Skrevet av Emne: Hva bør NSF gjøre?  (Lest 7071 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #15 : 23. desember 2009, 15:35 »
Ikke doping fri (akkurat nå),
Du så ikke før einar redigerte innlegget sitt?? "ren blid og dopingfri".. derfor min presisering.

Hva mente du med "ikke doping fri akkurat nå" ?

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #16 : 23. desember 2009, 15:50 »
Ok. Jeg trodde du mente at det viktigste var hva som ble løftet og derfor presiserte "sterk"

Det er naturligvis Rolf Holte jeg snakker om.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #17 : 23. desember 2009, 15:51 »
Takk for det lars.. God jul horeunge!.....

Visste at dette kom til å lokke frem litt adrenalin i adventsstaken din Wink
Akkurat det jeg ønsket meg Cheesy
Nå kommer Nissen, for å stake opp mor og far og de 8 ungene med pipa si i år også Cheesy
Hurra!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #18 : 23. desember 2009, 16:10 »
Ok. Jeg trodde du mente at det viktigste var hva som ble løftet og derfor presiserte "sterk"

Helt i orden, jeg ser hvordan det kan misforståes. jeg burde sitert einar sin forglemmelse.
Smiley
Det er naturligvis Rolf Holte jeg snakker om.
Ikke nødvendig med med hets i NSF-ånd vel? Gjør bare argumentene dine svakere og bekrefter enkeltes oppfatning av den hetsen som rettes mot Roy. Et minstemål av respekt kan vel forventes?!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #19 : 23. desember 2009, 16:40 »
Ok. Jeg trodde du mente at det viktigste var hva som ble løftet og derfor presiserte "sterk"

Det er naturligvis Rolf Holte jeg snakker om.

Et lite sidespørsmål til deg. hva mener du om de som sitter i styret i nsf og de som er med ellers i organisasjonen som brukte dop på 80 tallet? hva burde gjøres med de?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #20 : 23. desember 2009, 16:40 »
"STERK, blid og dopingfri", einar... STERK! Smiley
Ja Smiley Beklager at jeg ikke skrev at jeg redigerte innlegget. Jeg ser det ble noen misforståelser pga. dette. Var veldig kult motto jeg kom opp med da Smiley Er jo flott å være ren også. Altså i betydningen nyvasket Smiley

Jeg synes det er meget bra at antidopingholdningen er så sterk innad i landslaget.  Men i såfall er det vel allerede på tide å streike?  Det er nå dokumentert at tidligere dopingtatte utøvere er tatt ut på landslaget.  Det kan ikke være tvil om at landslaget i benkpress er et landslag i styrkeløft, og at landslaget for veteraner er et landslag i styrkeløft.
Jeg er egentlig enig, men NSF selv har ikke definert det slik som du. Benkpresslandslaget har på en måte bare vært en samling av folk som har reist på en guttetur og lekt idrett sammen med utlendinger i noe som har blitt kalt VM eller EM. Med landslaget menes altså seniorlandslaget og det er de, og kun de, som har truet med å streike dersom en som tidligere har brukt doping får bli med på dette laget. De bryr seg ikke om andre lag fordi de slipper å stå til ansvar for disse, men når det gjelder eget lag så mener de det skal være helt fritt for spøkelser slik at de kan se sine motstandere i øynene uten å blunke og samtidig ha god samvittighet.

Sitat
Dette er greit nok.  Men det er et par momenter til som vi bør tenke igjennom.  For det første er det overveiende sannsynlig at Roy Holte er blitt utsatt for en intrige.  Det brevet som er blitt offentliggjort her på Treningsforum tidligere, sannsynliggjør det.  Intriger bør ikke premieres.  Om kampen mot doping virkelig skal før fram, bør NSF ha en organisasjonskultur som er rein, i flere betydninger av det ordet.
Brevet som har blitt offentliggjort sier bare at hvis den eneste personen med dopingfortid som i realiteten har en mulighet for plass på landslaget faktisk får denne plassen så oppfordres det til streik. Og forfatteren understreker sterkt viktigheten av at man forhindrer at noe slikt skal bli mulig. Jeg skjønner ikke helt de intrigebeskyldningene. Tror du folk ville ha streiket over at denne navngitte personen hadde kommet på landslaget om han ikke hadde hatt en historie som de mener strider imot grunnverdiene for idretten og det landslaget forfekter? Brevet er ikke skrevet med den navngittes navn som eksempel fordi han er den han er, eller har det navnet han har, men pga. hans fortid. Og hans navn er nevnt kun fordi han er den eneste aktuelle person med denne fortiden som ville vært på landslaget om det faktisk ikke var for denne fortiden (om han hadde vært god nok uten denne fortiden så klart). Hadde forbundet hatt flere lignende tilfeller, f.eks. Bill Kazmaier, Jouko Ahola, Dorian Yates og Ronnie Coleman hadde vært norske og løftet innen NSF så hadde nok alle sammen enten blitt navngitt eller på annen måte blitt kjennetegnet i et slik personlig og uformelt skriv skrevet fra én person til en annen. Jeg ser ikke noe galt i dette og forstår ikke intrigekoblingen.

Sitat
For det andre er det knapt noen idrett som er så eksakt målbar som styrkeløft.  Det dreier seg om kroppsvekt kontra antall løftede kilo, og lite annet.  Derfor burde det være mulig å komme fram til kriterier som er ganske klare og objektive.  At synsing og vage vurderinger er mye brukt i fotball og håndball, er forståelig.  Det er få gode grunner til dette i styrkeløft.
Jeg ser ingen grunn til å vurdere deltakelse i benkpress som anderledes enn deltakelse i konkurranser der alle tre øvelser gjøres.  Det dreier seg uansett om representasjon for NSF internasjonalt.
Greit nok, men definisjonene er slik de er. Spørsmålet er hva NSF bør gjøre for å på riktig måte unngå at de som har en dopingfortid har mulighet til å være på landslaget (gjerne landslagene).

Sitat
Dette er blitt besvart før her av bidragsytere her på Treningsforum.  NSF kan løse problemet ved å vedta innskjerpinger i regelementet mot doping, og samtidig annonsere hvilket tidspunkt disse nye reglene ble gjort gyldige.  For eksempel kan man vedta at en tidligere idrettskarriere utenfor Norges Idrettsforbund eller tidligere dopingbruk er uforenlig med landslagsdeltakelse for NSF, og at dette gjelder alle styrkeløftere som var aktive innenfor NSF fra og med sesongen 2009.
Dette er ikke godt nok svar fordi da muliggjør det deltakelse for den navngitte person. Det er jo det som er hele kjernen her. Det skal ikke være unntak. Alle med en dopingfortid skal ikke ha mulighet til en plass på seniorlandslaget. Dette er ikke spørsmål om hva man synes er riktig eller galt. NSF har bestemt at de ikke vil ha med personer med dopingfortid på landslaget. Det spiller ingen rolle om det finnes aktuelle kandidater som har vært med og løftet innen forbundet i 50 år om så. Fra nå av, og for all framtid, skal landslaget utelukkende bestå av utøvere som aldri har puttet dopingstoffer i sin kropp. Spørsmålet er hvordan NSF skal klare dette uten å bli hudflettet for dårlig personalbehandling osv. Er det i det hele tatt mulig?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #21 : 23. desember 2009, 16:52 »
Et lite sidespørsmål til deg. hva mener du om de som sitter i styret i nsf og de som er med ellers i organisasjonen som brukte dop på 80 tallet? hva burde gjøres med de?

Antydar du at doping gir ein fordel innen organisasjonsledelse?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #22 : 23. desember 2009, 16:54 »
Antydar du at doping gir ein fordel innen organisasjonsledelse?

" Skal ha en atferd og holdning som er sunn og positive og være forbilder for unge utøvere"

Temmelig dårlig sitert etter hukommelsen, men noe i den duren.

Wink
Non Plus Ultra

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #23 : 23. desember 2009, 19:02 »
Ja Smiley Beklager at jeg ikke skrev at jeg redigerte innlegget. Jeg ser det ble noen misforståelser pga. dette. Var veldig kult motto jeg kom opp med da Smiley Er jo flott å være ren også. Altså i betydningen nyvasket Smiley
Javisst, jeg er enig der Smiley
Sitat
Jeg er egentlig enig, men NSF selv har ikke definert det slik som du. Benkpresslandslaget har på en måte bare vært en samling av folk som har reist på en guttetur og lekt idrett sammen med utlendinger i noe som har blitt kalt VM eller EM. Med landslaget menes altså seniorlandslaget og det er de, og kun de, som har truet med å streike dersom en som tidligere har brukt doping får bli med på dette laget. De bryr seg ikke om andre lag fordi de slipper å stå til ansvar for disse, men når det gjelder eget lag så mener de det skal være helt fritt for spøkelser slik at de kan se sine motstandere i øynene uten å blunke og samtidig ha god samvittighet.
Dette er helt utilstrekkelig.  Dersom det løftes for NSF og det løftes utenfor landegrensene, så kan ikke dette defineres som annet enn en landslagsrepresentasjon.  Dette er særlig klart når det dreier seg om en klar og enhetlig politikk mot doping.
Sitat
Brevet som har blitt offentliggjort sier bare at hvis den eneste personen med dopingfortid som i realiteten har en mulighet for plass på landslaget faktisk får denne plassen så oppfordres det til streik. Og forfatteren understreker sterkt viktigheten av at man forhindrer at noe slikt skal bli mulig. Jeg skjønner ikke helt de intrigebeskyldningene. Tror du folk ville ha streiket over at denne navngitte personen hadde kommet på landslaget om han ikke hadde hatt en historie som de mener strider imot grunnverdiene for idretten og det landslaget forfekter? Brevet er ikke skrevet med den navngittes navn som eksempel fordi han er den han er, eller har det navnet han har, men pga. hans fortid. Og hans navn er nevnt kun fordi han er den eneste aktuelle person med denne fortiden som ville vært på landslaget om det faktisk ikke var for denne fortiden (om han hadde vært god nok uten denne fortiden så klart). Hadde forbundet hatt flere lignende tilfeller, f.eks. Bill Kazmaier, Jouko Ahola, Dorian Yates og Ronnie Coleman hadde vært norske og løftet innen NSF så hadde nok alle sammen enten blitt navngitt eller på annen måte blitt kjennetegnet i et slik personlig og uformelt skriv skrevet fra én person til en annen. Jeg ser ikke noe galt i dette og forstår ikke intrigekoblingen.
Jeg mener dette er en intrige dels fordi dette er gjort for å ramme en enkelt person som ikke har brutt noen regler, og dels fordi besluttningsprosessen har fulgt en intern vei som ikke er forenlig med bra organisasjonskultur.  Man burde heller gjøre det sånn at Ronnie Coleman ikke kan gå direkte inn på en norsk landslag fra nå av.
Sitat
Greit nok, men definisjonene er slik de er. Spørsmålet er hva NSF bør gjøre for å på riktig måte unngå at de som har en dopingfortid har mulighet til å være på landslaget (gjerne landslagene).
Igjen: Endringer i regelverket uten tilbakevirkende kraft er veien å gå.
Sitat
Dette er ikke godt nok svar fordi da muliggjør det deltakelse for den navngitte person. Det er jo det som er hele kjernen her. Det skal ikke være unntak. Alle med en dopingfortid skal ikke ha mulighet til en plass på seniorlandslaget. Dette er ikke spørsmål om hva man synes er riktig eller galt. NSF har bestemt at de ikke vil ha med personer med dopingfortid på landslaget. Det spiller ingen rolle om det finnes aktuelle kandidater som har vært med og løftet innen forbundet i 50 år om så. Fra nå av, og for all framtid, skal landslaget utelukkende bestå av utøvere som aldri har puttet dopingstoffer i sin kropp. Spørsmålet er hvordan NSF skal klare dette uten å bli hudflettet for dårlig personalbehandling osv. Er det i det hele tatt mulig?
Du slipper katta ut av sekken når du bekrefter at dette er gjort for å ramme en enkelt person.  Det er nå man gjør et unntak for en enkelt utøver.  Dette undergraver i det lange løp respekten for regelverket.  Jeg tror at sånn organisasjonsmessig adferd styrker sjangsene for konkurrerende organisasjoner i Norge, noe jeg ikke ønsker.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Daniel-1989

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 387
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 387

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #24 : 24. desember 2009, 00:41 »

hehe..

tullete å stenge ut Holte fra landslaget, han er i toppen i Norge. Jeg vill gjerne at de sterkeste skal få løfte? Eller det er jo styrkeløft, der de som tilpasser seg best vinner Wink

Utlogget BøyBenkMark

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 116
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #25 : 24. desember 2009, 00:49 »
Man burde heller gjøre det sånn at Ronnie Coleman ikke kan gå direkte inn på en norsk landslag fra nå av.

Såvidt jeg vet så har ikke Ronnie Coleman avlagt noen positiv dopingtest. Fra en troverdig kilde (Flex Magazine) så vant Ronnie Coleman amatør-VM i bodybuilding uten å ha brukt dop. Forresten, så skjønner jeg ikke hvorfor de behøvde å understreke dette - han har jo aldri avlagt noen positiv dopingtest verken før eller etter. Ergo, han har vunnet Mr.Olympia 8 ganger uten å ha beviselig brukt doping. I tillegg så har han heller aldri 'feilet' noen søknad om norsk statsborgerskap. Med andre ord, Ronnie Coleman bør ønskes velkommen på det norske landslaget i styrkeløft.

God jul

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #26 : 24. desember 2009, 09:08 »
Såvidt jeg vet så har ikke Ronnie Coleman avlagt noen positiv dopingtest. Fra en troverdig kilde (Flex Magazine) så vant Ronnie Coleman amatør-VM i bodybuilding uten å ha brukt dop. Forresten, så skjønner jeg ikke hvorfor de behøvde å understreke dette - han har jo aldri avlagt noen positiv dopingtest verken før eller etter. Ergo, han har vunnet Mr.Olympia 8 ganger uten å ha beviselig brukt doping. I tillegg så har han heller aldri 'feilet' noen søknad om norsk statsborgerskap. Med andre ord, Ronnie Coleman bør ønskes velkommen på det norske landslaget i styrkeløft.

God jul
Troverdig kilde, Flex Magazine??
260-195-280 raw stevne

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #27 : 24. desember 2009, 11:20 »
Troverdig kilde, Flex Magazine??
Har du hørt om ironi? (det er ikke det samme som onani)
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Ske

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 874
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 874

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #28 : 24. desember 2009, 12:01 »
Har du hørt om ironi? (det er ikke det samme som onani)
Nei det har jeg ikke hørt om... Wink
260-195-280 raw stevne

Utlogget osito

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 76
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 76

Sv: Hva bør NSF gjøre?
« #29 : 24. desember 2009, 13:25 »
Benkpresslandslaget har på en måte bare vært en samling av folk som har reist på en guttetur og lekt idrett sammen med utlendinger i noe som har blitt kalt VM eller EM. 

Håper ikke du skal skrive Norsk styrkeløftshistorie Einar, riktig nok har vi (det tidligere benkpresslaget)blitt motarbeidet av forbundet mer enn støttet i min tid. Men vi hadde alltid en følelse at vi representerte NORGE. det får så være om styret ønsket at vi ikke dro ut i den store verden. Kan ikke vudere dette selv, men tror ikke vi har oppført oss slik at de som kommer etter oss skal få problemer. Det har blitt mange gode minner og venner. Klart det var og er sårende når noen minimaliserer og bagatelisere dine prestasjoner.
Det vi presterte får stå for seg og jeg er stolt av det. For min egen del 19 Norske rekorder og 4 europeiske osv. Håper fremtiden dømmer oss på prestasjoner og ikke hvor mye støtte vi fikk.. 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!