Skrevet av Emne: M- logg // Bilde side 15  (Lest 30527 ganger)

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: M sin kamp mot kiloene
« #210 : 04. oktober 2011, 15:18 »
Trenger litt flere svar Smiley
Skal kjøpe inn proteiner...

Hva er forskjellen på disse her? Whey Tech® 1000g Sjokolade og 100 % Whey Protein 1000g Sjokolade???
Ser det er forskjell næringsinnhold.. Siden jeg skal ned i fettprosent, burde jeg da velge det som var færrest kalorier?

Et annet spørsmål.. Vurderer kreatin, kan noen fortelle hva dette gjør og hva det vil gjøre med meg?
Vil jeg bli større i muskler, men også kunne gå ned?

Og vil rapid burn funke? Og er dette likt det de kaller Animal cuts?

Håper på svar!
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #211 : 04. oktober 2011, 17:02 »
Du er veldig opphengt i hva du skal spise og ikke spise. Jeg mener du heller bør konsentrere deg om treninga. Du trenger absolutt ikke innta noen fancy tilskudd. Det du trenger er nok mat til å øke muskelmassen. Proteintilskudd er det eneste du kan vurdere, men ikke noe must....

Etterhvert som du har fremgang på trening vil du forstå bedre hvordan kroppen fungerer, hvordan musklene bygges opp og hva som påvirker fettprosenten. I starten er det viktig å spise nok mat til å vokse. Ikke vær redd for å gå opp i vekt, det gjør man når man trener styrke. Tren og spis bra i 3-4 mnd så kan du tenke på å redusere fettprosenten.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #212 : 04. oktober 2011, 22:44 »
Du er veldig opphengt i hva du skal spise og ikke spise. Jeg mener du heller bør konsentrere deg om treninga. Du trenger absolutt ikke innta noen fancy tilskudd. Det du trenger er nok mat til å øke muskelmassen. Proteintilskudd er det eneste du kan vurdere, men ikke noe must....

Etterhvert som du har fremgang på trening vil du forstå bedre hvordan kroppen fungerer, hvordan musklene bygges opp og hva som påvirker fettprosenten. I starten er det viktig å spise nok mat til å vokse. Ikke vær redd for å gå opp i vekt, det gjør man når man trener styrke. Tren og spis bra i 3-4 mnd så kan du tenke på å redusere fettprosenten.

Ok! Skal gjøre så godt jeg kan, selvom jeg er helt oppslukt av å få vekk de siste kiloene.. Liker dem ikke!!
Starter med wheytec, etter anbefaling av PT... Noen som vet om jeg merker det i starten?
Motiveres sterkt av å se resultater!
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #213 : 08. oktober 2011, 14:29 »
Da har jeg tatt et nytt bilde, gleder meg til å ta bilde om ca 2 måneder!

1. Sommerferien 2010
2. 08.10.11
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #214 : 08. oktober 2011, 14:40 »
Wow, må først og fremst si at dette er et fantastisk bra resultat. Så må jeg si meg enig med 095378, konsentrer deg om treninga, personlig syns jeg du absolutt har mistet nok. Husk at en kropp er ment til å ha fett også, så det du ser i speilet er nok ikke mer enn hva som må være der.

Lykke til videre Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #215 : 08. oktober 2011, 14:44 »
Bra nedgang! Jeg skal love deg en ting. Du får ikke vekk underhudsfettet før du får mer kjøtt på kroppen. Å slanke seg/deffe noe mer nå er meningsløst. Få i deg proteinrik mat og tren styrke, gå opp i vekt og få tankene vekk fra deffinga.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #216 : 08. oktober 2011, 15:26 »
Tusen takk! Skal trene hardt nå og spiser mer!
Starter på proteiner nå, venter spent på posten!
Og det kommer til å presse meg enda mer til å dra å trene, for hver gang jeg drikker shakes da, kommer jeg til å føle at jeg må dra å trene.. Noen sånne små ting som gir meg tvangstanker, som videre gir motivasjon Smiley
Godt jeg har funnet ut hva som presser meg til å gjøre ting, dabber det av.. vet jeg akkurat hva jeg må gjøre... Så skal bli godt med en lang vinter på gymen utover nå!

Skal prøve å oppdatere på fremgang, kjører
1. sett med rygg og triceps
2. sett med bryst og biceps
3. sett med ben og mage

Fått et stort opplegg nå, så skal fortsette å ha PT! Noe som kan hjelpe meg å variere litt av treningen, hvis det blir for mye av det samme noen måneder...
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #217 : 08. oktober 2011, 17:29 »
Bra du kommer i gang. Proteinshake trenger du strengt tatt etter trening for å bygge opp muskulaturen. Prøv å begrense deg til en Shake om dagen, to på treningsdager.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #218 : 08. oktober 2011, 18:35 »
Bra du kommer i gang. Proteinshake trenger du strengt tatt etter trening for å bygge opp muskulaturen. Prøv å begrense deg til en Shake om dagen, to på treningsdager.
Er det en spesiell grunn til at du mener han skal begrense seg til en shake om dagen?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #219 : 08. oktober 2011, 19:02 »
Ja, det er ikke bra med for mye protein. To shaker om dagen utgjør 60 gram med høykonsentrert protein, det er dagsbehovet til en voksen mann i flytende form... Man bør få i seg brorparten av næringsbehovet fra vanlig mat og tenke over at alt man stapper i seg må fordøyes av kroppen. Nyrene er ikke spesielt glad for overdrevent proteininntak og man klarer seg fint med et sunt kosthold så lenge man får i seg det kroppen trenger til restitusjon.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #220 : 08. oktober 2011, 21:31 »
Ok, det skal jeg huske.
Setter virkelig pris på all hjelp! Smiley
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #221 : 09. oktober 2011, 15:01 »
Ja, det er ikke bra med for mye protein. To shaker om dagen utgjør 60 gram med høykonsentrert protein, det er dagsbehovet til en voksen mann i flytende form... Man bør få i seg brorparten av næringsbehovet fra vanlig mat og tenke over at alt man stapper i seg må fordøyes av kroppen. Nyrene er ikke spesielt glad for overdrevent proteininntak og man klarer seg fint med et sunt kosthold så lenge man får i seg det kroppen trenger til restitusjon.
Men hva om man ikke klarer å få i seg dagsbehovet fra vanlig mat? Da vil vel flytende form være bedre enn ingenting uavhengig om man får i seg 60 gram eller 100 gram gjennom pulver? Og forresten hva betyr høykonsentrert protein? Og hva er ulempene ved for stort inntak av proteiner i form av pulver?

Til trådstarter: utrolig bra fremgang du har hatt Wink

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #222 : 09. oktober 2011, 16:14 »
Hvis man ikke klarer å få i seg den næringen man trenger fra normal mat har man et alvorlig problem. Hvis man ikke kan spise nok vanlig mat må man ta dette opp med fastlegen, da er problemet medisinsk og man bør absolutt ikke søke svar fra 'ekspertene' her inne. Jeg ønsker ikke å rådgi folk med noe annet enn trening og nødvendig kosthold. Jeg tar det for gitt at de som ønsker råd og tips ikke sliter med anoreksi eller lignende, dette er ikke plassen for slike råd.

At proteinet er 'høykonsentrert' betyr at det er høyt innhold av protein. Proteinpulver inneholder ca 80% protein, noe som er mye høyere innhold enn i ubehandlede matvarer.

Som sagt, man trenger ikke mer enn 60 gram protein om dagen. Når man trener styrke er det bevist at man kan ha nytte av opp mot 2 gram pr kg kroppsvekt. Men mange ungdommer leser om byggere som inntar 3-400 gram protein om dagen og anbefaler dette for maksimal fremgang. Men at noen gidder å høre på disse 'autoritetene' er helt bak mål. De er stappa fulle av alskens preparater som gjør at de trasker rundt på 130kg med 5% underhudsfett og en mage på størrelse med en sacosekk.

Det er lett å glemme at man er et vanlig menneske som ikke trenger å tredoble anbefalt daglig proteininntak for å nyte fremgang på trening. Selv om man trener så trenger man ikke leve som en proff kroppsbygger. Spis normalt, gjerne litt ekstra og ta en Shake eller to om dagen... Det er strengt tatt alt man trenger for å vokse. Skal man bli stor og sterk må innsatsen legges ned på trening, man trenger ikke legge om livet totalt for å oppnå resultater.

Jeg kjenner en drøss av folk som har totalt dilla på kosthold, men som ikke har noe særlig fremgang på trening. Et bra kosthold er viktig for de som ønsker å se 'normale' ut. Hvis man ønsker å se veltrent ut må man trene! Jeg mener at kostholdshysteriet totalt overskygger viktigheten av trening, som er det viktigste for de som ønsker å se veltrent ut. Dere må gjerne mene at kosthold er viktigere enn trening, men jeg mener det er feil.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #223 : 09. oktober 2011, 23:01 »
Men hva om man ikke klarer å få i seg dagsbehovet fra vanlig mat? Da vil vel flytende form være bedre enn ingenting uavhengig om man får i seg 60 gram eller 100 gram gjennom pulver? Og forresten hva betyr høykonsentrert protein? Og hva er ulempene ved for stort inntak av proteiner i form av pulver?

Til trådstarter: utrolig bra fremgang du har hatt Wink
Tusen takk! Fint med diskusjon her inne også, lærer mer.
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Utlogget dropme

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 157

  • Hvordan ble Hercules og Zeus så atletiske?
Sv: Muskelbygging og prosentnedgang, M
« #224 : 09. oktober 2011, 23:07 »
Hvis man ikke klarer å få i seg den næringen man trenger fra normal mat har man et alvorlig problem. Hvis man ikke kan spise nok vanlig mat må man ta dette opp med fastlegen, da er problemet medisinsk og man bør absolutt ikke søke svar fra 'ekspertene' her inne. Jeg ønsker ikke å rådgi folk med noe annet enn trening og nødvendig kosthold. Jeg tar det for gitt at de som ønsker råd og tips ikke sliter med anoreksi eller lignende, dette er ikke plassen for slike råd.

At proteinet er 'høykonsentrert' betyr at det er høyt innhold av protein. Proteinpulver inneholder ca 80% protein, noe som er mye høyere innhold enn i ubehandlede matvarer.

Som sagt, man trenger ikke mer enn 60 gram protein om dagen. Når man trener styrke er det bevist at man kan ha nytte av opp mot 2 gram pr kg kroppsvekt. Men mange ungdommer leser om byggere som inntar 3-400 gram protein om dagen og anbefaler dette for maksimal fremgang. Men at noen gidder å høre på disse 'autoritetene' er helt bak mål. De er stappa fulle av alskens preparater som gjør at de trasker rundt på 130kg med 5% underhudsfett og en mage på størrelse med en sacosekk.

Det er lett å glemme at man er et vanlig menneske som ikke trenger å tredoble anbefalt daglig proteininntak for å nyte fremgang på trening. Selv om man trener så trenger man ikke leve som en proff kroppsbygger. Spis normalt, gjerne litt ekstra og ta en Shake eller to om dagen... Det er strengt tatt alt man trenger for å vokse. Skal man bli stor og sterk må innsatsen legges ned på trening, man trenger ikke legge om livet totalt for å oppnå resultater.

Jeg kjenner en drøss av folk som har totalt dilla på kosthold, men som ikke har noe særlig fremgang på trening. Et bra kosthold er viktig for de som ønsker å se 'normale' ut. Hvis man ønsker å se veltrent ut må man trene! Jeg mener at kostholdshysteriet totalt overskygger viktigheten av trening, som er det viktigste for de som ønsker å se veltrent ut. Dere må gjerne mene at kosthold er viktigere enn trening, men jeg mener det er feil.
Jeg er også veldig overbevist at man må prestere på trening for å få fremgang, tror ikke man finner mange som ser godt trent ut, som ikke har mange økter bak seg.
Men stor tro på at kosthold påvirker fremgang som du sier.

Skal holde meg til det du sier, at jeg drikker en shake de dagene jeg ikke trener.. Også 2 på treningsdagene.

Sitter å gruer meg veldig til at jeg ikke kan trene på 2 uker. Redd for å miste motivasjon, lyst og selvtillitt! Håper jeg klarer å komme meg fort tilbake, men får en vond følelse av å tenke på det, har kommet veldig godt i gang.. Og kjenner allerede at hele kroppen har strammet seg over mange steder! Men skal holde i troen på at jeg klarer det, har tross alt hele vinteren på å komme meg tilbake.
Noen av dere som tror jeg kommer til å kjenne det i musklene etter de to ukene? Skal drikke 2 shakes om dagen, pluss at jeg skal prøve å få i meg ordentlig mat. Selvom det kan bli vanskelig når jeg hører at alle som har fjernet mandlene ikke klarer å spise etterpå...
Går ned i vekt, bygger muskler!
Besøk profilen min da vel, trenger alt av støtte!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99314.msg1652849#msg1652849 Trenger veldig hjelp nå!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!