Skrevet av Emne: Chains' Trenings-loggbok  (Lest 13860 ganger)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #75 : 07. november 2010, 18:04 »
Må vel nesten bli pec-dec det da?
http://www.youtube.com/watch?v=MyaotOpfjL4#noexternalembed

Ellers involverer vel alle brystøvelser håndleddet i mer eller mindre grad?

PecDeck for byst som nevnt overfor. Ellers finnes det en del "sidehev" maskiner for skuldre hvor man presser med albuene og da skåner du håndleddene dine.


Kjør på litt mengde i pecdeck og sidehev så beholder du nok massen, styrken går nok noe ned når du ikke får trent de øvelsene men det kommer fort tilbake.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #76 : 08. november 2010, 19:53 »
Takk triton og Vegard ^^ skal prøve disse Smiley
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #77 : 27. november 2010, 13:51 »
Hei igjen!
Har vært lite aktiv her inne nå, og tenkte å fortelle de (om det er noen) som følger med om hvorfor!
Har fått en kul på håndleddet, og aner ikke hva det er, men svir som F..
Har tatt røntgen og får svar 8. desember på hva det er :S
Dette har ført til lite motivasjon til å trene!

Prøver litt idag, og har ikke tapt meg så mye som jeg hadde trudd!
Har riktig nok mistet 2kg muskelmasse på ukene jeg har vært borte, men greide 95kg x5 i mark på første serien (skal snart begynne på 2.)
Så føler ikke at jeg har mistet alt for mye styrke.. (I MARK), benk.. gjennstår å se :S gruer meg enda!
Håper jeg greier 3x5 67,5kg, men frykter at jeg må ned på 62,5 :S

Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #78 : 25. desember 2010, 17:10 »
Hei Chains.

Mye av de kiloene dine du har mistet vil jeg regne med er mye vann, da 5 kg vekttap (fett/muskler) på 5 dager er ganske så voldsomt. Om det er vann og andre giftstoffer (b*sj bl.a.) som kroppen pleier å kvitte seg meg, er det forståelig spesielt når du har spist så lite som du sier du har. Siden du mistet 2 kg den uken du spiste, men ikke trente, vil jeg tro at du ikke spiste like mye som kroppen din forbrenner (i forhold til kroppsvekt). En grei tilnærming til hvor mye kcal kroppen din forbrenner er www.tn.no/ryp ’s kalkulator; eller gang kroppsvekten din med 33-38 for å finne ut av ca. kcal verdier for vedlikeholds (stabil vekt).

Har selv opplevd å gått drastisk ned i vekt under en sykdomsperiode, og vet hvor irriterende dette er, spesielt pga. lite matlyst som igjen resulterer at man holder seg langt under vedlikeholdsnivå når det kommer til kcal. Vil ikke tro det tar alt for lang tid til å komme tilbake til der du var, men ikke overspis bare for å klare dette. Spis slik som du gjorde før sykeperioden, og se hvordan vekten oppfører seg. Om du holder deg stabil på 65 etter en/to uke(r), øk mengden med næring litt. Om du går opp (litt om gangen), så er det et godt tegn, og da er det bare å fortsette slik.

Angående håndleddskaden, så har jeg selv hatt det i en uke vel og merke. Dette tror jeg mest sannsynlig var et resultat av overhead press med veldig bakoverbøyde håndledd (for lite fokus på håndleddene under utførelsen, og tunge vekter). Etter dette har jeg tatt teknikken veldig i betraktning når jeg tar pressøvelser som benk og overhead press. Under denne håndledd-vondt-uken var det et slit i å holde i stanga under utførelsen av knebøy til og med.

Iom. at du nettopp har hatt en sykdomsperiode ville jeg ha de-loadet i alle øvelsene for så å komme sterkt tilbake igjen. Jeg må gjøre det samme nå etter desemberperioden, for så å komme sterkt tilbake. Ikke bry deg om personen ved siden av deg presser 80 kg på 5 reps, og du tar 40-50 kg 5 reps. Du har ingenting å bevise til noen som helst. Tren i forhold til egen pace, og gjør det beste ut av det med jevnlig progresjon.

Jeg er desverre ikke kvalifisert til å assistere deg med medical issues, så vil anbefale deg til å fikse et møte med en lege anngående håndleddet ditt om det fortsatt er slik og har vært det i en lang periode. Det er ikke verdt det å evnt. pådra seg en skade for livet (i verste tilfellet) ved bare å ignorere det, men igjen, jeg kan ikke uttale meg om det da jeg ikke har sett det i egen person eller noe.

Ønsker deg lykke til med å bli frisk igjen og komme tilbake til der du var før sykdomsperioden og enda lengre frem. Ta det rolig, samt ikke la dette gå deg på nervene. Keep on having fun, and don't let anything hold you down.

Et skritt tilbake, to skritt frem.
// Cube
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #79 : 25. desember 2010, 19:26 »
Takk Cube!

Har vært hos legen, og fikk beskjed om at det var en betennelse..
Den gikk bort, men kom raskt opp igjen da jeg trente meg opp mot 62,5kg i benkpress. Så måtte jeg ta en pause igjen før jeg ble syk.

Så du sier det mest sannsynelig er vann som er borte?
det er jo godt å høre; at det ikke er muskler!
men merker jo at hele kroppen min er slapp.
brystene mine er bløte som f* og magen min er nokså bløt selv.
men dette strammes nok fort opp  Undecided

Lykke til med videre trening du og!
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #80 : 05. januar 2011, 16:29 »
Ny liten update!
Har nå ikke trent ordentlig siden... oktober? og begynner å bli gal! o.O
Håndleddet ble bra igjen utover i desember, men kom tilbake igjen iløpet av en uke.. (trur jeg startet igjen for hardt)..
Har vært hos legen (igjen) og han har sendt meg videre til en ortoped..
men han virker ikke noe profesjonell..
han svarer "vet ikke" på nesten alt jeg spør om.. og kommer med diagnoser for ting han ikke har undersøkt..
Det han har gjort er å; ta på kulen.. og å høre meg fortelle om at den kom tilbake igjen..
ut av det fortalte han meg at den kunne være "permanent" og at den alltid ville komme tilbake..(kronisk)..


Etter hva jeg har lest på nett, har jeg aldri hørt noen få et sånt svar :S
Det er jo en betennelse som kom av en bokseskadet..
Bare fordi den kom tilbake igjen vil jeg ikke tru (håpe) at den "alltid vil komme tilbake"! Trur (håper) heller på at den kom tilbake fordi jeg ikke lot den hvile lenge nok og fordi jeg kjørte for hardt på med benkpress.. :S

Noen som har noen innspill :S?
er det normalt at betennelser blusser opp igjen slikt som dette?
eller er det nok informasjon til å si at den alltid vil blusse opp :S?

Angående formen.. er i dårligere form enn på flere år..
musklene er slappe og bløte.. vekten ligger på 65 kg.. benken er nok på 60kg, og humøret og selvtilliten har blitt kastet i dass og skylt ned.. Dritt lei av å ikke kunne trene.. orker ikke tanken på å aldri kunne trene igjen  Cry
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #81 : 09. januar 2011, 18:44 »
Nok en update (for å holde tråden oppe fra å dette ut av "siste svar på dine innlegg"), ^^

Betennelsen nærmer seg å gå bort, men har vært like liten i 2 dager nå, så kan fort gå 2 dager til, om ikke mer :S Planen min for å komme meg tilbake i trening er som følger (vær så snill og kom med kritikk om du ser noe dårlig ^^- må gjøre dette riktig!)

Så fort betennelsen er borte venter jeg 7dager før jeg går tilbake i trening (gylden regel når det kommer til belastningsskader). Deretter starter jeg forsiktig med isolasjonsøvelser fokusert på håndledd til jeg føler meg klar for annerledes og ny belastning. Deretter setter jeg inn pullups/chinups i programmet.. Etter dette starter jeg forsiktig med markløft og bicepscurls (vi er nå på et tidsspenn på 2-3 uker).. Og om 1-2 måneder, skal jeg prøve meg på litt benkpress igjen (skal vente litt lengre med militærpress).. Hvor lang tid det tar før jeg starter på benk er jeg usikker på, men skal prøve å motstå fristelsen til å begynne tidligere; og heller begynner senere!

uke1:
isolasjonsøvelser håndledd
uke2:
+ pullups/chinups
uke3:
+ markløft og bicepscurls

Uke 4-8:
prøver meg på benk.. ^^

Håper og BER om at dette skal gå bra..
Om kulen kommer tilbake vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre :S
Skal si ifra til de (om det er noen) som faktisk følger med her , når kulen er helt borte!
Kulen er forsåvidt borte nå, men synes om jeg knytter neven (den prøver å lure meg).
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Utlogget Chains

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Under Construction
Sv: Chains' Trenings-loggbok
« #82 : 10. februar 2011, 18:02 »
Da var lege besøket gjort!
Og ortopeden fortalte meg at jeg hadde en ganglion..
Bra eller dårlige nyheter?
Ifølge han var det ingen behandling å anbefale.. annet enn å håpe den blir bra; og for å kunne trene trengte jeg en håndleddsbeskytter, med mindre det ikke gjorde vondt uten (som det gjør)..
Om jeg får smerter med en håndleddsbeskytter kan jeg visst ikke trene benkpress igjen..

Uansett; noen som har erfaringer med dette? og hvordan gikk det med dere?
Min treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99057.0

Raw perser: (skal prøve å perse i mer snart)
Benkpress = 75kg
Markløft = 110kg
Militærpress = 55kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!