Skrevet av Emne: Hva er den mest effektive måten for å få sixpack?  (Lest 3624 ganger)

Utlogget xXkaratekidXx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Hei, jeg er en gutt på 16 år med en krops BMI på 19,4
Fettprosenten min er på ca. 8,58

Jeg er ikke veldig muskuløs og lurer på den raskeste måten man får sixpack.
Hvor lang tid tror du det tar for meg å få sixpack? Og jeg tenker ikke på en body builder sixpack, bare en helt "vanlig" ungdoms sixpack hvis du skjønner. Smiley

Og en annen ting: Er situps veldig effektivt? Og får du en helt "vanlig" sixpack ved å bare utføre situps? Hvor mange, og hvor mange ganger om dagen? Smiley

Bare si fra hvis jeg må sende noen bilder.
Tusen takk for hjelpen Wink  Grin Smiley

Utlogget kimern1991

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Hei:)

Det er litt forskjellig hvor lett en person kan få sixpack! Men uansett så tar det en god stund som det gjør med alle andre muskler...

Til det med sit-ups.. Sit-ups er ikke den beste mageøvelsen spør du meg! Men den er fortsatt fin dersom du varierer!

Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt Planken, Sideplanke, Crunch (Uten og meg vekt bak hode) Strake ben som du kan føre ned mot bakken...Tar på nederst på magen. Du kan jo også kjøpe sånn AB roller ,,Den tar møkk bra på magen...

18år
174cm
70kg

Benk: 80kg (ikke maks)
Bøy: 100 x 7
Mark: 120 x 3

Mål juni

Benk: 100kg
Bøy: 130kg
Mark: 140kg

Utlogget Machote

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Vil påstå at det er mer effektivt å jogge seg ned til en sixpack enn det er å bygge seg opp en sixpack. Magemusklene har du uansett, den letteste måten å få de synlige på er å redusere fettprosenten din.

Utlogget xXkaratekidXx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Åjaaa.. Nå skjønte jeg det!! Cheesy Tusen takk Smiley Jeg må redusere fettprosenten min som er på 8,58 Smiley Når er det vanlig at magemusklene begynner å synes da? Eller er det når man når 0,0 i fettprosent?
Uansett...; vet dere om noen bra ting å gjøre for å redusere fettprosenten? Er jogging den beste måten? Jeg har veldig dårlig kondis, men jeg jogger gjerne for å få ned fettprosenten.
Og igjen, tusen takk! Smiley

Utlogget iTrain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Om du har fettprosent på 8,5 så tror jeg rett og slett at du har for småe magemuskler. Tren magemusklene så vises de bedre etterhver Smiley

Utlogget ram

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Hei, jeg er en gutt på 16 år med en krops BMI på 19,4
Fettprosenten min er på ca. 8,58

Jeg er ikke veldig muskuløs og lurer på den raskeste måten man får sixpack.
Hvor lang tid tror du det tar for meg å få sixpack? Og jeg tenker ikke på en body builder sixpack, bare en helt "vanlig" ungdoms sixpack hvis du skjønner. Smiley

Og en annen ting: Er situps veldig effektivt? Og får du en helt "vanlig" sixpack ved å bare utføre situps? Hvor mange, og hvor mange ganger om dagen? Smiley

Bare si fra hvis jeg må sende noen bilder.
Tusen takk for hjelpen Wink  Grin Smiley

For å få sixpack må fettprosenten din ned. Hvor mye ned varierer fra person til person, men hvis du ikke har synlig mageruter på 8-9 % fett, så må du ned på 5-6 % hvertfall. Hvor lang tid det tar avhenger av hvor fort du går ned i vekt.

Jeg vil ikke råde deg til å prøve det da ettersom du allerede er temmelig tynn med en bmi på 19,4. En sixpack uten muskler på resten av kroppen er ikke noe å trakte etter. Den utsulta auschwitz-looken ble utdatert i 1945... Prøv å legg på deg noen kilo muskler først, ser mye bedre ut.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Tror ikke fettprosenten er problemet. Muskler som ikke "finnes" kan ikke vise selv uten fett utenpå. Spis mer, og tren styrke. så kommer det seg.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget xXkaratekidXx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Hmmm... nå ble jeg litt usikker.. Så mange forskjellige meninger. what skal jeg kanskje legge ut et side bilde og et front bilde?

Utlogget kimern1991

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

gjør det du
18år
174cm
70kg

Benk: 80kg (ikke maks)
Bøy: 100 x 7
Mark: 120 x 3

Mål juni

Benk: 100kg
Bøy: 130kg
Mark: 140kg

Utlogget Wal

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26


Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt Planken, Sideplanke, Crunch (Uten og meg vekt bak hode) Strake ben som du kan føre ned mot bakken...Tar på nederst på magen. Du kan jo også kjøpe sånn AB roller ,,Den tar møkk bra på magen...

Jeg er ingen ekspert på trening, muskelbygging eller kosthold... Men jeg leste en veldig interessant post/tråd her på forumet for en liten tid tilbake ang. "nedre"magemuskler: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92940.0

For å sitere en av de:
Den rette magemuskelen er jo EN muskel og man kan jo derfor ikke trene bare en del av den. Muskelen trekker seg sammen når man trener og jeg skulle gjerne likt og sett hvordan man klarer å trekke sammen bare en del av den, f.eks den "nederste delen"..........................

Kan være jeg bare har misforstått noe???

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Jeg er ingen ekspert på trening, muskelbygging eller kosthold... Men jeg leste en veldig interessant post/tråd her på forumet for en liten tid tilbake ang. "nedre"magemuskler: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92940.0

For å sitere en av de:
Kan være jeg bare har misforstått noe???

jadajada, ikke la dette bli enda en tråd om hvordan magemusklene fungerer:P end.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!