Skrevet av Emne: Kolesterol og kylling  (Lest 8252 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Kolesterol og kylling
« #15 : 18. april 2010, 18:53 »
Slutt å vri på ting.
Jeg tror faktisk ikke jeg kan alt her i verden, derfor stiller jeg spørsmål fremfor å påstå.
Litt for tidlig å legge seg enda gitt.
Regner med at du har noen gode linker eller bøker som jeg kan sjekke ut i forhold til generell etterstrebelse? Smiley
Takk for at du svarte på det faktiske spørsmålet, det var vel ikke så vanskelig var det vel.

Enig, dette var ganske meningsløst Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Kolesterol og kylling
« #16 : 18. april 2010, 18:57 »

Ler¤ Så hva du mener eller tror er altså irrelevant for hva du selv skriver? Greit. Da sa du nettopp god natt og hejdå til deg selv gitt. Vil avslutningsvis til deg annbefale kunnskap som en generell etterstrebelse. Kan som bonus fortelle deg at JA, kolestrol er et betydelig problem blant konkurrerende kroppsbyggere og flere og flere såkalte fitnessdeltagere.

Case closed.

Haha, la mannen stille et spørsmål. Om du ikke klarer å besvare det, bare innrøm det. Wink Er jo du som kommer med påstandene her, han bare spør av "nysjerrighet". Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Kolesterol og kylling
« #17 : 18. april 2010, 18:58 »
Eller hva med å tenke over at kolesterol fra mat faktisk har VELDIG lite å gjøre med utspeilinger til hjerte- og karsykdommer? Les igjennom posten min over igjen.

Det finnes ikke en matvare i planteverden som har fullverdig aminosyreprofil, man må sammenføye en med en annen for å klare dette. Mens melk, egg, kjøtt (animalske proteinkilder) er stappfulle i vitaminer og fullverdige proteiner.

Og for å oppklare ting så er faktisk helmelk og brød ypperlige matvarer. Du trenger ikke å leve på soyabønner og brokkoli for å leve sunt, men for all del jeg stopper deg ikke.

En mindre ekstremist som kjøper osten, melka eller kjøttet mitt.
Jeg kaller det en vinn - vinn situasjon.
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kolesterol og kylling
« #18 : 18. april 2010, 22:46 »
JA, kolestrol er et betydelig problem blant konkurrerende kroppsbyggere og flere og flere såkalte fitnessdeltagere.

Med et snev av innsikt i kolesterol, så burde du kunnet dedusert deg frem til at det nok er en helt annen årsak til at kolesterol kan være et problemområde for en kroppsbygger.

Du har enda til gode å vise til hvorfor kylling og annet magert kjøtt FAKTISK er farlig, da ingenting av det du har vist til er mer velfundamentert enn den forskning og empiri som viser at mager mat er ufarlig i så henseende.


Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Kolesterol og kylling
« #19 : 18. april 2010, 22:50 »

Ler¤ Så hva du mener eller tror er altså irrelevant for hva du selv skriver? Greit. Da sa du nettopp god natt og hejdå til deg selv gitt. Vil avslutningsvis til deg annbefale kunnskap som en generell etterstrebelse. Kan som bonus fortelle deg at JA, kolestrol er et betydelig problem blant konkurrerende kroppsbyggere og flere og flere såkalte fitnessdeltagere.


Non Plus Ultra

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Kolesterol og kylling
« #20 : 18. april 2010, 23:04 »
Mye LDL er et i kylling da (og HDL)? Mestparten er jo i skinnet, som oftest ikke spises.

Edit: finner dog ingen plasser åssn type kolestorol som er i kyllingen..

Når jeg leser litt rundt og finner sider om å få lavere kolestorolnivå så anbefaler de jo å ikke spise fritert kylling, kylling med skinn men REN kylling, bakt kylling, marinert etc..
Tror dette virkelig er vinglete enda, men for de som har hatt hjerteinnfark og slike saker så er det vell naturlig å ete mye grønt eller generelt mat med høyt nivå av HDL

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Kolesterol og kylling
« #21 : 19. april 2010, 12:15 »
Det finnes andre langt bedre alternativer. Så når vi nå i 2010 sitter og skal tro blindt på "vitenskap" om ufarlig kolestrol og sunn kylling så velger jeg å se det nyansert og kanskje ikke hoppe så direkte og ukritisk på den vogna.

Ja det er viktig med en litt nyansert tenkning.... Siden den såkalte "vitenskapen" er helt på trynet er det utrolig mye mer lønnsomt å vende seg mot konspirasjonsteoretikere. For "konspirasjonsvognen", den kan vi vel hoppe på direkte og ukritisk...eller?
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!