avstemning
Spørsmål: Hva bør Roy Holte gjøre?
Delta på NM i styrkeløft 2010! - 142 (59.7%)
Ikke delta på NM i styrkeløft 2010! - 14 (5.9%)
Starte WPC-Norge - 82 (34.5%)
Stemmer totalt: 194

Skrevet av Emne: Hva bør Roy Holte gjøre?  (Lest 23382 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #90 : 22. desember 2009, 09:36 »
Det er ikke tvil om at kroppen holder på muskelmassen etter man går av steroider. Typisk at hobbybolere tar en kur, kommer seg kanskje opp fra f.eks 120 til 160 i benk, går av kuren, går ned til kanskje 140-150, tar en pause hvor de ligger her en stund, så tar de en kur til og kommer seg opp til kanskje 180, av igjen, ned 10-20 kg igjen osv. Det er vel kun proffbyggere og enkelte strongmen som alltid er på i større eller mindre grad? De fleste andre har vel ikke råd til det uansett.

Hvis en følger denne tankegangen blir det plutselig litt irrelevant om vekthormoner osv kan føre til flere muskelfibre, fordi styrke og muskler som man har gått opp på steroider kan man i veldig stor grad beholde så lenge man ikke har et stort treningsopphold, en kan til og med fortsette å øke reint etterpå.

Beviset for dette må vel være at det finnes hobbybolere som er unaturlig store gjennom hele året, men som allikevel bare bruker kanskje en gang i året eller som bare har brukt før.

Hvis vekst derimot KAN føre til flere muskelfibre, så betyr dette at man vil ha effekt resten av livet selv med store treningsopphold.

Grunnen til at det er så lite forskning på steroidebruk mtp muskel/styrkevekst er fordi det er nesten umulig å gjennomføre på grunn av etikk/juridiske årsaker.

Dette har vel strengt tatt ikke noe med denne saken å gjøre?

Det blir uansett helt feil å reffere til folk som bare har tatt seg et par måneder fri mellom kurene....når det snakk om personer som har vært reine i flere år. På type tre måneder vil majoriteten uansett miste absolutt alt de har fått fordel av under kuren...med mindre de fortsetter å bruke ulovlige preparater for å holde på noe av det. Men da er en jo teknisk sett ikke rein vil jeg tro, så en faller vel på sett og vis utenfor det vi snakker om her?  Smiley

Dersom det er kondisjonsfremmende preparater det er snakk om, så vil jeg uten å vite det tro at en holder på resultatene noe lengre, men det er bare noe jeg intuitivt tror, men på ingen som helst måte vet.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #91 : 22. desember 2009, 09:57 »
Dette har vel strengt tatt ikke noe med denne saken å gjøre?

Det blir uansett helt feil å reffere til folk som bare har tatt seg et par måneder fri mellom kurene....når det snakk om personer som har vært reine i flere år. På type tre måneder vil majoriteten uansett miste absolutt alt de har fått fordel av under kuren...med mindre de fortsetter å bruke ulovlige preparater for å holde på noe av det. Men da er en jo teknisk sett ikke rein vil jeg tro, så en faller vel på sett og vis utenfor det vi snakker om her?  Smiley

Dersom det er kondisjonsfremmende preparater det er snakk om, så vil jeg uten å vite det tro at en holder på resultatene noe lengre, men det er bare noe jeg intuitivt tror, men på ingen som helst måte vet.



Du har nok bedre peiling enn meg, jeg synser bare som sagt Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #92 : 22. desember 2009, 10:06 »
Du har nok bedre peiling enn meg, jeg synser bare som sagt Wink

Samme her! Smiley
Det er det som er så herlig når en snakker om noe ingen eeegentlig ikke vet noe sikkert om i hverken den ene eller den andre rettning Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #93 : 22. desember 2009, 11:24 »
latterlig trist opplegg uansett, da han ikke har brutt en enste regel.

Det betyr ikke at det ikke er gjort noe galt. Vet du hva man gjør når man finner et smutthull i lov verket? Man prøver å tette dette så godt det lar seg gjøre. Det går ikke i dette tilfellet ettersom NSF ikke kan ha egne doping bestemmelser.

Roy har gjort denne problemstillingen aktuell men det er ikke sånn at den bare rammer han. Det er et spekter av ”utøvere”. Hele lineupen som stiller i NSM og liknede.

Utlogget ola_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 251

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #94 : 22. desember 2009, 11:25 »
Samme her! Smiley
Det er det som er så herlig når en snakker om noe ingen eeegentlig ikke vet noe sikkert om i hverken den ene eller den andre rettning Smile


honnør!

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #95 : 22. desember 2009, 13:43 »


Roy har gjort denne problemstillingen aktuell men det er ikke sånn at den bare rammer han. Det er et spekter av ”utøvere”. Hele lineupen som stiller i NSM og liknede.

Utenom en liten Hedmarkgutt siden han er talent..



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #96 : 22. desember 2009, 14:21 »
Utenom en liten Hedmarkgutt siden han er talent..

Hadde de utestengt denne "lille" gutten så hadde de faktisk vært i nærheten av konsekvent.
men siden de velger og ikke gjøre det så viser de bare at de driter i sine egne regler når det passer dem

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #97 : 22. desember 2009, 14:22 »
Det betyr ikke at det ikke er gjort noe galt.

kan du si hva som er gjort galt da?
og hvordan kan du forsvare at du trente på haralds gym før du begynte med styrkeløft?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #98 : 22. desember 2009, 15:07 »
kan du si hva som er gjort galt da?
og hvordan kan du forsvare at du trente på haralds gym før du begynte med styrkeløft?
Jeg er enig at det blir diffust med CYC. Det er vel han dere reffererer til? Ønsker dere han virkelig så vondt? Siden dere til stadighet bringer oppmerksomhet til dette.

Å min grusomme fortid er avslørt! Å hjelpe meg!

Hehe.

Gangske enkelt. Jeg visste ikke om styrkeløft på den tiden. Jeg var alt blitt ganske stor. 200 i benken på 113kg kroppsvekt. Det er ikke all verdens i den gjengen men det var nok til å bli uglesett på alle andre trenings studioer. En annen ting var at de hadde store nok manualer til at jeg kunne trene en del av mine favorittøvelser.

Jeg var alt antidoping på den tiden og ganske desillusjonert over at byggere og strongmen trøkket. Jeg så ingen grunn til å stille opp i disse dopsirkusene rein. Jeg hadde falt til ro med dette. Jeg hadde ingen andre arenaer å hevde meg på. Så jeg begynte å lete etter en ny idrett og da fant jeg til slutt styreløft gjennom benkpress. Jeg syntes også at det var feil av meg å trene der så jeg sluttet når jeg startet med styrkeløft. Ganske enkelt.

Hvorfor tror du jeg er så opptatt av doping? De som trente der trodde jo alt at jeg trøkka. Når en av de endelig trodde på at jeg var rein så prøvde han å selge meg dop "du gjør lett 230 i benken med et par uker på winstrol" lød salgs pichet. Her kommer det en blåøyd sørlending til Oslo og sier at han tar avstand fra doping, og egentlig driter i de som gjør det også prøver de faen meg å prakke på meg det dritet.

En annen ting er at det rammer meg indirekte og direkte. For det første så undergraver det alle min resultater. Det er som å si at jeg har jukset meg til styrken min. Når man beskylder meg for det.
Det er slik at jeg ofte blir stigmatisert som dum og slem fordi jeg er svær. Det eneste folk spør meg om på fest er "hvor mye benker du" og det eneste de prater om hva de syntes om kosthold og diverse strongmen og byggere. Jeg må krangle med folk til tider om jeg trøkka eller ikke. Nå kan jeg slenge i bordet med dopingkontrollene, men fremdeles tror ikke folk på meg. JAJA man skal ikke bry seg om hva folk sier. Vel, det er litt vesentlig på et jobb intervju! Eller når du prøver å ha det hyggelig. Vi lever i et samfunn det er en overordnet verdi i samfunnet at vi ikke skal finne oss i at folk sniker i køer og får noe de ikke fortjener. Inne på treningsforum er det imidlertid ikke slik, det er nesten omvendt. Det virker nesten som om det er vi som er antidoping som er gale. Jeg mener det er galt på et samfunnsmessig plan. Uavhengig av NIF, WADA og IPF. Det er som å jukse i selve livet. Gjør det meg til en moralist? Helt sikkert, men det ligger også til definisjonen av en moralist å ikke gi seg eller skjønner om det han preker er feil.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #99 : 22. desember 2009, 15:17 »
"Det virker nesten som om det er vi som er antidoping som er gale. Jeg mener det er galt på et samfunnsmessig plan. Uavhengig av NIF, WADA og IPF. Det er som å jukse i selve livet. Gjør det meg til en moralist? Helt sikkert, men det ligger også til definisjonen av en moralist å ikke gi seg eller skjønner om det han preker er feil."

Honnør.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #100 : 22. desember 2009, 15:20 »
"Det virker nesten som om det er vi som er antidoping som er gale. Jeg mener det er galt på et samfunnsmessig plan. Uavhengig av NIF, WADA og IPF. Det er som å jukse i selve livet. Gjør det meg til en moralist? Helt sikkert, men det ligger også til definisjonen av en moralist å ikke gi seg eller skjønner om det han preker er feil."

Honnør.
honnør Wink
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #101 : 22. desember 2009, 15:28 »


Å min grusomme fortid er avslørt! Å hjelpe meg!

Hehe.

Gangske enkelt. Jeg visste ikke om styrkeløft på den tiden. Jeg var alt blitt ganske stor. 200 i benken på 113kg kroppsvekt. Det er ikke all verdens i den gjengen men det var nok til å bli uglesett på alle andre trenings studioer. En annen ting var at de hadde store nok manualer til at jeg kunne trene en del av mine favorittøvelser.



Min menig er at du har "skiftet" miljø og framstår som en troverdig antidopingforkjemper.
derfor blir det feil og nekte deg plass på landslaget pga di fortid.

det samme gjelder også for Roy Holte,han tar avstand fra sin fortid og er den desidert mest testede personen i nsf.

Utlogget TheGreatWhite

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 653
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 653

  • FTK Bodybuilder Club
Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #102 : 22. desember 2009, 15:38 »
Jeg er enig at det blir diffust med CYC. Det er vel han dere reffererer til? Ønsker dere han virkelig så vondt? Siden dere til stadighet bringer oppmerksomhet til dette.

Jeg vil ingen så vondt... vil du Roy så vondt?
NO SACRIFICE, NO VICTORY!!

Rebuilding a machine from scratch!

"Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated."

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #103 : 22. desember 2009, 15:41 »

Min menig er at du har "skiftet" miljø og framstår som en troverdig antidopingforkjemper.
derfor blir det feil og nekte deg plass på landslaget pga di fortid.

det samme gjelder også for Roy Holte,han tar avstand fra sin fortid og er den desidert mest testede personen i nsf.

Så du sidestiller å trene på et gym med å dope teletubbi? Ettersom du sammenligner at Grizzly har trent på et gym med at Holte har trøkka..

Du når nye lavmål i nesten hver innlegg du skriver på det formuet her du, og det sier ganske mye om man ser gjennom alt mulig svada du har trøkka ut av tastaturet ditt opp igjennom Wink


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hva bør Roy Holte gjøre?
« #104 : 22. desember 2009, 15:44 »
Grizzly er vel like mye/lite beviselig dopingfri før han meldte seg inn han som det Roy og alle andre innmeldte er, og siden NSF har de kriteriene de har er det åpent for spekulasjoner opp i ræva   Wink
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!