Skrevet av Emne: Kan noen sette opp ett treningsprogram til meg av dette?  (Lest 2093 ganger)

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Hei, har begrenset med treningsapparater og lurer på om noen kan sette opp ett treningsprogram til meg med disse apparatene?

Dette har jeg mulighet til:
Nedtrekk (lang stang og kort "stang")
Benk og skråbenk (skråbenk, benkpress, markløft, knebøy osvosv.)
Manualer
EZ-stang/curlstang eller hva det heter.
Maskin (pec dec flyes, sittende benkpress(?) )

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Smiley

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Okei, har lest MYE rundt på forum og sånt, men akkurat DER lærte jeg sykt mye, takk skal du ha!! :DDDD

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

knebøy 3x12

strakmark 3x12

benkpress med hantler 3x12

nedtrekk 3x12

skulderpress med hantler 2x12

---

fullkroppsprogram 3 ganger i uka. øk med 2,5 kg hver gang. skift 2 reps ned hver uke. altså:
uke 1: 3x12
uke 2: 3x10
uke 3: 3x8
uke 4: 3x6

korte pause 30-60 sek
sakte og rolig utførelse.

veit ikke helt hva du er ute etter. muskelmasse. styrke. fettap.. men funker kjempe fint dette programmet hvis du følger det iallefallen måned;)

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

aha, så du foreslår heller dette enn 5x5 programmet? Vet ikke helt hva jeg skal velge, men det er vel avhengig av hva jeg er ute etter?

Er ute etter mer muskelmasse og styrke, vil og at dette skal gå så fort som mulig! Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

jeg foretrekker 5x5, men som sagt så spørs det hva du er ute etter... det programmet jeg satte opp til deg brukte jeg 1 min på å lage. det finnes ingen mirakelprogrammer. det kreves hardt arbeid og litt kunnskap!

du vil få styrke og muskelmasse med begge programmene. mitt program er kanskje litt mer rettet mot muskelmasse, men som sagt sånne ting overlappes.

det viktigste er at du holder deg til det programmet du velger. hvis du velger 5x5 så må du holde ut de 3 månedene det tar for å få virkelige resultater. hvis du ikke orker det så er det ikke noen vits. men det er helt klart verdt det. for hvis du spiser riktig og trener hardt så kommer du til å være mye sterkere om 3 måneder og ha litt mer muskelmasse! det er noe alle ønsker.

men husk at sånne ting tar lang tid. du vil ikke få drømmekroppen i løpet av natta. så ikke bli skuffa om du ikke oppnår forventet resultat. men bare fortsett å trene!

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Vil ikke anbefale deg det programmet som TeamDal har satt opp.. her mangler du flere muskelgrupper som ikke får kjørt seg ordentlig..

For det første, ville jeg lagt inn 2 x 12 bicepscurl (ez stang)
Legg inn dips, og bytt nedtrekk i chins... mye bedre øvelser som jeg sikkert har skrevet tusen ganger i slike innlegg. Om du sliter med chins, er selvfølgelig nedtrekk ett altarnativ.

Etter det du har skrevet, så har du ett multiapperat? De fleste multiapperat har kabelroing, isåfal ville jeg lagt inn den øvelsen, evt. en arms hantelroing. Kjør 2 x 8-12 set her.
Husk skikkelig oppvarming på hver øvelse, slik forebygger du skade..

Men anbefaler stronglift 5x5 programmet...

Lykke til! Smiley
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Takk skal dere ha Wink
Satser på dette stronglift 5x5 programmet, ser at man skal trene bare 3 ganger i uken, får man max ut av dette? Virker litt lite med bare 3 ganger i uken?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Takk skal dere ha Wink
Satser på dette stronglift 5x5 programmet, ser at man skal trene bare 3 ganger i uken, får man max ut av dette? Virker litt lite med bare 3 ganger i uken?

Prøv programmet å se. Du må ikke trent 6 splitt for å øke bra, skjønner du Wink
Smiley

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

3 dager i uken er mer enn nok Smiley
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

ahaa, er noen venner av meg som trener hver eneste dag, trodde det ville øke fremgangen :p

Men da begynner jeg på dette stronglift 5x5 programmet så fort jeg kan, kanskje litt øving idag så jeg ser hva mine max løft er :p takk skal dere ha Wink

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

ahaa, er noen venner av meg som trener hver eneste dag, trodde det ville øke fremgangen :p

Men da begynner jeg på dette stronglift 5x5 programmet så fort jeg kan, kanskje litt øving idag så jeg ser hva mine max løft er :p takk skal dere ha Wink

Det går an å trene hver dag, men det viktigste er å ha bra kvalitet på øktene, samt ha en bra plan for treningen.
 Smiley

KValitet foran kvantitet. I lengden kommer du til ha bedre fremgang med 5x5 enn kameratene dine har med å trene knallhardt 6 dager i uken Smiley
Husk også at kostholdet ditt også er ganske avgjørende for å ha fremgang Smiley
Smiley

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

her mangler du flere muskelgrupper som ikke får kjørt seg ordentlig..

For det første, ville jeg lagt inn 2 x 12 bicepscurl (ez stang)

var dette den manglende muskelen? derfor bikker programmet? standardprogrammet til 5x5 for nybegynnere mangler visst bicepscurl også. best vi kaster det i søpla da!

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Ble kanskje litt feil formulert...
Men uansett, trådstarter... sjekk denne:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=2390.0

"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget oddgunn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Ser den, men jeg begynte på stronglifts 5x5 igår Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!