Skrevet av Emne: Hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og hva evnt. jobber du som nå?  (Lest 54944 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

ok. jeg er fattig  Grin
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323


Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Ok, spm, når dere velger en utdannelse hva prioriterer dere, interesse, lønn, eller kombinasjon ?? Er penger alt? hvilken mnd lønn er dere fornøyd med ?? man ska jo kunne nyte livet også, så når man tjener rundt 20,000kr i mnd så har jeg inntrykket av at man bare har nok med penger til å betale regninger , mat osv og ikke noe ekstra til å nyte livet...  Man lever ikke livet, man bare overlever mnd for mnd.... er ganske trist synes jeg.. PÅ den andre siden så er det folk i andre land som har det langt verre enn oss, så hva går man etter når man sammenligner seg selv med ??   

En grei mnd lønn vil jeg si er fra ca 30,000 - 40.000+ utbetalt hver mnd. hva synes dere ??
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
ville aldri hatt en jobb hvor jeg får feks 2 mill i året og *sukke* hver gang jeg tenker på at "i morgen må jeg på jobb"..da takker jeg heller til myyyee lavere lønn og en jobb jeg trives og gleder meg til å dra til hver dag!:) MEN selvfølgelig så syns jeg man ska ha muligheten til å nyte noe (snakker ikke om 10 sydenturer i året) men bare noe så enkelt som en diigg middag ute hver mnd (uten å tenke på at man må være gjerrig), dere skjønner bilde

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

ville aldri hatt en jobb hvor jeg får feks 2 mill i året og *sukke* hver gang jeg tenker på at "i morgen må jeg på jobb"..da takker jeg heller til myyyee lavere lønn og en jobb jeg trives og gleder meg til å dra til hver dag!:) MEN selvfølgelig så syns jeg man ska ha muligheten til å nyte noe (snakker ikke om 10 sydenturer i året) men bare noe så enkelt som en diigg middag ute hver mnd (uten å tenke på at man må være gjerrig), dere skjønner bilde
det er noe de fleste vil si seg enig i.. men tjener man 2 mill i året blir det meste jævla motiverende, om dagen er en vanlig 8timer's..
Westside disciple

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Ok, spm, når dere velger en utdannelse hva prioriterer dere, interesse, lønn, eller kombinasjon ?? Er penger alt? hvilken mnd lønn er dere fornøyd med ?? man ska jo kunne nyte livet også, så når man tjener rundt 20,000kr i mnd så har jeg inntrykket av at man bare har nok med penger til å betale regninger , mat osv og ikke noe ekstra til å nyte livet...  Man lever ikke livet, man bare overlever mnd for mnd.... er ganske trist synes jeg.. PÅ den andre siden så er det folk i andre land som har det langt verre enn oss, så hva går man etter når man sammenligner seg selv med ??  

En grei mnd lønn vil jeg si er fra ca 30,000 - 40.000+ utbetalt hver mnd. hva synes dere ??

Sålenge man er lykkelig i jobben/livet så kommer lønna i 2 rekke. tjener man akkurat så mye at man har råd til regninger så er man ikke lykkelig.

jeg kunne glatt ha jobbet mye mer enn jeg gjør og tjent 50.000 utbetalt i mnd. men da hadde jeg ikke vært lykkelig.
hadde noen tilbudt meg en jobb som jeg ikke likte men lønna var 1 million i året,så hadde jeg nok takka nei.

er nok et fåtall personer som får ha sin største innteresse som jobb.ergo jobber de fleste kun for å tjene penger for å overleve.
for å tjene såpass mye som 30-40.000 utbetalt må du jobbe rimelig hardt en periode,la oss si 5 år,for å komme igang med feks nystartet firma,utdannelse,investeringer etc.
dette gidder ikke de fleste da de ikke er interesert nok i arbeidet sitt.

så moralen er at penger ikke kjøper lykke men ingen blir lykkelige av og mangle penger.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Jeg har aldri skjønt det at mange mener det er en enorm motsetning mellom å tjene mye/arbeide mye og lykke. Hvor i helvete utdanner man seg/får seg jobb som noe man ikke liker? Når jeg blir ferdig med min utdannelse kommer jeg nok til å bli arbeidsnarkoman fordi jeg har valgt å utdanne meg som noe jeg interreserer meg mye i.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Når man har jobbet med det samme dag ut og dag inn i 10 år,så mister man litt av gløden for yrket.
men for de fleste så kommer det nok av at de ikke tenkter nok over yrkesvalget og ikke gidder videreutdanne seg fordi de trenger pengene de tjener på å jobbe.

Utlogget Zenly

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 120

Som sivil økonom og sivil ingeniør starter man normalt på rundt 300-400 tusen i året og bygger seg rask oppover i lønn etter noen år. Du trenger ikke å jobbe så mye mer enn du gjør i vanlige jobber for å tjene godt. Har heller med utdanning, jobb og talent.

Ikke unormalt for en sivil ingeniør som har jobbet i 5-8 år (senior ingeniør) å ha en lønn på 600 - 700 tusen i året (forutsatt han eller hun jobber i privat sektor).

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Jeg har aldri skjønt det at mange mener det er en enorm motsetning mellom å tjene mye/arbeide mye og lykke. Hvor i helvete utdanner man seg/får seg jobb som noe man ikke liker? Når jeg blir ferdig med min utdannelse kommer jeg nok til å bli arbeidsnarkoman fordi jeg har valgt å utdanne meg som noe jeg interreserer meg mye i.

Nysgjerrig, whaaaat utdanner du deg til? Smiley

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Har fullført VG 1 og 2,
jobbet på mcdonalds, utested, SFO-assistent og lærervikar.

Men nå lever jeg kun av nettpoker Smiley

Tjente 350 000 i fjor, og har tjent 120 000 så langt i år.
sterk,blid og ronkefri

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Har fullført VG 1 og 2,
jobbet på mcdonalds, utested, SFO-assistent og lærervikar.

Men nå lever jeg kun av nettpoker Smiley

Tjente 350 000 i fjor, og har tjent 120 000 så langt i år.


Når man lever av poker og tjener slike summer, hvordan blir den skattemessig delen ?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425


Når man lever av poker og tjener slike summer, hvordan blir den skattemessig delen ?

Mener jeg leste det var rundt 35% eller noe som skulle skattes i forbindelse med nettspill.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Nysgjerrig, whaaaat utdanner du deg til? Smiley

Sivilingeniør Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!