Skrevet av Emne: Intermittent fasting!  (Lest 8385 ganger)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Intermittent fasting!
« : 25. februar 2010, 12:41 »
http://bluebearworkout.blogg.no/1267020583_vil_du_spise_skikkeli.html

En artikkel med det meste du trenger å vite, om det er noe mer jeg bør legge til / endre etc.. tell me!

Utlogget fs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 90

Sv: Intermittent fasting!
« #1 : 28. februar 2010, 00:25 »
Nice! Dette skal jeg teste ut. Funker det med faste 10-12 og spise 12-10? Jeg regner med at jeg kan drikke vann mens jeg faster?
Benkpress - 45kg
Markløft - 70kg
Knebøy - ?

Logg/bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103291.msg1550746;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #2 : 28. februar 2010, 00:29 »
Nice! Dette skal jeg teste ut. Funker det med faste 10-12 og spise 12-10? Jeg regner med at jeg kan drikke vann mens jeg faster?

Om det er det som passer for deg, de fleste (som jeg har lest) liker best å trene før de begynner å spise slik at kroppen får benyttet næringen maksimalt. Samtidlig har jeg også lest noen som spiser måltid før trening på ca 50g carb og 40 g protein. Det viktigste er å finne det som passer deg, og vann og alt annet uten kcal kan naturligvis inntaes på fasten. Jeg drikker sikkert 2-3 liter vann selv under fasten. Har bare gått på IF i en uke nå, men det funker veldig greit - er herlig å spise seg god og mett Smiley Ja faktisk skal jeg ta meg 100g havregryn og 40 g protein Smiley

14 timer faste 10 timer spising er forresten rett ja, for jenter.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Intermittent fasting!
« #3 : 28. februar 2010, 00:31 »
Martin Berkenham, en frontfigur innen periodisk faste, sier du aldri skal trene på fastende mage.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #4 : 28. februar 2010, 00:33 »
Martin Berkenham, frontfiguren innen periodisk faste, sier du aldri skal trene på fastende mage.

Akkurat, men bl.a. beefcake og en del andre (har en del linker på div tråder her på trneingsforum) der man sier at man trener på fastende mage og inntar bare EAA / BCAA 5-10 min før trening. Har prøvd dette selv 2 ganger denne uken og det ahr gått mer enn bra nok. Det er naturligvis opptil enhver, men noen sier ditten og andre datten.. !

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Intermittent fasting!
« #5 : 28. februar 2010, 00:33 »
Akkurat, men bl.a. beefcake og en del andre (har en del linker på div tråder her på trneingsforum) der man sier at man trener på fastende mage og inntar bare EAA / BCAA 5-10 min før trening. Har prøvd dette selv 2 ganger denne uken og det ahr gått mer enn bra nok. Det er naturligvis opptil enhver, men noen sier ditten og andre datten.. !

Hvorfor kaller man det å ta proteiner før trening for å trene fastende?Tongue
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #6 : 28. februar 2010, 00:35 »
Hvorfor kaller man det å ta proteiner før trening for å trene fastende?Tongue

Det har noe med at det stimlurer proteinsyntesen, uten at man bryter fasten ett eller annet. Har ikke satt meg inn i det hele enda - jeg er i startfasen enda så akkurat den har ikke jeg brutt ned.. beklager. Om du ser på en av de andre trådene så tror jeg det står noe så kan kanskje du poste det her om du har en break down? Takk =)

Utlogget fs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 90

Sv: Intermittent fasting!
« #7 : 28. februar 2010, 01:11 »
Om det er det som passer for deg, de fleste (som jeg har lest) liker best å trene før de begynner å spise slik at kroppen får benyttet næringen maksimalt. Samtidlig har jeg også lest noen som spiser måltid før trening på ca 50g carb og 40 g protein. Det viktigste er å finne det som passer deg, og vann og alt annet uten kcal kan naturligvis inntaes på fasten. Jeg drikker sikkert 2-3 liter vann selv under fasten. Har bare gått på IF i en uke nå, men det funker veldig greit - er herlig å spise seg god og mett Smiley Ja faktisk skal jeg ta meg 100g havregryn og 40 g protein Smiley

14 timer faste 10 timer spising er forresten rett ja, for jenter.

Aha. Skjønner. Men kan jeg også forandre på tidene? Altså faste 10-12 spise 12-10 en dag, og f.eks faste 09-11 spise 11-09 dagen etter? Takk for gode svar;)
Benkpress - 45kg
Markløft - 70kg
Knebøy - ?

Logg/bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103291.msg1550746;topicseen#new

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #8 : 28. februar 2010, 01:19 »
Aha. Skjønner. Men kan jeg også forandre på tidene? Altså faste 10-12 spise 12-10 en dag, og f.eks faste 09-11 spise 11-09 dagen etter? Takk for gode svar;)

Såvidt jeg har lest av eksterne kilder, og informasjon fra forumet - nei. Det bør holdes til samme tidspunkt.

Utlogget alephzain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • 27 år - 72 kg
Sv: Intermittent fasting!
« #9 : 28. februar 2010, 01:26 »
Kjører IF jeg, er veldig fornøyd med det.
Jeg faster fra 23:00 - 17:00 hver dag, 1 lite måltid før trening, 2 massive måltid etter trening.
Er aldri sulten. Er enten bare nøytral (tenker ikke på mat), mett, eller stappmett. Digg...

I helgene hender det at jeg snur litt på tingene, dvs, har litt kortere fastevindu. funker forsåvidt greit det...da jeg pleier å ligge i moderat underskudd i ukene, så blir det litt ekstra mat i helgene bare. alltids greit å karbe opp litt :p


Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #10 : 28. februar 2010, 09:21 »
Kjører IF jeg, er veldig fornøyd med det.
Jeg faster fra 23:00 - 17:00 hver dag, 1 lite måltid før trening, 2 massive måltid etter trening.
Er aldri sulten. Er enten bare nøytral (tenker ikke på mat), mett, eller stappmett. Digg...

I helgene hender det at jeg snur litt på tingene, dvs, har litt kortere fastevindu. funker forsåvidt greit det...da jeg pleier å ligge i moderat underskudd i ukene, så blir det litt ekstra mat i helgene bare. alltids greit å karbe opp litt :p



Ja det er 18 timer, og er også mulig - til og med opp til 20 timer med 4 timer faste. 16 timer vil nok passe de fleste best. IF har mange alternativer eks 24 timer spising 24 timer fasting. Jeg gikk på IF med "carb cycling" så lav karb på treningsdager og høy karb på ikke treningsdager. Det er bare en ting jeg lurer på, lest ett par innlegg og de driver med noe deloading der de spiser knappt 100 g karb - 50 g karb en dag. Noen som vet hvorfor? Og i helgen skal jeg bare spise normalt da forsåvidt? Mtp at jeg har carb cycling.

Utlogget alephzain

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 60
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 60

  • 27 år - 72 kg
Sv: Intermittent fasting!
« #11 : 28. februar 2010, 13:39 »
Ja det er 18 timer, og er også mulig - til og med opp til 20 timer med 4 timer faste. 16 timer vil nok passe de fleste best. IF har mange alternativer eks 24 timer spising 24 timer fasting. Jeg gikk på IF med "carb cycling" så lav karb på treningsdager og høy karb på ikke treningsdager. Det er bare en ting jeg lurer på, lest ett par innlegg og de driver med noe deloading der de spiser knappt 100 g karb - 50 g karb en dag. Noen som vet hvorfor? Og i helgen skal jeg bare spise normalt da forsåvidt? Mtp at jeg har carb cycling.

Jeg har ikke så mye peil. Men grunnen til at jeg faster så lenge er ikke noe jeg tenker så mye over... Jeg tror det ligger litt i familien at vi klarer å ete enormt mye i ett måltid. ikke uvanlig at jeg eter 1 kg kjøtt på en kveld f.eks, med tilbehør og diverse.
karbohydrater holder jeg meg generelt litt lav på, enkelte dager så kjører jeg litt mer på...hehe, tar alt på feelingen. skikkelig uvitenskapelige greier. men jeg har gått ned i fett % de siste ukene, så resultatene kommer jo tydeligvis.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #12 : 28. februar 2010, 21:31 »
Jeg har ikke så mye peil. Men grunnen til at jeg faster så lenge er ikke noe jeg tenker så mye over... Jeg tror det ligger litt i familien at vi klarer å ete enormt mye i ett måltid. ikke uvanlig at jeg eter 1 kg kjøtt på en kveld f.eks, med tilbehør og diverse.
karbohydrater holder jeg meg generelt litt lav på, enkelte dager så kjører jeg litt mer på...hehe, tar alt på feelingen. skikkelig uvitenskapelige greier. men jeg har gått ned i fett % de siste ukene, så resultatene kommer jo tydeligvis.

Om det funker for deg. Jeg har problemer med å spise maten, jeg blir stappmett etter første måltid (1000kcal) noen tips?

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Intermittent fasting!
« #13 : 28. februar 2010, 21:39 »
Martin Berkenham, en frontfigur innen periodisk faste, sier du aldri skal trene på fastende mage.

Muligens Martin Berkhenham har sagt dette, men Martin Berkhan har selv sagt at han har hatt flere av sine beste treningsøkter på fastende mage. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er optimalt. Slutt og snakk tull Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Intermittent fasting!
« #14 : 28. februar 2010, 21:41 »
Pre-Workout Protein Boosts Metabolism
We were recently on the topic of fasted training and the need for pre-workout protein intake as a slight compromise to training completely fasted.

I argued that the need for pre-workout protein intake was due to this being a case where the benefits (increased protein synthesis) simply outweighted the negatives (insulin increase; low insulin being a determinant of the fasting state). It's also known that BCAAs independently affects the same myogenic pathway through which fasted training may increase protein synthesis in response to post-workout nutrition.

On the whole, the scientific evidence that speaks in favor of pre-workout protein for increased protein synthesis and muscle growth is strong. Some researchers even speculate that it may be just as important as post-workout protein intake.*

*http://leangains.blogspot.com/search?updated-max=2010-01-09T09:07:00-08:00&max-results=7**

** Trykk på older posts og søk på "Pre-workout protein boosts metabolism"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!