Skrevet av Emne: Hvem er egentlig sterkest?  (Lest 8386 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #45 : 04. mai 2010, 22:43 »
i motsetning til deg Pinna har jeg ikke noe ønske om å få dem til å gjøre rare ting på kort varsel og skade seg slik at jeg ikke får gleden av nordmenn i internasjonale konker Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #46 : 04. mai 2010, 22:46 »
i motsetning til deg Pinna har jeg ikke noe ønske om å få dem til å gjøre rare ting på kort varsel og skade seg slik at jeg ikke får gleden av nordmenn i internasjonale konker Wink
godt poeng som jeg glemte!

Hvordan skal vi få norske utøvere høyere opp internasonalt hvis vi her på berget skal endre og forværre mulighetene til å bruke NSM som et bra springbrett ut til WSM og andre konker.

Med et uforutsigbart NSM så vil VPC en måned senere være enda vanskeligere for de norske.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #47 : 04. mai 2010, 22:47 »
i motsetning til deg Pinna har jeg ikke noe ønske om å få dem til å gjøre rare ting på kort varsel og skade seg slik at jeg ikke får gleden av nordmenn i internasjonale konker Wink

Jeg vil se stokkløft stående på gymball med telemarksnedslag.
samt maxrep på 20kgs kettlebell. men ikke si dette til utøverne,vi vil jo at den som er mest uforberedt vinner.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #48 : 04. mai 2010, 22:47 »
Jeg syns dette var en tanke som har et godt formål. Nemlig å få bort litt av det strikte og presise som strongman har utviklet seg til å bli.

men resten er episk skivebom.

1. det vil være MINDRE rettferdig og MER tilfeldig hvem som vinner ved å informere utøverne om øvelsene feks dagen før. Dette fordi det er et sjansespill hva de har gamblet på at arrangøren velger... NSM ska velge den sterkeste på like vilkår... ikke den som har forutsett øvelsene best.

2. det vil føre til lavere prestasjoner og vekter siden gutta ikke er godt nok forbredt. det vil gå ut over det spektakulære på tv og for publikum.

3. Det er likt for alle idag. alle får vite øvelsene samtidig og alle har samme mulighet til å velge å trene på disse. Et uforutsigbart system vil gavne de svakeste og mest tilpasningsdyktige... de jevne.. ikke den sterkeste som har behov for lang og god oppkjøring til sine tunge vekter.

Det er store genetiske forskjeller på gutta i dag, store forskjeller i vekt og i treningsmuligheter. Enkelte (som meg) jobber alt for mye og er alt for langt unna utstyr til å få trent skikkelig øvelser. Andre har tatt helt eller delvis fri fra jobb for å satse hundre prosent.

dette er valg som utøvere gjør forskjellig. det er dette som skaper foskjellig prestasjon også.

Da får man akseptere dette, eller velge å gjøre det annerledes.

At man skal holde øvelser hemmelig fordi noen er flinke til å trene, blir feil.

Den som løfter mest, er sterkest. End of story.

Jeg tror utøverne ville blitt mindre dedikerte også hvis di visste veldig lite om hva di skulle trene mot, og kansje færre som deltok, evt flere deltakere på et lavere nivå ville deltat
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #49 : 04. mai 2010, 22:52 »
godt poeng som jeg glemte!

Hvordan skal vi få norske utøvere høyere opp internasonalt hvis vi her på berget skal endre og forværre mulighetene til å bruke NSM som et bra springbrett ut til WSM og andre konker.

Med et uforutsigbart NSM så vil VPC en måned senere være enda vanskeligere for de norske.

Det er greit nok Egil. Selvfølgelig ønsker vi at nordmennene skal hevde seg godt internasjonalt.
Nå tenker jeg på NSM isolert sett som konkurranse og showoppvisning.
Skal vi få flere publikummere og rekruttere nye, må vi kanskje være villige til å gjøre noen grep hvis nødvendig.


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #50 : 04. mai 2010, 22:56 »
Det blir feil når du setter det på spissen på denne måten.
Ingen skal slutte å trene øvelser. Folk skal gjøre som de alltid har gjort.
De mest seriøse gutta, regner jeg er innom 15-20 øvelser uansett i løpet av et år.

Dette ville i tilfelle ikke senke nivået. Om du ser én utøver som er mindre foreberedt til en øvelse, er det bare artig. Det krever litt ekstra av han, samtidig som det blir mer spennende og underholdende for publikum.
Hvorfor ikke bare la være å sette en eksakt dato også for å unngå formtopping? Dessuten ser det ganske uproft ut når det kommer helt uforberedte utøvere på konkuranser som for ekesmpel NSM, hvertfall for tilskuerne. Dessuten hadde du fått unnskyldninger som, jeg var ikke forberedt på disse øvelsene, men di 40 andre er jeg rå i. Eller utøvere som satset kortene på at de fikk øvelser de var god i, de ville jo ikke vært så viktigt som nå å forbedre svakhetene sine. Jeg tror uansett at vi ville fått mye av de samme i finalen og på pallen som vi vil nå, eneste forskjellen er at vi da ville fått lavere vekter, dårlige tider, og færre repper.

Utlogget tobiasht

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 809
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 809

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #51 : 04. mai 2010, 22:56 »
Skulle vel tro at de fleste som er på NSM har et ønske om å vinne .......Så da vel de fleste i utgangspunktet trent denne øvelsen også? Så hva blir forskjellen???
Norges 4. Sterkeste Mann (-90kg) 2012
Norges Sterkeste Mann (-90kg) 2010
Norges 3. Sterkeste Mann (-90 kg) 2009

Medlem av Kristiansand Strongteam

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #52 : 04. mai 2010, 22:57 »
Skal vi få flere publikummere og rekruttere nye, må vi kanskje være villige til å gjøre noen grep hvis nødvendig.


Ehh...da tror jeg ikke vi bør gjøre ting som fjerner utøvere, profesjonalitet og publikum.

Jeg tror Nye øvelser er viktig, og at disse er tøffe. det har siden 2005 vært minst en ny øvelse i finalen hvert år.

den dealen fortsetter Gym2000 med, og i år kommer hantlene, og neste år enda en ny øvelse.

Så øvelseskvalitet, store og sterke utøvere, topp tv-produksjon og gode sendetider er nok veien.

Ikke strongman-bingo Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #53 : 04. mai 2010, 22:59 »
Jeg tror utøverne ville blitt mindre dedikerte også hvis di visste veldig lite om hva di skulle trene mot, og kansje færre som deltok, evt flere deltakere på et lavere nivå ville deltat

Spør noen aktive. Det er jammen ikke så sikkert. En rå strongman i mine øyne tar det som kommer. Skader kan oppstå uansett.

Jeg ser for meg VM i fotball til sommeren. Hvor ligger spenningen der? Jo, det er at ingen vet hvem som kvalifiserer seg til sluttspillet. Ingen vet hvem som havner i finalen og hvordan det hele utarter seg. Situasjonen nå er at vi med sikkerhet kan si at 8-10 utøvere vil klare å kvalifisere seg til NSM. Det er ingen plass for "Hellas". Det er ingen plass for nykommeren eller jokeren.. Det er der jeg tror spenningsnivået vil kunne øke dersom vil legge opp til ukjente øvelser, men samtidig kjente og kjære strongmanøvelser som alle har erfaring med.

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #54 : 04. mai 2010, 23:04 »
Spør noen aktive. Det er jammen ikke så sikkert. En rå strongman i mine øyne tar det som kommer. Skader kan oppstå uansett.

Jeg ser for meg VM i fotball til sommeren. Hvor ligger spenningen der? Jo, det er at ingen vet hvem som kvalifiserer seg til sluttspillet. Ingen vet hvem som havner i finalen og hvordan det hele utarter seg. Situasjonen nå er at vi med sikkerhet kan si at 8-10 utøvere vil klare å kvalifisere seg til NSM. Det er ingen plass for "Hellas". Det er ingen plass for nykommeren eller jokeren.. Det er der jeg tror spenningsnivået vil kunne øke dersom vil legge opp til ukjente øvelser, men samtidig kjente og kjære strongmanøvelser som alle har erfaring med.

tja vi kan jo slenge på kvart og semifinaler og
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #55 : 04. mai 2010, 23:08 »
Spør noen aktive. Det er jammen ikke så sikkert. En rå strongman i mine øyne tar det som kommer. Skader kan oppstå uansett.

Jeg ser for meg VM i fotball til sommeren. Hvor ligger spenningen der? Jo, det er at ingen vet hvem som kvalifiserer seg til sluttspillet. Ingen vet hvem som havner i finalen og hvordan det hele utarter seg. Situasjonen nå er at vi med sikkerhet kan si at 8-10 utøvere vil klare å kvalifisere seg til NSM. Det er ingen plass for "Hellas". Det er ingen plass for nykommeren eller jokeren.. Det er der jeg tror spenningsnivået vil kunne øke dersom vil legge opp til ukjente øvelser, men samtidig kjente og kjære strongmanøvelser som alle har erfaring med.

Du snakker om to vidt forskjellige ting.

hvis du skal sammenligne, så må du gjøre det slik at fotballspillerne ikke får lov til å trene på det de skal være gode på under VM.

Årsaken til at vi ikke opplever store overraskelser nå om dagen, er fordi alt er på nett. TF, FB og blogger...
alle vet hvem som skal stille og de fleste vet øvelsene...

Tidligere, da jon pall og bill sloss, så visste ikke folk noe som helst før de så det på TV...

Utlogget Zuul

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #56 : 04. mai 2010, 23:09 »
Spør noen aktive. Det er jammen ikke så sikkert. En rå strongman i mine øyne tar det som kommer. Skader kan oppstå uansett.

Jeg ser for meg VM i fotball til sommeren. Hvor ligger spenningen der? Jo, det er at ingen vet hvem som kvalifiserer seg til sluttspillet. Ingen vet hvem som havner i finalen og hvordan det hele utarter seg. Situasjonen nå er at vi med sikkerhet kan si at 8-10 utøvere vil klare å kvalifisere seg til NSM. Det er ingen plass for "Hellas". Det er ingen plass for nykommeren eller jokeren.. Det er der jeg tror spenningsnivået vil kunne øke dersom vil legge opp til ukjente øvelser, men samtidig kjente og kjære strongmanøvelser som alle har erfaring med.

tipper de fleste likevel er ganske sikker på at de skal spille fotball, elleve mot elleve, med en ball og tre dommere/linjemenn og formålet er å skåre mål og unngå at det blir skåret mot en. og tipper de fleste hadde blitt lang i maska om motstanderene hadde plukka opp ballen og kasta til hverandre

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #57 : 04. mai 2010, 23:10 »
Ehh...da tror jeg ikke vi bør gjøre ting som fjerner utøvere, profesjonalitet og publikum.

Jeg tror Nye øvelser er viktig, og at disse er tøffe. det har siden 2005 vært minst en ny øvelse i finalen hvert år.

den dealen fortsetter Gym2000 med, og i år kommer hantlene, og neste år enda en ny øvelse.

Så øvelseskvalitet, store og sterke utøvere, topp tv-produksjon og gode sendetider er nok veien.

Ikke strongman-bingo Smiley

Ja, tommel opp for nye øvelser! Absolutt Smiley
Men at dette vil fjerne utøvere og publikum, har jeg ikke noe tro på.

Se på Skog, f.eks. Hva er det som driver han? Jo, et sykt fighter- og vinnerinstinkt!
Jeg tror neppe den lysten forsvinner fordi han ikke kjenner alle øvelser i detalj seks måneder før NSM. Jeg tipper han er ute etter en ting: forsvare den tittelen, koste hva det koste vil - uansett øvelser.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #58 : 04. mai 2010, 23:13 »
Spør noen aktive. Det er jammen ikke så sikkert. En rå strongman i mine øyne tar det som kommer. Skader kan oppstå uansett.

Jeg ser for meg VM i fotball til sommeren. Hvor ligger spenningen der? Jo, det er at ingen vet hvem som kvalifiserer seg til sluttspillet. Ingen vet hvem som havner i finalen og hvordan det hele utarter seg. Situasjonen nå er at vi med sikkerhet kan si at 8-10 utøvere vil klare å kvalifisere seg til NSM. Det er ingen plass for "Hellas". Det er ingen plass for nykommeren eller jokeren.. Det er der jeg tror spenningsnivået vil kunne øke dersom vil legge opp til ukjente øvelser, men samtidig kjente og kjære strongmanøvelser som alle har erfaring med.
Jeg mener det er viktigt med litt forutsigbarhet for at det skal bli interessant Det som teller er at alle parter er klar over dette og derfor stiller med samme forutsetning, sånn du vil ha det er det nettopp det motsatte som skjer. De kunne jo innført ting som, sand, asfalt, gress, eller vannbane? Eller at en aldri visste om det var håndball eller fotball spillerene skulle spille, dette hadde gitt spenning for de som satt å venta på ved skjermen. Dette ville jo selvfølgelig ført til at de som var god på forskjellige ting ville hatt en fordel alt etter hva som ble trekt, en legger bare et gambling element til sporten, det samme blir det med strongman.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Hvem er egentlig sterkest?
« #59 : 04. mai 2010, 23:14 »
hvis du skal sammenligne, så må du gjøre det slik at fotballspillerne ikke får lov til å trene på det de skal være gode på under VM.

Fotballspillere må trene på mange ting for å bli gode. Hurtighet, ballkontroll, kondisjon osv. Slik er det med strongmen også. Men heldigvis vet ikke Brasil hvor hard motstand og hvilken motstander de får i gruppespillet og eventuelt sluttspillet før det hele blåses i gang.

 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!