Skrevet av Emne: Regler på treningsstudio  (Lest 27861 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Regler på treningsstudio
« #90 : 09. januar 2010, 16:45 »
Vis meg det treningssenteret som har så mange folk på jobb til at de som er på jobb har kapasitet til å løpe rundt og rydde på vekter hele dagen Wink

Det var jo ikke hele dagen det var snakk om da, når de har fri tid, istedet for å sitte på pc'en og chatte.

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Regler på treningsstudio
« #91 : 10. januar 2010, 00:36 »
For all del. Men det er ikke i alle slike jobber der man faktisk kan gå fra resepsjonen, mye av jobben består faktisk av å være tilgjengelig på tlf og for kunder som kommer. Er man alene i resepsjonen kan man jo heller ikke gå fra den for å gå og rydde inne, med mindre man er sikker på at det ikke kommer noen mens man er gått fra plassen, noe man stort sett ikke er med mindre det er stengt.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Regler på treningsstudio
« #92 : 10. januar 2010, 00:41 »
Jeg syns de som jobber på et gym skal ha en viss form for kunnskap/erfaring innenfor det miljøet de faktisk jobber på.
jeg har søkt på jobb der jeg trener siden juni og har enda ikke fått jobb, mens de mest uvitende innenfor trening og kost du kan tenke deg har jobbet der så lenge jeg har trent der hvertfall..

urettferdig Sad

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Regler på treningsstudio
« #93 : 10. januar 2010, 01:22 »
Jeg syns de som jobber på et gym skal ha en viss form for kunnskap/erfaring innenfor det miljøet de faktisk jobber på.
jeg har søkt på jobb der jeg trener siden juni og har enda ikke fått jobb, mens de mest uvitende innenfor trening og kost du kan tenke deg har jobbet der så lenge jeg har trent der hvertfall..

urettferdig Sad

Dette er desverre ikke tilfelle overhodet, veldig sjeldent det er stor kompetanse innen de som jobber på studioer. Du har såklart Citygym, goldsgym osv i Oslo, men alle f.eks SATS sentere rundt om kring i Norge består som regel av inkompetente sopphuer.

Har faktisk opplevd at en PT kom og stoppet meg mens jeg kjørte benkpress, hadde 1 repitisjon igjen og måtte stoppe 1 sekund for å trekke pusten før jeg skulle trøkke siste repitisjonen. Så dro han stanga til stativet og sa jeg trente feil, man skulle ikke stoppe når man trente, jeg kom til å ødelegge for meg selv.....

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Regler på treningsstudio
« #94 : 10. januar 2010, 01:52 »
Har faktisk opplevd at en PT kom og stoppet meg mens jeg kjørte benkpress, hadde 1 repitisjon igjen og måtte stoppe 1 sekund for å trekke pusten før jeg skulle trøkke siste repitisjonen. Så dro han stanga til stativet og sa jeg trente feil, man skulle ikke stoppe når man trente, jeg kom til å ødelegge for meg selv.....

alltid noen som tror de eier gymmet å skal blande seg opp i allt..

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: Regler på treningsstudio
« #95 : 10. januar 2010, 02:03 »
Jeg syns de som jobber på et gym skal ha en viss form for kunnskap/erfaring innenfor det miljøet de faktisk jobber på.
jeg har søkt på jobb der jeg trener siden juni og har enda ikke fått jobb, mens de mest uvitende innenfor trening og kost du kan tenke deg har jobbet der så lenge jeg har trent der hvertfall..

urettferdig Sad

litt frikoblet resten av diskusjonen, men:

Du er klar over at du poster delvis nedsettende kommentarer om en potensiell arbeidsgiver med fullt navn? Tror du de vil ansette deg hvis de leser på nett at du mener de er inkompetente? Eller ser de på deg som en arrogant 18-åring som tror hun kan alt?

Tror du skal reflektere litt over hva du poster under fullt navn på internett. Du kan få noen lite hyggelige overraskelser i fremtiden.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Regler på treningsstudio
« #96 : 10. januar 2010, 02:10 »
litt frikoblet resten av diskusjonen, men:

Du er klar over at du poster delvis nedsettende kommentarer om en potensiell arbeidsgiver med fullt navn? Tror du de vil ansette deg hvis de leser på nett at du mener de er inkompetente? Eller ser de på deg som en arrogant 18-åring som tror hun kan alt?

Tror du skal reflektere litt over hva du poster under fullt navn på internett. Du kan få noen lite hyggelige overraskelser i fremtiden.

Hun har ikke fått jobben på et halvt år, så nå er det ingen grunn å tenke på det mer. Jeg synes forøvrig også det er helt på sin plass å si hvordan det er. De fleste som jobber der har faktisk ikke noe særlig kunnskap/kompetanse til den jobben....
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Regler på treningsstudio
« #97 : 10. januar 2010, 02:14 »
alltid noen som tror de eier gymmet å skal blande seg opp i allt..

Det er det, denne gangen klarte jeg ikke holde meg, og forklarte denne PT'n hvorfor jeg gjorde det, når jeg hadde forklart han dette i 15 minutter konkluderte jeg med at han hadde ødelagt økten min på brystet, da det var siste treningsuke før treningsfri uke. Når han skjønte hvor mye han hadde dummet seg ut begynte han å snakke om mine resultater istedet, han var veldig imponert, men når jeg fortalte jeg planla å bygge 1 måneds tid etter neste 10 ukersperiode med vedlikedhold begynte han å le.

Han mente at jeg overhodet ikke kunne bli større enn det jeg var nå, jeg var over gjennomsnittet muskuløs og kunne ikke skjønne hva jeg ville oppnå med dette. Når jeg fortalte han pent at det var mitt valg og at han ikke hadde noe med det å gjøre byttet han emne nok en gang; "Teller du kalorier når du deffer da?" JA sa jeg, så begynte han å le. "Hvis du har tenkt å rakke ned på meg for at jeg faktisk oppnår noe, og at du ikke gjør det, synes jeg du kan holde deg langt unna meg og la meg trene ifred og nå de målene jeg selv ønsker uten at du kommer og ytrer meninger jeg overhodet ikke har noen interesse for å høre." Etter dette sa han det var greit, og at jeg kunne gjøre som jeg ville, men at han "fulgte" med meg......

10 minutter senere etter jeg og de faste gutta på gymmet snakket om dette og hvor latterlig han var som kom og påsto ting han ikke hadde peiling på og på den måten som han gjorde det, han viste ikke en gang om konseptet; trening med stopp. Uansett så kom han tilbake og unskyldte seg veldig for oppførselen sin, og at det ikke var meningen å stoppe meg mens jeg trente.

At han kom tilbake på denne måten gjorde at jeg lot hele saken ligge, jeg tror han skjønte at selvom han hadde gått på SATS-skolen før han begynte som PT, er det enkelte "nivåer" og typer trening, som han ikke har noe å gjøre med før han har opparbeidet seg kunskap og erfaring, ihvertfall ikke å rette på personer som har holdt på mye lenger på ett helt annet nivå av interesse og innsats.

Dette er vell hovedgrunnen til mitt store hat mot "PT-klassen"....

Utlogget The Evil One

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 196
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 196

Sv: Regler på treningsstudio
« #98 : 10. januar 2010, 02:27 »
Jeg syns de som jobber på et gym skal ha en viss form for kunnskap/erfaring innenfor det miljøet de faktisk jobber på.
jeg har søkt på jobb der jeg trener siden juni og har enda ikke fått jobb, mens de mest uvitende innenfor trening og kost du kan tenke deg har jobbet der så lenge jeg har trent der hvertfall..

urettferdig Sad

de gymmene med mest kompetanse blandt de som jobber der er nok privat eide gym ikke kjeder, de setter offte utsenet høyere en kompetansen, bare sitte der å se bra ut å smile, tygge tyggis og sitte i telefonen

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Regler på treningsstudio
« #99 : 10. januar 2010, 08:04 »
Når det gjelder resepsjonsjobber med et minimum av arbeid med andre ting enn .. vel.. resepsjonsarbeid (ta tlf, ta imot kunder, evt salg av diverse kioskvarer/utstyr og likn), sier det seg egentlig selv at det er ting som serviceinnstilling, modenhet og førsteinntrykk på intervju etc som veier tyngst når man skal ansette noen, spesielt om arbeidsoppgavene faktisk ikke har noe med trenings- og kostholdsveiledning å gjøre.

I tillegg ville jeg passet meg for å skrive sånne ting på internett. En ting er frustrasjon over at man ikke får jobb, det er helt greit, men det å utlevere sine fremtidige kollegaer som kunnskapsløse er noe som kan backfire noe voldsomt. Et vennlig tips, bare Smiley

Hun har ikke fått jobben på et halvt år, så nå er det ingen grunn å tenke på det mer.
Det er ikke bare dette treningssenteret som kan lese det innlegget Smiley Flere og flere potensielle arbeidsgivere googler, og slike kommentarer faller litt i samme kategori som drittslenging av din forrige jobb på et jobbintervju.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Regler på treningsstudio
« #100 : 10. januar 2010, 09:46 »
Det skal ganske mye googling til for å linke et bestemt navn sammen med en bruker som heter xXUnknownXx Wink

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Regler på treningsstudio
« #101 : 10. januar 2010, 12:00 »
Når det gjelder resepsjonsjobber med et minimum av arbeid med andre ting enn .. vel.. resepsjonsarbeid (ta tlf, ta imot kunder, evt salg av diverse kioskvarer/utstyr og likn), sier det seg egentlig selv at det er ting som serviceinnstilling, modenhet og førsteinntrykk på intervju etc som veier tyngst når man skal ansette noen, spesielt om arbeidsoppgavene faktisk ikke har noe med trenings- og kostholdsveiledning å gjøre.

I tillegg ville jeg passet meg for å skrive sånne ting på internett. En ting er frustrasjon over at man ikke får jobb, det er helt greit, men det å utlevere sine fremtidige kollegaer som kunnskapsløse er noe som kan backfire noe voldsomt. Et vennlig tips, bare Smiley
Det er ikke bare dette treningssenteret som kan lese det innlegget Smiley Flere og flere potensielle arbeidsgivere googler, og slike kommentarer faller litt i samme kategori som drittslenging av din forrige jobb på et jobbintervju.

Enig når det gjelder det med resepsjonsarbeid, der er det ganske uvesentlig hvor mye man kan om trening.. Men hvis man skal gå rundt å rette på folk som trener der, og lære dem teknikk (som Babyjunior fortalte) så synes jeg det er på trynet at de blir ansatt til denne jobben. At ansatte ikke kan lære ting riktig bort til folk som trener der, vil til slutt gi negativt utslag til bedriften.

Det er sikkert mulig å finne en viss info om en person dersom man søker seg blå på google, men jeg tviler på at de fleste daglig ledere har sååå mye tid til å surfe på nett Cheesy Også slenger man jo selvfølgelig ikke dritt om en bedrift før man har blitt avvist, da er det ingen grunn til å spare på krutten hehe Tongue
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Treningsfreek

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 178

  • Mean and clean!
Sv: Regler på treningsstudio
« #102 : 10. januar 2010, 18:07 »
Det var jo ikke hele dagen det var snakk om da, når de har fri tid, istedet for å sitte på pc'en og chatte.
Takk! Godt noen klarer og resonnere litt på egenhånd...
Alder: 22 år
BP: 107,5 kg
ML: 150kg
KB: uvisst
188cm/91 kg
("Thor is here, Odin is here, how can you miss!?

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Regler på treningsstudio
« #103 : 10. januar 2010, 21:21 »
Sett vektene på plass når du er ferdig og ikke gjør som disse her, så klarer du deg utmerket.


Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Regler på treningsstudio
« #104 : 10. januar 2010, 22:50 »
Hehehehe biggrin
Likte den hvor han ene kasta hantelen i gulvet biggrin
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!