Skrevet av Emne: Væske i kneet av for stram quadriceps..  (Lest 5002 ganger)

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Væske i kneet av for stram quadriceps..
« : 03. mars 2010, 14:37 »
jeg har en periode nå slitt med væskedannelse i kneet ved aktivitet, har det typiske "potetmelfølelsen" når jeg beveger kneskålen når jeg sitter i ro med bøyd bein, jeg har em mistanke om at jeg sliter med noe stramme rectuser da jeg kjenner et "brennede ubehag" i knærne når jeg presser hardt på triggerpunkten høyt oppe på lårene,

spørsmålet er da som følger, kan væskedannesen skyller for stramme rectusser som gjøre noe med patellas drag, eller er det sansynligvis en stukturskader, (har et MR bilde fra mai i fjord som viser at det ikke er strukturelle skader på bein eller brusk, og har ikke trent voldsomt tungt etter den tid) 

har ikke smerter ved bøy eller "tyngre løft" men er en følelse av at men blir "sliten i knærne" i ettertid, er også ubehagelig å gå med plagg som strammer over knærne, som thights eller knevarmere..

er det noen med liknende erfaringer på området her?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #1 : 03. mars 2010, 14:41 »
har slitt med noe lignende, fikk beskjed for 7 år siden at det var senebetennelse.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #2 : 03. mars 2010, 14:43 »
scenebetennelse i hvilken scene? fikk du vann i kneet av det? og hvordan blei du kvitt det? hadde du også et ubehag av å gå med noe som "strammet"
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #3 : 03. mars 2010, 15:16 »
har ikke blitt kvitt det, vet ikke om det er vann i kneet men har den samme potetmelpose følelsen når jeg tar på det. Har også ubehag ja.

Og jeg vet ikke hvilken sene det er, er en lang stund siden og jeg var bare hos fastlegen. Gikk på en kur med et eller annet dritt som skulle ta det og jeg skulle egentlig være vekke fra fotballtrening i 2 måneder ( klarte 1 uke.)  Fikk beskjed at dersom kuren ikke funket så måtte jeg inn på sykehuset og sjekkes og alternativt ta en sprøyte( husker ikke hva) eller opereres.

Gadd aldri å viderefølge det..
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #4 : 03. mars 2010, 15:24 »
har tilstander forværret seg med tiden eller er det samme som når det startet?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #5 : 03. mars 2010, 16:11 »
har tilstander forværret seg med tiden eller er det samme som når det startet?

har vært verre og bedre, kjenner det ikke når jeg trener bøy,mark osv. Hvis jeg hopper fra en halv meter ned til asfalt blir det helt jævlig.

Er ganske greit nå for tiden, kjenner det ikke spesielt om jeg springer selv om jeg veier 120 kg.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget S.Åseli

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 650

Sv: Væske i kneet av for stram quadriceps..
« #6 : 03. mars 2010, 20:43 »
jeg har en periode nå slitt med væskedannelse i kneet ved aktivitet, har det typiske "potetmelfølelsen" når jeg beveger kneskålen når jeg sitter i ro med bøyd bein, jeg har em mistanke om at jeg sliter med noe stramme rectuser da jeg kjenner et "brennede ubehag" i knærne når jeg presser hardt på triggerpunkten høyt oppe på lårene,

spørsmålet er da som følger, kan væskedannesen skyller for stramme rectusser som gjøre noe med patellas drag, eller er det sansynligvis en stukturskader, (har et MR bilde fra mai i fjord som viser at det ikke er strukturelle skader på bein eller brusk, og har ikke trent voldsomt tungt etter den tid) 

har ikke smerter ved bøy eller "tyngre løft" men er en følelse av at men blir "sliten i knærne" i ettertid, er også ubehagelig å gå med plagg som strammer over knærne, som thights eller knevarmere..

er det noen med liknende erfaringer på området her?
Sliter du med verk i oppvarming og bevegelse når du ikke er varm? Når du sitter stille lenge og skal bevege deg etterpå, får du vondt over kneskålen da? Hvis det er slik har du triggerpunkter i rectus femoris, som du nevner;) Det du må gjøre da er egenmasssje og tøye ofte!
1992 - 86 kg - 175 cm

240 - 125 - 230 = 595

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92398.new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!