Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634535 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #660 : 25. september 2011, 21:13 »
Søndag 25/9-11:

Styrke.

Frontbøy: 3*5, 105 kilo.
Knebøy: 3*5, 85 kilo.
Bulgarske utfall: 3*7, 20 kilos hantler.
Strake markløft: 8*85 kilo, 6*95 kilo, 8*85 kilo.
Militærpress: 3*5, 57,5 kilo.

Frontbøyen var tung. Omtrent det jeg er god for. Bulgarske utfall var også tungt. Resten var ganske lett. Burde kanskje ikke dratt på så mye 6 dager før stevne, men det var siste sjansen til å virkelig teste beinstyrken før trøndercup 15. oktober.

Status i forhold til i fjor. Har tapt beinstyrken bittelitt siden jeg var på topp, men er like sterk som før trøndercup i fjor. Da var persen i styrkevendinger 80 kilo, også dette har tapt seg noe siden jeg tok 100, men 80 blåser jeg opp når som helst. I markløft er jeg MYE sterkere, så enkelt er det. Er nok god for persen på 220 nå, kanskje litt mer også. Pga. det jævla møkkakneet er ikke kondisen helt på topp, men det er grei. På bakken er jeg uten tvil mye bedre, jeg har klaget litt over at jeg må trene bjj i stedet for judo, men bedre på bakken blir jeg av det. Alt i alt, ikke så ille.

Så var det den stående delen da... Også her er jeg mye bedre enn før trøndercup i fjor. Problemet er bare at kroppen har glemt hva den egentlig kan siden jeg har fått trent latterlig lite siden jeg flytta fra Trondheim. Det er bare å satse på at 10 treninger og et stevne før trøndercup er nok til at den husker igjen. Da er det håp. Som en liten bonus har jeg blitt lovet mye stående på bjj-treninga torsdagen før stevnet på lørdag, det skader garantert ikke.

Planene for de neste tre ukene er som følger. Judo mandag og onsdag. Bjj torsdag. Litt lett løping på tirrsdag. Fri fredag, stevne lørdag. Fri eller litt lett løping på søndag. Uka etter blir det 4 judotreninger, mandag-torsdag. Kanskje litt bjj i Oslo på fredag og ei rolig helg. Siste uka blir det judo mandag-onsdag i Oslo. Før jeg på torsdagen skal på ei gjestetrening hos NTNUI judo i Trondheim igjen, det blir bra Smiley Fri fredag. Trøndercup lørdag 15. oktober. Det blir nok et bra overskudd ut av dette. Jeg gleder meg, så enkelt er det. Helt til slutt skal jeg komme med en lovnad: Vinner jeg trøndercup, skal det konsumeres alkohol!   

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget jorji

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #661 : 26. september 2011, 02:27 »
veldig bra fremgang og flott å se folk som satser på judo også. Hvilke vektklasse er det du sikter deg inn på? Hvilke klubb trener du i? mulig du har svart på dette men har ikke sett igjennom alt Undecided
Frister litt å sette igang å konkurrere igjen selv (sist i 06) og ikke bare trene kata/gokyo

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #662 : 26. september 2011, 23:56 »
veldig bra fremgang og flott å se folk som satser på judo også. Hvilke vektklasse er det du sikter deg inn på? Hvilke klubb trener du i? mulig du har svart på dette men har ikke sett igjennom alt Undecided
Frister litt å sette igang å konkurrere igjen selv (sist i 06) og ikke bare trene kata/gokyo

Har skrevet litt om vektklasse på side 43. Stiller i -81 på de stevnene jeg virkelig satser på. Klubben min er NTNUI judo. Har trent der i tre år. Men nå har jeg flytta fra Trondheim. Det blir Oslo fra neste uke. Da skal jeg trene hos Oslo judoklubb, Ippon judoklubb og NJJK (Norsk judo og jiu-jitsu klubb). Får se om jeg bytter klubb og hvilken det eventuelt blir. Uansett skjer ikke det før jul.

Hvor trener du? Og hvilken vektklasse? Konkurranse er jo det som virkelig er moro!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #663 : 27. september 2011, 00:00 »
Mandag 26/9-11:

Judo. Hos Oslo judoklubb. Lang dag, men god trening. En del sparring. Ting sitter ikke som de skal stående enda. Taktikken i Sandefjord får bli å 1: Være vanskelig å kaste på. 2: Styrke de ned på bakken. 3: Ta det derfra Wink Skal komme meg på trening på onsdag også, selv om dagen blir like lang. Det trengs. Håper jo å kaste en eller to, selv om det viktigste selvsagt er å vinne kampene, ikke hvordan. Har ingen aning om nivået på de som stiller, det er nok ganske så avgjørende for om jeg får inn noen kast eller ikke.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #664 : 28. september 2011, 23:38 »
Onsdag 28/9-11:

Judo. På ny lang dag. Bare teknikk. Det trengs. Fikk meg en smell i leggen. Type lårhøne. Gjør vondt når det stivner, men uproblematisk med tanke på lørdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #665 : 29. september 2011, 21:44 »
Torsdag 29/9-11:

Bjj, eller strengt tatt judo. Vi var tre på trening i dag som skal på stevne. Treneren kan judo og visste dette, så det ble bra Smiley Men jeg blir fryktelig fort sliten stående. Siste trening før konkurransen på lørdag.

Selv om jeg blir for fort sliten, gleder jeg meg til lørdag. Har nettopp pakka baggen med en blå og en hvit konkurranse-gi. Sitter og mekker spilleliste til stevnet nå. I morra skal jeg skinne meg. Vekta har sunket litt den siste uka, jeg har begynt å fryse litt. Det er 5 måneder siden sist, men det kjennes fortsatt like riktig.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #666 : 02. oktober 2011, 11:38 »
Lørdag 1/10-11:

Høststevnet, Sandefjord.

Veide inn på 80,3. Fem deltagere i -81. Puljesystem der alle møter alle.

Første kampen er mot en grønnbelte fra Sandnes. For å være helt ærlig var jeg pissnervøs, følte meg overhodet ikke forberedt for å gå stevne. Da var han en perfekt start. Han så ikke så imponerende ut, men du veit jo aldri. Jeg tok i han, da visste jeg, aldri om jeg taper denne. Angrep han kun en gang, kasta han tvert. Litt usikker på om det ble yoko (laveste score) eller wazari (miderste). På mitt nye kast. Jeg skal fortelle litt om det. Prøvde det for første gang på trening i fjor høst en gang. På noen jenter, som er sånn ca. 20 kilo lettere enn meg. Men det satt ganske bra. Så har det gradvis utvikla seg. Rett før sommeren kasta jeg treneren min på det. Jeg har voldsom respekt for han, så det var stort. I går satt det for første gang i konkurranse. Ikke helt perfekt, ikke til Ippon, det gjorde ikke noe, for jeg fulgte opp til armbend og vant, plankekjøring. 

Neste kamp var mot en fra Levanger. Han hadde også grønt belte, men er mye bedre og mer erfaren enn den forrige motstanderen. Allikevel, jeg var sterkest og leda med en yoko sånn ca. halvveis ut i kampen. Da traff jeg som jeg aldri har truffet før, på mitt nye kast. Mulig det ikke var klokkereint, men jeg er sterk og jeg traff reint nok. Knallhardt, han landa paddeflatt på ryggen. Ippon, direkte seier. Den umiddelbare gleden forsvant raskt i det jeg ser at fyren blir liggende. Han svima faktisk av. Har prata med han etterpå, det gikk bra. Så hardt og bra kasta jeg. Jeg kan nok ikke kaste alle selv om jeg treffer sånn, men de aller fleste.

Neste kamp var mot en svartbelte. Den tøffeste kampen i klassa. Har trent med han siden i sommer, så han kjenner meg godt. Han låste meg godt med grepet. Greide ikke å få inn noen kast, men gikk allikevel jevnt. Rett før slutt fikk han inn et kast, til yoko, laveste poengscore. Tapte den. Synd det ble avgjort så seint. Neste gang!

Siste kampen var mot en med oransj belte. Mye rare resultater i klassa i dag, derfor hadde jeg fortsatt muligheten til å vinne. Uten å gå i detaljer på reglene: Han hadde tre seiere, jeg to. For å vinne klassa måtte jeg ikke bare slå han, jeg måtte slå han på ippon. Jeg slo han, men greide faen meg ikke å ta han på ippon, bare wazari. Han var ikke så god til å kaste, men vanskelig å kaste på. Allikevel burde jeg greid det. Prata litt med han etterpå, han hadde bare holdt på med judo i et år, bryting hadde han holdt på med i 10. Så jeg skal ikke deppe alt for mye over at jeg ikke greide å slå han på ippon. Han vant klassa, men en mot en slo jeg han.

Sølv. For å være helt ærlig, jeg trener ikke for å ta sølv. Spesielt ikke når jeg får en så god sjanse til å vinne som jeg hadde i går. For meg var dette bare oppkjøring til trøndercup 15. oktober. Satte meg som mål å ta medalje på dette stevnet i sommer, det klarte jeg, med elendig oppkjøring.

Skrev for en stund tilbake at jeg skulle bli farlig. bare jeg fikk trent judo igjen og fikk løpt slik at jeg fikk igjen kondisen. Nå flytter jeg i dag, får trent ordentlig bra, iallefall fram til jul. Kneet føles fint. På oppvarminga i går løp jeg mye, merka ingenting til det jeg har fått bekrefta at er/var et tilfelle av runners knee. Drøyer kanskje løpinga til etter trøndercup, da tror jeg at jeg er klar til 4*4 minutters intervaller, det trenger ikke holde mer enn det. Uansett, drit i det om å bli farlig. Jeg er farlig, jeg skal bli farligere, mye farligere.

Sjekka deltagerlista til trøndercup for første gang nå nettopp. 5 påmeldte. To med oransj fra min klubb. Han ene veit jeg hvem er, han andre har jeg ikke hørt navnet på engang. Navnet høres tysk ut, så det er sikkert en utvekslingsstudent. Tror jeg har god sjanse mot de to. Så er han fra Levanger som svima av med. Hvis han stiller, har jeg i det minste et psykisk overtak og veit at jeg kan ta han. Sistemann er en svenske med brunt belte. Dette kan endre seg, det er fortsatt mulig med etterpåmeldinger og folk kan trekke seg. Jeg veit ingenting om svensken, allikevel er jeg rimelig sikker på at hvis det blir sånn som det ser ut til nå, blir han den tøffeste å slå.

Fikk noen kommentarer på at jeg ser stor ut, -90 ut. Bra! Sterk er jeg. Selv om kondisen er ræva, er den ræva i forhold til mitt toppnivå. Ikke ræva i forhold til den jevne deltager på et norsk judostevne. Nå er det 5 måneder siden sist jeg gikk stevne, i går våkna det endelig igjen, konkurransedyret. Adrenalinet, vinnerviljen, det som gjør at jeg ikke blir sliten. At jeg får vist sider av meg som nesten aldri kommer fram. Fryktløsheten, kynismen, råskapen. Jeg lover ikke at jeg slår svensken. Ikke noen av de andre heller. Jeg lover at gullet på trøndercup vil jeg ha og alle som prøver å stoppe meg skal få møte dyret inne i meg.

Fy faen så levende jeg føler meg når jeg går konkurranse.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #667 : 02. oktober 2011, 18:40 »
Og der kom de ja. Sjekka nettopp lista på nytt. To nye svensker. Begge ssvartbelter. Han ene har tydeligvis gradert seg siden sist. Det er nemlig min nemesis som har slått meg tre ganger og tok gullet mitt i fjor. Går jeg opp til -90 får jeg mye lettere motstand.

Om jeg så må sitte to timer i badstue for å veie inn under 81 kilo, gjør jeg det. Jo bedre de er, jo morsommere vil det være hvis jeg slår de. Og når jeg først ha bestemt meg for noe, kan jeg mislykkes, men jeg trekker meg aldri.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #668 : 04. oktober 2011, 22:59 »
Tirsdag 4/10-11:

Judo.

Treninga ble litt ustrukturert siden det ikke var noen trener pga. høstferie. Det var også grunnen til at det ikke ble noen trening i går og ikke blir noe judotrening i morra. Det passer forøvrig eksepsjonelt dårlig med tanke på at det snart er trøndercup. Uansett, nok negativitet. Selv om det ble noe ustrukturert, var det veldig bra folk der, alle var mye bedre enn meg, hvis jeg skulle ha tatt noen av de i en konkurranse, måtte det være fordi jeg var større, sterkere og yngre. Fikk sparra en del.

Nå har jeg ikke nevnt de to tyskerne og han fra Uzbekistan. De var større enn meg, jeg tror de var sterkere enn meg. Var de ikke det, føltes det iallefall sånn. Også var de mye bedre enn meg. Har ikke følt meg så totalt underlegen siden jeg etter 3-4 måneders trening møtte på min første kamptrening med NTNUI judo og det var meg og to av trenerne som var der. Det var som jeg hadde fåttt være med de store gutta og leke. Gode greier, svenskene på trøndercup er ikke engang i nærheten av så tøffe, det veit jeg.

Etter trening ble jeg med en av de og trente litt styrke. Litt benkpress og gi-pull-ups. Han var sterkere enn meg gitt, skal jeg ta han i noe som helst, må det bli min øvelse markløft.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #669 : 05. oktober 2011, 20:56 »
Ah, kjip dag. siden det ikke ble judo i dag og kneet føltes bra tenkte jeg at jeg skulle løpe litt. Type 4*4 minutter på mølle. Med 10 kilometer i timen eller noe sånt. Lett og pent og rolig til å begynne med. Møter godtroende opp på Evo fitness. De tar virkelig den ikke-betjeningsgreia helt ut. Ikke noe trening der. Så stikker jeg på sats i Nydalen. Det ser greit ut, men er dobbelt så dyrt og har 12 måneders bindingstid! Og jeg blir bare til jul. Hun i kassa var hyggelig nok, men kunne ikke garantere meg noe. Får forhåpentligvis prata med en kunderådgiver eller hva-nå enn-tittelen-var i løpet av morradagen.

Så ingen løping, jeg hadde nemlig tenkt å løpe i sokkelesten siden løpeskoa mine står igjen på Gjøvik. Får besøk på Gjøvik i helga, så planen var hele tiden å hente de da. Sa jeg skulle ta det med ro i forkant av trøndercup, men nå ser det ut til at det bare blir tre økter denne uka. Det får da være grenser!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #670 : 06. oktober 2011, 22:33 »
Torsdag 7/10-11:

Judo. På ny noe amputert pga. høstferien. landslaget er visstnok på treningsleir i Sverige. Lite folk på trening. Det viste seg imidlertid at han ene som trent på tirsdag ikke var tysker, men nedelender. Bortsett fra det står jeg for alt jeg sa. Han er stor, sterk og god. Han greper meg totalt ut. Når han får grepet sitt, er det slutt. Jeg lærte masse. Kommer garantert ikke til å møte så tøff motstand i Trondheim. Til neste uke blir det flere folk, det er bra Smiley

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #671 : 08. oktober 2011, 14:55 »
Lørdag 8/10-11.

Løp ca. 20 minutter. Det gikk bra. Null symptomer mens jeg løp, null etterpå. Sist jeg overhodet merka noe ubehag i kneet var etter judotrening mandag 26. september. Da kneet var som verst, ble det alltid verre dagen etter. Etter den treninga ble det bedre raskt, merka ingenting dagen etter. Forsiktig optimist nå. Jeg løp rolig, måtte holde meg selv igjen for ikke å løpe lenger. I stedet dro jeg på mot slutten, ikke litt, men ordentlig. det var deilig!

Akkurat nå frister det å løpe i morra også, får se hvor smart jeg greier å være. Nå har jeg i det minste starta på igjen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #672 : 11. oktober 2011, 00:02 »
Mandag 10/10-11:

Judo. Gjestetrening hos Nesodden judoklubb. Fikk kasta litt, sloss litt og noen innspill på hvordan dra ut en arm. Nyttig trening.

Jeg har gått i den klassiske "trene-med skade"-fellen og har derofr gått glipp av nye intervalltrening. Skal ikke gå i den fellen igjen. Kjente ingenting mens eller etter at jeg løp på lørdag. Men det betente området var litt ømt da jeg pressa på det. Derfor droppa jeg å løpe i går (søndag). Forøvrig kan det se ut til at det blir Sats Nydalen på meg fram til jul. Bruker en del tid på å komme meg rundt på judotreninger, så det blir godt med gangavstand til treningssenteret.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #673 : 11. oktober 2011, 22:45 »
Tirsdag 11/10-11:

Judo. Kamptrening. Gikk mot en par som var veldig gode og regner med at jeg har brukt opp kvota mi på å bli kasta for denne uka Wink Klarer meg bedre på bakken gitt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #674 : 12. oktober 2011, 21:48 »
Onsdag 12/10-11:

Judo. Rolig teknikktrening. Passa meg bra. Fikk forørivg rivd den ene tåneglen rett av på trening i går. Det gjorde sjokkerende lite vondt.

Drar til Trondheim i morra tidlig. 12 påmeldte i -81 nå. To stykker jeg har slått i konkurranse, 4 fra min klubb, 5 svensker og meg. Med mindre to eller flere trekker seg blir det cup-system. Jeg gleder meg! Endringer i timeplanen har ført til at vi ikke lenger har treninger på torsdager Sad Får satse på gjestetrening hos Trondheim judokwai i stedet  Smiley

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!