Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 111512 ganger)

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

hahahahahahahahahahahaha

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Jeg ble anbefalt å stemme Framskrittspartiet en gang.  Det var ikke akkurat noe treningstips, men det skjedde på trening.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget CheddaR

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 679
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 679

Skulle ha en av mine første økter med knebøy. En eldre herremann kom og skulle rette teknikken min, han mente at føttene skulle være rettet innenover. Prøvde selvfølgelig på det, men var håpløst.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Skulle ha en av mine første økter med knebøy. En eldre herremann kom og skulle rette teknikken min, han mente at føttene skulle være rettet innenover. Prøvde selvfølgelig på det, men var håpløst.

Det er også svært viktig at knærne berører hverandre på vei opp.
Mandal Treningssenter.

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

idag var det en som sa at når man trener benkpress skal man aldri gå så dypt som ned til brystet... han snudde 10cm før stanga var i nærheten av brystet....

Det er faktisk hold i den påstanden der. Ettersom vi alle har forskjellig størrelse på bryst og lengde på armer, burde benkpress tilpasses hver enkelt. Dette er grunnen til at de fleste ikke får skader ved å kjøre hantelpress istedet for benkpress, for med hantelpress er det ikke en norm om hvilken dybde man skal ha. Man kjører som regel helt ned til man kjenner en strekk i brystet og så opp igjen. For å unngå skulderskader, kan det være lurt å gjøre det samme i benkpress, det har hvertfall reddet mine skuldre. De var utrolig vonde når jeg kjørte helt ned til brystet. Har du lange armer, evt. skader i skulder fra benkpress kan det der være det beste tipset du noensinne har fått!

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=939463

http://www.davedraper.com/blog/2006/09/29/short-range-bench-presses/

EDIT: Har fått noen som kommer bort til meg og ikke skjønner hvorfor jeg ikke kjører stanga helt ned, det skjedde ikke i dag, men har skjedd en eller to ganger før... Du er ikke han svømmern som løfter med rumpeløft og brystsprett og mente JEG hadde feil teknikk? XD
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget The Vulture

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 615
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 615

Men han karen som sa att brystmuskelen faktisk består av to muskler. Om dette stemmer har du forskjellige øvelser for å aktivere de 2 forskjellige musklene?


Teiteste "treningstipset" jeg har fått var når jeg var å drakk, i følge en fyr så måtte jeg ikke finne på å drikke alkohol, når jeg tilvanlig brukte kreatin og proteinpulver. Fordi det skulle vær livsfarlig.

Så var det også noen som sa jeg burde svinge litt mer når jeg tok bicepscurl, for da ble det mye lettere.

Har også lurt en kompis en gang, jeg sa til han att han alltid måtte trene benkpress med strakebein for dette ga superbra effekt. Men jeg fortalte att dette ikke stemte etter på da seff.
   

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Men han karen som sa att brystmuskelen faktisk består av to muskler. Om dette stemmer har du forskjellige øvelser for å aktivere de 2 forskjellige musklene?


Teiteste "treningstipset" jeg har fått var når jeg var å drakk, i følge en fyr så måtte jeg ikke finne på å drikke alkohol, når jeg tilvanlig brukte kreatin og proteinpulver. Fordi det skulle vær livsfarlig.

Så var det også noen som sa jeg burde svinge litt mer når jeg tok bicepscurl, for da ble det mye lettere.

Har også lurt en kompis en gang, jeg sa til han att han alltid måtte trene benkpress med strakebein for dette ga superbra effekt. Men jeg fortalte att dette ikke stemte etter på da seff.
  


HARDKÅRR!!
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Jeg ble anbefalt å stemme Framskrittspartiet en gang.  Det var ikke akkurat noe treningstips, men det skjedde på trening.

ja, det var et dårlig treningstips. Men ett godt politisk tips.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

idag var det en som sa at når man trener benkpress skal man aldri gå så dypt som ned til brystet... han snudde 10cm før stanga var i nærheten av brystet....

En lur ide for folk som ikke nødvendigvis har verdens beste struktur for benkpress og som ønsker å holde skuldrene i orden. Mange som vet veldig mye om hva de snakker om som har anbefalt dette til folk.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Det er faktisk hold i den påstanden der. Ettersom vi alle har forskjellig størrelse på bryst og lengde på armer, burde benkpress tilpasses hver enkelt. Dette er grunnen til at de fleste ikke får skader ved å kjøre hantelpress istedet for benkpress, for med hantelpress er det ikke en norm om hvilken dybde man skal ha. Man kjører som regel helt ned til man kjenner en strekk i brystet og så opp igjen. For å unngå skulderskader, kan det være lurt å gjøre det samme i benkpress, det har hvertfall reddet mine skuldre. De var utrolig vonde når jeg kjørte helt ned til brystet. Har du lange armer, evt. skader i skulder fra benkpress kan det der være det beste tipset du noensinne har fått!

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=939463

http://www.davedraper.com/blog/2006/09/29/short-range-bench-presses/


Jeg har aldri måttet tøye for å få til skikkelig benkpress, men hvis du faktisk får en så dyp strekk i skuldrene at du kan få skader, så er du altfor stiv.. Tøy og gå helt ned maksimalt utbytte.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Lars Ivar

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 256

Jeg har aldri måttet tøye for å få til skikkelig benkpress, men hvis du faktisk får en så dyp strekk i skuldrene at du kan få skader, så er du altfor stiv.. Tøy og gå helt ned maksimalt utbytte.

Problemet ligger i at noen har uproposjonalt lange armer i forhold til overkropp, eller var det overarmer i forhold til underarmer? Uansett noe som er litt vanskelig å tøye bort. Gode benkpressere har aldri dette problemet, på samme måte som gode sprintere aldri er kalvbente osv.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Problemet ligger i at noen har uproposjonalt lange armer i forhold til overkropp, eller var det overarmer i forhold til underarmer? Uansett noe som er litt vanskelig å tøye bort. Gode benkpressere har aldri dette problemet, på samme måte som gode sprintere aldri er kalvbente osv.
Konstantinovs har vel ikke akkurat en kropp som er som skapt for benkpress (korte armer=kortere løftebane etc), men vil vel si han ikke er så halvveik i benken? Mulig jeg er helt på villspor her.

Ikke meningen å være kverulant, synes bare det var verdt å nevne.

Utlogget hvetemel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Det er faktisk hold i den påstanden der. Ettersom vi alle har forskjellig størrelse på bryst og lengde på armer, burde benkpress tilpasses hver enkelt. Dette er grunnen til at de fleste ikke får skader ved å kjøre hantelpress istedet for benkpress, for med hantelpress er det ikke en norm om hvilken dybde man skal ha. Man kjører som regel helt ned til man kjenner en strekk i brystet og så opp igjen. For å unngå skulderskader, kan det være lurt å gjøre det samme i benkpress, det har hvertfall reddet mine skuldre. De var utrolig vonde når jeg kjørte helt ned til brystet. Har du lange armer, evt. skader i skulder fra benkpress kan det der være det beste tipset du noensinne har fått!

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=939463

http://www.davedraper.com/blog/2006/09/29/short-range-bench-presses/

EDIT: Har fått noen som kommer bort til meg og ikke skjønner hvorfor jeg ikke kjører stanga helt ned, det skjedde ikke i dag, men har skjedd en eller to ganger før... Du er ikke han svømmern som løfter med rumpeløft og brystsprett og mente JEG hadde feil teknikk? XD

da har jeg lært noe nytt idag:p heldigvis har ikke jeg problem med å gå helt til brystet:) å jeg er ikke en svømmer som bruker rumpeløft og brystsprett:p

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
En lur ide for folk som ikke nødvendigvis har verdens beste struktur for benkpress og som ønsker å holde skuldrene i orden. Mange som vet veldig mye om hva de snakker om som har anbefalt dette til folk.

Er det de samme folka som mener de har 220 kg i benken, men som aldri kjører annet enn halve reps? Eller som sier de har 3-4 hundre i bøyen ... men kjører maksimalt 45 grader i bøystativet?

:Smiley

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Jeg har aldri måttet tøye for å få til skikkelig benkpress, men hvis du faktisk får en så dyp strekk i skuldrene at du kan få skader, så er du altfor stiv.. Tøy og gå helt ned maksimalt utbytte.

Har da ikke noe å si på leddutslaget, det er helt normalt. Det er lengden på armene det går på, les artiklene. Dersom du hadde hatt 10cm lenger armer, så hadde også skulderleddet ditt skreket etter et par økter.
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!