Skrevet av Emne: Artikkel om ROM i pressøvelser?  (Lest 7497 ganger)

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 393
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 393

Artikkel om ROM i pressøvelser?
« : 22. mai 2010, 17:19 »
Noen som har interesse av å lage en artikkel om trening med individuell ROM i forskjellige pressøvelser?

Som jeg tror de fleste skjønner så har vi alle forskjellige kropper, forskjellige lengder på lemmer og størrelse på bryst. Skulle gjerne hatt opp en artikkel om hvordan man kan bruke viten om at full ROM ikke er gunstig for alle i forskjellige øvelser. Tror en slik artikkel kan redde mange skuldre der ute, og lette hverdagen for oss med lengre armer enn gjennomsnittet som bruker en annerledes teknikk og må forklare hver trening hvorfor vi gjør som vi gjør Smiley Noe a la dette:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=939463

http://www.davedraper.com/blog/2006/09/29/short-range-bench-presses/

Skulle gjerne gjort det selv, men jeg har nok ikke stor nok kompetanse. Kan evt. oversette en av artiklene over, hvis ikke det går i mot en eller annen copyright Huh
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Gå til:  

Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?
Dette programmet er perfekt for hjemmetrening eller hvis du har dårlig tid.

Hvordan få mer ut av markløft?

Trening27.05.202040

Slik får du mer ut av markløft.
Dette er miniguiden på hvordan du skal holde deg slank.