Skrevet av Emne: Hvor blir det av underarmene?  (Lest 6124 ganger)

Utlogget ff17

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

Hvor blir det av underarmene?
« : 09. august 2010, 20:24 »
Hei!

Har trent en stund og føler liksom at underarmene ikke blir noe spesielt større/øker underarms styrke.
Overarmer er på god vei, men hvordan får jeg fart på underarmene som virkelig hjelper?

takker for tips Smiley

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #1 : 09. august 2010, 21:17 »
Hei!

Har trent en stund og føler liksom at underarmene ikke blir noe spesielt større/øker underarms styrke.
Overarmer er på god vei, men hvordan får jeg fart på underarmene som virkelig hjelper?

takker for tips Smiley

Smalbenk, markløft (uten reimer, doooh), chins osv. Underarmene kommer, det tar bare litt tid.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #2 : 09. august 2010, 21:18 »
et greit tips er å klemme saften ut av hva du enn holder på når du trener...
Mandal Treningssenter.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #3 : 09. august 2010, 21:21 »
Enig! Klem hardt! Generelt så vil størrelsen og styrken komme seg. Bare hold deg unna reimer:)

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #4 : 09. august 2010, 21:24 »
Pull ups inwerted rows og grippere har funket fint for underarmene mine.

Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Tian YiHao

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #5 : 09. august 2010, 21:26 »
http://mobech.no/Hjemmetrening/Treningsbenker/PREACHER%20CURL%20BENCH/3038

Denne stillinga med z-stang synes jeg virker bra for en god pump i underarmene med bicepsen, men vet da ikke om det er optimalt for å få de større.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #6 : 09. august 2010, 21:28 »
Markløft er en klar vinner.
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget ff17

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #7 : 09. august 2010, 21:34 »
Takker for gode tilbakemeldinger her  Smiley

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #8 : 14. august 2010, 22:52 »
Det er riktig at du får en del indirekte trening på underarmene i en del øvelser, men er du seriøs når det underarmer, så må du trene de direkte. Markløft f.eks trener grepet kun statisk, og statisk trening er ikke det som bygger mest muskelmasse. Du burde følge de samme treningsprinsippene når det gjelder underarmer, som resten av kroppen. Tren tungt og med få reps.

Jeg vil i første omgang anbefale:
Wrist Curls
Reverse Wrist Curls
Grippers

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #9 : 14. august 2010, 23:11 »
Muskuløse over/underarmer tar ofte lengre tid, sånn er det bare. Wristcurls er bare tull. Alt av baseøvelser som innvolverer grep vil funke fint - markløft, chin-ups/pull-ups, roing, cleans.

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #10 : 15. august 2010, 14:33 »
Det er riktig at du får en del indirekte trening på underarmene i en del øvelser, men er du seriøs når det underarmer, så må du trene de direkte. Markløft f.eks trener grepet kun statisk, og statisk trening er ikke det som bygger mest muskelmasse. Du burde følge de samme treningsprinsippene når det gjelder underarmer, som resten av kroppen. Tren tungt og med få reps.

Jeg vil i første omgang anbefale:
Wrist Curls
Reverse Wrist Curls
Grippers
Du bruker jo underarmene på ALT du gjør. Belaster du de mer enn jobb/trening/ div er sjansene STOR for at underarmene blir overtrent.....
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #11 : 15. august 2010, 14:44 »
Du bruker jo underarmene på ALT du gjør. Belaster du de mer enn jobb/trening/ div er sjansene STOR for at underarmene blir overtrent.....

Der er jeg helt enig.
Mandal Treningssenter.

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #12 : 15. august 2010, 22:56 »
Tenkte på å mekke en tråd selv, men så har det dukket opp minst fire underarmstråder i dag at jeg lar det være og spør her. Størrelsen på underarmene mine er ikke mye å skryte av, men det gir jeg blaffen i. Akkurat nå er det som teller at underarmene eller grepsstyrken generelt er dårlig, og jeg lurer på hvordan jeg kan få opp denne. Grepsstyrken min utvikler seg ikke like raskt som styrken i markløft. Har kapasitet til å løfte x antall kilo x ganger, men hendene mine glipper. NEI, jeg vil ikke kjøre mixed grip. Jeg kjører overhåndsgrep. Nei, jeg bruker ikke reimer. Har reimer, men bruker dem kun i "nødens" stund, og den stunden er like rundt hjørnet. Som for eksempel to uker siden. Brukte dem ikke, emn skulle ønske jeg gjorde det etter den tredje reppen på 133 kg, for da ga grepet opp. Holdt på å miste stanga under den fjerde, og hadde jeg kjørt full lockout ville stanga braket i gulvet og ødelagt treverket(!) der. Kunne løftet kanskje 5-6 ganger med kroppen, men grepet er et problem.

(Nå som jeg har skrevet så mye og så godt forklart hadde det vært morsomt med ett eller flere gode råd fra en eller annen som har vært borti det samme eller som har peiling på det. En person som løfter over 100 kg i mark. Håper ikke det er for mye forlangt. Håper ett av de gode rådene er å ha den ene reima rundt håndleddet og kjapt feste reima om stanga så fort grepet svikter under arbeidssettet for å la kroppen få den siste påkjenningen uten at grepet skal være et hinder. Tusen takk og tillykke med livet.)

PS. Må jeg lokke med honnør? Grin
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #13 : 15. august 2010, 23:12 »
Sånn jeg gjør/gjore det var at jeg begynnte ryggøkten med markløft. hvor jeg tok
12x50kg
12x70kg
12x80kg
10x100kg
8x110kg
8x130kg
uten reimer. Men etter dette var underarmene mine så jævla kjørt at jeg ikke hadde sjans å løfte 130kg eller mer, selvom ryggen er god for godt mer enn 130kg.
Da tar jeg på meg reimer og fortsetter. f.eks.
6x140kg
4x150kg
2x160kg
2x160kg
Med reimer, og etter jeg er ferdig med markløften tar jeg meg en lengre pause (4-5min) hvor jeg tøyer underarmene mine og slapper av, så fortsetter jeg med ryggøkten (nedtrekk, roing, osv)

Og så øker jeg alltid litt når jeg ikke trener mer reimer, slik at det blir jevnt mer belastning på underarmene mine. Det funker for meg Smiley
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget stutt-tjukken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Hvor blir det av underarmene?
« #14 : 15. august 2010, 23:19 »
Tenkte på å mekke en tråd selv, men så har det dukket opp minst fire underarmstråder i dag at jeg lar det være og spør her. Størrelsen på underarmene mine er ikke mye å skryte av, men det gir jeg blaffen i. Akkurat nå er det som teller at underarmene eller grepsstyrken generelt er dårlig, og jeg lurer på hvordan jeg kan få opp denne. Grepsstyrken min utvikler seg ikke like raskt som styrken i markløft. Har kapasitet til å løfte x antall kilo x ganger, men hendene mine glipper. NEI, jeg vil ikke kjøre mixed grip. Jeg kjører overhåndsgrep. Nei, jeg bruker ikke reimer. Har reimer, men bruker dem kun i "nødens" stund, og den stunden er like rundt hjørnet. Som for eksempel to uker siden. Brukte dem ikke, emn skulle ønske jeg gjorde det etter den tredje reppen på 133 kg, for da ga grepet opp. Holdt på å miste stanga under den fjerde, og hadde jeg kjørt full lockout ville stanga braket i gulvet og ødelagt treverket(!) der. Kunne løftet kanskje 5-6 ganger med kroppen, men grepet er et problem.

Fikk et tips her for noen år tilbake. Et lite produkt som heter Grrrip Plus, de har det på nettet og hos noen norske leverandører. Fungerer som et slags klister, men uten søl. Jeg slet med samme problemet som deg, men det er nå en saga blott. Bare smør litt og løft. Grin
(Nå som jeg har skrevet så mye og så godt forklart hadde det vært morsomt med ett eller flere gode råd fra en eller annen som har vært borti det samme eller som har peiling på det. En person som løfter over 100 kg i mark. Håper ikke det er for mye forlangt. Håper ett av de gode rådene er å ha den ene reima rundt håndleddet og kjapt feste reima om stanga så fort grepet svikter under arbeidssettet for å la kroppen få den siste påkjenningen uten at grepet skal være et hinder. Tusen takk og tillykke med livet.)

PS. Må jeg lokke med honnør? Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!