Skrevet av Emne: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde  (Lest 5855 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #15 : 07. desember 2009, 17:24 »
Her på forumet har tydeligvis de fleste så dårlig råd at de må velge mellom mat og tilskudd.

Her har vi ein Frekkkass! Frekt innlegg!
Sa brura

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #16 : 07. desember 2009, 17:30 »
ok:

frokost: 1 animal pack 4 grov brød skiver med grov leverpostei 3 udos 1 ginseng og 1 proteinshake
før trening: creatine+glutamine+amino.pre workout
etter trening: proteinshake+amino
lunch: eggeomelett 4 egg med 2 stk grovt brødskiver
mellommåltid: frukt el weetabix med youghurt
middag kylling,kjøtt,fisk,gryteretter alt etter som...varierer mye her..
mellommåltid: frukt el youghurt
kvelds: nudler el gryn el vox alt ettersom mixer det litt opp her og
før seng:zma og proteinshake

Du kommer til å bli dritsvær av dette. Prøv å bytt ut middagen med superpump 40.000 fra "ripyouoffsucker suplements" så er du på høyde med de beste i utlandet før du vet ordet av det.

Sorry, måtte bare. Jeg forstår det litt som at dette er en skrytetråd om hvor mye du har handla i stedet for en problemstilling på en eller annen måte. Du spiser dritt, rett og slett og prøver å veie opp for det med tilskudd. Er det så vanskelig å spise mat?

Utlogget SjeF

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 89

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #17 : 07. desember 2009, 17:36 »
Jeg visste han kom til å bli slakta etter dette innleggetx) Ta vare på proteinene og kreatinen og kansje ZMAen og bytt ut all den andre skiten med for;)

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #18 : 07. desember 2009, 17:38 »
Handler vel mer om at jeg er drit lei av det samme maset med "spis mat" hver gang noen snakker om et kosttilskudd. Folk bruker hundrevis av kroner i måneden på pepsi max, eller på å sitte på en kafe og drikke kakao, men gud forby om noen heller liker å bruke like mye på et eller annet NO tilskudd som i det minste gjør at de kanskje føler seg bedre en stakket stund mens de er på trening.

På bildet til trådstarter ser jeg et proteintilskudd, et multivitamintilskudd, et omega 3 tilskudd, kreatin og ZMA. Dette er ting som sikkert de her på forumet bruker minst 3 av 5 av, i ulike kombinasjoner. Men så er han så uheldig å ha noe BCAA, glutamin og et eller annet preworkout tilskudd, og da bryter så klart helvete løs med "spis mat" hylekoret.

Og det klassiske utsagnet "bruk heller pengene på mat" impliserer jo en eller annen antakelse om at man har det så trangt økonomisk at den 500 lappen man bruker på et eller annet tilskudd går på bekostning av mat.

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #19 : 07. desember 2009, 17:46 »
Handler vel mer om at jeg er drit lei av det samme maset med "spis mat" hver gang noen snakker om et kosttilskudd. Folk bruker hundrevis av kroner i måneden på pepsi max, eller på å sitte på en kafe og drikke kakao, men gud forby om noen heller liker å bruke like mye på et eller annet NO tilskudd som i det minste gjør at de kanskje føler seg bedre en stakket stund mens de er på trening.

På bildet til trådstarter ser jeg et proteintilskudd, et multivitamintilskudd, et omega 3 tilskudd, kreatin og ZMA. Dette er ting som sikkert de her på forumet bruker minst 3 av 5 av, i ulike kombinasjoner. Men så er han så uheldig å ha noe BCAA, glutamin og et eller annet preworkout tilskudd, og da bryter så klart helvete løs med "spis mat" hylekoret.

Og det klassiske utsagnet "bruk heller pengene på mat" impliserer jo en eller annen antakelse om at man har det så trangt økonomisk at den 500 lappen man bruker på et eller annet tilskudd går på bekostning av mat.

Syns ikke du skal legge skylda for dette på "hylekoret" som du kaller det, men den vannvittige markedsføringa som brukes av produsentene av kosttilskudd. Til og med navnene på disse tilskuddene har jo blitt helt sinnsyke. Er ikke rart folk med litt intelligens får avsmak.

Klart folk reagerer når en 17 åring på 45 kg bruker foreldrenes penger på å kjøpe noe som ikke kommer til å gi han noe annet enn litt pump på trening og diarè i stedet for mat? Gidder ikke bla tilbake å finne stats på forfatteren her, men gjetter på at jeg ikke tar veldig feil.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #20 : 07. desember 2009, 17:48 »
Handler vel mer om at jeg er drit lei av det samme maset med "spis mat" hver gang noen snakker om et kosttilskudd. Folk bruker hundrevis av kroner i måneden på pepsi max, eller på å sitte på en kafe og drikke kakao, men gud forby om noen heller liker å bruke like mye på et eller annet NO tilskudd som i det minste gjør at de kanskje føler seg bedre en stakket stund mens de er på trening.

På bildet til trådstarter ser jeg et proteintilskudd, et multivitamintilskudd, et omega 3 tilskudd, kreatin og ZMA. Dette er ting som sikkert de her på forumet bruker minst 3 av 5 av, i ulike kombinasjoner. Men så er han så uheldig å ha noe BCAA, glutamin og et eller annet preworkout tilskudd, og da bryter så klart helvete løs med "spis mat" hylekoret.

Og det klassiske utsagnet "bruk heller pengene på mat" impliserer jo en eller annen antakelse om at man har det så trangt økonomisk at den 500 lappen man bruker på et eller annet tilskudd går på bekostning av mat.

Du misforstår. Mye av tilskuddet er penger ut av vinduet hva virkning angå, derfor reagerer folk. Å trekke sammenligninger mellom kakao og pepsi max blir litt feil, siden, jeg i hvert fall, drikker slike ting for smakens skyld..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #21 : 07. desember 2009, 18:02 »
Jeg synes sammenligningen er relevant i den forstand at noen kan ha lyst til å ta et NO tilskudd kun for pumpen sin del, uavhengig av om de bygger noen ekstra muskler av det. Hver sin smak osv.

Jeg for min del har alltid et eller annet preworkout produkt i meg før trening, hovedsakelig for koffeinet sin del. Jeg trener på vei hjem fra jobb, og er trøtt etter en lang dag og føler jeg har utbytte av slike tilskudd. Selvfølgelig kunne jeg oppnådd det samme med en kopp kaffe, men det er hverken billigere eller mer praktisk. Tilskuddene har typisk masse annet rart i seg som enten virker eller ikke virker, det driter jeg i så lange det kvikker meg opp før treningen. Alternativet er å gå rundt og gjespe mellom settene osv. Like vel vil vel alt for mange her inne på forumet mene at jeg har kastet bort penger ved å kjøpe disse tilskuddene.


Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #22 : 07. desember 2009, 18:07 »
Jeg synes sammenligningen er relevant i den forstand at noen kan ha lyst til å ta et NO tilskudd kun for pumpen sin del, uavhengig av om de bygger noen ekstra muskler av det. Hver sin smak osv.

Jeg for min del har alltid et eller annet preworkout produkt i meg før trening, hovedsakelig for koffeinet sin del. Jeg trener på vei hjem fra jobb, og er trøtt etter en lang dag og føler jeg har utbytte av slike tilskudd. Selvfølgelig kunne jeg oppnådd det samme med en kopp kaffe, men det er hverken billigere eller mer praktisk. Tilskuddene har typisk masse annet rart i seg som enten virker eller ikke virker, det driter jeg i så lange det kvikker meg opp før treningen. Alternativet er å gå rundt og gjespe mellom settene osv. Like vel vil vel alt for mange her inne på forumet mene at jeg har kastet bort penger ved å kjøpe disse tilskuddene.




Det er stor forskjell på å ta NOxplode før trening og det å spise som en narkoman og ta tilskudd for å veie opp for det. Satt på spissen...

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #23 : 07. desember 2009, 18:10 »
Om det er noen tilskudd som får gjepsinga til å 'gå sin vei' under treninga så vil jeg gjerne vite hvilken Shocked
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #24 : 07. desember 2009, 18:39 »
ok:

frokost: 1 animal pack 4 grov brød skiver med grov leverpostei 3 udos 1 ginseng og 1 proteinshake
før trening: creatine+glutamine+amino.pre workout
etter trening: proteinshake+amino
lunch: eggeomelett 4 egg med 2 stk grovt brødskiver
mellommåltid: frukt el weetabix med youghurt
middag kylling,kjøtt,fisk,gryteretter alt etter som...varierer mye her..
mellommåltid: frukt el youghurt
kvelds: nudler el gryn el vox alt ettersom mixer det litt opp her og
før seng:zma og proteinshake

edit: og drikker uber mengder vann:) ca 4-5 liter dagen:) og ja udos ikke kun til fokost men frokosten,lunchen og middagen

Kommentar på kostholdet:

Kan gått være jeg misforstod deg, men ser litt ut som om middagen er kjøtt(prots), kveldsmat er nudler(karbs)... Viktig å huske på balansen mellom fett, proteiner og karbs i hvert måltid. Wink De måltidene du ikke spiser egg og postei, kan du jo evt. føye til en neve nøtter(mandler, valnøtter osv), eller noen spiseskjer olje. EDIT: Leste nå at du tar en del udos. Hva med å balansere det? Holder sikkert med det 1-2 ganger daglig, få inn litt fett fra andre kilder også. Smiley Variasjon er viktig

Weetabix er jo basert på, som ordet sier, hvete.... Kan vel lett erstattes med havregryn eller en 4-korn miks.

Nudler går vel ann å erstatte med mer næringsrik føde? Har selv alltid opplevd nudler som meningsløs bånnfyll, blir sulten rett etter å ha spist det. Men skikkelige eggnudler er kanskje bedre(?)

Pass på siste proteinshake. Om den inneholder kalsium så kræsjer det litt med zma-effekten. Men skulle gå greit om det går 30min-1t mellom de to inntakene.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #25 : 07. desember 2009, 19:03 »
Handler vel mer om at jeg er drit lei av det samme maset med "spis mat" hver gang noen snakker om et kosttilskudd. Folk bruker hundrevis av kroner i måneden på pepsi max, eller på å sitte på en kafe og drikke kakao, men gud forby om noen heller liker å bruke like mye på et eller annet NO tilskudd som i det minste gjør at de kanskje føler seg bedre en stakket stund mens de er på trening.

På bildet til trådstarter ser jeg et proteintilskudd, et multivitamintilskudd, et omega 3 tilskudd, kreatin og ZMA. Dette er ting som sikkert de her på forumet bruker minst 3 av 5 av, i ulike kombinasjoner. Men så er han så uheldig å ha noe BCAA, glutamin og et eller annet preworkout tilskudd, og da bryter så klart helvete løs med "spis mat" hylekoret.

Og det klassiske utsagnet "bruk heller pengene på mat" impliserer jo en eller annen antakelse om at man har det så trangt økonomisk at den 500 lappen man bruker på et eller annet tilskudd går på bekostning av mat.

endelig noen som forstår litt her:)

er jo akkurat det der er, en pre workout, en amino og glutamin for mye og slakteriet var faktum..men seff de får bare styre på...vet ihvertfall mine fremganger på gymmen:)
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #26 : 07. desember 2009, 19:07 »
Syns ikke du skal legge skylda for dette på "hylekoret" som du kaller det, men den vannvittige markedsføringa som brukes av produsentene av kosttilskudd. Til og med navnene på disse tilskuddene har jo blitt helt sinnsyke. Er ikke rart folk med litt intelligens får avsmak.

Klart folk reagerer når en 17 åring på 45 kg bruker foreldrenes penger på å kjøpe noe som ikke kommer til å gi han noe annet enn litt pump på trening og diarè i stedet for mat? Gidder ikke bla tilbake å finne stats på forfatteren her, men gjetter på at jeg ikke tar veldig feil.

plusser du på 10 år og en god dose kilo til og vært aktiv innen både boxing fra 15 til 21 og vekttrening fra 17 til 24 deretter pause og fra nå 27 og utover fast igjen, men seff ingen pauser igjen noensinne..den tok meg for mange skritt tilbake.. så er du mere på sporet...
en del av grunnen jeg tar mye kosthold er at jeg har råd til det, de hjelper meg til raskere fremgang,og jeg liker ikke stå på kjøkkenet hele dagen, jeg eter ok sunt og 6 måltider for dagen og resten blir helsekost boostere, og sist men ikke minst for jeg kan:)
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #27 : 07. desember 2009, 19:10 »
Kommentar på kostholdet:

Kan gått være jeg misforstod deg, men ser litt ut som om middagen er kjøtt(prots), kveldsmat er nudler(karbs)... Viktig å huske på balansen mellom fett, proteiner og karbs i hvert måltid. Wink De måltidene du ikke spiser egg og postei, kan du jo evt. føye til en neve nøtter(mandler, valnøtter osv), eller noen spiseskjer olje. EDIT: Leste nå at du tar en del udos. Hva med å balansere det? Holder sikkert med det 1-2 ganger daglig, få inn litt fett fra andre kilder også. Smiley Variasjon er viktig

Weetabix er jo basert på, som ordet sier, hvete.... Kan vel lett erstattes med havregryn eller en 4-korn miks.

Nudler går vel ann å erstatte med mer næringsrik føde? Har selv alltid opplevd nudler som meningsløs bånnfyll, blir sulten rett etter å ha spist det. Men skikkelige eggnudler er kanskje bedre(?)

Pass på siste proteinshake. Om den inneholder kalsium så kræsjer det litt med zma-effekten. Men skulle gå greit om det går 30min-1t mellom de to inntakene.

takk for en normal konstruktiv tilbakemedling:)
skal ta det tipset om variasjon på fett typene, og gjerne kutte ut kveldsen med noe mere kvalitetsmat ja:)
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #28 : 07. desember 2009, 19:16 »

Det er stor forskjell på å ta NOxplode før trening og det å spise som en narkoman og ta tilskudd for å veie opp for det. Satt på spissen...

når ble 6 måltider for dagen de fleste av dem kvalitetsmat untatt 2 av dem kanskje men skal jobbe på den, at det er narkoman spising og veies opp med kun kosthold?
jeg er i bulke periode og hiver nedpå litt ekstra ja, så hva?
kan si jeg hater alle hypede produkter selv bruker kun etter lær og feil metoden og er ferdig med muscletech letsgetretardedlyfastgainstoday10kgupbytomorrow..
men noen merker der ute funker faktisk og under bulking tar jeg det jeg kan få av drahjelp av produkter som funker for min del...
og at spisingen min ikke er 100% perfekt vel det har den aldri vært og har jaggu likevel utklassert bolere på gymmen før:) jeg er ganske naturlig fitt av meg så trenger ikke en bodybuilder matplan.....
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Utlogget Doit!Doit!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 319
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 319

  • Ain't Nothing To It But To Do It
Sv: kostholdsrutiner og vurderinger med bilde
« #29 : 07. desember 2009, 20:13 »
her har vi en annen som tydeligvis ikke har peiling på hva kosthold han tar.. :Smiley
les på høyre siden, og man finner kanskje et par kjente ting...
han fyren er ikke noe mega berømt mr.olympia så har får nok ikke en krone for og nevne sine daglige kosthold tilskudd...

http://www.youtube.com/watch?v=RaiOwycBcXs#noexternalembed

søkte litt på gøy for og se hvem andre på nett bruker samme type kosttilskudd som meg og jaggu var det litt rundtom, dette var dog den første jeg kom over på tuben så artig og kunne dele tenkte jeg
The best activities for your health are pumping and humping

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93150.msg1376066;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!