Skrevet av Emne: [VIDEO] MARKLØFT!  (Lest 20844 ganger)

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
[VIDEO] MARKLØFT!
« : 08. mai 2010, 16:31 »
Lurer rett og slett på om jeg løfter markløft riktig, om teknikken sitter som den skal? Evt. hva jeg bør gjøre annerledes? Jeg trener ikke med 80(det som står på), lagde bare filmen til Egil for å vise teknikken.
Jeg løfter med vanlig grep btw...  Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=rp8VTIXkapU#noexternalembed

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #1 : 08. mai 2010, 16:47 »
Stopp i bunn. Lenger ned med rumpa, spesielt etter første rep. Så kan du forresten droppe beltet også, å bruke belte på vekter du kan reppe med er bare tull spør du meg. Du vil få mye igjen i form av coremusklatur dersom du dropper belte i alt annet enn veldig tung markløft, knebøy, benkpress og muligens militærpress. Jeg bruker selv aldri belte.

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #2 : 08. mai 2010, 17:58 »
Aha! Takker for gode svar!  Grin Kan filme en ny film på mandag, der jeg skal greie 95.. Hva har dere å si om slike "Strikk", vet ikke hva di heter, men bruker di for å ikke glippe stanga.. noe jeg har slitt med, men lurer på om det vil gå bedre nå viss jeg skal legge den død på bakken..?

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #3 : 08. mai 2010, 18:12 »
Aha! Takker for gode svar!  Grin Kan filme en ny film på mandag, der jeg skal greie 95.. Hva har dere å si om slike "Strikk", vet ikke hva di heter, men bruker di for å ikke glippe stanga.. noe jeg har slitt med, men lurer på om det vil gå bedre nå viss jeg skal legge den død på bakken..?

Reimer eller stropper tenker du nok på. Jeg bruker dem kun når grepet mitt ikke holder. Dette kan være ved stangroing etter å ha trent tung mark, chins og frivendinger.. Når jeg da kommer til stangroingen har jeg lite styrke igjen i grepet.

Men å trene med reimer når du allikevel klarer å holde stanga uten er bare tull. Du får ikke trent opp grepet ditt skikkelig, og grep er viktig!
Mandal Treningssenter.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #4 : 08. mai 2010, 23:28 »
På engelsk heter øvelsen "Deadlift" altså død-løft.

Stanga skal ligge død på bakken mellomhver rep.

ellers har de andre rett, men rygen syns jeg så trygg og god ut. Du kan trygt dra på og trene tyngre fremover. du trenger ikke gå helt i veggen på 1reps maks, men du kan dra tunge 2ere og 3ere oppover, feks.. Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #5 : 09. mai 2010, 00:08 »
Drop reimer, grepet kommer seg normalt veldig fort. Er også fint å ha med grepet mtp andre øvelser.

Er egentlig ikke spesiellt vits jeg skriver noe her pga du har fått masse bra svar jeg bare gjentar, men jeg kjeder meg. Smiley
Jeg kjører normalt ikke mark der jeg legger stangen død på bakken. Burde nok gjort det, men har blitt en vane (uvane) å gjøre det. Du bør legge ut video der du tar mer, på lette vekter kan nesten alle ha bra teknikk. Legger heller ut en video der du tar 2-3 reps på max.

MEN, du hadde fin teknikk, det skal sies. Bedre enn veldig mange, inkludert meg selv. Jeg har ikke spesiellt pen teknikk, skal bli flinkere med teknikken. Ønsker deg lykke til !
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #6 : 09. mai 2010, 02:46 »
du trenger ikke gå helt i veggen på 1reps maks, men du kan dra tunge 2ere og 3ere oppover, feks.. Smiley
oki Cheesy men hva mener du med det siste? At jeg ikke skal kjøre optimalt med vekter på 1RM? eller? xD

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #7 : 09. mai 2010, 02:48 »
oki Cheesy men hva mener du med det siste? At jeg ikke skal kjøre optimalt med vekter på 1RM? eller? xD
At du ikke trenger å kjøre 1RM på trening (fordi da vil ikke teknikken sitte optimalt), men at du kan kjøre tunge 2ere og 3ere, for da vil du sannsynligvis greie å holde god teknikk.

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #8 : 09. mai 2010, 02:53 »
Drop reimer, grepet kommer seg normalt veldig fort. Er også fint å ha med grepet mtp andre øvelser.

Er egentlig ikke spesiellt vits jeg skriver noe her pga du har fått masse bra svar jeg bare gjentar, men jeg kjeder meg. Smiley
Jeg kjører normalt ikke mark der jeg legger stangen død på bakken. Burde nok gjort det, men har blitt en vane (uvane) å gjøre det. Du bør legge ut video der du tar mer, på lette vekter kan nesten alle ha bra teknikk. Legger heller ut en video der du tar 2-3 reps på max.

MEN, du hadde fin teknikk, det skal sies. Bedre enn veldig mange, inkludert meg selv. Jeg har ikke spesiellt pen teknikk, skal bli flinkere med teknikken. Ønsker deg lykke til !
ja, konklusjonen med reimer er jo besatt, at reimer failer.. Har fått en del gode svar ja, men du må bare skrive alt du har på hjerte, får bedre følese når jeg får sammenligninger med andre.. skal publisere en ny film som jeg skal filme på ryggdagen.. Kan evt. legge på noen tunge vekter på 1. setter som jeg vet jeg kommer til å slite med,  og bruke resten av settene til det som var målet for dagen, å øke med bare 2.5 kg...? Smiley

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #9 : 09. mai 2010, 02:55 »
At du ikke trenger å kjøre 1RM på trening (fordi da vil ikke teknikken sitte optimalt), men at du kan kjøre tunge 2ere og 3ere, for da vil du sannsynligvis greie å holde god teknikk.
kan jeg ikke kjøre slik jeg forklarte til Otessen?? Fortsatt usikker på hva som menes med 2ere og 3ere? 2RM og 3RM eller?? xD

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #10 : 09. mai 2010, 02:57 »
kan jeg ikke kjøre slik jeg forklarte til Otessen?? Fortsatt usikker på hva som menes med 2ere og 3ere? 2RM og 3RM eller?? xD
2 repetisjoner, ikke nødvendigvis 2RM, men opp mot det i alle fall. Dersom maksimal styrkeutvikling er målet så er det en fordel å kjøre få reps på tunge vekter vs flere reps på lettere vekter. Men du må selvsagt periodisere programmet, gidder ikke skrive en wall of text nå. Du kan lese deg til det andre plasser.

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #11 : 09. mai 2010, 03:04 »
2 repetisjoner, ikke nødvendigvis 2RM, men opp mot det i alle fall. Dersom maksimal styrkeutvikling er målet så er det en fordel å kjøre få reps på tunge vekter vs flere reps på lettere vekter. Men du må selvsagt periodisere programmet, gidder ikke skrive en wall of text nå. Du kan lese deg til det andre plasser.
hmm, oki, henger litt mer med... men link eller eventuelle sitat?

Utlogget bjoern777

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

  • Michael Jai White!
Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #12 : 09. mai 2010, 23:31 »
Hvilke grep skal jeg holde? Alternert eller vanlig? hva er forskjellene egentlig?

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #13 : 09. mai 2010, 23:34 »
Hvilke grep skal jeg holde? Alternert eller vanlig? hva er forskjellene egentlig?

Hold slik som passer deg Smiley Jeg bruker mixed grep, alså slik:

Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: [VIDEO] MARKLØFT!
« #14 : 09. mai 2010, 23:40 »
Fin teknikk egentli, bare stopp et sekund eller to før neste rep.  Wink

Jeg får gluteus mer aktivert når jeg starter med rompa litt høyt opp, jeg føler dette skåner ryggen og at dette er bedre!

Men det og  trene markløft på matte fører til betennelse i leggene og belte og stropper osv er for pyser som kun henger på treningsenteret for og se på damer og drikke proteinshake.  Grin
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!