Skrevet av Emne: Veksthormoner gir ikke økt styrke  (Lest 13222 ganger)

Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Veksthormoner gir ikke økt styrke
« : 31. januar 2010, 17:31 »
mercury, du er nok mer misunnelig enn du er kunnskapsrik. Det er veldokumentert at bruk av veksthormoner ikke gir økt styrke, kun størrelse og lavere fettprosent. Insulin er et kraftig anabolt stoff, men det øker innlagringen av fett mer enn muskel. I alt betyr dette at Ralf hadde måttet gå opp i vektklasse uten tilsvarende styrkeøkninger å vise til, som hadde vært rimelig dum boling.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #1 : 31. januar 2010, 22:27 »
mercury, du er nok mer misunnelig enn du er kunnskapsrik. Det er veldokumentert at bruk av veksthormoner ikke gir økt styrke, kun størrelse og lavere fettprosent.

Dette høres mildt sagt oppsiktsvekkende ut.
Kan du komme med noen kilder på dette?  Smiley

Økt størrelse = økt styrke. Enkelt og greit.
Mengden kontraktile proteiner i muskelen vil øke når størrelsen øker. Dette betyr at flere myosinhoder kommer i kontakt med aktin, mer kraft vil utvikles. Ser man på kraften en muskel kan utvikle hos en person vil den øke som følge av hypertrofi. At man kan finne større kraft i en mindre muskel når man sammenligner flere forskjellige personer kommer av forskjeller på fordeling av isoformene MHC og kanskje også noe variasjon i forhold til arkitektur. Ikke noen god forklaring, men det er i alle fall nyheter om plutselig tverrsnitt og styrke ikke korrelerer i veldig stor grad...

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget vio

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #2 : 01. februar 2010, 01:19 »
Dette høres mildt sagt oppsiktsvekkende ut.
Kan du komme med noen kilder på dette?  Smiley

Økt størrelse = økt styrke. Enkelt og greit.
Mengden kontraktile proteiner i muskelen vil øke når størrelsen øker. Dette betyr at flere myosinhoder kommer i kontakt med aktin, mer kraft vil utvikles. Ser man på kraften en muskel kan utvikle hos en person vil den øke som følge av hypertrofi. At man kan finne større kraft i en mindre muskel når man sammenligner flere forskjellige personer kommer av forskjeller på fordeling av isoformene MHC og kanskje også noe variasjon i forhold til arkitektur. Ikke noen god forklaring, men det er i alle fall nyheter om plutselig tverrsnitt og styrke ikke korrelerer i veldig stor grad...


Tilbake til topic: SANDE KK beste benkpress(!!!)lag fra Norge  Kickass
Meget sterkt  Cool

http://www.newser.com/story/21844/hgh-builds-muscles-not-strength-study.html

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/79/5/1361

Finnes mange studier som dokumenterer at HGH ikke gir økt styrke. Studiene er entydige. Dette er noe du gjerne burde tatt deg tid til å sette deg inn i dette før du begynte å irettesette andre. Årsaken er i en artikkel gjengitt som at HGH ikke er anabolt ved hypertrofi men plasi, og ikke øker i hovedsak kontraktile elementer som myosin, aktin, tropomyosin und so weiter, men først og fremst er økningen i muskelvolum celleskjellett og apparatur som plasma.
Min blogg om det utrolige kuule livet jeg har foran dataskjermen OG mote+hår!!!
http://kissabibben.blogg.no/

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #3 : 01. februar 2010, 09:57 »
http://www.newser.com/story/21844/hgh-builds-muscles-not-strength-study.html

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/79/5/1361

Finnes mange studier som dokumenterer at HGH ikke gir økt styrke. Studiene er entydige. Dette er noe du gjerne burde tatt deg tid til å sette deg inn i dette før du begynte å irettesette andre. Årsaken er i en artikkel gjengitt som at HGH ikke er anabolt ved hypertrofi men plasi, og ikke øker i hovedsak kontraktile elementer som myosin, aktin, tropomyosin und so weiter, men først og fremst er økningen i muskelvolum celleskjellett og apparatur som plasma.

"All of the studies under scrutiny looked at low doses of the hormone, and the higher doses taken by athletes may have very different effects...The scientists admit that they still can't answer the question, "How do you hit a baseball further?"

Veldokumenter på bakgrunn av denne studien?

Her er en studie som finner en klar forbedring:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/94/6/1991

Testosterone and Growth Hormone Improve Body Composition and Muscle Performance in Older Men
Conclusions: Supplemental testosterone produced significant gains in total and appendicular lean mass, muscle strength, and aerobic endurance with significant reductions in whole-body and trunk fat. Outcomes appeared to be further enhanced with GH supplementation.

Jeg belærer ingen andre enn meg selv jeg. Siden du har mye mer kunnskap enn meg på effekten av veksthormon, og vet at dette er veldokumentert, tok jeg meg friheten å beskrive min oppfattelse av hvilke faktorer som er viktige for muskelstyrke. 
De empiriske dataene på effekten av tilføring av veksthormoner som doping er fremdeles ikke pensumstoff, så du må gjerne komme med mer stoff på området om du har det. Det er jo veldig interressant om de kontraktile egenskapene i en hypertroferendemuskel ,stimulert av veksthormon, ikke forbedres. Da er det jo vanskelig å forklare at strongmen bruker veksthormoner, om de bare får ekstra masse men ingen økt styrke. Det gir liksom ikke mening.
Jeg er ingen ekspert på området, men du kan kanskje forklare sammenhengen her?

Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #4 : 01. februar 2010, 18:47 »
"All of the studies under scrutiny looked at low doses of the hormone, and the higher doses taken by athletes may have very different effects...The scientists admit that they still can't answer the question, "How do you hit a baseball further?"

Veldokumenter på bakgrunn av denne studien?

Her er en studie som finner en klar forbedring:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/94/6/1991

Testosterone and Growth Hormone Improve Body Composition and Muscle Performance in Older Men
Conclusions: Supplemental testosterone produced significant gains in total and appendicular lean mass, muscle strength, and aerobic endurance with significant reductions in whole-body and trunk fat. Outcomes appeared to be further enhanced with GH supplementation.

Jeg belærer ingen andre enn meg selv jeg. Siden du har mye mer kunnskap enn meg på effekten av veksthormon, og vet at dette er veldokumentert, tok jeg meg friheten å beskrive min oppfattelse av hvilke faktorer som er viktige for muskelstyrke. 
De empiriske dataene på effekten av tilføring av veksthormoner som doping er fremdeles ikke pensumstoff, så du må gjerne komme med mer stoff på området om du har det. Det er jo veldig interressant om de kontraktile egenskapene i en hypertroferendemuskel ,stimulert av veksthormon, ikke forbedres. Da er det jo vanskelig å forklare at strongmen bruker veksthormoner, om de bare får ekstra masse men ingen økt styrke. Det gir liksom ikke mening.
Jeg er ingen ekspert på området, men du kan kanskje forklare sammenhengen her?



Fra å være en antidoping forkjemper vet du mye mer enn de fleste om dette her;)
Hmmm....enten har du brukt eller så skal du bruke;)

Og til å være NSFer så er jeg tvilende om du kan uttale deg slikt på ett offentlig sannhetsforum;)
Tror jammen jeg må rapportere deg;)


(venter på BØ och JURGEN nu;)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #5 : 01. februar 2010, 19:05 »
Roy, du Roy.

Du vet like godt som meg hvordan holdninger Lars har, så det der lar jeg meg ikke provosere av Wink

Ha en fin dag.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #6 : 01. februar 2010, 23:47 »
Roy, du Roy.

Du vet like godt som meg hvordan holdninger Lars har, så det der lar jeg meg ikke provosere av Wink

Ha en fin dag.
>Cheesy Wink


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Daeemon

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #7 : 08. februar 2010, 00:43 »
Hmm, veksthormoner øker proteinsyntesen i kroppen din betraktelig samtidig som den produserer langt flere muskelceller. Hvis ikke det gir økt styrke så vet ikke jeg  what
18 år
BP 120
ML 180
KB 100x10 (ikke maksa enda)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #8 : 08. februar 2010, 01:56 »
Fra å være en antidoping forkjemper vet du mye mer enn de fleste om dette her;)
Hmmm....enten har du brukt eller så skal du bruke;)

Og til å være NSFer så er jeg tvilende om du kan uttale deg slikt på ett offentlig sannhetsforum;)
Tror jammen jeg må rapportere deg;)


(venter på BØ och JURGEN nu;)


Haha, jeg må le (samtidig som jeg må klø meg litt, dypt inni i rassa til det begynner å blø ::huh2:Smiley

Flott at du synes jeg kan så mye om idrettsfysiologi og om faktorene lokalt i muskelen som medfører hypertrofi og forbedret styrke. Jeg er veldig langt i fra å være en kyndig person på området, men de mest grunnleggende mekanismene bak muskelvekst og effekt av trening kjenner jeg til (I likheten med veldig mange andre dopingfrie mennesker....).
Hva slags konklusjon du forsøker å trekke her nå har jeg veldig vanskelig for å se, derfor har jeg ingen ytterligere kommentar til dette innlegget.
Men jeg håper jo virkelig du rapporterer innlegget til NSF, slik at de kan se at jeg selvsagt stiller meg kritisk til folk som mener vekst IKKE gir bedre styrke  Smiley

Forøvrig er jeg svært kritisk til relgion også. Dette skriver jeg ikke så mye om, fordi jeg kan alt for lite om det. Når jeg har lest meg opp på relgion (selv om jeg er ateist) skal jeg selvsagt gå mer åpent ut å kritisere dette. Go figure Wink






Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #9 : 08. februar 2010, 07:37 »
"All of the studies under scrutiny looked at low doses of the hormone, and the higher doses taken by athletes may have very different effects...The scientists admit that they still can't answer the question, "How do you hit a baseball further?"

Veldokumenter på bakgrunn av denne studien?

Her er en studie som finner en klar forbedring:

http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/94/6/1991

Testosterone and Growth Hormone Improve Body Composition and Muscle Performance in Older Men
Conclusions: Supplemental testosterone produced significant gains in total and appendicular lean mass, muscle strength, and aerobic endurance with significant reductions in whole-body and trunk fat. Outcomes appeared to be further enhanced with GH supplementation.

Jeg belærer ingen andre enn meg selv jeg. Siden du har mye mer kunnskap enn meg på effekten av veksthormon, og vet at dette er veldokumentert, tok jeg meg friheten å beskrive min oppfattelse av hvilke faktorer som er viktige for muskelstyrke. 
De empiriske dataene på effekten av tilføring av veksthormoner som doping er fremdeles ikke pensumstoff, så du må gjerne komme med mer stoff på området om du har det. Det er jo veldig interressant om de kontraktile egenskapene i en hypertroferendemuskel ,stimulert av veksthormon, ikke forbedres. Da er det jo vanskelig å forklare at strongmen bruker veksthormoner, om de bare får ekstra masse men ingen økt styrke. Det gir liksom ikke mening.
Jeg er ingen ekspert på området, men du kan kanskje forklare sammenhengen her?


Det det står her at testo og vekst gir økt styrke. Effekten av testosteron øker når man legger til vekst.

altså ikke noe bevis for at vekst gir styrkeøkning. Hvis noe av anklagene mot Ralf (som i og for seg bare var trolling) skulle være plausible, så måtte det være komboen insulin og vekst, siden insulin er veldig anabolt. Ikke androgent, men oppbyggende som bare det. I vektklasseregulert idrett og såpass teknikkavhengig som benkpres er, så har jeg store store tvil på at denne tyoe doping vil hjelpe noe særlig. I sykkel og svømming, derimot, vil nok den komboen ha mer for seg.

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #10 : 08. februar 2010, 15:01 »
Haha, jeg må le (samtidig som jeg må klø meg litt, dypt inni i rassa til det begynner å blø ::huh2:Smiley

Flott at du synes jeg kan så mye om idrettsfysiologi og om faktorene lokalt i muskelen som medfører hypertrofi og forbedret styrke. Jeg er veldig langt i fra å være en kyndig person på området, men de mest grunnleggende mekanismene bak muskelvekst og effekt av trening kjenner jeg til (I likheten med veldig mange andre dopingfrie mennesker....).
Hva slags konklusjon du forsøker å trekke her nå har jeg veldig vanskelig for å se, derfor har jeg ingen ytterligere kommentar til dette innlegget.
Men jeg håper jo virkelig du rapporterer innlegget til NSF, slik at de kan se at jeg selvsagt stiller meg kritisk til folk som mener vekst IKKE gir bedre styrke  Smiley

Forøvrig er jeg svært kritisk til relgion også. Dette skriver jeg ikke så mye om, fordi jeg kan alt for lite om det. Når jeg har lest meg opp på relgion (selv om jeg er ateist) skal jeg selvsagt gå mer åpent ut å kritisere dette. Go figure Wink








Hørt om IRONI;) he he

men det jeg egentlig vil vite er hvordan du stiller deg til alkoholmisbruk og sådann på banketter på idrettsstevner;)-ta med røyking også da;)
Og evt. konsekvenser av det;) Gode og onde;)

Hva som skjer i Danmark blir i Danmark,)


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #11 : 08. februar 2010, 20:43 »
Hørt om IRONI;) he he

men det jeg egentlig vil vite er hvordan du stiller deg til alkoholmisbruk og sådann på banketter på idrettsstevner;)-ta med røyking også da;)
Og evt. konsekvenser av det;) Gode og onde;)

Hva som skjer i Danmark blir i Danmark,)

Mitt navn er ikke saint Edvin Wink
Røyker ikke, men tar gjerne en snus for å få det deilige nikotin sjokket  Cheesy
Siden jeg har passert 18 år og ikke forsøker å presse andre til å følge mine alkoholvaner, ser jeg ikke problemet. Kun min egen fremgang som rammes av dette, på forumet er jeg vel den som er mest åpen om alkohol inntaket :p
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Veksthormoner gir ikke økt styrke
« #12 : 08. februar 2010, 20:45 »
Det det står her at testo og vekst gir økt styrke. Effekten av testosteron øker når man legger til vekst.

altså ikke noe bevis for at vekst gir styrkeøkning. Hvis noe av anklagene mot Ralf (som i og for seg bare var trolling) skulle være plausible, så måtte det være komboen insulin og vekst, siden insulin er veldig anabolt. Ikke androgent, men oppbyggende som bare det. I vektklasseregulert idrett og såpass teknikkavhengig som benkpres er, så har jeg store store tvil på at denne tyoe doping vil hjelpe noe særlig. I sykkel og svømming, derimot, vil nok den komboen ha mer for seg.

Og i studien som ikke finner styrkefremgang med vekst (studien som ble lagt frem her) var det kun brukt små doser, det kan nok tenkes at dette også spiller en rolle.
Veksthormoner blir brukt i styrkeidretter, så jeg har vanskelig for å tro at det ikke gir gode resulater. At man MÅ kombinere det med andre anabole stoffer kan veldig gjerne tenkes.
Men da vil i så fall de som bruker doping velge å kombinere for å få effekt.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!