Skrevet av Emne: Tidenes sterkeste normann  (Lest 67521 ganger)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #225 : 27. mai 2010, 06:39 »
For meg som er dårlig med å bruke beina under push blir det ca likt vil jeg tro  Tongue Ligger på 5x60 i pushpress med stang, klarte 60 i stokk - og bomma på 70 Tongue

Muligens det blir annerledes for de store gutta Smiley

Utlogget Zuul

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #226 : 27. mai 2010, 08:32 »
Vakkert!

http://www.youtube.com/watch?v=NnLCYhfwVeI#noexternalembed&feature=related

Så Solvang sitt løft er "MYE" tyngre å utføre? Paul Anderson styrke kan ikke sammenlignes med Solvang sin. haha Paul Anderson er jo en mann større i alle øvelser.

og likevel er stokken tyngre å vende, og å presse, siden får til en teknisk god vending, og får vekten lenger ut fra kroppen.

At Anderson var sterkere enn Bas har jeg aldri nekta for, og dette viser vel at teknisk utvikling har mye å si, siden vektløftere tjue år etter Anderson pressa 40 kg mer Wink

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #227 : 27. mai 2010, 09:47 »
Men nå er det vel ingen strongman de siste 20-30 årene som hadde grunnstyrken til Anderson, Kaz, Sig?

Lite smart å si når tidenes sterkeste mann vant WSM i fjor.
Zadrunas Savikaz slår nok greit alle disse på grunnstyrke.
Det er nok stort sett bare Paul Andersons knebøy(beinstyrke) som blir imponerende i denne sammenheng. Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #228 : 27. mai 2010, 12:03 »
Squat 425.5 kg (Lithuanian record)
Bench press 285.5 kg : Raw
Deadlift 407.5 kg (Lithuanian record)
Total 1090 kg (Lithuanian record)

Competition Squat: 420 kg
Competition Bench: 300 kg
Competition Deadlift: 402 kg

Total in Competition: 1100 kg

Bare Paul Anderson i knebøy? Kaz er jo der oppe i alle øvelsene. Både squat og benk er kaz like sterk eller sterkere. Anderson er sterkere i bøy. Så big Z er sterkere i kun deadlift. Så hvor er det Big Z slår alle disse greit i grunnstyrke?

Hvem nominerte Big Z til tidenes sterkeste mann?

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #229 : 27. mai 2010, 12:13 »
Per du lyver....

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #230 : 27. mai 2010, 12:16 »


Hvem nominerte Big Z til tidenes sterkeste mann?

De fleste med god peiling og lang fartstid i strongman ville nok plassert Zavickas øverst. F.eks. David Webster (usikker på navnet), hoveddommeren på Arnold Classic Strongman fra Skotland. Det har også vært flere slike kåringer før, blant annet en i Flex magazine tror jeg det var - hvor Zydrunas havnet på topp syns jeg huske.

Btw: 402,5kg er oppvarmingsvekt for Zydrunas i markløft nå. Jeg var til stede på årets Arnold Classic Strongman, og kunne lett se at han hadde mest grunnstyrke. Apollons var dritlett, to greie repper på 208kg og markløften vant han uten å måtte gå i kjelleren. Bare synd han ikke fikk til de andre øvelsene - som stein. Tror han tullet med klisteret eller fikk en liten kjenning i hamstrings.

Var du til stede?

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #231 : 27. mai 2010, 12:20 »
Squat 425.5 kg (Lithuanian record)
Bench press 285.5 kg : Raw
Deadlift 407.5 kg (Lithuanian record)
Total 1090 kg (Lithuanian record)

Competition Squat: 420 kg
Competition Bench: 300 kg
Competition Deadlift: 402 kg

Total in Competition: 1100 kg

Bare Paul Anderson i knebøy? Kaz er jo der oppe i alle øvelsene. Både squat og benk er kaz like sterk eller sterkere. Anderson er sterkere i bøy. Så big Z er sterkere i kun deadlift. Så hvor er det Big Z slår alle disse greit i grunnstyrke?

Hvem nominerte Big Z til tidenes sterkeste mann?


Tullette av deg å hele tiden gå tilbake til anderson når jeg snakket om sigmarsson og kaz! som var de store STRONGMENNA på den tidne.. jesus christ du roter deg bort.

Paul Anderson var ikke en strongman, ja han var freak of nature, og er nok den sterkeste knebøyeren gjennom tidene. Men flere som klarer å slå han i press og mark. Absolut! og han hadde ikke gjort det så bra i strongman, han er for kort, så får problemer med mange øvelser.

tok kaz 15 reps med 140kg curl? har jeg aldri hørt, men isåfall sykt. Istedenfor å se på tall noen har skrevet om han, så kan du henvise til noen filmer der han faktisk løfter på youtube? Wink

Sigmarsson var ikke i nærheten omtrent av kaz sin "grunnstyrke", som du hele tiden snakker om. Kaz er vell den eneste jeg trur kunne hatt sjans i dagens strongman sirkus. Da alle vektene har blitt tyngre siden den gang, utenom mark og bøy kanskje.

PS: Det der er GAMLE rekorder av zydrunas.. zydrunas har dratt 430kg i mark glatt, så stfu Smiley
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #232 : 27. mai 2010, 12:32 »
Squat 425.5 kg (Lithuanian record)
Bench press 285.5 kg : Raw
Deadlift 407.5 kg (Lithuanian record)
Total 1090 kg (Lithuanian record)

Total in Competition: 1100 kg


Disse tallene er 6 år gamle.
Alle har vel sett hvordan han har utviklet seg siden det.

Utlogget P@L

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 954
  • Honnør: 303
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 954

  • A winner never quit, a quitter never win!!!
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #233 : 27. mai 2010, 12:35 »
Som noen snakker om her, motorikk. Kroppen venner seg til øvelser. Men dette har jo ikke noe med en drastisk økning som enkelte liker å bruke. Mulig dagens strongman trener mer regelmessig på øvelser for å venne seg til øvelsene og dermed går vektene opp. Men nå er det vel ingen strongman de siste 20-30 årene som hadde grunnstyrken til Anderson, Kaz, Sig?

Trener dagens utøvere feks stein for å bli sterkere? Nei. De trener kun for å mestre øvelsen. Har man en grunnstyrke, og så trener øvelsen. Så vil man klare øvelsen. Med andre ord, må man se på grunnstyrken. Så klart Kaz/Anderson hadde klart vektene på dagens øvelser, når de er generelt sterkere enn dagens utøvere i de gamle. Så jeg fatter ikke at mange her kommer med denne nivåforskjellen. Hvor er den? Kom med en god begrunnelse.


HVA I HÆ**** ER GRUNNSTYRKE?Huh

Er denne fantastiske grunnstyrken du snakker om styrken man har i bøy, benk mark?

Og du sier at man ikke trener stein for å bli sterkere men kun for å mestre øvelsen? Har du noen gang vært borti styrketrening? Det å løfte en stein krever et helt annet styrkespekter en å knebøye, markløfte og benkpresse. Vi har flere i klubben vår som har 240+ i mark og ikke får opp 150 og 160 steinen, og dette har ikke nødvendigvis med at de ikke har teknikk, men at de IKKE ER STERKE NOK i de musklene man bruker under et slikt løft...

Og forresten... hører ikke disse musklene med inn under kategorien "grunnstyrke" som du gjerne vil forklare hva er?

Norges Sterkeste Mann (-105 kg) 2009

Norges 3. Sterkeste Mann (-105 kg) 2008
Norgesmester i Vektløfting som Ungdom og Junior

Medlem av Kristiansand Strongteam - og - TK Vektløfterklubb

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #234 : 27. mai 2010, 13:52 »

Tullette av deg å hele tiden gå tilbake til anderson når jeg snakket om sigmarsson og kaz! som var de store STRONGMENNA på den tidne.. jesus christ du roter deg bort.

Paul Anderson var ikke en strongman, ja han var freak of nature, og er nok den sterkeste knebøyeren gjennom tidene. Men flere som klarer å slå han i press og mark. Absolut! og han hadde ikke gjort det så bra i strongman, han er for kort, så får problemer med mange øvelser.

tok kaz 15 reps med 140kg curl? har jeg aldri hørt, men isåfall sykt. Istedenfor å se på tall noen har skrevet om han, så kan du henvise til noen filmer der han faktisk løfter på youtube? Wink

Sigmarsson var ikke i nærheten omtrent av kaz sin "grunnstyrke", som du hele tiden snakker om. Kaz er vell den eneste jeg trur kunne hatt sjans i dagens strongman sirkus. Da alle vektene har blitt tyngre siden den gang, utenom mark og bøy kanskje.

PS: Det der er GAMLE rekorder av zydrunas.. zydrunas har dratt 430kg i mark glatt, så stfu Smiley

Det du linker til er jo Kaz. Vil du se video av han, se på youtube. Men må skuffe deg, i 1349 så la de ikke ut klipp 2 sekunder etter et løft som de gjør i dag.

Igjen undervurderer du Sig. Han slå Kaz, men kaz kunne så klart ha hevded seg. Sigmarsson var en råtass på løp og løft øvelser og er perfekt som en allrounder.

Gjør han virkelig 430 kg? Vet jo det for faen, har aldri sagt at noen er bedre enn han i Mark. Men det hjelper stort lite når han blir slått i både bøy og benk. Jeg tok bare noen klare offisielle tall over Kaz og Z som det er umulig å diskutere imot.


Disse tallene er 6 år gamle.
Alle har vel sett hvordan han har utviklet seg siden det.

Finn noen nye tall på bøy og benk da så skal vi se om utviklingen er så enorm.

HHHH: Nei jeg var der ikke, men jeg fikk med meg at han tapte.

P@L: Tenk deg frem til svaret.

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #235 : 27. mai 2010, 14:17 »
Skjønner ikke helt hvorfor du drar benk inn hele tiden for å hvise til at nivået ikke har blitt høyere. Er jo alldri benkpress i strongman konker nå, så hvorfor skulle de gidde å fokusere på det istedenfor press overhode feks.

Og det med at man trener øvelser for teknikk, og gymøvelser for å bli sterk er jo bare bullshit. Sier jo seg selv at man blir sterkere i noe av å trene det istedenfor å trene noe annet.
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #236 : 27. mai 2010, 14:53 »
Kan ikke se noe menneske som er el har vært sterkere en P.Anderson. Med verdrens dårligste friv.tekn får han opp store vekter. Med over 500 kg i bøy uten utstyr kan jeg ikke se noen som er sterkere enn han. Han står vel oppført som litt under 200 kg som pers i støt, men jeg mener å ha lest i B&K for mange, mange år siden at han hadde rundt 220 kg.

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #237 : 27. mai 2010, 15:14 »
Kan ikke se noe menneske som er el har vært sterkere en P.Anderson. Med verdrens dårligste friv.tekn får han opp store vekter. Med over 500 kg i bøy uten utstyr kan jeg ikke se noen som er sterkere enn han. Han står vel oppført som litt under 200 kg som pers i støt, men jeg mener å ha lest i B&K for mange, mange år siden at han hadde rundt 220 kg.
Har lenge vært en stor fan av Paul Anderson, men en lengre diskusjon rundt temaet på Ironhistory med Joe Roark (styrke historiker av rang) som moderator har kommet opp med langt mer edruelig tall rundt Anderson en det folk så velvillig vil tilskrive han (feks Randall Strossen).
Knebøy: Hvis jeg husker rett så kom dem til at det best dokmunterte løftet hans som var med ok dybde var rundt 430, enormt sterkt selvfølgelig med tanke på at dette stort sett ble gjort under oppvisninger som han ofte hadde hver dag i flere måneder i slengen. Angående 550 så er det kun Anderson selv som har segt dette ingen har stått frem som bevis for dette det er litt tynt.
Benk: Sies 275 og ok ingen var bedre bygd for det enn ham men beviselig så trente han det aldri så da er det jo noe lite sannsynlig at 275 kan stemme spesielt siden ingen har sett det. Doug Hepurn løftet med ham ved en anledning og sa at de begge tok 250 og at det var maks, bra selvfølgelig.
Press: 210 for 2,5 reps ved en oppvisning, knallsterkt seff men dette var med kroppsvekt på 175kg og en høyde på 175.
Mark: Visstnok 380 men igjen ingen har sett det, også vistnok 455 med reimer med Tommy Kono som vitne, mens det på oppvisninger er blitt sett rundt 350.
Backlift og hiplift: store vekter men sannsynligvis mindre en 2500kg som er den offisielle rekorden holdt av Greg Earnst fra Canada. Igjen ingen har sett 6000+ pounds som han er kreditert med.

Big Z 400x4 i bøy med knebind han legger selv, 430+ i mark, 210 i stokk, 280+ i benk, 250kgs sten for repps, skulle ganske greit overgå Anderson i faktisk alle løft Smiley Nå kunne Anderson kanskje løftet mer om han fikk trent som en atlet på heltid men hvem har hatt slike forutsetninger utenom Ed Coan?


Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Tidenes sterkeste normann
« #238 : 27. mai 2010, 15:21 »
Det du linker til er jo Kaz. Vil du se video av han, se på youtube. Men må skuffe deg, i 1349 så la de ikke ut klipp 2 sekunder etter et løft som de gjør i dag.

Igjen undervurderer du Sig. Han slå Kaz, men kaz kunne så klart ha hevded seg. Sigmarsson var en råtass på løp og løft øvelser og er perfekt som en allrounder.

Gjør han virkelig 430 kg? Vet jo det for faen, har aldri sagt at noen er bedre enn han i Mark. Men det hjelper stort lite når han blir slått i både bøy og benk. Jeg tok bare noen klare offisielle tall over Kaz og Z som det er umulig å diskutere imot.


Finn noen nye tall på bøy og benk da så skal vi se om utviklingen er så enorm.

HHHH: Nei jeg var der ikke, men jeg fikk med meg at han tapte.

P@L: Tenk deg frem til svaret.

er du seriøs? loool..

kaz tar ikke zydrunas i bøy... hvem er irrelevant til strongman da zydrunas ikke fokuserer på benk i det hele tatt..

Zydrunas har tatt, hva var det. 272,5kg raw i konkurranse? 6 år siden.. da var han betydelig svakere enn han er nå.. så godt mulig han har 300kg raw nå.. så nei trur nok zydrunas tar kaz i alle mulige øvelser Wink

kaz har sagt det selv.. zydrunas er den sterkeste. Selv om en fanboy som deg sier noe annet Cheesy


og NEI jeg undervurderer ikkke jon pall, han var enormt bra til sin tid, veldig sterk. men i nåvet som er i dag hadde han ikke vært nr.1, no chance Wink du OVERvurderer han noe veldig.
Hvor mye har jon pall i stok f.eks? vet du det? eller bare syns du han er sterkest fordi han har en kul personlighet og vant WSM på 80 tallet?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Tidenes sterkeste normann
« #239 : 27. mai 2010, 15:22 »
Var Anderson dopfri? på den ene videoen fra 1955 der han tar 190 (?) i press så var ikke steroider oppfunnet engang.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!