Skrevet av Emne: junkfood-mannens logg - Er i førstegangstjenesten - elendige forhold  (Lest 136425 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #45 : 11. september 2010, 01:14 »
Etter en dårlig periode var det en bra økt i går med opptrapping fra 1:45 til 3:00. 15 sekunders økning per sett, 2 minutter ventilering som vanlig. Etter 3:00 settet tok jeg en maks test og klarte å holde meg i 4:00 minutter. Helt greit det. Nå gjelder det bare å ta det uten 20 minutter oppvarming.

Merker at jeg trenger mange sett for å komme skikkelig inn i det. Dykkerrefleksen min er vel treg eller noe. Det siste settet var det beste mtp sammentrekkninger og smerte i forhold til tid. Fikk første sammentrekkning på 2:04 og da holdt jeg ikke igjen noe særlig.

Må lære meg mer om fridykking. Skal bestille noen bøker når jeg får råd. Kan godt hende disse tabellene er fridykkingens svar på en 5-splitt eller noe.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #46 : 12. september 2010, 02:02 »
Co2 tabell med 2:20 statiske. 2:30 på sistesettet bare. Lett. Noen sett var tunge, men de siste var lette. Kunne tatt 3:00 på sistesettet. Får fortsette å legge på 5 sek i uken og se hvor lenge progresjonen holder.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #48 : 25. september 2010, 00:44 »
I dag tok jeg 4 sett. 2:30,2:45,3:00 og 3:35. 2 minutter pause. 3:35 var maks, men alikevel fornøyd i forhold til at jeg bare tok 3 sett før det med såpass lang pause mellom.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #49 : 05. november 2010, 14:53 »
Heisann

Henviser til diskusjon i |||=-HaH-=||| sin tråd ang kunstig søtning... Jeg er overhodet ingen kosthold expert bare så det er klinkende klart Wink å utifra det jeg leser i din logg er ikke du det heller Wink
Det er sant som du sier at kunstig søtning er et bedre alternativ enn sukker men det er av syltynn margin, det har sine ulemper også. Jeg kjenner endel overvektige mennesker som drikker/spiser altfor mye kunstig søtning nettop fordi det er åndsvake mennesker i denne verden som går ut å sier det er sunt, mine overvektige venner klarer ikke miste kg i det heletatt å skylder som regel på dårlige slankekurer/slankeprodukter, nå sier ikke jeg at kunstig søtning har hele skylden men stor del av den. det jeg legger merke til er at hos disse menneskene som drikker lettbrus står det stort sett alltid minst 2 x 1,5l flasker klar i kjøleskapet, de har alltid lettbrusen klar... de drikker veldig lite vann å suplerer derfor med lettbrus... det jeg også har lagt merke til er at de i tilleg alltid har snop i skapene sine å småknasker gjerne på litt godis sammen med et glass lettbus. Dette tillfellet slår aldri feil hos dem jeg kjenner som er overvektig. Jeg har selv vert avhengig av vanlig cola, denne perioden gikk jeg mye opp i vekt. jeg byttet colaen ut med cola zero i god tro om at ting skulle bli bedre, det det endte med var at jeg drakk minst dobbelt så mye cola zero som jeg drakk vanlig cola å fikk en umenneskelig sultfølelse med på kjøpet, fikk aldri nok. Jeg ble kvitt daværende kjæreste å cola zero/ snopforbruket forsvant med henne, gikk da ned 36kg på litt under 1 år, jeg fikk mer lyst å trene samt fikk mye mer overskudd...

Min uttalelse om at Aspartam ikke har noe innvirkning på blodsukker eller insulin kommer fra en som er utdannet innen diabetes, informasjonen kommer fra hennes lærebøker å antar de ikke driver med vranglære innen et så alvorlig fagfelt...
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #50 : 05. november 2010, 17:07 »
Skjønner hva du mener, men den studien jeg henviste til en annen tråd beviser jo at enkelte mennesker får insulinutskillelse av aspartam. Aspartam er forøvrig et protein. Proteiner stimulerer til insulinutskillelse.
Jeg tror på at enkelte blir mer sultne av kunstige søtningsmiddler, det sier Lyle Mcdonald og jeg tror på nærmest alt han sier. Han sier også at det ikke gjelder alle. Blant annet gjelder det ikke meg, jeg blir mer mett av lettbrus. Sikkert på grunn av koffeinet da, tviler på at aspartam gjør deg mett. Jeg tror uansett at du har et poeng angående sunnheten. Leste en studie som viste at enkelte fikk hodepine av aspartam f,x. Tror ikke alle tåler det like bra. Kort sagt: Det er individuelt.

Når det gjelder hva jeg spiser så se her: http://jcdfitness.com/2010/09/clean-eating-is-a-scam-and-why-you-should-abandon-it/  Smiley

Men er ikke kostholdekspert jeg heller akkurat. Jeg kan veldig lite om biologi, men liker å lese hva guruer som virker seriøse(henviser til studie gjennomganger osv) sier.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #51 : 06. november 2010, 18:49 »
Jaja, på tide med oppdatering. Trener like mye som før, gidder bare ikke å logge.

Fettprosenten er nå cirka 13%. Det tilsvarer ikke slank, men ikke så langt unna. Skal fra mandag av kjøre 2 uker med hard trening og kalorioverskudd på 2000 i uka. Deretter skal jeg kjøre diett i 7 uker fram til jeg skal i millitæret. Tenker jeg skal kjøre UD2. Siden jeg sliter med lengre dietter har jeg tenkt å bruke nikotin(snu) på de lave dagene. Jeg tviler på at jeg vil bli avhengig av små doser over så kort tid, og jeg tror det vil hjelpe ganske mye på sulten. Bruker aldri nikotin til vanlig, så følsomheten er høy.

Håper jeg er nede i 10% kroppsfett innen jeg skal til millitæret da, det skjer 12 januar.

Når det gjelder apnea ble jeg overtrent og har hadt pause siden da.. Satser på å begynne igjen snarest mulig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget thegreatestfeeling

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #52 : 10. november 2010, 19:21 »
Du satser på å gå ned i kroppsfett når du skal i militæret? Det er nok det dummeste du kan gjøre. Greit du får sikkert litt respekt av de andre gutta når du har markerte muskler osv. under FYFO, men når du sitter på OP for tredje dagen på rad i -20 så er det ikke så fett (hehe) å ha lav kroppsfett %, du kjem te å fryyyyys! Og er det noe man gjør mye av i forsvaret bortsett fra å lese fhm/vi menn så er det å fryse. Du må regne med å fryse konstant når du er på høst/vinter/vår øvelse.

Ta læring fra en som har vært i millien selv med gode 16% kroppsfett, det er bikkjekaldt til tider.
TGF på 12 week Mass program fra BB.com
If the bar ain't bending stop pretending

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #53 : 23. november 2010, 11:13 »
basert på tidligere samtaler og loggen din, virker det for meg som om du har et alt for anspent frohold til fettprosenten. Denne konstante av og på deffingen med halvgode resultater vil etter mitt skjønn påvirke styrke og masseøkning ganske signifikant.

Hvorfor er du så innstilt på å komme ned til 10% kroppsfett? Hva vil du oppnå med dette?

"Fettprosenten er nå cirka 13%. Det tilsvarer ikke slank"

13% ikke slank? tror jeg ligger på 20-22 og jeg kommer til å fortsette å bulke, og jeg har ingen problemer med å se ut slik jeg gjør.

Dette er ikke ment som en konkret kritikk-kommentar, men er bare en oppfordring til litt drøfting.
La oss si at du hadde bulket non stop hele året, så deffet før sommeren så begynt på igjen etter sommermånedene. 
Hva vil gi best resultat? lang bulk med komplett deff en gang i året, eller konstant endring i spisemønster med noen lunde resultater regulert etter motivasjon/demotivasjon? 

Og et lite spørsmål for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet, ser tidlig i loggen at du fører "skulderpress" eller noe slikt med flere reps på 100 kilo?
Hvilken øvelse er egentlig dette? Grin  Enten er du skummelt sterk i skulder eller snakker vi trinsesystem? Tongue





Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #54 : 23. november 2010, 13:36 »
Vel, jeg driver ikke å deffer lenge og bulker lenge av gangen. Jeg anser 2 perioder med 6-8 uker med overskudd + 2 uke underskudd som likeverdig med 12-16 uker overskudd og 4 uker underskudd. Det førstnevnte er mye lettere for meg siden jeg hater å gå på diett lenge. Det er flere på foraet som gjør det slik. Jeg tror guruen Layne Norton er tilhenger av den ordningen + Ole Kv på foraet tror jeg gjør noe lignende. I alle fall har sistnevnte sagt at han pleier å ta seg 2 uker med underskudd hvis han har lagt på seg for mye fett.

Fyren på denne siden: http://www.leangains.com/ er som navnet sier opptatt av leangaining. Hvis jeg husker riktig så er ett av oppleggene hans 500 overskudd i 10 dager + 3 dager med underskudd på 1000. Poenget er at så lenge du er i kalorioverskudd en viss periode samtidig som du trener styrke så legger du på deg muskler. Jeg prøver ikke å legge på meg muskler samtidig som jeg mister fett/opprettholder samme fettprosent.

http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=3738 Jeg har lært meg å gjette fettprosenter via den tråden der. Jeg mener 13% er akseptabelt, men ikke spesielt lean.

Skulderpress er med maskin. Sikkert 2 trinser, men 100kg var hele magasinet. Bruker ikke den øvelsen mer btw.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #55 : 14. desember 2010, 15:37 »
På tide å logge litt igjen. Burde jo gjøre det av og til.

I dag var det overkropp:

Bryst: Hantelpress, 5x5 34kg's. Lett.
          Pecdec, 2x12 litt tungt.

Lats: Nedtrekk, nøytralt grep: 85kg 7,7,7,6. Dette er 1 repetisjon mindre enn sist trening, men   
        hadde litt kortere pauser(3 min) så mener det gikk bra likevel.
        Litt chins-tull + 1x14 55kg nedtrekk. Må finne meg en nr 2 latsøvelse. Chins-stativet der
        jeg trener har veldig dårlig grep. 


Skuldre: 3x6 24kg's(lett) + 20kg's 1x8 med 30 sekunders pause i mellom. Tror jeg gjør det slik  på skuldrene fremover. Det er for vanskelig å øke med bare noen få høyreps sett. Tar heller litt flere tunge sett med lavere intensistet + ett droppsett, selv om dette ikke er i tråd med the generic bulking routine.


Biceps: Hantelcurl 2x8 + ett droppsett. Hadde trøkk i biceps i dag så tok litt ekstra.
Triceps: 35kg + Ez-stanga, 8,10,10.

Mage: russian twist.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #56 : 18. desember 2010, 17:16 »
Dagens overkropp(trener underkropp og, gidder bare ikke å logge det foreløpig)

Bryst: Hantelpress 3x6 + 1x8 34kg's. Helt greit.
          Pe-dec 3x10. Litt tungt.


Lats: Nedtrekk nøytralt grep. 4x7 85kg. Ganske tungt. Like lange pauser som sist gang så er
        1 rein repetisjon opp.
        Litt chins, cirka som sist gang. Avsluttet med 1x8 på 65kg nedtrekk. Skal ta å begynne med
        ny tillegsøvelse neste syklus og trene systematisk på den.

Skuldre: 2x6 24kg's + 1x11 på 20kg. 30-60 sekunders pause cirka før siste sett. Økning til 2x7 neste gang tenker jeg.

Biceps: 1x10 hantelcurl 15kg.
Triceps: 2x10 35kg + EZ-stanga. Blir økning neste gang, kanskje 3x10.

Mage: Russian twist.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: junkfood-mannens logg - Trener for 5min statisk
« #57 : 20. desember 2010, 17:21 »
Har bestemt meg for å bli mer seriøs når det gjelder å lære seg rykk og støt! Nå gjør deg driller med kosteskaft nesten hver dag. Har satt som mål å ha kunne utføre anstendige rykk med tung vekt innen 10 januar. Deretter blir det trening på støt. Har forøvrig bestilt vektløftersko.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bacon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 322
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 322

  • Eat yellow snow ... It might be beer!
Konge med vektløfting Cheesy må filme øktene og da så vi får se fremgang? ingenting som er tøffere en skikkelig tunge støt  >Cheesy
Ove Andreassen - Kompis, Trener og Forbilde

Stord SK

Høyde: 173cm
Vekt: 109kg

Stevnepers utstyrsfritt
Bøy: 150kg
Benk: 145kg
Mark: 170kg
Mål: Delta i NM styrkeløft
Bacon`s Gymtimer
Blogg Med filmer å logg Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Blir kanskje film eller i hvert fall bilder etterhvert..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!