Skrevet av Emne: mulla krekar  (Lest 36439 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: mulla krekar
« #240 : 25. november 2010, 13:57 »
Ryu, innen begrepet Life Science ligger f.eks. Sverige lysår foran USA idag.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: mulla krekar
« #241 : 25. november 2010, 15:00 »
Tviler på at de 50 millioner amerikanere uten helseforsikring er enig med deg der.

De 200 millioner andre da?

Amerikanerne er ikke som oss nordmenn. Der er det ikke sånn at de mener alle har rett på ditt og datt. Det kan man jo se på all motstanden Obama har fått når det gjelder sykeforsikringssaken. Det er heller ikke slik at de uten sykeforsikring ikke får hjelp hvis de er syke, de får bare ikke like bra hjelp som de med sykeforsikring.

De som har en god sykeforsikring får hjelp med en gang. Det er mer enn man kan si om helsetilbudet i Norge. Det er en grunn til at de med nok penger i Norge ikke drar til offentlige sykehus når de trenger operasjon etc.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: mulla krekar
« #242 : 25. november 2010, 15:03 »
Ryu, innen begrepet Life Science ligger f.eks. Sverige lysår foran USA idag.

Det gjør de sikkert, men det i seg selv gjør vel ikke USA til et ikke-fungerende land Wink

EDIT: Da kan jeg komme på flere grunner til at Norge er et ikke-funderende land også.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: mulla krekar
« #243 : 25. november 2010, 15:37 »
Fy faen dette har gått for jævlig langt. Jeg er en flerspråklig ungdom som bor i Oslo. Måten andre ungdommer med flerspråklig bakgrunn behandler andre med er langt fra askeptabelt. Ettersom jeg er fra midtøsten så blir man fort ''respektert'' pga er ''muslim''-
De filmene som er lagt ut her er utrolig provoserende ihvertfall hvordan de behandlet den eldre mannen. Jeg syntes at det har gått alt for langt,  på tide å sette en stopper for det.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: mulla krekar
« #244 : 25. november 2010, 15:44 »
Da kan jeg komme på flere grunner til at Norge er et ikke-funderende land også.

Det kan du ikke. Jeg bla funderer på mye rart hele tiden, og jeg bor i Norge.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: mulla krekar
« #245 : 25. november 2010, 15:46 »
Det kan du ikke. Jeg bla funderer på mye rart hele tiden, og jeg bor i Norge.

Tviler jeg på. Hvis dette hadde vært sant hadde du flyttet til Danmark.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: mulla krekar
« #246 : 25. november 2010, 15:49 »
Bodde i Danmark før, flytta tilbake igjen etter å ha feid alle de bra damene i Køben.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget quintriceps

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 181
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 181

Sv: mulla krekar
« #247 : 25. november 2010, 15:56 »

Utlogget kårekraft

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: mulla krekar
« #248 : 25. november 2010, 21:55 »
De 200 millioner andre da?

De har det sikkert bra de... Men fremdeles står 1/5 av hele befolkningen uten et tilstrekkelig medisinsk tilbud. Det er klart mer enn noen annet vestlig land. 
Det er heller ikke slik at de uten sykeforsikring ikke får hjelp hvis de er syke, de får bare ikke like bra hjelp som de med sykeforsikring.

"Ikke like bra hjelp" er å si det veldig mildt. De går uten legesjekk helt til de blir syke, så går de til akuttmottaket hvor de ikke kan bli nektet hjelp. Så blir regningen mange ganger så dyr som den kunne ha vært. Derfor ligger USA ligger helt i verdenstoppen på pengebruk av helsetjenester pr innbygger.



Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: mulla krekar
« #249 : 25. november 2010, 22:28 »
De har det sikkert bra de... Men fremdeles står 1/5 av hele befolkningen uten et tilstrekkelig medisinsk tilbud. Det er klart mer enn noen annet vestlig land. 
Vil ikke si at det er noe verre enn Norge(les: utilstrekkelig). Og da snakker jeg ikke om hvordan ting ser ut på papiret, da snakker jeg om realiteten.

"Ikke like bra hjelp" er å si det veldig mildt. De går uten legesjekk helt til de blir syke(høres ut som de fleste nordmenn jeg kjenner), så går de til akuttmottaket hvor de ikke kan bli nektet hjelp. Så blir regningen mange ganger så dyr som den kunne ha vært. Derfor ligger USA ligger helt i verdenstoppen på pengebruk av helsetjenester pr innbygger.
De kan også gå til sykehus/lege som blir drevet som veldedige organisasjoner. Gratis.

Hva mener du med "mange ganger så dyr som den kunne ha vært"? De betaler mye mindre skatt enn oss, så ikke rart man må betale på andre fronter. Og det er sånn amerikanere flest vil ha det. De vil ikke at staten skal blande seg inn i deres personlige pengebruk.

Det siste punktet ditt er en selvmotsigelse. De bruker altså mer penger per innbygger fordi de aldri drar til legen? Eller mener du at helsetjenester koster mer i USA enn i Norge? Skulle likt å se en sammenligning på pengebruken til helsetjenester i Norge, og det samme i USA. Norge bruker Mye mer penger på det, hovedsaklig fordi alt er offentlig styrt=pengesluk.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget kårekraft

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: mulla krekar
« #250 : 25. november 2010, 22:56 »
De går uten legesjekk helt til de blir syke(høres ut som de fleste nordmenn jeg kjenner)

Det skal stå "for syke". Skrivefeil.

Regningen blir mange ganger så dyr fordi istedet å ta sykdommen på et tidlig stadiet eller bli behandlet med forebyggende tiltak så kommer menneskene først til behandling når det er så ille at de må legges inn på sykehus og koster staten $xxxxx mer.

USA ligger øverst på verdenstoppen i pengebruk på syketjenester pr innbygger. Over $2500 foran nummer 2 på listen. Allikevel ligger USA langt ned på listen over gjennomsnittlig levealder. da er det noe som ikke stemmer.

Helsesystemet i USA er privat og profittbasert. Forsikringselskapene vil tjene så mye som mulig på folks helse. Det er fundamentalt galt og tjener ikke befolkningen.   



Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: mulla krekar
« #251 : 26. november 2010, 00:13 »
Regningen blir mange ganger så dyr fordi istedet å ta sykdommen på et tidlig stadiet eller bli behandlet med forebyggende tiltak så kommer menneskene først til behandling når det er så ille at de må legges inn på sykehus og koster staten $xxxxx mer.
Av hva jeg har lest er det dyrt fordi:
1. Det er utrolig dårlig strukturert, med mange forskjellige måter å finansiere sykeforsikring på(byråkrati).
2. Det hersker monopolistiske tilstander i markedet, sikkert et oppgulp av lobbyvirksomhet dessverre.

USA ligger øverst på verdenstoppen i pengebruk på syketjenester pr innbygger. Over $2500 foran nummer 2 på listen. Allikevel ligger USA langt ned på listen over gjennomsnittlig levealder. da er det noe som ikke stemmer.
Det stemmer at de ligger på topp i pengebruk, sannsynligvis grunnet overnevnte poeng. Men å tilskrive levealder til helsetilbudet blir nok feil. Her er det heller individuelle valg som spiller inn, og det er ingen tvil om at amerikanere er et av de usunneste folkeslag i verden. Fedme, røyking, etc. Produkter av frie valg, som står de så kjært og nært.

Helsesystemet i USA er privat og profittbasert. Forsikringselskapene vil tjene så mye som mulig på folks helse. Det er fundamentalt galt og tjener ikke befolkningen.   

De vil selvfølgelig ikke gjøre en dårlig jobb, da mister de jo alle kundene sine.

Frankrike har verdens beste helsetjeneste, og der er det mange private firmaer som tjener på folks sykdom. Er dette galt?

Så har man jo dette med at USA har verdens beste leger, kirurger etc. Hvor ofte hører man ikke om nordmenn som ikke får hjelp i Norge, og får beskjeden at de må bare vente på å dø. De tar opp lån og reiser til USA for hjelp. Denne innovasjonen og nytenkningen kan i verste fall forsvinne om amerikanerne legger om sitt system, og da vil det gå utover alle, globalt. Men kan jo også hende at de klarer å fortsette i samme spor selv om de sosialiserer litt.

Sitat
Around 84.7% of citizens have some form of health insurance;

Sitat
45.7 million people in the U.S. (15.3% of the population) were without health insurance for at least part of the year.

Sitat
nearly 36 million of the uninsured are legal U.S citizens. Another 9.7 million are non-citizens

Sitat
Nearly one fifth of the uninsured population is able to afford insurance, almost one quarter is eligible for public coverage, and the remaining 56% need financial assistance (8.9% of all Americans).

http://en.wikipedia.org/wiki/Usa

I skrivende stund er det ca. 27 millioner uten mulighet til annet enn akutt hjelp. Altfor dårlig, og er veldig enig med deg der.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget erikv2

Sv: mulla krekar
« #252 : 26. november 2010, 00:24 »
Obama får ikke gjennom noe mer nå.

Alt for mange tea party's kom inn nå ved valget, og med Ron Paul & Sønn i spissen er økonomisk politik endelig på dagsorden i USA.

Selv om utenlandsgjelden er på "håndterbare" 13 trillion dollars, har USA faktisk unfunded liabilities på ca. 100 trillioner. Dette er tall som kom fra sjefen i texas (?) avdelingen til FED. Altså ikke noe tall tea party folka har vridd frem.

Aldri om de får kjørt noe mer dyre reformer igjennom.

Det triste er at de folk tror statlig innblanding kan skape noe mer vekst i et samfunn.

Hadde ikke staten vært innblanding i subsidiering av helseforsikringer in the first place hadde det vært enormt mye billigere. I et fritt marked der konkuransen alltid øker skal jo priser falle, alikevell blir ting staten er innvolvert i ( syke-tilbud, utdannelse osv) bare dyrere og dyrere.

Hadde staten komt seg ut hadde prisene stupt og folk hadde fått råd til disse tingene. Lar man det frie markedet fungere ordner det meste seg selv.

http://www.youtube.com/watch?v=ajK5u0BW-ls



Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: mulla krekar
« #253 : 26. november 2010, 00:38 »
Lar man det frie markedet fungere ordner det meste seg selv.

Det er ikke sagt at det frie marked tar og sikrer noe godt tilbud for de svake i samfunnet. De med lite midler vil fort kunne falle utenfor markedet og stå uten noe form for tilbud. Hadde det ikke vært noe statlig regulering kunne en endt opp med at det var folk som var i akkutbehov for hjelp som ble nektet legebehandling, da det ikke er økonomisk forsvarlig.


andysmuck

  • Gjest
Sv: mulla krekar
« #254 : 26. november 2010, 01:18 »
interessant tråd, men lurer på hvordan diskusjonen sklei ut til hvilket land som er best:P


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!