Skrevet av Emne: få fram six packen til sommern!?  (Lest 2541 ganger)

Utlogget maningreen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

få fram six packen til sommern!?
« : 09. april 2010, 21:32 »
hvordan skal jeg få fram six packen til sommeren? har lite fett ellers på kroppen, men på magen er det akuratt så det ikke blir ruter=( ser at de er der, for når jeg "drar" huden litt så ser jeg den med en gang.

prøve ting som CLA?? eller er dette bortkastet penger?

Utlogget Erlend93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #1 : 09. april 2010, 23:59 »
Om du har lite fett på kroppen er det vell ikke noe vits i å bruke CLA, da er det vell bra å begynne å trene mage  woot

Men jeg er ingen ekspert, så dette er bare mine meninger   biggrin
16år
186cm

Ikke den mest imponerende utøver, men en plass må man starte. ikke sant? Smiley

Utlogget Kristian E

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #2 : 10. april 2010, 00:04 »
Du mangler nok bare litt muskler Smiley
Tren planken!

Utlogget Auk92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 151

  • FORUMTROLL!
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #3 : 10. april 2010, 00:08 »
tror nok du bør droppe ting som piller.. eller iallefall ikke forvente at de skal gjøre jobben for deg, du bør jogge litt 2-3 ganger i uka + 3 ganger hardcore magetrening, med varierte øvelser som trener hele magen.. da ser du at den er der kanskje innen sommer Grin
its gonna be LEEEGEN.... wait for it ..... DARY!

bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=95560.msg1422281;topicseen#new

Utlogget Erlend93

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #4 : 10. april 2010, 00:25 »
Synes personlig at planken ser sykt krevende og tung ut   Shocked
16år
186cm

Ikke den mest imponerende utøver, men en plass må man starte. ikke sant? Smiley

Utlogget Hugenott

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Sitt ikke inne når alt håp er ute.
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #5 : 10. april 2010, 00:42 »
...jeg tenker alltid øl når det er snakk om sixpack! En sixpack i sommervarmen er digg  :Smiley

Men magemuskler ja, tren først og fremst planken og varianter av den. Spe på med litt ben/hofte-hev, crunches m/vekt etc. Har du ikke genene med deg når det gjelder magen, så kan det ta hekkans med tid å få frem musklene her, så vær tålmodig  Tongue
Mitt mål er å tie med tilbakevirkende kraft.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #6 : 10. april 2010, 00:56 »
Det er bare 1 spørsmål.

Hvordan er kostholdet?

Kan jogge til du er grønn, og trene magen til du spyr. Men mageruter til sommern med dårlig kosthold? Skjedde ikke.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget maningreen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #7 : 10. april 2010, 16:55 »
Ganske bra kosthold, spiser veldig lite mettet fett, og spiser mye frukt.

spiller jo fotball 2x ganger i uken. kanskje spe på med en interval trening eller noe?

bruker planken, og forskjellige typer av denne 3x ganger uken, og ligger på ryggen å løfter bena strakt rett opp og ned, og så tar bena samlet fra side til side.

Skal sies at jeg akuratt er ferdig med en 3kg bulk.(ca 2 uker)

Lurte bare på om noen hadde tips som kan gjøre det lettere, vet hovedsakelig hva som skal til.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #8 : 10. april 2010, 17:25 »
Ganske bra kosthold, spiser veldig lite mettet fett, og spiser mye frukt.

spiller jo fotball 2x ganger i uken. kanskje spe på med en interval trening eller noe?

bruker planken, og forskjellige typer av denne 3x ganger uken, og ligger på ryggen å løfter bena strakt rett opp og ned, og så tar bena samlet fra side til side.

Skal sies at jeg akuratt er ferdig med en 3kg bulk.(ca 2 uker)

Lurte bare på om noen hadde tips som kan gjøre det lettere, vet hovedsakelig hva som skal til.

Fett gjør deg ikke feit.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #9 : 10. april 2010, 17:33 »
3 kg på 2 uker er mest fett. Beklager, men det er ikke måten å gjøre det på.

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #10 : 10. april 2010, 18:12 »
Hva definerer du som at du ikke har mye fett på kroppen?
Hva fett% har du egentlig? ihvertfall sånn ca?

For å få frem sixpacken til sommeren må du spise mindre enn det du forbrenner.  Eller trene såpass mye at du forbrenner mer enn du spiser. Du har ca 2 mnd på deg til å få til dette, og det skal egentlig ikke være noe problem med et skikkelig kosthold. Det at du sier at du har et ganske bra kosthold sier meg/oss ingenting. Når andre folk sier til meg at de har et bra kosthold så er det somregel et drittkosthold med tanke på effektivitet av de målsetninger som det spises for. Et kosthold burde bli satt opp av noen som virkelig kan det de driver med.

Det er viktig med fett, nok karbohydrater og proteiner samt vitaminer og mineraler for å forbrenne fett samt for å holde på muskelmassen.

Dette med å trene mage har like stor hensikt med tanke på å forbrenne fett rundt magen som å trene legger. Fettforbrenningen skjer likt over hele kroppen uansett hva muskelgruppe man trener. Punktforbrenning er helt umulig ( vis det ikke har kommet noen studier i det siste som motbeviser dette).

Ellers er cardio viktig etter min mening. Finnes mange tråder og artikler om dette på treningsforum.

Mvh Arilhr


tatt fra stickyen om kjøreregler og prinsipper for deffing av Janne:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8869.0
Noen grunnleggende prinsipper (tatt fra egne erfaringer)
1: Det første du gjør når du skal i gang med en diett, er å finne ut hvor mye kalorier du gjennomsnittlig spiser i løpet en dag. Det er da viktig å ikke jukse, men å være totalt enig med deg selv. Den eneste du lurer ved å ”lure unna” den lille sjokoladen, er nettopp deg selv.
2: Når du så har funnet ut hvor mye du spiser, er det tid for å sette opp en diett. Det er viktig å få hjelp til dette fra profesjonelle, og ikke bare sette i gang med noe man tror er riktig selv, det kan gi uønskede effekter. Folk som kan gi gode råd er ernæringsfysiologer, treningsterapeuter og ellers mennesker som selv har gjort dette flere ganger.
3: Å oppretthold et proteininntak på 2-3 gram pr kilo kroppsvekt er ikke uvanlig, samtidig bør du passe på å ikke gå for lavt på kaloriene helt i startfasen.
4: Det er viktig å tenke over om du trenger noen form for kosttilskudd under dietten. Det kan være vanskelig å få i seg tilstrekkelig med vitaminer, mineraler og proteiner gjennom en diett. Slike tilskudd er svært vanlig under strenge dietter, og de fleste legger da vekt på proteinpulver, vitaminer, mineraler, olje og glutamin.
5: Gå tur, i raskt tempo, på 45-60 minutter før frokost eller etter styketrening. Det kan være greit å ta litt olje, glutamin og litt sterk kaffe vis du går om morgenen.
6: Man begynner gjerne dietten med å kutte ned det daglige kaloriinntaket med 10-20%.
7: Spis minimum hver tredje time, 6 til 8 måltider om dagen. Måltidene skal være små, med en fornuftig fordeling av proteiner, karbohydrater og fett. 35/50/15 er en grei fordeling, men det er også her greit å tilpasse den enkeltes behov.
8: Spisedag maksimum 1 gang i uken. Om du har mye ekstra fett på kroppen, kan det være greit å holde spisedagene til et minimum, og i perioder kutte dem helt.
9: Drikk gjerne over 5 liter veske om dagen. Da unngår du den verste sultefølelsen, og får samtidig skylt ut avfallstoffer fra kroppen.
10: Optimal nedgang er 0,5-1 kilo i uken. Mister du mer enn dette, er det fare for at noe av nedgangen skyldes at du også mister muskler. Den første uken er det imidlertid ikke uvanlig å gå ned 2-3 kilo pga vann og avfallsstoffer i kroppen som forsvinner.

Når nedgangen stopper opp
Etter hvert vil kroppen ofte bremse opp, og gå inn i en slags ”sparemodus”. Kroppen blir rett og slett vant til et lavt kaloriinntak, og tilpasser seg deretter. Man har da to valg for å fortsette nedgangen. Man kan enten velge å kutte ytterligere på kaloriene, eller man kan øke på kardioøktene sine, dvs at man legger inn en ekstra tur noen av dagene i uken. Jeg er selv tilhenger av sistnevnte. Jeg øker heller på kardioen fremfor å kutte på maten. I stede for å gå ekstra tur, kan man også sykle, gå eller steppe 30-45 min etter trening.
Når jeg har økt kardiotreningen til det maksimale, og jeg atter bremser i forbrenningen, er det tid for å kutte på kaloriinntaket. Det er da viktig å ikke kutte for mye. Man kan begynne med 200-300 kcal og se om man får den ønskede effekten. Husk å ikke gå så lavt at du ikke klarer dine daglige gjøremål.





Utlogget Kristian E

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #11 : 10. april 2010, 18:54 »
Siden han sier at han har lite fett så kan det like godt være mangel på muskler på magen som er årsaken. Om han begynner å deffe kommer han til å ende opp med en skinnypack, og ikke en sixpack. Jeg ville ha satset på å bygge muskler fremover om jeg ikke hadde så mye fett på kroppen.

Utlogget Arilhr

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 968
  • Honnør: 60
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 968

  • .
Sv: få fram six packen til sommern!?
« #12 : 10. april 2010, 19:05 »
Spørsmålet hans handler om å få sixpack til sommeren og da gir jeg retningslinjer for å få det. Hva du anser som skinnypack eller ikke har ingenting med saken å gjøre.

Utlogget maningreen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #13 : 10. april 2010, 20:15 »
3 kg på 2 uker er mest fett. Beklager, men det er ikke måten å gjøre det på.

Hehe, mente 2 uker siden jeg avlsuttet bulken. brukte 2 mnd på de 3 kg ene=)

Utlogget maningreen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: få fram six packen til sommern!?
« #14 : 10. april 2010, 20:19 »
Tusen takker og honnør for den. Bra at noen klarer å svare, heller enn å fortelle om alle deres meninger=)


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!