Skrevet av Emne: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?  (Lest 17247 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #76 : 22. november 2009, 14:06 »
jepp
Kem som kan kallast fotballspillere då?
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #77 : 22. november 2009, 14:08 »
Jeg har lurt litt på dette. På hver tråd så kommer folk med negative innslag om fotball. Mange her snakker om fotball spillere som pingler og en lett idrett. Bare sjekk tråder som Bilder av ekte mannfolk og Verdens vanskligste idrett.

Etter 2 sekunders tenkning har jeg svaret. De fleste på forumet her er elendig i fotball. De eier ikke ferdighetene som skal til for å bli god. Dere har blitt vraket på laget, valgt sist på løkka og er generelt elendig til å spille. Og så må dere snakke piss om idretten for å vise at fotball ikke er så viktig?

Og så starter dere med å løfte vekter og blir frelst. Det verste er at dere innbiller dere at dette er mer komplisert enn å spille fotball. I mine øyne er dette veldig morsomt. Håper at dere ikke er så hjernevaska enda, at dere klarer å innse dette.

Jeg er utrolig glad i fotball, både som spiller på løkka med kompiser og foran tv-skjermen i godt lag. De skal helt være mitt kjære Manchester United som spiller, men jeg setter pris på enhver god fotballkamp. Champions League er det ultimate i mine øyne med VM like bak. De beste spillerne i verden har enorme ferdigheter, både fysisk og mentalt. Sterk psyke kombinert med stor hurtighet, skuddstyrke, teknikk m.m. er få forunt og det krever mye å komme dit. Jeg har en enorm respekt for de spillerne, både norske og utenlandske, som spiller i de største ligaene. Jeg har selv spilt fotball i seks-syv år og vet hvor vanskelig det de utfører faktisk er, og innså tidlig at fotball ikke lå for meg. Jeg er ikke den som blir valgt sist på løkka og tør påstå at jeg er en habil fotballspiller på "løkkenivå", men heller ikke noe mer.

Jeg liker med andre ord mye med fotball, men jeg liker ikke nødvendigvis holdningene som blir vist. Manglende fair play, sutring, syting, skuespill, forsøk på å få andre utvist eller annet osv er en jævla uting. Spillere som Ronaldo og Drogba er veldig sterke (i dueller), men så fort de ikke har mulighet til å nå ballen tyr de til skuespill. Det er pinglete oppførsel og det skader idretten. Man er ikke mann hvis man syter og klager for den minste ting. Syklister brekker kragebein etc, men som likevel setter seg på sykkelen og fullfører etappen - det er det jeg ønsker å se. Spillere som tåler en trøkk, aldri gir seg og som ofrer seg for laget. Darren Fletcher, Gennaro Gattuso, Steven Gerrard og John Terry er eksempler.

Jeg laget for øvrig en liten fotballfilm (av meg selv) for et drøyt år siden. Jeg må få si at underlaget ikke var det beste, så derfor ble det hele unødvendig rotete. Grin

http://www.youtube.com/watch?v=hwZhfITDGRI#noexternalembed&feature=channel_page

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

tfildaed

  • Gjest
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #78 : 22. november 2009, 14:17 »
Jeg er utrolig glad i fotball, både som spiller på løkka med kompiser og foran tv-skjermen i godt lag. De skal helt være mitt kjære Manchester United som spiller, men jeg setter pris på enhver god fotballkamp. Champions League er det ultimate i mine øyne med VM like bak. De beste spillerne i verden har enorme ferdigheter, både fysisk og mentalt. Sterk psyke kombinert med stor hurtighet, skuddstyrke, teknikk m.m. er få forunt og det krever mye å komme dit. Jeg har en enorm respekt for de spillerne, både norske og utenlandske, som spiller i de største ligaene. Jeg har selv spilt fotball i seks-syv år og vet hvor vanskelig det de utfører faktisk er, og innså tidlig at fotball ikke lå for meg. Jeg er ikke den som blir valgt sist på løkka og tør påstå at jeg er en habil fotballspiller på "løkkenivå", men heller ikke noe mer.

Jeg liker med andre ord mye med fotball, men jeg liker ikke nødvendigvis holdningene som blir vist. Manglende fair play, sutring, syting, skuespill, forsøk på å få andre utvist eller annet osv er en jævla uting. Spillere som Ronaldo og Drogba er veldig sterke (i dueller), men så fort de ikke har mulighet til å nå ballen tyr de til skuespill. Det er pinglete oppførsel og det skader idretten. Man er ikke mann hvis man syter og klager for den minste ting. Syklister brekker kragebein etc, men som likevel setter seg på sykkelen og fullfører etappen - det er det jeg ønsker å se. Spillere som tåler en trøkk, aldri gir seg og som ofrer seg for laget. Darren Fletcher, Gennaro Gattuso, Steven Gerrard og John Terry er eksempler.


To much muscle means trouble, balansen din er nok ikke det den var, tyngdepunktet i kroppen har flyttet seg og muskel-minnet ditt klarer ikke å utføre det du sikkert gjorde bedre for en del kg siden.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #79 : 22. november 2009, 14:18 »
Kem som kan kallast fotballspillere då?


fellesnevneren er at de fleste er utenlandske.
Jeg er utrolig glad i fotball, både som spiller på løkka med kompiser og foran tv-skjermen i godt lag. De skal helt være mitt kjære Manchester United som spiller, men jeg setter pris på enhver god fotballkamp. Champions League er det ultimate i mine øyne med VM like bak. De beste spillerne i verden har enorme ferdigheter, både fysisk og mentalt. Sterk psyke kombinert med stor hurtighet, skuddstyrke, teknikk m.m. er få forunt og det krever mye å komme dit. Jeg har en enorm respekt for de spillerne, både norske og utenlandske, som spiller i de største ligaene. Jeg har selv spilt fotball i seks-syv år og vet hvor vanskelig det de utfører faktisk er, og innså tidlig at fotball ikke lå for meg. Jeg er ikke den som blir valgt sist på løkka og tør påstå at jeg er en habil fotballspiller på "løkkenivå", men heller ikke noe mer.

Jeg liker med andre ord mye med fotball, men jeg liker ikke nødvendigvis holdningene som blir vist. Manglende fair play, sutring, syting, skuespill, forsøk på å få andre utvist eller annet osv er en jævla uting. Spillere som Ronaldo og Drogba er veldig sterke (i dueller), men så fort de ikke har mulighet til å nå ballen tyr de til skuespill. Det er pinglete oppførsel og det skader idretten. Man er ikke mann hvis man syter og klager for den minste ting. Syklister brekker kragebein etc, men som likevel setter seg på sykkelen og fullfører etappen - det er det jeg ønsker å se. Spillere som tåler en trøkk, aldri gir seg og som ofrer seg for laget. Darren Fletcher, Gennaro Gattuso, Steven Gerrard og John Terry er eksempler.

Jeg laget for øvrig en liten fotballfilm (av meg selv) for et drøyt år siden. Jeg må få si at underlaget ikke var det beste, så derfor ble det hele unødvendig rotete. Grin

http://www.youtube.com/watch?v=hwZhfITDGRI#noexternalembed&feature=channel_page
Så sinnsykt enig! Menne, Gatusso? Har du sett på serie A? Foreslår du tar en helg og prøver å få med deg alle kampene og selvsagt Milan. Han sutrer og filmer like mye som de andre spillerne i serie a Sad
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Axis

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 220
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 220

  • I can accept failure,but I can't accept not trying
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #80 : 22. november 2009, 14:40 »
fellesnevneren er at de fleste er utenlandske.
Då er vi enige.
If your arms are bigger than your legs than you have to think about doings some squats.

Min logg

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #81 : 22. november 2009, 15:24 »
sier du dette fordi du ikke tror på meg?

http://www.nordlys.no/fotball/article3932286.ece?service=print

rtard(vanskelig å bruke google)

Den artikkelen der sier jo at alle i manu drikker øl og spiser burgere hver dag. Good work! Det er som å spørre en everton supporter hva han synes om liverpool og ta det som facts.

Utlogget LFCpal

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 63

  • YNWA!
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #82 : 22. november 2009, 16:18 »
Den artikkelen der sier jo at alle i manu drikker øl og spiser burgere hver dag. Good work! Det er som å spørre en everton supporter hva han synes om liverpool og ta det som facts.
Hva er det du griner etter? Han sa: Pique kritiserer kostholdet til MU spillere, du spurte om link til dette. Han viste deg link. Så kritiserer du linken som viser akkurat det han alltid påsto at linken inneholdt. Du er ikke sann!
In Rafa we trust.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #83 : 22. november 2009, 16:29 »
Den artikkelen der sier jo at alle i manu drikker øl og spiser burgere hver dag. Good work! Det er som å spørre en everton supporter hva han synes om liverpool og ta det som facts.

Tror neppe Pique hater united? Og Pique er ikke den eneste som kritiserer kostholdet til engelske fotballstjerner, er ganske mange utenlandske trenere som har fått "sjokk" av kostholdet til de engelske proffene..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #84 : 22. november 2009, 16:35 »
Nå har jeg lest 6 sider i denne tråden og jeg skjønner fortsatt ikke hva som egentlig diskuteres - fantastisk Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #85 : 22. november 2009, 16:39 »
Nå har jeg lest 6 sider i denne tråden og jeg skjønner fortsatt ikke hva som egentlig diskuteres - fantastisk Grin
først lurte en kar på hvorfor alle her inne hater fotball, han mente det var fordi alle her inne sugde i fotball og ble valgt sist på løkka osv, så prøvde noen å bortforklare dette med å si at fotballspillere er idioter når det kommer til styrketrening og kosthold, noen mente at turnere er mye større atleter og burde fått alle pengene til fotballspillerne.

Så har det gått 6 sider hvor folk har prøvd å forklare hvor dårlig norsk tippeliga er, men at det skjer ting!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Håndbak

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 140

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #86 : 22. november 2009, 16:42 »
er negativ mot fotball fordi:

-fotballag har ingen sjel lenger, hvor mange fra manchester spiller på man.utd? penga styrer alt og spillerne har liten eller ingen tilhørighet til klubben.

-fotball på tv er en pest for alle oss som liker vektløfting,strongman,håndbak,ja faen la oss si basketball tilogmed! fotballen tar all tid og plass. jeg kaller tv2sporten for fotballnytt.

-det er lite publikumsvennlig...(får sikkert minus honnør for den) folk springer etter en ball i 90 minutter, iblant faller de, ofte later de som de blir taklet og faller "stygt" og blir liggende lenge. få scoringer er det også. skulderpress er også en uting som resulterer i riving og røsking i trøya, da skulle dommern vært raskt på plass med en liten hammer og hamret løs på fingra til holderen.
alder: 27
høyde: 1,82
vekt: 102

He's a maaan! Such a maaan, he's a real, real mans man!

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #87 : 22. november 2009, 16:57 »
er negativ mot fotball fordi:

-fotballag har ingen sjel lenger, hvor mange fra manchester spiller på man.utd? penga styrer alt og spillerne har liten eller ingen tilhørighet til klubben.

-fotball på tv er en pest for alle oss som liker vektløfting,strongman,håndbak,ja faen la oss si basketball tilogmed! fotballen tar all tid og plass. jeg kaller tv2sporten for fotballnytt.

-det er lite publikumsvennlig...(får sikkert minus honnør for den) folk springer etter en ball i 90 minutter, iblant faller de, ofte later de som de blir taklet og faller "stygt" og blir liggende lenge. få scoringer er det også. skulderpress er også en uting som resulterer i riving og røsking i trøya, da skulle dommern vært raskt på plass med en liten hammer og hamret løs på fingra til holderen.


jessjess.

1: Neville,Scholes, Welbeck og Wes Brown er alle født og oppvokst i Manchester og er i førstelagstroppen. Kan godt nevne spillere som levd i Manchester siden barndommen, men google og wikipedia er ikke så vanskelig å bruke. Når det kommer til tilhørighet og lignende så forstår jeg faen ikke hva du mener, hvor mange engelske spillere med sjel skifter klubb, spesielt i mellom toppklubbene? Terry,Gerrard osv, tilhørighet? neida.

2: Fotball er den mest populære sporten i Norge. Hadde det vært like mange styrkeinspirerteidrettsfans så hadde nok det ha vært like mye på tven.

3: reis til England og se fotball, du trenger ikke å være på Old Trafford, du kan reise til London og dra på The New Den, engelsk andredivisjonsfotball, ta på deg motstanderens farge og still deg med bushwackerne. Se hvor lenge du lever Smiley

logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #88 : 22. november 2009, 17:04 »
Fotball er en milliard bedrift. Tror du ikke at alle storklubbene i verden hadde satt igang massiv styrketrening hvis det hadde bedret spillet? De bruker utrolige mengder med penger og har de beste av de beste av forskjellige trenere. Tror du virkelig at du har bedre peiling enn dem for å få frem bedre fotball spillere? Fotball handler ikke om styrke, når skal folk her innse dette? Strongman, utting til å være fotball spiller? Kondisjon, spenst, vendinger, fart, koordinasjon?

"Det er kun 1-2 virkelig gode fotballspillere hvert 10ende år."
LOL LOL LOL LOL LOL LOL

"fotballspillere er i nærheten av mengden trening utholdenhetsutøvere har per år."
LOL hvor har du dette fra? Tror du skiløpere trener hver dag i høysesongen, har 1-2 skirenn hver uke i store deler av sesongen?
Ja, de har ferrari og går i dress. Hva har det å si med prestasjonen? Hadde du satt deg inn i storklubbene, så burte du vite at trene ikke tolerer at spillerne ikke har 100% fokus og presterer hele tiden. Selvom det er et sirkus på utsiden, er det ikke slik på innsiden. Nå skal det også nevnes at du trekker fram enkelte spillere og ikke hovedmengden. Finnes mange fotball spillere som er jordnære og balanserte.

"Folk er forskjellige, noen liker ordentlige mannesporter, mens andre liker fotball og gutter..."
Lol, prøver du å si at jeg er gay? Hva kommer fordommene fra? Har fotball spillerne mobbet deg, knust deg i idrett, fått all oppmerksomhet og fått deg til å se ut som en taper?



Å herregud, les før du svarer meg. Fotball spillere begyner jo alle et sted vis man ser på kvaliteten på styrke treningen til fotball spillerene på iddretskolen gjør kvart bøy, trener kvart bøy og masse andre øvelser feil trener i jogge sko som ikke er særlig bra for beina i flere øvelser der man bruker bein å har trykk på foten!!! Handler litt om å forbygge skadder og ikke få belastnings skadder før man evt vill bli oppdaget av en talent speider er vel ingen klubber som vill ha en 18 åring med kronisk knee skade? Kronisk betenelse i leggen feks?

Har aldri sagt at alle fotball spillere trener feil sikkert ikke på høyere nivå da dem har forhåpentlig vis ansatt en med mere kunskap... Men ser flere tilfeller der jeg trener og andre steder jeg har vært innom å trent der det er folk som går på iddrets skolen for å bli en bedre fotball spiller og få vidre kompentanse å de trener helt feil og kommer til å skadde seg før eller siden sånn de trener. Handler om en persons fremtid også står en idiot av en trener å ikke veit bedre og lærer folk å gjøre masse vis av feil!!

Å flere av trenings veildere står jo på gymmet å trener kvart bøy selv og viser dette rundt det gir en falsk tryghet for flere nybegynere som vill følge det dem sier kaste på enn masse vekter å ødlegge seg etter som tiden gjør.


Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hvorfor er alle her så negative imot fotball?
« #89 : 22. november 2009, 18:51 »
Det beste med fotball er at det er så viktig for så mange mennesker!

Som paven sa; "Av alle uviktige ting i verden er fotball det viktigste."

Jeg tror årsaken til at mange både her på TF og ellers i norge ser litt ned på fotball, er det NORSKE nivået på spillerne og imaget som de norske gir idretten.

Hvis du spør en norsk junior skiløper om treningsopplegget og kosthold før, under og etter prestasjon, så vil du få et greit svar på formtopping, og kostholdstankegang.

Spør du en norsk eliteseriespiller, så får du et skuldertrekk... de fleste har lite peiling på individuell trening, systematisering, langtidsopplegg og periodisering. Kostholdet er de nok stort sett også lite opptatt av. Dette inntrykket gjør at både olympiatoppen og andre ikke ser på dem som toppidrettsutøvere.

Hvorfor de har denne innstillingen? Jo nettop fordi de i et lag kan skjule seg bak lagspillet og den kollektive prestasjonen. De trenger ikke være på topp for at laget skal være like gode som sist helg.

De gode spillerne som dukker opp gjør det av logiske grunner... mtp at fotball får størsteparten av de norske ungdommene innom sitt forbund i løpet av ungdomstiden, så skulle det bare mangle at det ikke dukket opp ett og annet talent. Smiley

Fotball er engasjerende og betyr mye for mange. Men prestasjonsmessig og atletisk er de sterkt oppskrytt og overbetalt.
overbetalt ja,og dem løfter heller ikke spesielt mye ,eller tunge vekter
men dem er sterke i kroppen og meget smidige alikevel
jeg har spilt mot noen ganske så proffe fotballspillere,og å møte dem i en duell der en bruker fysikken litt mer enn vanlig,og jeg skal love deg at dem er sterke i kroppen
det som teller i fotball er hurtighet,smidighet,og dribleferdigheter
ikke brede skuldrer,og mye muskler
ta feks når dem slenger seg i bakken etter en scoring og sklir flere meter bortover gresset
hadde en kroppsbygger gjort det,så hadd han garantert fått seg en kink i ryggen,eller skuldra/nakken
han hadde landet som en stranda hval og fått seg  garantert en smell i kroppen
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!