Skrevet av Emne: Boksing vs. UFC  (Lest 9852 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksing vs. UFC
« #30 : 20. april 2010, 14:32 »
hehe.. så eneste grunnen til at du ville vært bokse champ er pga at du blir rik og kjendis?

den er grei den..

Men hvis jeg kunne velge mellom å være mma champ eller bokse champ, for å bli best mulig til å sloss, ville jeg helt klart valgt mma Smiley



Ja, sammen med resten av verdens befolkning er ikke jeg så opptatt av å være best til å sloss Smiley

Det er vel derfor en liste over verdens mest populære idretter ser sånn ut:

Most Frequently Cited Ranked Lists
1) Football: 3.3-3.5 billion fans (Europe, Africa, Asia, Americas, etc.)
2) Cricket: 2-3 billion fans (India, UK, Pakistan, Asia, Australia, etc.)
3) Field hockey: 2-2.2 billion fans (Asia, Europe, Africa, Australia)
4) Tennis: Around 1 billion fans (Europe, Americas, Asia)
5) Volleyball: Around 900 million fans (Asia, Europe, Americas, Australia)
6) Table tennis: Around 900 million fans (Asia, Europe, Africa, Americas)
7) Baseball: Around 500 million fans (US, Japan, Cuba, Dominican Republic)
8) Golf: Around 400 million fans (US, Canada, Europe)
9) Gridiron (American football): 390-410 million fans (US mainly)
10) Basketball: Not more than 400 million fans (US, Canada mainly)

Ikke mye kampsport på den listen Smiley

Det er vel der det svikter litt for dere når dere sammenligner boksing med mma også. Boksing handler ikke om å sloss, de som driver med det ser på det som en sport og ikke som slossing.
I alle de årene jeg har trent boksing så har jeg aldri hørt noen på treningen diskutere hvilken kampsport som fungerer best til å sloss, det er ikke et tema liksom.

Jeg har også vært innom en del andre kampsporter opp gjennom årene, og spesielt i teakwondo og thaiboksing klubbene var det mye diskusjoner om dette. Jeg sier ikke at det er sånn i hele Norge, men i de klubbene jeg trente var de veldig opptatt av spørsmålet Smiley

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Boksing vs. UFC
« #31 : 20. april 2010, 14:34 »
i en kampsport, så er det da naturlig at man ønsker å bli best på akkurat "Kamp" aka sloss!?

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: Boksing vs. UFC
« #32 : 20. april 2010, 14:45 »
Tror det ikke er lenge til de er minst like berømte ihvertfall, men pengene... Der har du helt rett Elvis. Helt sykt hva du får for hver kamp når man er på toppen. Undervurderer boksing? jeg kan nok ikke fatte hvor hardt det er å bli best, men tror/vet uansett at mma er mye hardere å trene til
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget Ulvhetsmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Boksing vs. UFC
« #33 : 23. april 2010, 01:22 »
hehe.. så eneste grunnen til at du ville vært bokse champ er pga at du blir rik og kjendis?

den er grei den..

Men hvis jeg kunne velge mellom å være mma champ eller bokse champ, for å bli best mulig til å sloss, ville jeg helt klart valgt mma Smiley


En bokse champ tjener vel 10 ganger mer per kamp enn en mma champ... mma fighterne tjener vel kun en liten prosent og UFC tar resten...

Virker ganske urettferdig spør du meg.

Men hvis målet ditt er å bli best til å sloss så er jo selvsagt mma riktig valg.

mma=slossing
boksing=boksing

Utlogget Lex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 222
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 222

Sv: Boksing vs. UFC
« #34 : 23. april 2010, 08:06 »
Hvis jeg kunne "velge" hehe Smiley så hadde jeg defintivt valgt å være boksechamp.
Du kunne vært hvor stolt du ville, for mens jeg hadde kost meg med å være milliardær etter noen få tittelforsvar så hadde du hatt noen skarve millioner i banken Smiley
Dessuten hadde du ikke blitt kjent igjen på gata annet enn av spesielt interreserte mens jeg hadde blitt invitert på fest med de største Hollywood kjendisene Wink

Champ ala Valuev? Stor, hårete og upopulær?
...but inside doesnt matter...

Utlogget Stoneheart

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 117
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Boksing vs. UFC
« #35 : 23. april 2010, 17:00 »
Hehe, for en diskusjon Smiley

Jeg sier som Ole brum - ja takk, begge deler Smiley Selv om jeg helt klart følger mest med på mma, får jeg med meg det meste som er verdt å se av både boksing, K-1, ADCC/Munidals etc. Og om ikke det skulle vært nok, får jeg med meg det meste av skisport, friidrett (og andre olympiske grener), strongman og styrkeløft, noe lagidrett ++. Alt har sin sjarm innen idretten Smiley

Og til det retoriske spørsmålet: Hvem ville vunnet av en bokser og en mma utøver, så er jo svaret selvinnlysende (forutsatt at de hadde samme tyngde i hver sin sport).

I boksing ville bokseren vunnet
I MMA ville MMA-utøveren vunnet
På gata (ingen regler) ville det vært størst sannsynlighet for at mma-utøveren hadde vunnet da mma-regelverket er mer likt gaten enn boksing.

Og så skal det heller aldri glemmes at en fight er en fight. Alt kan skje. Ray Mercer knocket jo faktisk Tim Sylvia etter noen sekunder i en mma-kamp, og han er langt over sin prime Smiley

Utlogget Ulvhetsmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Boksing vs. UFC
« #36 : 26. april 2010, 01:12 »
Champ ala Valuev? Stor, hårete og upopulær?
e]

Valuev var en såkalt "paper champ". Han hadde et belte men var aldri regnet som den beste eller rettmessige tungvektsmestern.

Wladimir Klitschko er mestern.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Boksing vs. UFC
« #37 : 26. april 2010, 11:40 »
hehe,denne diskusjonen igjen! Cheesy

MMA,K1 og boksing...its all good! hvorfor rakke ned på de forskjellige sportene?

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Boksing vs. UFC
« #38 : 26. april 2010, 12:13 »
Spiller ingen rolle hva dere mener her, Apaco og jeg tar alle!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget baataa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 642
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 642

Sv: Boksing vs. UFC
« #39 : 30. april 2010, 14:50 »
-[][][]------------[][][]-

Loggbok

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksing vs. UFC
« #40 : 30. april 2010, 15:49 »

Hehe her ser vi akkurat det samme som vi ser her inne på forumet, mma fans skjønner ikke at boksing ikke handler om å være den beste til å slåss.
Vi som bokser har alltid visst at det ikke er den beste sporten til å slåss på gata, vanlig gresk-romersk bryting egner seg faktisk bedre til gateslagsmål enn boksing og det er ikke akkurat noen ny sport Tongue men boksefans liker boksing bedre alikevel.

Alt handler ikke om slåssing, men for mma fans er det tydeligvis umulig å forstå at noen kan like sporter som tennis og fotball siden de ikke egner seg særlig bra i en slåsskamp Smiley


Utlogget Dalek

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Boksing vs. UFC
« #41 : 30. april 2010, 15:56 »

Blir kvalm av Joe Rogan. "I totally understand" my ass.
"It aint about how hard you hit, its about how hard you can get hit, and keep moving forward!"

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Boksing vs. UFC
« #42 : 30. april 2010, 16:08 »
Blir kvalm av Joe Rogan. "I totally understand" my ass.

Hehe ja en skikkelig dustetype, null ydmykhet å spore der i gården. Jeg orker ikke sånne typer.

På åtti og nittitallet trodde alle at først karate og senere kickboxing og thaiboxing var det ultimate når man skulle slåss. Det ble laget utallige filmer om det.
Disse sportene ble ikke større en boksing alikevel, så det argumentet han bruker om at mma er mye bedre slåssing holder bare ikke.

Selv så prøvde jeg meg litt på mma for noen år siden, men det jeg ikke taklet med sporten er det samme som jeg ikke takler med bryting, nemlig å ligge å gni seg inntil andre svette og blodige mannfolk Tongue

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Boksing vs. UFC
« #43 : 30. april 2010, 20:08 »
Hehe her ser vi akkurat det samme som vi ser her inne på forumet, mma fans skjønner ikke at boksing ikke handler om å være den beste til å slåss.
Vi som bokser har alltid visst at det ikke er den beste sporten til å slåss på gata, vanlig gresk-romersk bryting egner seg faktisk bedre til gateslagsmål enn boksing og det er ikke akkurat noen ny sport Tongue men boksefans liker boksing bedre alikevel.

Alt handler ikke om slåssing, men for mma fans er det tydeligvis umulig å forstå at noen kan like sporter som tennis og fotball siden de ikke egner seg særlig bra i en slåsskamp Smiley



Skjønner ikke? haha!!

det var jo akkurat det som var en stor del av diskusjonen.. Hvem som hadde vunnet "bokser vs mma fighter".

Mange boksere som faktisk mener at boksing er det ultimate, og mma er bare tull.. Noe som er rimelig teit.

Så blander du inn tennis og fotball? noe så idiotisk Smiley Har jo ikke med det å gjøre. Det er naturlig å sammenligne mestere fra forskjellige kampsporter f.eks: Boksing, mma, bryting osv.. og gjette og se hvem som ville vunnet uten regler.

Og da står jeg for at mma fyren mest sannsynelig ville vunnet, fordi han har mest ferdigheter å by på. Det som er spørsmålet, ikke om hvem som tjener mest og alt det bullshittet. Jeg driter vell langt i hvem som er rikest når de sloss mot hverandre i ringen!?
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget babuShka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 300
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 300

Sv: Boksing vs. UFC
« #44 : 30. april 2010, 21:07 »
Hva har det med saken å gjøre? At Randy var tilnærmet på olympisk nivå viser bare hvor dyktig han er.

Det var på en måte ment som en "spøk" ....
5x5 Stronglifts
For engasjerte mennesker er ingenting umulig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!