Skrevet av Emne: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)  (Lest 6737 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #30 : 13. januar 2010, 19:03 »
Han hadde vel meldt seg ut......har ikke hørt om noen som er blitt testet uten aktivt medlemskap i NSF.
Sånn ja, skjønner. Du mener en som aldri har vært medlem i NSF. Å ikke ha aktivt medlemskap betyr at medlemskapet ikke er gjeldende for tiden, så når man melder seg ut har man ikke aktivt medlemskap.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #31 : 13. januar 2010, 19:22 »
Eksempel:
Jeg melder meg inn i NSF på 18 årsdagen min og signerer antidopingkontrakt.
Betaler 1 lisens, men det er alt. Konkurrerer ikke og betaler ikke lisens.

Antidopingkontrakten med NIF er fortsatt gjeldene og jeg kan testes som 30 åring uten å være aktivt medlem.

Det GJØRES nok ikke, da amn ikke er i en slik situasjon at ADN finner det relevant å teste, men det er lov.

Utlogget elvekrok

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #32 : 13. januar 2010, 19:35 »
Har man meldt seg inn i NSF så er man medlem så lenge man ikke har meldt seg ut skriftlig,dette har ingen ting med licens eller klubb medlemskap å gjöre,har en person lagt opp så tror jeg ikke han blir testa,men vet om flere som har blitt testa uten att klubben har löst licens men utövern trener fortsatt aktivt.
Dette er jo også helt uvesentlig diskusjon??Når det gjelder Roy´s tråder ang hans deltagelse på landslaget som dukker opp på flere tråder vill jeg bare si en ting,Skal du få tilbake din plass på landslaget Roy (Som jeg personlig syns du skal ha) må du enten gå rettslig mot dem eller kontakte NIF og se hva dem kan löse og vilken regler som gjelder,problemet er att NSF har saer regler og tror ikke NIF kan gjöre noe med dette?Du er ikke dömt for doping bruk.Ikke finns det teknisk bevisining mot deg så vitt jeg vet og det er det enda som kan felle dem for att dem gjör feil.Desverre virker det som hele landslaget og NSF styret bare önsker att du gir opp NSF og löfter i andre forbund,så det er en vansklig situasjon å löse.
Det er kun opp til deg om du vill fortsette löfte på NM,RM og lokale stevner og sette rekorder eller begynne en ny karriäre i annet forbund?Det finns mange å velge på 2 ply,singel ply,raw, doping testa og ikke.
Desverre tror jeg ikke du blir tatt tilbake på NSF landslag dem har satt reglene som du ikke passer inn på i fölge dem.Ser samme ting begynner her i Sverige også nå.
Petter Elvekrok WPC Team Norway

Utlogget BAs

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 426
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 426

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #33 : 13. januar 2010, 19:44 »
Mer enn noen som tror.....

Noen punkter i NIFs lover det er greit å kjenne til:

§10-6. Medlemskap i idrettslag

Alle som aksepterer å overholde idrettslagets og overordnede idrettsmyndigheters lover og bestemmelser, kan bli tatt opp som medlem. Ingen kan tas opp som medlem av idrettslag uten at de økonomiske forpliktelser til andre organisasjonsledd i NIF er gjort opp.

§10-8. Tap og gjenopptakelse av enkeltmedlemskap
Medlemskap i idrettslag kan opphøre ved utmelding, stryking eller eksklusjon. Utmelding skal skje skriftlig og får virkning når den er mottatt. Strykning kan finne sted av medlem som skylder kontingent for mer enn ett år. Medlem som strykes kan ikke tas opp igjen før skyldig kontingent er betalt. Hvis medlemmet skylder kontingent etter forfalt to års kontingent, skal medlemskapet bringes til opphør ved strykning fra idrettslagets side.

§12-1. Virkeområde

(1) Dopingbestemmelsene gjelder for følgende;

a) Ethvert medlem av idrettslag tilsluttet NIF. Den som melder seg ut av idrettslag tilsluttet NIF er fortsatt pliktig til å underkaste seg dopingkontroll i ett år etter utmelding. Den som melder seg ut og samtidig uteblir fra dopingkontroll, kan ikke gjeninntre som medlem før to år etter uteblivelsen. 
Medlem av OSKs styrketrimlag

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #34 : 13. januar 2010, 21:39 »

Skal bli hyggelig å møte deg....regner med du skal til Fræna på nasjonalt;) >Cheesy


Eeh.. ok! Så hyggelig at du ser frem til å treffe Simen da!

Hvordan ble en tråd om kvallik til benk NM til Holte-dop-whine tråd nummer 47 (and counting..)?

Når det er sagt, så var jeg en av de som syntes at prosessen rundt disse kriteriene og din landslagsdeltagelse har vært mildt sagt uryddige, men når tråd etter tråd etter tråd fylles med anti-nsf oppgulp, så blir denne sympatien svært fort oppbrukt.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #35 : 13. januar 2010, 21:45 »
Han hadde vel meldt seg ut......har ikke hørt om noen som er blitt testet uten aktivt medlemskap i NSF.
Bare i fjor var det vel 2-3 personer som ble tatt uten å være medlemmer av NSF. De trente i styrkeløftklubber, og de positive prøvene ble belastet NSF - selv om de aldri hadde undertegnet kontrakt eller løst lisens. Det er mange slike som inngår i statistikken over positive prøver i NSF.
Vi hadde også en kroppsbygger som ble tatt i bowling for noen år siden. Dette ble belastet bowlingforbundet.

Så det finnes en rekke eksempler på dette.

Forøvrig er jeg ikke enig i Simens tolkning av reglene, jf. http://www.styrkeloft.no/nyheter/arkiv/1375-innbydelse-til-nm-benkpress

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #36 : 13. januar 2010, 23:04 »
Tror på julenissen også du;)

Ikke tro alt som står på forum vettu;)Hvem har vært dopet? ? NSF har brev på at det har jeg ikke vært.

Simens sannhetsforum;)
Skal bli hyggelig å møte deg....regner med du skal til Fræna på nasjonalt;) >Cheesy



..så du ble ikke testet når du ikke var aktiv Simen?Hørte fra noen i Hedemark at du dopa da!

At du i det hele tatt gidder å prøve å bortforklare deg noe mer Roy. Du har innrømmet for et hav av folk, inkludert styret i NSF om din lugubre fortid og du har selv skrevet om det forumet, men slettet postene når du til slutt fant ut at det kanskje ikke var så veldig smart å la slike innlegg ligge ute for allmenheten.

At du prøver å beskylde meg for å ha dopa meg da jeg var 14år og innaktiv i NSF er et nytt lavmål for deg. Jeg lurte litt på hvor langt du faktisk kunne synke, men det virker som om bunnen din bare blir dypere og dypere. Heldigvis kan jeg slå i bordet med at jeg ble testet da jeg var innaktiv, jeg ble testet på trening i en annen idrett.

Koselig å høre at du gleder deg til å møte meg. Jeg kan ikke garantere at jeg kommer til nasjonalt i Fræna, kommer litt an på om vi har løftere jeg skal være lagleder for, men du er hjertelig velkommen til Hamar i begynnelsen av juni når vi skal arrangere jr-em her Smiley


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #37 : 13. januar 2010, 23:16 »
Har venta i spenning siden våre 2008 på dette! Tror det jobbes intenst for nå?  Grinhttp://www.treningsforum.no/php/art.php?id=716
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget ArildW

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 141
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 141

Sv: Kvallik til Benkpress NM i annet forbund(USAPL)
« #38 : 14. januar 2010, 01:59 »
For å gå tilbake til topic; har kontaktet stevne-POC for USAPL stevnet i februar og han bekreftet at jeg kunne delta. Da er det bare å vente på søknadsskjema fra NSF og håpe det går i orden før stevnet finner sted.  Smiley

Her er forøvrig stevnet det er snakk om: http://midatlanticpowerlifting.com/files/2010USAPLVirginia%20Open2-27-10.pdf


Konkurrerende utøver i styrkeløft og strongman

Perser ; 225 - 200 - 205

Treningsdagbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!