Skrevet av Emne: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?  (Lest 4389 ganger)

Utlogget uglypie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #15 : 26. november 2009, 00:22 »
Hvis dette er over takhøyden til TF bør de slette halvparten av alle foruminnlegg Wink

Kanskje det, men det er sjelden jeg ser innlegg som blir lagt ut bare for å være ekkel. Totalt unødvendig.
Når det er sagt så har du jo for så vidt rett, men det kunne vært sagt på en annen måte.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #16 : 26. november 2009, 07:52 »
Når noen skriver et innlegg om USA sin krigføring, på et treningsforum, for å få hjelp med leksene.... da er det ikke uforståelig at det blir litt sarkasme og spydigheter som kommer.
Det er aldersgrense her på 16 år, så noe hard hud bør man ha... Wink

Man trenger ikke mye formuleringsevne for å finne søkesetninger som google kan jobbe litt med. Smiley

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #17 : 26. november 2009, 08:02 »
Skjønner ikke hvordan innlegg som dette får lov til å stå. Rett og slett kvalmt.

Det er jo ikke Einar's feil at han er allvitende...
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #18 : 26. november 2009, 13:40 »
Skjønner ikke hvordan innlegg som dette får lov til å stå. Rett og slett kvalmt.

Hvis du syns detta er ille, kan du se gjennom honnørpostene mine. Da tror jeg du dauer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #19 : 26. november 2009, 13:48 »
google is your friend

så de sier Grin

var vel dette den magiske siden kommentaren skulle vært pakket inn i...
som forøvrig ikke burde være et millimeter av offfensiv tydning i, folk må ikke være så hårsåre..
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #20 : 26. november 2009, 13:56 »
Hvis du syns detta er ille, kan du se gjennom honnørpostene mine. Da tror jeg du dauer.

Fleksnes og jeg har faktisk gitt hverandre honnører.  Vi holder standarden oppe.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #21 : 26. november 2009, 18:38 »
Har en oppgave på skolen der jeg skal fortelle litt om hvorfor det er krig i Iraq og Afganistan, lurte derfor på om det er noen som kansje har hatt samme oppgave, eller som kan en god del om hvorfor det er krig osv?

Gassledninger i Afghanistan og olje i Irak. Og Iran står for tur, muhaha.


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #22 : 27. november 2009, 11:35 »
Mtp hva krigen koster så kan vel de fleste skjønne at USA ikke er der for pengenes skyld.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #23 : 27. november 2009, 11:43 »
Krig er vel absolutt det dyreste et land kan beskjeftige seg med.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #24 : 27. november 2009, 13:22 »
Mtp hva krigen koster så kan vel de fleste skjønne at USA ikke er der for pengenes skyld.

Si ikke det.  Imperialister tenker langsiktig.  Tror du at Storbritannia eller Sovietunionen var i Afghanistan av idealistiske grunner?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #25 : 27. november 2009, 14:10 »
Si ikke det.  Imperialister tenker langsiktig.  Tror du at Storbritannia eller Sovietunionen var i Afghanistan av idealistiske grunner?

Nei, og ikke har jeg sagt det heller ditt insinuerende skrothøl.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #26 : 27. november 2009, 14:11 »
Kanskje det, men det er sjelden jeg ser innlegg som blir lagt ut bare for å være ekkel.

Igjen, ref mitt forrige svar til deg når du var kvalm og uvel igår.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #27 : 27. november 2009, 14:20 »
Krigen i Afghanistan

Krigen i Afghanistan, som startet den 7. oktober 2001 som den amerikanske militære operasjonen Operasjon Enduring Freedom, ble innledet av USA og Storbritannia i kjølvannet av Terrorangrepet 11. september 2001. Det angitte formålet med invasjonen var å fange Osama bin Laden, ødelegge al-Qaida og styrte Taliban-regimet som hadde støttet al-Qaida og gitt nettverket et tilfluktssted. Den amerikanske Bush-doktrinen erklærte at de ikke ville skjelne mellom al-Qaida og nasjoner som støttet dem. Invasjonen markerte begynnelsen på Bush-administrasjonens «krigen mot terror».

To militære operasjoner i Afghanistan ønsker å etablere kontroll over landet. Operasjon Enduring Freedom (OEF) er en amerikansk-ledet militæroperasjon støttet av noen koalisjonspartnere og opererer nå hovedsakelig i de østlige og sørlige delene av landet langs den afghansk-pakistankske grensen. Omkring 28 300 amerikanske soldater tjenestegjør i OEF.[16][17][18] Den andre operasjonen er International Security Assistance Force (ISAF), opprinnelig etablert av FNs sikkerhetsråd i slutten av desember 2001 for å sikre Kabul og byens omgivelser. NATO overtok styringen av ISAF i 2003. Av 12. januar 2009 har ISAF rundt 55 100 soldater fra 41 land, hvor kjernen av styrken består av NATO-medlemmer. USA har omkring 23 300 soldater som tjenestegjør i ISAF.[18]

USA og Storbritannia førte an i en luftkampanje som primært bestod av luftangrep mot fiendtlige mål, mens bakkestyrker hovedsakelig bestående av menn fra Nordalliansen støttet av CIA. I 2002 begynte amerikanske, britiske og kanadiske infanteristyrker å delta i kampene, sammen med spesialstyrker fra flere allierte land, deriblant Norge. Senere ble NATO-tropper lagt til denne styrken.

Invasjonen lyktes i å fjerne Taliban-regimet fra makten og innføre et demokratisk styre, men siden invasjonen har Taliban gjenvunnet noe av deres tidligere styrke[19], og sammen med al-Qaida fortsetter de å bekjempe de internasjonale styrkene i landet og de afghanske sikkerhetsstyrkene. Krigen har vært mindre vellykket i å oppnå målet om å begrense al-Qaidas bevegelsesfrihet.[20] Siden 2006 har Afghanistan sett trusler mot sin stabilitet grunnet økt Taliban-ledet geriljaaktivitet, rekordhøyt nivå av illegal narkotikaproduksjon,[21][22] skjør regjering med begrenset kontroll utenfor hovedstaden Kabul.[23]

Så langt har krigen også vært mislykket i hovedmålet om å fange Osama bin Laden, mens spenninger har økt med dere regionale allierte Pakistan over amerikanske luftangrep mot mål i Pakistan, som amerikanerne begrunner blir brukt som tilfluktssted av Taliban og al-Qaida.

Krigen i Irak

Krigen i Irak, også kalt Den andre gulfkrigen eller Operation Iraqi Freedom, er en pågående krig som begynte 20. mars 2003, da styrker fra en amerikansk-ledet koalisasjon invaderte Irak. Krigen kan også sees på som fortsettelsen av Gulfkrigen av 1991, med en lavintensiv krig hvor USA og Storbritannia angrep Irak i perioden mellom de to krigene.

Krigshandlingene startet etter at en 48-timersfrist gitt av USAs president George W. Bush utløp; den krevde at Iraks president Saddam Hussein og hans to sønner, Uday og Qusay, skulle forlate Irak. Det irakiske parlamentet, som var utpekt av Saddam Hussein, avviste enstemmig USAs ultimatum.

250 000 amerikanske soldater, med støtte fra omkring 45 000 britiske, 2 000 australske og 200 polske soldater, gikk inn i Irak primært fra Kuwait. I nord deltok rundt 50 000 kurdiske soldater med luftstøtte fra koalisjonen.

Selve invasjonen gikk greit for koalisjonsstyrkene. I løpet av 28 dager hadde de kontroll over de største byene, og rivingen av Saddamstatuen i Bagdad symboliserte at hans regime var historie. 1. mai 2003 landet George Bush på et hangarskip i Persiabukten og erklærte at hoveddelen av de militære operasjonene var avsluttet.

Det skulle vise seg at Bush sin erklæring var vel optimistisk. Irregulære styrker fortsatte kampen mot koalisjonen som ikke har kunnet begrense styrkene. Pr. 2007 ser det ikke ut som det finnes en klar avslutning på konflikten. Kampene står nå både mellom koalisjonsstyrkene og irakiske opprørere, og mellom ulike grupper innen det irakiske samfunnet. Befolkningen har blitt påført store lidelser, og millioner er på flukt internt og til utlandet.

Det planlagte angrepet på Irak førte vinteren 2003 til enorme protestdemonstrasjoner i store deler av verden [3] [4] [5]. Ulike meningsmålinger i februar 2003 viste en massiv mostand mot å angripe Irak i de aller fleste land verden over [6]. I Norge svarte 90 prosent at de var imot krig uten FNs godkjennelse i en meningsmåling utført av Opinion i februar [7].

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #28 : 27. november 2009, 15:09 »
Nei, og ikke har jeg sagt det heller ditt insinuerende skrothøl.

For det første må jeg igjen påpeke at det skal være komma foran 'ditt insinuerende skrothøl', din språkløse respatexskalle.  For det andre ville det være bedre om du la fram dine egne forklaringer på hvorfor Storbritannia og Sovietunionen var i Afghanistan i sin tid.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvorfor er det en krig i Iraq og Afganistan?
« #29 : 27. november 2009, 15:57 »
  For det andre ville det være bedre om du la fram dine egne forklaringer på hvorfor Storbritannia og Sovietunionen var i Afghanistan i sin tid.

Ikke at jeg regner med at du kommer til å skjønne det, men men: De militære styrkene i Storbritannia og Russland trengte i sin tid bistand fra meg for å utvikle en spesiell type hydrogen bombe som ikke er større enn en fyrstikkeske men som kan utradere ett halvt solsystem når den går av. De ville komme til meg for hjelp, og tilbød å møtes på munch museet over en kopp kaffe hvor jeg skulle få en milliard pund cash + alle arvestykkene til tsar familien for å gi de oppskriften på bomben og på lutefisk.

Jeg kunne ikke komme, da jeg var på ferie i Afghanistan akkurat da. Så da kom de til meg istedet. For å ha det litt morro mellom møtene foreslo jeg at de kunne krige litt, noe de satte pris på og gjorde.

Var ikke verre enn det.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!