Skrevet av Emne: Jim Wendler - 5 \3 \ 1 - The bodybuilding template  (Lest 6266 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Du kan kalle det hva du vil, men når jeg sjekker i artiklene på tf om myoreps, så anbefales det ca 10 reps på aktiveringssettet, hvor man skal være 2-3 reps fra failure. Det betyr for de fleste en vekt rundt 70-75%. Så skal man fortsette med +/-3 reps og 10-15 sek pause så lenge man klarer, og i artikkelen skisserer han fem slike sett, slik at man totalt havner mellom 25-30 reps.

25-30 reps på 70-75% er fint om man ønsker å trene for økt styrke og muskelmasse, problemet er bare at du har gjort 15-25 reps på tilsvarende eller høyere intensitet fem minutter før i det ordinære programmet ditt!

Gjør du ti reps på toppsettet i 5/3/1 i uke 1 får du 20 reps med middelintensitet 77,5%, noe som er helt ok. Skal du så gjøre 25 reps i tillegg, på 70-75% kommer du til å slite deg ut med mindre du er vant til stor mengde og høy intensitet fra før.

Hvis jeg våger å bruke meg selv som eksempel, så gjorde jeg ti reps på 200kg i knebøy i uke 1 på sist runde. Skulle jeg kjørt Myo reps som støtte burde jeg brukt minst 177,5 kg for 25+ reps etterpå. Det ville gitt totalt antall kg i knebøy på 8100-9000. Ved å løfte 50 reps på 40-50% havner jeg mellom 8500-9500 kg totalt, altså høyere volum, men mye lavere intensitet, kortere restitusjonstid og mer enn nok til å bygge muskler på.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Loffen08

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 120

Poenget med myoreps er jo å utnytte utmattelsen for å oppnå full fiberaktivering.

Myoreps er heller ikke anbefalt på baseøvelser som knebøy, frontbøy, markløft og ofte foroverbøyd roing. "De fleste vil gå tom for pust før de klarer å fullføre en lengre serie med kort hvilepausene, og optimal teknikk blir ofte kompromittert når man trener nær utmattelsespunktet, med dertil økende skaderisiko."

Men jeg må si jeg skjønte ikke helt hva du ville fram til. Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!