Skrevet av Emne: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk  (Lest 8736 ganger)

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #60 : 28. november 2009, 14:19 »
"Hvor på iform er dette henn?" Hva er det du snakker om her?! "Jeg kan også legge ut et programm på firom selvom det er dritt, menmen" HÆ?! Seriøst, du må jobbe med rettskrivning, i tillegg til at det du skriver ikke gir noen som helst mening!

hmm, ja, du er jo en kverulant.
jeg mente hvor på iform.no fant du dette programmet, men jeg fant det ut. skjønte bare ikke hvilket program det var snakk om pga du har byttet ut base øvelser med iso øvelser osv osv...

tror du burde får litt mer kunnskap før du begynner  å bytte ut ting,
du sa, dette programmet er hentet fra iform.no da mente jeg at jeg kan også å alle andre skrive programmer der, det vil ikke si det er noe bra fordi om.. men det programe er bra, men ikke bra vis du begynner å fucke det opp som du gjør.
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Bruce Wayne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #61 : 28. november 2009, 14:27 »
hmm, ja, du er jo en kverulant.
jeg mente hvor på iform.no fant du dette programmet, men jeg fant det ut. skjønte bare ikke hvilket program det var snakk om pga du har byttet ut base øvelser med iso øvelser osv osv...

tror du burde får litt mer kunnskap før du begynner  å bytte ut ting,
du sa, dette programmet er hentet fra iform.no da mente jeg at jeg kan også å alle andre skrive programmer der, det vil ikke si det er noe bra fordi om.. men det programe er bra, men ikke bra vis du begynner å fucke det opp som du gjør.
Herregud! Slutt å troll! Jeg har ikke skrevet noe om noe iformprogram, jeg har ikke byttet ut noen øvelser på noe iformprogram. Jeg er ikke en kverulant. Hvorfor skriver du "du" til meg når du tydelig mener en helt annen bruker, les hva JEG har skrevet istedenfor å skrive til meg hva du mener til noen andre! Er du helt tilbakestående eller?

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #62 : 28. november 2009, 14:31 »
Herregud! Slutt å troll! Jeg har ikke skrevet noe om noe iformprogram, jeg har ikke byttet ut noen øvelser på noe iformprogram. Jeg er ikke en kverulant. Hvorfor skriver du "du" til meg når du tydelig mener en helt annen bruker, les hva JEG har skrevet istedenfor å skrive til meg hva du mener til noen andre! Er du helt tilbakestående eller?

jeg skriver egentli til han femi og noe personen. det er du som blander deg inn å spurte om en spørsmål til det så jeg svarte...
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget Bruce Wayne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #63 : 28. november 2009, 14:36 »
jeg skriver egentli til han femi og noe personen. det er du som blander deg inn å spurte om en spørsmål til det så jeg svarte...
Hvorfor i he**** siterer du meg da? Et tips:
Når du siterer noen og skriver et svar, så skriver du et svar til det du siterer. Ville du stått å sett en person i øynene og snakket høyt ut til han som sto 3 plasser til venstre for ham du ser i øynene?

Utlogget Danihaue

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 133

  • I´ll Be Back!
Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #64 : 28. november 2009, 16:37 »
Hvorfor i he**** siterer du meg da? Et tips:
Når du siterer noen og skriver et svar, så skriver du et svar til det du siterer. Ville du stått å sett en person i øynene og snakket høyt ut til han som sto 3 plasser til venstre for ham du ser i øynene?

hmm, ro deg litt ned kanskje? er ikke verdensundergang at jeg tok feil...
jeg forvekslett dere 2, sorry.
Benkpress:      85kg
Markløft:         120kg
Militærpress:   50kg
Knebøy:          100kg
biceps manual: 16,5kg
dette er 1RM

Hear me now, believe me later

Utlogget femiremi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #65 : 29. november 2009, 12:02 »
Kommer til å kjøre en "innføringsuke" nå. Få inn teknikken i alle øvelsen med letter vekter.

Begynner med planen neste søndag.

Utlogget femiremi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #66 : 29. november 2009, 12:03 »
hmm, ja, du er jo en kverulant.
jeg mente hvor på iform.no fant du dette programmet, men jeg fant det ut. skjønte bare ikke hvilket program det var snakk om pga du har byttet ut base øvelser med iso øvelser osv osv...

tror du burde får litt mer kunnskap før du begynner  å bytte ut ting,
du sa, dette programmet er hentet fra iform.no da mente jeg at jeg kan også å alle andre skrive programmer der, det vil ikke si det er noe bra fordi om.. men det programe er bra, men ikke bra vis du begynner å fucke det opp som du gjør.

Jeg har ikke byttet ut baseøvelser med Iso øvelser nei. Er dips en baseøvelse? Er nedtrekk en baseøvelse? Tror ikke det.

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #67 : 29. november 2009, 12:56 »
Nei, men du virker rimelig dum i hodet, så kanskje du skal ta en pause fra TF?

Eg er samd med deg i at svara har vore prega av kunnskapsløyse; eit døme på dette var då ein av desse jyplingane meinte det var fordelsaktig å setje igong med ein 3-splitt for ein nybyrjar. MEN du har ikkje akkurat komt med noko vetugt sjølv i denne tråden; dersom du sjølv er så kunnskapsrik, kva med å la andre få nytte av den? Kanskje er det du som burde ta deg ein pause frå negativitetspreiinga, min gode ven?

Til trådstartar: Eg kan anbefale deg å sjå nærmare på 5x5 og RYP. Når det er sagt, så ser ikkje programmet ditt så altfor dumt ut! Eg kan også anbefale deg å kike på ein eventuell overkropp/underkropp-split. Kva for program du vel, er sjølvsagt avhengig av kva for mål du har sett deg, og eg vil då råde deg til å setje deg mål for så å velje program utifrå det. Elles burde du lese det som er av artiklar på http://sandvikstraining.com/ og http://www.myrevolution.no/.

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #68 : 29. november 2009, 12:59 »
Jeg har ikke byttet ut baseøvelser med Iso øvelser nei. Er dips en baseøvelse? Er nedtrekk en baseøvelse? Tror ikke det.

Berre så det er klart; smalbenk er inga fullgod erstatning for dips. Hald deg til dips. Nedtrekk burde erstattast av chin-ups, ikkje roing.

Utlogget Bruce Wayne

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #69 : 29. november 2009, 14:16 »
Eg er samd med deg i at svara har vore prega av kunnskapsløyse; eit døme på dette var då ein av desse jyplingane meinte det var fordelsaktig å setje igong med ein 3-splitt for ein nybyrjar. MEN du har ikkje akkurat komt med noko vetugt sjølv i denne tråden; dersom du sjølv er så kunnskapsrik, kva med å la andre få nytte av den? Kanskje er det du som burde ta deg ein pause frå negativitetspreiinga, min gode ven?

Til trådstartar: Eg kan anbefale deg å sjå nærmare på 5x5 og RYP. Når det er sagt, så ser ikkje programmet ditt så altfor dumt ut! Eg kan også anbefale deg å kike på ein eventuell overkropp/underkropp-split. Kva for program du vel, er sjølvsagt avhengig av kva for mål du har sett deg, og eg vil då råde deg til å setje deg mål for så å velje program utifrå det. Elles burde du lese det som er av artiklar på http://sandvikstraining.com/ og http://www.myrevolution.no/.
Mulig at jeg ikke har skrevet så mye bra i denne tråden, men har i alle fall gjort trådstarter oppmerksom på at tips fra disse to brukerene kanskje ikke er så bra. Ellers har jeg svart i andre tråder, for så å se at disse to brukerene kommer inn og "ødelegger" trådene med allslags tull, da blir man litt frustrert etterhvert.

Utlogget Bjarne G.T.

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 328

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #70 : 29. november 2009, 14:38 »
Mulig at jeg ikke har skrevet så mye bra i denne tråden, men har i alle fall gjort trådstarter oppmerksom på at tips fra disse to brukerene kanskje ikke er så bra. Ellers har jeg svart i andre tråder, for så å se at disse to brukerene kommer inn og "ødelegger" trådene med allslags tull, da blir man litt frustrert etterhvert.

Ja, eg ser den. Ville då kanskje heller prøve å nedargumentere dei for så å påpeike dumskapen deira, istadenfor å berre einsidig gjere det sistnemde! Men eg skjønar frustrasjonen dersom du har forsøkt dette før.

Utlogget femiremi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #71 : 29. november 2009, 17:32 »
Takk Bjarne G.T. Grunnen til at jeg har byttet ut dips og nedtrekk er grunnet ingen mulighet til å gjøre det i hjemmet. Jeg må da komme meg på et treningssenter som jeg ikke kan for øyeblikket.

Som sagt så har jeg benk , stang, manualer til disposisjon. Men er vel mulig å få til et dugelig program ?

Ønsker å øke i masse, vekt, større rett og slett.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #72 : 29. november 2009, 18:09 »
Som andre har påpekt her i tråden, de tideligere nevnte tips. Er ikke av kvalitet:P
Du er nybegynner, så fokuset ditt bør være på teknikk i base øvelser (som er mer enn det som er nevnt tideligere).

Dips og nedtrekk (som er en enklere versjon av base øvelsen pull ups/chinups) er viktige øvelser.

Du sier du ikke kan gjøre dem, men vær litt fantasifull. Dips mellom stoler og chin ups funker overalt: træ, trap og/eller kjøp deg en pull ups stang. Koster ikke mye og det vill være en invistering du ikke vil angre på.

Drit i isolasjons øvelser. Du har en aktiv uke med 2 kick boxing økter, skole og diverse annet. Å stresse kroppen på øvelser som er designet for å bygge opp en mangel. Er ikke nødvendig før du kan se den mangel.
Siden du trener utenom vekt treningen anbefaler jeg deg og kjøre fullkropp 3 dager uken, å kjøre en split som tideligere nevnt vill ikke fungere optimalt pågrunnlag av nybegynner nivået og kick boksingen.

Men det viktigste du kan gjøre, er å lese. Bruk resten av denne dagen på å lese om trenning og kosthold. Prøv deg fram med versjoner av base øvelsene. Barbell roing er ikke super for alle, for det er ikke alle som klarer å kontakte ryggen i stor nokk grad å det blir mer en bein øvelse/arm øvelse alt etter som. Då er hantel roing et godt alternativ.







Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #73 : 29. november 2009, 18:49 »
Bare for å slenge inn noe, etter å ha lært deg teknikken på baseøvelsene kan du begynne med RYP grunnprogram, som da fungerer for nybegynnere:

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572

les hele nettversjonen deres.
ligger også en kalkulator på siden.
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget femiremi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: 16 år - Opp i vekt , mer styrke: Sjekk plan? takk
« #74 : 29. november 2009, 20:17 »
Så nettopp igjennom RYP Grunnprogram. Men da var det øvelser som nedtrekk, roing bredt grep som stopper meg i å følge det programmet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!