Skrevet av Emne: kvartbøy og pt  (Lest 8063 ganger)

Utlogget Mathisen92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 242

kvartbøy og pt
« : 02. mai 2010, 22:30 »
 er det bare jeg som ser at personlige trenere som lærer opp andre til å ta kvartbøy i den tro at det er knebøy? bare lurer da jeg har sett flere ptr på spenst hos meg som lærer bort kvartbøy, blir nesten frista til å si ifra. jeg syns det er greit at folk kan ta knebøy feil men er vel litt galt når ptene lærer bort feil?
er det bare jeg som nesten iriterer meg litt over dette?

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: kvartbøy og pt
« #1 : 02. mai 2010, 22:35 »
Slår meg i hodet hver gang jeg ser en PT eller en som trener NTG elevene helt feil, der er det kvartbøy og sånn støttepute rundt stanga.. Har sagt ifra et par ganger, men de gjør ikke så mye med det fordi de selv mener de er kvalifiserte innen fagområdet og ser på kritikk fra en tilfeldig person på senteret som tull..
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Mathisen92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 242

Sv: kvartbøy og pt
« #2 : 02. mai 2010, 22:38 »
tror jeg skal prøve å gå bort å si ifra neste gang jeg ser det bare for å se hva de sier Tongue

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: kvartbøy og pt
« #3 : 02. mai 2010, 22:44 »
tror jeg skal prøve å gå bort å si ifra neste gang jeg ser det bare for å se hva de sier Tongue

Hvis du har et grunnlag innenfor temaet og kan argumentere om de svarer tilbake (noe de garantert gjør) så syntes jeg du skal gjøre det. Mange tar det opp som en frekkhet, særlig om de har med seg elever eller noen de trener. For hvor flaut er det ikke for en personlig trener og tape en diskusjon innenfor temaet trening mens de hjelper noen. Men kan du argumentere, så kjør på..
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: kvartbøy og pt
« #4 : 05. mai 2010, 16:03 »
er det bare jeg som ser at personlige trenere som lærer opp andre til å ta kvartbøy i den tro at det er knebøy? bare lurer da jeg har sett flere ptr på spenst hos meg som lærer bort kvartbøy, blir nesten frista til å si ifra. jeg syns det er greit at folk kan ta knebøy feil men er vel litt galt når ptene lærer bort feil?
er det bare jeg som nesten iriterer meg litt over dette?

ser det nesten hver trening.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: kvartbøy og pt
« #5 : 05. mai 2010, 21:58 »
Kvartbøy i smithmaskin med den ekle puta på stanga, belte, 40 kg vekter og spotter. Har sett det flere ganger enn jeg liker å tenke på.

Utlogget Mathisen92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 242

Sv: kvartbøy og pt
« #6 : 05. mai 2010, 22:04 »
Kvartbøy i smithmaskin med den ekle puta på stanga, belte, 40 kg vekter og spotter. Har sett det flere ganger enn jeg liker å tenke på.


haha, der har du det værste av det værste ja Tongue
kan det bli værre? haha  biggrin

Utlogget bartlaus

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: kvartbøy og pt
« #7 : 06. mai 2010, 13:14 »
Enda verre: Boksbøy i smithmaskin. Det er en fyr på mitt lokale senter som driver med det (vel, boks-kvartbøy, da). En dag skulle han visst prøve å sette ny pers, og ble sittende/liggende fastklemt mellom stanga og boksen ei god stund før noen oppdaget ham og ringte ambulansen. Har sett ham holde på på akkurat samme måten seinere også, så den leksjonen han lærte var visst "aldri prøv å gå opp i vekt".


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: kvartbøy og pt
« #8 : 06. mai 2010, 13:22 »
Enda verre: Boksbøy i smithmaskin. Det er en fyr på mitt lokale senter som driver med det (vel, boks-kvartbøy, da). En dag skulle han visst prøve å sette ny pers, og ble sittende/liggende fastklemt mellom stanga og boksen ei god stund før noen oppdaget ham og ringte ambulansen. Har sett ham holde på på akkurat samme måten seinere også, så den leksjonen han lærte var visst "aldri prøv å gå opp i vekt".

Da så nok ryggvirvelene fine ut etterhvert, sitte med vekter oppå seg i lengre periode er fin måte å ødelegge ryggen sin på..
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget mr.jasidet

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 118

Sv: kvartbøy og pt
« #9 : 06. mai 2010, 13:32 »
pt'er og kvartbøy.

hahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahahahahahaahahhahahahahha!

Er du kynisk og jævlig nok, så bare ser du på dem og ler en skikkelig høg rungende falsk latter.

men det som skjer da er at du får tilsnakk av sentersjefen, og sannsynligvis ikke får trene der lengre.

like greit. kjøp deg utstyr til å ha hjemme, eller tren i en styrkeløftklubb eller vektløfterklubb.

Dårer finnes det nok av, det eneste lure man kan gjøre er å ikke selv være en av dem.

Bare det faktum at en pt lærer bort kvartbøy i smith med pussypads er så tragisk at det knapt er verdt en kommentar.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: kvartbøy og pt
« #10 : 06. mai 2010, 13:50 »
Det går andre veien og. Det er typisk at de som har fått med seg hvordan en skikkelig bøy skal se ut plutselig går rundt å ler og irriterer seg av folk som kjører grunne bøy. Hvorfor? Sannheten er at gevinsten fra å kjøre halvbøy til dype bøy er ca lik gevinsten mellom strict curl og jukkecurl. Man ender bare opp med at man må ha på mer kilo for å få samme treningsgevinst. Ja man blir stiv, men de som er interessert i tøyelighet kan jo bare tøye i tillegg. Selv om det er verre for knærne med halvbøy så er vel sjangsen for at det er det som gjør utslaget om du får dårlige knær eller ikke like stor som at det er jukkecurlen som fører til prolaps.. De som kjører bøy flere ganger i uken med progresjon og en del belastning pleier som oftest å legge litt energi i teknikken uansett, og resten er det ikke så farlig med.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: kvartbøy og pt
« #11 : 06. mai 2010, 14:08 »
Sannheten er at gevinsten fra å kjøre halvbøy til dype bøy er ca lik gevinsten mellom strict curl og jukkecurl.

Ja du har nok et poeng der, jeg husker godt at den største og sterkeste av bolerne på det gymet jeg trente før også var den som jukset mest på alle øvelser, så ikke ut til å gå så mye ut over resultatene.
Hvis man ser på treningsvideoer av Mr Olympia utøvere så vil man også der se at endel av dem "jukser" med utførelsen av øvelsene, de er svære som faen alikevel.

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: kvartbøy og pt
« #12 : 06. mai 2010, 14:12 »
Synes det er feil å le av folk som ikke trener "rett". I prinsippet fins det ikke noe rett og galt. Det vil i de fleste tilfeller være en subjektiv oppfatning. Nå er jeg enig i at knebøy bør først og fremst kjøres dypt, men det er ikke alle som vet hvorfor og mange har lært at det ikke er sunt. Vi bør verken erge oss, eller se på ned på dem. Som alle andre gjør de så godt de kan.

En plass må man starte, kan ikke forvente at alle skal kunne alt om trening første gang de er i gymmen. Jeg har trent mye "feil" opp gjennom årene, og det er jeg sikker på at alle andre her inne har.

Og hvordan kan du være så sikkert på at du har rett? Det er mange storheter opp gjennom tiden som har tatt feil. Aristoteles mente jo at tunge ting faller fortere enn lette ting. Det trodde man på i mange hundre år. Alle som mente noe annet ble sikkert latterlig gjort. Wink

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: kvartbøy og pt
« #13 : 06. mai 2010, 14:21 »
Synes det er feil å le av folk som ikke trener "rett". I prinsippet fins det ikke noe rett og galt. Det vil i de fleste tilfeller være en subjektiv oppfatning. Nå er jeg enig i at knebøy bør først og fremst kjøres dypt, men det er ikke alle som vet hvorfor og mange har lært at det ikke er sunt. Vi bør verken erge oss, eller se på ned på dem. Som alle andre gjør de så godt de kan.

En plass må man starte, kan ikke forvente at alle skal kunne alt om trening første gang de er i gymmen. Jeg har trent mye "feil" opp gjennom årene, og det er jeg sikker på at alle andre her inne har.

Og hvordan kan du være så sikkert på at du har rett? Det er mange storheter opp gjennom tiden som har tatt feil. Aristoteles mente jo at tunge ting faller fortere enn lette ting. Det trodde man på i mange hundre år. Alle som mente noe annet ble sikkert latterlig gjort. Wink

Enig, så mye av det man lærte på begynnelsen av nittitallet både om trening og kost som var vedtatte sannheter den gangen har jo vist seg å være feil, det er fremdeles mye vi ikke vet og verden går stadig fremover Smiley

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: kvartbøy og pt
« #14 : 06. mai 2010, 14:22 »
Aristoteles mente jo at tunge ting faller fortere enn lette ting. Det trodde man på i mange hundre år. Alle som mente noe annet ble sikkert latterlig gjort. Wink

Tunge ting faller fortere enn lette ting!
prøv med en full og en tom tunfiskboks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!