Skrevet av Emne: Ingen begrensning i benkpress?  (Lest 9125 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #15 : 20. september 2009, 00:19 »
biggrin raw ftw
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #16 : 20. september 2009, 23:23 »
Skal ikke komentere draktene denne gangen,
 
Her trakk jeg først et sukk av lettelse, da det var svært tvilsomt om du ville ha noe nytt å komme med her

men for å ha sakt det også, så er det jo enda mer idiotisk. Blir jo som å feste en strikk fra stangen til taket.
... men neida, du bare måtte bryte løftet ditt.

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #17 : 21. september 2009, 09:57 »
med skjorte ja. det stemmer for Roy holte.
han har i overkant av 50 kg på skjorta.
det samme med Trond Fjøren..flere tungvektere har 50 kg på skjorta. Så % han nevnte her er ca riktige..

Man har jo også ekstremtilfellet Grizzly Borgland Rønning, som henter nærmere 90 kg på skjorta...

Ellers er det jo gledelig å se at Konstantinovs revolusjonerer skadeforebygging på et svært høyt og vitenskapelig nivå. "tenkt deg skadefri med Konstantinovs". "De som er redd for å bli skadet blir skadet"?? Begrunn! Så når Roy Holthe ble skadet i strongman så gikk han på forhånd å tenkte: "håper ikke hamstringsen ryker"?

Angående skjorte-debatten.. Du er kanskje ny her, men bare prøv, i fem minutter, å se litt på tidligere debatter på dette temaet. Deretter kan du prøve å tenke: "hmm, har jeg noe nytt å tilføye her?". Om svaret er nei, så lar du dette temaet være, da det ikke vil komme noe produktivt ut av å gjenta poenger i en endeløs debatt.
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #18 : 21. september 2009, 10:26 »

Å flippe dekk krever styrke i markløft, biceps og smalbenk. Selve dekkflipp går på teknikk, styrken bør trenes på gym!

Smalbenk for dekkvelt? Det blir omtrent som å si at sumomark krever styrke i smalbenk. Du er på jordet. Håper du kan finne en annen idrett enn styrkeløft som du heller ikke har peiling på, og slenge litt dritt om den også. Gå gjerne inn hit: http://kvinnegruppa-ottar.no/no/ og sleng litt med kjeften om kvinnefotball.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #19 : 21. september 2009, 10:30 »
Denne tråden har potensiale. Skriver for å holde meg oppdatert Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #20 : 21. september 2009, 10:32 »
Er det ingen begrensing på bredden ved grepet eller stillingen på benken, for å få et godkjent løft?

En styrkeløfter holder ekstremt bredt grep, samtidig som den presser mage så langt opp i været som mulig(mange har svære mager også), deretter senker de stangen ned mot magen, og stangen er såvidt borti og presser opp igjen. Dette skaper enormt kort løftebane.
Hvis det skal være så idiotisk, hvorfor ikke bytte ut øvelsen med floorpress?

En kroppsbygger eller strongman, har ikke antallet kilo alt å si, men volumet/styrken. Dem ligger flatt på benken, har gjerne smalt grep, og senker stanga helt ned til brystet.

Skal ikke komentere draktene denne gangen, men for å ha sakt det også, så er det jo enda mer idiotisk. Blir jo som å feste en strikk fra stangen til taket.

Styrkeløft i dag kan ikke sammenlignes med styrkeløft for 20år siden! Da brukte dem ikke belte en gang Smiley

Sjekk ut regeldokumentet som ligger på www.styrkeloft.no. Der står det beskrevet hva som skal til for at et løft skal bli godkjent i konkurranse. Les dette og dine spørsmål vil bli besvart. Hvis du, mot formodning, ikke skulle bli fornøyd med svarene du får kan du sjekke ut www.powerlifting-ipf.com.

Videre må jeg påpeke at du tydeligvis ikke har forstått at styrkeløft som idrett er noe helt annet enn styrketrening som uorganisert aktivitet. I styrkeløft vil man presse mest mulig da dette gir flest mulig poeng, noe som igjen vil føre til en best mulig plassering. Man er ikke ute etter treningsutbyttet, men å utnytte sine forutsetninger til det fulle.

Ja, og som flere har sagt kan ikke styrkeløft idag og styrkeløft for 20 år siden sammenliknes. I IPF brukes det utstyr som gir løfteres en fordel, men dopingarbeidet er i en helt annen liga. Det arbeides for et dopingfritt idrettsmiljø, noe som i seg selv gjør styrkeløft mye mer attrativ idag enn tidligere. Det siste er min påstand, men den er jeg villig til å stå for når og hvor som helst.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #21 : 21. september 2009, 15:38 »
Smalbenk for dekkvelt? Det blir omtrent som å si at sumomark krever styrke i smalbenk. Du er på jordet. Håper du kan finne en annen idrett enn styrkeløft som du heller ikke har peiling på, og slenge litt dritt om den også. Gå gjerne inn hit: http://kvinnegruppa-ottar.no/no/ og sleng litt med kjeften om kvinnefotball.
Man drar halvdelen av dekket opp fra bakken (markløft), benytter seg av farta fra markløftet og bruker biceps og får det opp i skulderhøyde. Deretter dytter/presser man dekket over (smalbenk).

Jeg slenger ikke dritt om sporten, men slik som det har blitt i dag syns jeg det er tragisk. Det blir bare mer og mer utstyr, på tide å sette begrensninger!

Utlogget Zuul

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #22 : 21. september 2009, 15:41 »
Når dekket er kommet opp i den høyden der man dytter det over er jo vekten tatt bort

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #23 : 21. september 2009, 15:51 »
styrkeløfftere er bola hele jengen og de bruker en stram sjorte itilleg som gjør at man løfter 50 kilo mer en uten sjorte men med vanli tsjorte!!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #24 : 21. september 2009, 16:51 »
allerede mye dumt i tråden men er egentlig enig at styrkeløft e litt tåpelig. digger selve ideen om å trene for max styrke. men å drikke 3L cola dagen og bli skamfeit bare for å få mindre løftevei i benkpress er utenfor min forståelse.

Knebind og drakt har sikkert sin plass men hadde vert kulere og sitt styrkeløft vis det kun var belte og håndleddsstøtte som var mest brukt!

kver gang eg ser ein film på youtube så bler eg mye mer imponert av ein så tar 180kg x 10 raw i benk imotsettning te ein feit fyr med 7.5cm overarm og underarm som tar 300kg i benkpress x1 med drakt

Utlogget Konstantinovs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #25 : 21. september 2009, 16:56 »
Når dekket er kommet opp i den høyden der man dytter det over er jo vekten tatt bort
Hvis dekket er høyere enn mannen, vil det bli press for å få det over.


Her er et eksemper der mannen faktisk er høyere enn dekket. Se på denne filmen der Richard sliter med å flippe dekket over, og lytt til hva som bli sakt til siste flipp(ut med pectoralis):
http://www.youtube.com/watch?v=Z6KhLoNnYEU

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #26 : 21. september 2009, 18:34 »
Smalbenk for dekkvelt? Det blir omtrent som å si at sumomark krever styrke i smalbenk. Du er på jordet.

QFT.

Truls Nebell er en engasjert kommentator, men han er ingen idrettsforsker.

Når du har et dekk som veier 500kg stående i 75 graders vinkel skal det lite kraft til å dytte det over ende. Greit at man må ta i, men man bruker hovedsakelig beina til å produsere kraften med, da de er mye sterkere enn bryst, skuldre og armer kan bli. Grunnen til at man likevel skyver en del med armene er at dekket, på grunn av vinkelen, er såpass lett at det lar seg gjøre. Det er likevel dårlig teknikk. Et godt dekkvelt avsluttes med at man setter enten brystkassen eller to strake armer på dekket, og skyver det over med hjelp av beinstyrke og kroppsvekt.

Der. Ferdig.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #27 : 21. september 2009, 22:44 »
Konstantinovs bør få skiftet nick, da han er altfor retardert til å kalle seg det der.
Non Plus Ultra

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #28 : 21. september 2009, 22:47 »
Konstantinovs bør få skiftet nick, da han er altfor retardert til å kalle seg det der.

Regner med han er et troll inspirert av konstantinov tråden som var for litt siden hvor det var en del folk som snakka om hvor mye råere konstantinov var enn alle de feite styrkeløfterne fordi han kjørte benk med smalt grep...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Ingen begrensning i benkpress?
« #29 : 21. september 2009, 23:17 »
Hadde jeg vært Konstantinovs (som forøvrig også bruker utstyr), så hadde jeg kjølhalet han bak dette nicket fordi han vansirer navnet til Konstantinovs.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!