Skrevet av Emne: Hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og hva evnt. jobber du som nå?  (Lest 48721 ganger)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Mener jeg leste det var rundt 35% eller noe som skulle skattes i forbindelse med nettspill.

hvis jeg husker riktig så gjelder deg hvis du tar ut summen?..hvis du tar ut maks 10 000kr for hvert uttakk..vet ikke hvor mange du kan ta ut før det må skattes..

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=585631

hehe, skal noen se " Rikingen" som har premiere 4 april,Vgtv. ??


 
I høst og vinter har to journalister fulgt gründeren Lars Ole Johansen (44) og hans kjæreste, glamourmodellen Camilla Fors (18).(haha, jenter er så golddiggere, fy faen 18 år med en som er 44 år jaja)

Vi har laget serien for å gi et innblikk i en verden svært få lever i. Vi har fulgt en mann som ikke bryr seg om janteloven, og som ikke er redd for å vise frem rikdommen sin, sier videojournalisten Merete Gamst, som er fotografen bak serien.

God for millioner

Lars Ole er innehaver av Oslo Liftutleie, og sammen med Camilla lever han et liv mange drømmer om. Dyre biler, et hjem fylt med luksus, kjendisvenner og ekstravagante reiser preger livet til bedriftslederen fra Lofoten.

Hans firma omsetter for over 70 millioner kroner i året, og privat er Johansen god for flere titall millioner kroner.

I to luksuriøse etasjer på toppen av en blokk nær bryggepromenaden i Fredrikstad lever han sammen med sin 18 år gamle kjæreste, glamourmodellen Camilla Fors. I serien slipper han VGTV inn i leiligheten mange snakker om, men som svært få har sett.

Blir tidig dette og kult å se... biggrin

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Ble nesten kvalm av han fyren. Dama var ikke særlig fin heller. De så ut som harry-folk bare at de er stinn av gryn. Men, blir spennende å se. Så forøvrig at han har samme dass som jeg har, så det var litt morsomt. Tongue
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

"Puppan mine, de kan jo beskrives med ett ord. Rimelig Fantastisk"

lulz
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget CheddaR

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 679
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 679

Holder på med bachelor i idrett, fysisk aktivitet og helse. Tenker også litt på ernæring og PT utdanning i etterkant. Fitness er en del av 6. semester, men vet ikke om dette er tilstrekkelig.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

I følge skattelistene har Lars Ole Johansen "bare" en formue på 30 mill mens selskapet hans gikk i overskudd på 11 mill i 2008. Han har mye penger, men syns det blir litt drøyt å eksponere seg såpass når en finner folk som har mye, mye mer penger i enhver kommune i hele norge.. Tongue Men han har vel et behov for å eksponere seg litt Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Ja 30 mill er ikke ekstremt, men det er hvordan de blir brukt som er vikitg Wink Hadde ikke vært gøy å sett et program med en milliardær som ikke gjør annet enn å jobbe og å sitte i møter Grin Uspiselig personlighet er alltid et pluss!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Som sivil økonom og sivil ingeniør starter man normalt på rundt 300-400 tusen i året og bygger seg rask oppover i lønn etter noen år. Du trenger ikke å jobbe så mye mer enn du gjør i vanlige jobber for å tjene godt. Har heller med utdanning, jobb og talent.

Ikke unormalt for en sivil ingeniør som har jobbet i 5-8 år (senior ingeniør) å ha en lønn på 600 - 700 tusen i året (forutsatt han eller hun jobber i privat sektor).

Sivile ingeniører og økonomer jobber vel stort sett ikke i det offentlige vil jeg tro - da ville det jo vært en offentlig ingeniør lissom Wink ok ok ok - jeg greide ikke å dy meg...jeg er litt på ord delinger igjen for tia...

Forøvrig svært mange sivilingeniører og siviløkonomer som må ta til takke med helt ordinære lønninger, så spennet er nok stort - selv om de i snitt seff tjener greit over snittet for befolkningen, og vel forsåvidt noen høyere enn andre med tilsvarende eller høyere utdanning ogs - jævlig urettferdig i grunn  dry. De har jo en helt ordinær høyere utdanning de også lissom

Ok, spm, når dere velger en utdannelse hva prioriterer dere, interesse, lønn, eller kombinasjon ?? Er penger alt? hvilken mnd lønn er dere fornøyd med ?? man ska jo kunne nyte livet også, så når man tjener rundt 20,000kr i mnd så har jeg inntrykket av at man bare har nok med penger til å betale regninger , mat osv og ikke noe ekstra til å nyte livet...  Man lever ikke livet, man bare overlever mnd for mnd.... er ganske trist synes jeg.. PÅ den andre siden så er det folk i andre land som har det langt verre enn oss, så hva går man etter når man sammenligner seg selv med ??   


En grei mnd lønn vil jeg si er fra ca 30,000 - 40.000+ utbetalt hver mnd. hva synes dere ??

Selv valgte jeg etterhvert utdannelse basert på interesse alene. Når jeg startet opp var det tanken på et godt betalt yrke som sto litt lengre fremme, men jeg fant fort ut at jeg antagelig ville angre det valget seinere i livet, så da endret jeg det ganske raskt etter at studiene var igangsatt. Det hadde vært både billigere og enklere å bli f.eks siviløkonom, og jeg ville nok tjent bedre også - men jeg er virkelig sjeleglad for at jeg valgte det jeg hadde en iboende lidenskap for isteden.

Til lønnsnivå:
ca. 30.000 utbetalt er seff noe over middels lønnsnivå, men med ca 30.000 utbetalt pr mnd har en i grunn ikke til stort annet enn regninger heller - avhengig av hvordan en bor selvfølgelig.  Smiley Har en hus - vel da røyser det ut type 20 lapper i måneden såfremt en har valgt noe moderat...så skal en gjerne ha en bil...vips 4-5 lapper i måneden dersom en har en biiillig en (som meg), ...unger - gudhjepe meg......, mat...vel der er det jo så variabelt, men det går flere lapper enn en tror....strøm, forsikringer, TV/internett/telefon, mobiltlf, gaver, fyringsutgifter, klær og sko osv osv


Meeeen - dersom en får seg en samboer/kone som jobber - da serru, da øker noen utgifter litt, mens andre halveres på et blunk - så valget er greit  Smile

men når det er skrevet, så er det nok av mennesker som greier seg fint på 20-30.000 i måneden - en må bare prioritere bort en del ting andre tar for gitt, men det betyr seff ikke at en blir et snev mindre lykkelig Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
I følge skattelistene har Lars Ole Johansen "bare" en formue på 30 mill mens selskapet hans gikk i overskudd på 11 mill i 2008. Han har mye penger, men syns det blir litt drøyt å eksponere seg såpass når en finner folk som har mye, mye mer penger i enhver kommune i hele norge.. Tongue Men han har vel et behov for å eksponere seg litt Wink

Skattelistene viser kun halve sannheten. Han kan være god for vesentlig mer. Kun en liten andel av investeringer i f.eks fast eiendom vil vises under formue på skattelistene. Fordi fast eiendom ikke verdsettes til full verdi hos skattemyndighetene. Har man i tillegg litt lån på eiendommen så er dette forklaringen på at de fleste som har eget hus fortsatt har 0 i formue, selv om de i realiteten har formue på f.eks 1 million.

Jeg tror også aksjefond verdsettes til litt mindre enn det i realiteten er verdt.

Jeg tror han er svært velstående. Men jeg måtte le når jeg så hvor han bodde. Med en gang jeg så at han var solariumsbrun og hadde bleika hår så visste jeg nemlig at han her måtte være fra fredrikstad. Dog kult at noen viser fingern til janteloven.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Ja 30 mill er ikke ekstremt, men det er hvordan de blir brukt som er vikitg Wink Hadde ikke vært gøy å sett et program med en milliardær som ikke gjør annet enn å jobbe og å sitte i møter Grin Uspiselig personlighet er alltid et pluss!

Spørs hvem man sammenligner seg med. Hvis man sammenligner seg med gjennomsnittsmannen/damen i Norge, så er 30 mill ca 60 år med arbeid med en årslønn på 500.000kr hvis vi sier det sånn... Tror gjennomsnittet tjener lavere enn 500K også, noen som vet tallene på dette ??

Så det er ekstremt når man sammenligner han med gjennomsnittet... Hvis man derimot sammenligner han med røkke eller andre rike i Norge så er han ikke på samme nivå nei...

Min far har til og med mer penger enn han...
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Min far har til og med mer penger enn han...

Din far, som du tidligere har påstått var fra Jamaica? Fy faen, du har så jævlig problemer, jævla lystløgner.

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Din far, som du tidligere har påstått var fra Jamaica? Fy faen, du har så jævlig problemer, jævla lystløgner.

Smiley
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Din far, som du tidligere har påstått var fra Jamaica? Fy faen, du har så jævlig problemer, jævla lystløgner.

hahahaha... så det du prøver å si utifra den kommentaren er at en fra Jamaica som har vært  bosatt i Norge i mange år ikke har sjangs i havet å tjene store summer Huh??

Rasist
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
hahahaha... så det du prøver å si utifra den kommentaren er at en fra Jamaica som har vært  bosatt i Norge i mange år ikke har sjangs i havet å tjene store summer Huh??

Rasist

tror vi alle sier det.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Spørs hvem man sammenligner seg med. Hvis man sammenligner seg med gjennomsnittsmannen/damen i Norge, så er 30 mill ca 60 år med arbeid med en årslønn på 500.000kr hvis vi sier det sånn... Tror gjennomsnittet tjener lavere enn 500K også, noen som vet tallene på dette ??

Så det er ekstremt når man sammenligner han med gjennomsnittet... Hvis man derimot sammenligner han med røkke eller andre rike i Norge så er han ikke på samme nivå nei...

Min far har til og med mer penger enn han...



gj. snittlønn i norge for 2008 som er nyeste tall jeg klarer å finne var 331 000.

det er et godt stykke opp til 500 000  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!