hvordan det er samfunnsøkonomisk at jeg ikke tar vaksinen da. Jeg er på jobb hver dag, og jeg er ikke syk. UTEN vaksinen. Jeg smitter heller ingen, for jeg holder meg langt unna folk om dagen pga influensa (jeg jobber i psykiatrien, og der er alle pasientene allerede vaksinert) og leser skole utenom 100% jobbing. Er du så produktiv?  Dessuten regner jeg med at den flotte regjeringen vår har klart å vaksinere de som trenger det. Det burde de ha klart på 3måneder.
Sa brura

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #186 : 11. november 2009, 16:31 »
Edit: Kukksuger.


sterk argumentasjon!
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #187 : 11. november 2009, 16:39 »
sterk argumentasjon!

Det var ikke et argument, det var drittslenging. Det andre jeg skrev var argumenter. Du får lære deg å ikke henge deg opp i slike små detaljer, horeunge Smiley
Sa brura

Utlogget veggiss

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 421
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 421

  • argaste
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #188 : 11. november 2009, 16:42 »
rest my case! gå og lek med kjetil du
du ser ut som en piss i trynet

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #189 : 11. november 2009, 16:43 »
rest my case! gå og lek med kjetil du
Rest my case = Jeg greier ikke å motargumentere deg, du har rett og jeg har feil. ?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #190 : 11. november 2009, 16:47 »
rest my case! gå og lek med kjetil du

Ja, like greit å ta en rest når man har tapt Wink  Bedre lykke nesten gang.
Sa brura

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #191 : 11. november 2009, 17:01 »

2) Samfunnsøkonomisk bla bla bla..når ble økonomi og penger viktigere enn folks helse?

Nå går vel i all hovedsak det økonomiske foran helsen til folk, i hvertfall i det hele og store bilde. Uansett har ikke jeg heller planer om å ta vaksinen og overlater dette til risikogruppen.  Dette har foresten ikke med at jeg er redd sprøytestikk, konspirasjoner, og diverse andre ting. Greia er bare at jeg aldri har tatt influensavaksinen heller og da ser jeg ikke noe poeng med å ta en vaksine for noe som utarter seg mildere en den vanlige influensaen for flesteparten.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #192 : 11. november 2009, 17:09 »
Nå går vel i all hovedsak det økonomiske foran helsen til folk, i hvertfall i det hele og store bilde. Uansett har ikke jeg heller planer om å ta vaksinen og overlater dette til risikogruppen.  Dette har foresten ikke med at jeg er redd sprøytestikk, konspirasjoner, og diverse andre ting. Greia er bare at jeg aldri har tatt influensavaksinen heller og da ser jeg ikke noe poeng med å ta en vaksine for noe som utarter seg mildere en den vanlige influensaen for flesteparten.

Ja, ett hundre prosent enig.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #193 : 11. november 2009, 17:44 »
Hvorfor?

Det ville ikke vært noen pandemi om WHO ikke hadde endret definisjonen på pandemi våren 2009.

Den gamle definisjonen var:
” En influensapandemi oppstår når et nytt influensavirus vises der den menneskelige befolkningen har ingen immunitet, noe som resulterer i flere, samtidig epidemier over hele verden med et enormt antall dødsfall og sykdom.”
http://web.archive.org/web/20050207101237/http:/www.who.int/csr/disease/influenza/pandemic/en/#pandemic


Den nye definisjonen (29.04.09) er:
” En influensapandemi kan defineres som en global epidemi av influensa, og det skjer når et nytt influensavirus (dvs. et influensavirus subtype som ikke sirkulerer utbredt hos mennesker) kommer og begynner å spre seg på en lignende måte til vanlig influensa - gjennom hoste og nysing.”
http://www.euro.who.int/influenza/20080618_20
Sa brura

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Svineinfluensaen gir store inntekter
« #194 : 11. november 2009, 19:18 »
Shocking H1N1 Swine Flu Vaccine Miscarriage Stories From Pregnant Women – Tell Your Doctors That Vaccines And Pregnancy Do Not Mix!

U.S. health authorities have made pregnant women one of the highest priority groups for getting the H1N1 swine flu vaccine, but is it actually safe for pregnant women and their babies? Well, the truth is that miscarriage reports from pregnant women who have taken the H1N1 swine flu vaccine are starting to pour in from all over the nation. Vaccines and pregnancy simply do not mix safely. In fact, the package inserts for the swine flu vaccines actually say that the safety of these vaccines for pregnant women has not been established.

What you are about to read below should shock and anger you. If they are telling us that the swine flu vaccine is not safe for children under 6 months of age, then why in the world would it be safe for pregnant women and their babies? That doesn't make an ounce of sense, does it?

Les hele saken :

http://organichealthadviser.com/archives/shocking-h1n1-swine-flu-vaccine-miscarriage-stores-from-pregnant-women-tell-your-doctors-that-vaccines-and-pregnancy-do-not-mix


http://www.youtube.com/watch?v=VQwaHxlHJuE
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!