Skrevet av Emne: Jente seksuelt misbrukt i ti år  (Lest 19690 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #120 : 22. mai 2010, 00:31 »
han har sonet lenge nok.

Javisst, og han har ikke bare blitt rehabilitert, han har tatt det enda ett skritt lenger Smiley
Ifølge artikkelen er han nå både teolog og trenings"narkoman" haha.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #121 : 22. mai 2010, 00:32 »
Men det var ikke det jeg spurte om Wink Jeg skrev om det moralske og etiske aspektet ved å ilegge lange/livsvarige fengselsstraffer og dødsstraff. Det er en grunntanke blant mange at vi har visse ukrenkelige menneskerettigheter, deriblant retten til liv. Hvordan skal en dommer ta avgjørelsen om hvorvidt en har rett til liv eller ikke?

aha. jeg er ikke for dødsstraff. Det er vel ingen menneskerett som sier at en morder har rett til frihet?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #122 : 22. mai 2010, 00:33 »
Jeg dro ikke jonas frem som noe eksempel på noe annet enn at maksimumsstraffen for nark var blitt brukt. Smiley

Han har noen fantsastiske historier å fortelle om soning i utlandet forresten. Tror han satt 2 år i portugal som han beskrev som værre enn alle årene i norge til sammen... Vet dog ikke om det hjalp på ham den gangen.. Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #123 : 22. mai 2010, 00:37 »
Dere kan bare fortsette. det fins ingen fagfolk som mener at strengere straffer virker avskrekkende nok til å forhindre ny krim.

Finn en kriminolog eller fagperson som mener at lengre straffer vil virke så avskrekkende at det er bedre enn et system tuftet på rehabilitering. Smiley

Hva med eksempelet med høyere straff mot politi? Det er kanskje ingen fagpersoner, men rett og lett alle land i verden som har innført det med stor suksess. Nei, det virker ikke avskrekkende nok? Skal love deg at 40 års fengselsstraff i norges verste fengsel ville fått en god del flere til å holde seg unna små barn. Er sikkert en idiot eller 2 som vil fortsette, men 3 stykker hopper av lasset.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #124 : 22. mai 2010, 09:58 »
Hva med eksempelet med høyere straff mot politi? Det er kanskje ingen fagpersoner, men rett og lett alle land i verden som har innført det med stor suksess. Nei, det virker ikke avskrekkende nok? Skal love deg at 40 års fengselsstraff i norges verste fengsel ville fått en god del flere til å holde seg unna små barn. Er sikkert en idiot eller 2 som vil fortsette, men 3 stykker hopper av lasset.
Nå er det vel også andre faktorer enn strengere straffer som gjør det at vold mot politi ikke skjer så ofte, i forhold til hvor ofte politiet må gripe inn overfor voldelige personer. Som for eksempel enormt stor sjangse for å bli tatt og dømt for dette.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #125 : 22. mai 2010, 11:42 »
Litt av en agrisiv diskusjon dette endte opp med:P

Ang menneske rettigheter og retten på å ha et liv, den dreper du automatisk den dagen du ødlegger et menneske for livet med tortur, sexuelt over grep eller i værste fall mord!!

Ang straff burde man også tenke på hva med de stakarene som faktisk går rundt som offere som har et ødelagt liv går med psykiske problemer for resten av livet fordi de veit de slipper ut om et års tid å kanskje er ute etter hevn for at personen gikk til politiet med det, En annen ting er at det skaper også uorden da ryktene har gått rundt at den personen som sitter inne for feks sexuelt overgrep når han da kommer ut er det stort sansynlig at flere vill ha hevn lys. Hadde jeg hatt en datter å hun hadde blitt voldtat å fyren som hadde gjort dette hadde slippet ut å flyttet tilbake til nabo laget kan jeg ærlig si at da hadde jeg brutt loven å gitt denne personen varig menn med gammel dags julling av det gammle slaget der både kneskåler, baller og albuer vill bli smadrett i 1000 knass for å nettopp hindre det at den syke jævelen gjør dette igjen.

Ang straffe tid når det gjelder politi, samme rettigheter burde mennesker som er større utsatt for å ikke komme seg unna som funksjonshemmede, barn og eldre.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #126 : 22. mai 2010, 12:38 »
Dette med å finne "riktig" straffenivå er veldig vanskelig.

På den ene siden har vi alle følelsene for offeret, empati, hevnlyst, rettferdighetssans osv...
På den andre siden skal hvert lovbrudd sin straffelengde "passe inn" i resten av domstypene.

Altså hvis en voldtekt skal straffes med feks 3 år fengsel. Hva skal strafferammen være for En Grov voldtekt under skjerpende omstendigheter? 4?

Ok... men da har voldtekt gått forbi endel andre lovbrudd uaktsomme drap og endel voldsforbrytelser.

Alt jeg sier er at det er veldig vanskelig å gradere straff hvis man skal bruke empati for offeret og følelser for å bestemme hva som er mest alvorlig. Derfor TROR JEG at man heller har sett på den kriminelles handling og "the criminal mind" mer enn offeret.

Kanskje det er på tide med et større offerfokus i norge?! Vi bruker store ressurser på lovbryteren, men få på offeret...

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #127 : 22. mai 2010, 12:59 »
Kanskje det er på tide med et større offerfokus i norge?! Vi bruker store ressurser på lovbryteren, men få på offeret...

Ja, det er på tide.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Dc

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 110

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #128 : 22. mai 2010, 13:42 »
– I tillegg til den han hadde brukt dagen tidligere fant vi en ny falsk 1.000-lapp på ham, sier førstebetjent Pettersen.

Politiadvokat Bjørn Arne Tronier opplyser til rb.no at pengeforfalskning straffes hardt.

– Det er en minimumsstraff på tre års fengsel. Så avhenger mye av omfanget, sier han og understreker at det er forskjell på forfalskning og bruk.

saken: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5125713.ece


Latterlig, lag noen skarve 1000lapper så får du strengere straff en hvis du misbruker jenter over 10 år. Heia Norge!
-When you want to succeed as bad as you want to breathe, then you will be successful-

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #129 : 22. mai 2010, 13:45 »
Staten er mer redd for inflasjon enn at små barn blir misbrukt. Lol.

Heia Norge! x2

Utlogget thomas18663

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #130 : 22. mai 2010, 14:25 »
hva med kjemisk kastrering, oppfulgt av tilsynsverge? en naturlig konsekvens da rehabilitering innebærer evnen til å se sine egne kriminelle handlinger, og unngå å begå nye.

ergo vil en "rehabilitert pedofil" ta på seg ansvaret for sine handlinger, og gjøre det som kan gjøres for å hindre seg selv i å falle tilbake.

muligens en kynisk måte å tenke på, men rehabilitering av slikt avskum vil koste mange hundre timers nytteløs gruppeterapi, konsultasjoner med psykologer og andre fagpersoner, og ikke minst millioner av kroner. På slutten av dagen er det et mattestykke, og vi har ikke noe etisk ansvar slik jeg ser det for å gi overgripere en spesifikk form for rehabilitering (den klassiske psykolog og samtale baserte formen).

kjemisk kastrering er altså en konsekvens av rehabilitering, samt rehabilitering i seg selv, og et av de få tiltakene som har så godt som 0% tilbakefall.

Før noen skyter inn at disse overgriperne da vil finne andre kanaler og utløp for sin aggresjon, psykiske lidelse eller hva det måtte være de sliter med, vil jeg bare si at dette er en mulighet, men tilbakefallsraten vil uansett bli mye mindre enn med de nåværende behandlingsmetodene.

det er nok mye psykisk lidelse inne i bildet, men disse trenger nok en fysiologisk trigger/katalysator i form av testosteron, hormoner og kort fortalt sexlyst. Jeg er fristet til å trekke paraleller til kastrerte hannkatter som blir feite og tiltaksløse

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #131 : 22. mai 2010, 14:43 »
Kjemisk kastrering tilbys så vidt jeg vet i en viss grad i Norge også. Blant annet som vilkår for permisjon osv.

Jeg skal ikke uttale meg bastant, for dette har jeg ikke jobbet med, men jeg innbiller meg at bruk av kjemisk kastrering til en viss grad er frivillig. altså som et ledd av overgang til åpnere soning eller permisjon.

Her har sikkert andre google-jegere sjans til å finne mer info enn meg.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #132 : 22. mai 2010, 16:00 »
– I tillegg til den han hadde brukt dagen tidligere fant vi en ny falsk 1.000-lapp på ham, sier førstebetjent Pettersen.

Politiadvokat Bjørn Arne Tronier opplyser til rb.no at pengeforfalskning straffes hardt.

– Det er en minimumsstraff på tre års fengsel. Så avhenger mye av omfanget, sier han og understreker at det er forskjell på forfalskning og bruk.

saken: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5125713.ece


Latterlig, lag noen skarve 1000lapper så får du strengere straff en hvis du misbruker jenter over 10 år. Heia Norge!

Minimumstraff for å ha ti falske tusenlapper, altså svindle for ti tusen kroner, er 3 år haha.

Drap er 6 år og voldtekt 2 år. I tillegg får gjerningsmannen all mulig slags oppfølging og puter under armene mens offeret eller pårørende blir glemt.

Dette landet feiler så jævlig at det er flaut.

Utlogget kassa86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 77

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #133 : 22. mai 2010, 16:05 »
Jeg må si att Egil har veldig gode synspunkter i denne diskusjonen. Må legge til at selv om de som blir dømt "mildt" for seksualforbrytelser (spes pedofile) får en knallhard tid i fengselet pga de andre innsatte..

Jeg var forresten på forelesning med Kjetil Lund (leder for lund-kommisjonen og tidligere høyesterettsdommer) for litt siden. Han er en utrolig intelligent og reflektert mann. Han snakket litt om dette emnet og hadde mange av de samme argumentene som det Egil har.. Smiley

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Jente seksuelt misbrukt i ti år
« #134 : 22. mai 2010, 21:48 »
Minimumstraff for å ha ti falske tusenlapper, altså svindle for ti tusen kroner, er 3 år haha.

Drap er 6 år og voldtekt 2 år. I tillegg får gjerningsmannen all mulig slags oppfølging og puter under armene mens offeret eller pårørende blir glemt.

Dette landet feiler så jævlig at det er flaut.

Pengeforfalskning er ekstremt samfunnskadelig, så det er viktig å vise at det er fulstendig uakseptabelt å engang tenke på, spesielt siden det krever mindre å lage falske penger enn å kjøre 10 km/t over fartsgrensen. Samme grunn til at narkotikakriminalitet straffes så hardt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!