Skrevet av Emne: MYO reps VS. FST-7  (Lest 2383 ganger)

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

MYO reps VS. FST-7
« : 30. mars 2010, 17:03 »
Ok, da er det på tide å få litt hjelp av bygger gutta!

Jeg har aldri kjørt noe byggerprogram før, kunn styrkeløft relaterte program.

Men det har lenge fristet å prøve et bygger program, etter litt lesing har jeg kommet frem til to alternativ. MYO reps og fst-7, så nå vil jeg gjerne høre deres meninger\erfaringer med disse treningsmetodene.

For de som har kjørt slike programmer kan gjerne legge ut oppsette de fulgte

Håper de rutinerte byggerne her inne har mye god info å komme med!

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #1 : 30. mars 2010, 17:05 »
I styrkeløft miljøet har Dietmar programmene status som de ultimate styrkeprogrammene, har MYO og FST-7 samme status i bygger miljøet?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #2 : 30. mars 2010, 17:25 »
I styrkeløft miljøet har Dietmar programmene status som de ultimate styrkeprogrammene, har MYO og FST-7 samme status i bygger miljøet?

Nei.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget ojsannda

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #3 : 30. mars 2010, 18:27 »
Nei.

finnes det da noen andre bygger program med "legende" status?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #4 : 30. mars 2010, 18:33 »
finnes det da noen andre bygger program med "legende" status?

5x5 må vel bli det nærmeste.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #5 : 30. mars 2010, 18:36 »
Det sies og skrives mye bra om myo-reps ift bygging, og kan selv anbefale m-reps på det varmeste  Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #6 : 30. mars 2010, 19:02 »
5x5 må vel bli det nærmeste.
For dette er noe du kan mye om? Det at du skrev 5x5 når han spurte om bygger program med legende status sier vel sitt...

TS; har ikke mye erfaring med bygger program men vet at HI(I)T, super sets, tri set, giant set, drop set, forced reps osv blir mye brukt av byggerne på gymet.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #7 : 30. mars 2010, 19:03 »
For dette er noe du kan mye om? Det at du skrev 5x5 når han spurte om bygger program med legende status sier vel sitt...


Legende status blant bolere, nei. Legende status blant normale folk, ja.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #8 : 30. mars 2010, 19:17 »
Legende status blant bolere, nei. Legende status blant normale folk, ja.
5x5 er uten tvil et godt program for nybegynnere, og gir et godt grunnlag for videre trening. Men når du har opparbeidet deg en viss toleranse og trent i flere år og merker at slike programmet som 5x5 og dietmar ikke lenger gir maksimalt utbytte når du satser på volum, så er du nødt til å bytte treningsmetode. Begynne å trene mere "bygger program" som jeg nevnte over, har gitt utrolig bra resultater selv for rene hobby byggere.
Men desverre så er det slik at mye av bygger programmene du finner på nettet og som TS leter etter er rettere sagt tilegnet for bolere. Du kan være heldig selvsagt, men hadde ikke satset på å google volum program.


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #9 : 30. mars 2010, 19:23 »
5x5 er uten tvil et godt program for nybegynnere, og gir et godt grunnlag for videre trening. Men når du har opparbeidet deg en viss toleranse og trent i flere år og merker at slike programmet som 5x5  ikke lenger gir maksimalt utbytte når du satser på volum

Jeg er uenig.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: MYO reps VS. FST-7
« #10 : 30. mars 2010, 20:41 »
ville nok heller tatt myo-reps. men jeg har da aldri vært noe fææn av uendelige(7) sett Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #11 : 30. mars 2010, 21:29 »
Jeg er uenig.
Du er det, ja. Forklar?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: MYO reps VS. FST-7
« #12 : 30. mars 2010, 21:32 »
Du er det, ja. Forklar?

Du påstår 5x5 ikke kan gi optimal vekst. Jeg påstår det kan det fordi: Du har en perfekt blanding med tung trening som fører til myofibrell vekst og lette sett som fører til sarkoplastisk vekst. Nøyaktig hva er feil med programmets fokus? Mener du bygge-programmer skal dreie seg mer om høyreps? Vel jeg er helt uneig. Høyrep har sin plass, men jeg mener helt klart trening med rundt 80% av 1RM skal være hovedfokus.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: MYO reps VS. FST-7
« #13 : 30. mars 2010, 22:52 »
I styrkeløft miljøet har Dietmar programmene status som de ultimate styrkeprogrammene, har MYO og FST-7 samme status i bygger miljøet?
Nei, finnes vel ingenting som er "det ultimate" programmet. Prøv ut begge over et tidsrom og se hva du syns Smiley   

Utlogget Rez

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 396
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 396

  • KALLISTI
Sv: MYO reps VS. FST-7
« #14 : 03. april 2010, 11:39 »
Det viktigste uansett hvilket program du velger er kontinuitet, progressiv overbelastning og nok hvile. Og mat så klart.
Jeg synes FST-7 er gørrkjedelig...de 7 setta gir en sinnsyk pump, men tar altfor lang tid. Jeg har mye mer igjen av supersets, dropsets og slikt.

Myo skal jo være effektivt det, men det har jeg aldri brydd mg om å prøve helhjerta, blir for lite volum.
Rest Pause hender det jeg benytter av og til.

Prøv ut litt forskjellige ting, bytt gjerne program/metode/prinsipp hver fjerde til åttende uke til du kommer frem til en hybrid som passer deg, så kan du rullere på øvelsene og metodene så du ikke går lei.

Noe jeg fant raskt ut selv: ikke øk for mye, da stagnerer du bare fortere. Når du stagnerer så bytt ut øvelsen og/eller periodiser programmet ditt. Høy og lav rep dager, fra høyt til lavt etc...

Det finnes maaaange veier til Rom.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!