Skrevet av Emne: SJ's profil  (Lest 20598 ganger)

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #30 : 18. februar 2010, 22:42 »
Dagens aktivitet;

Vært på house/yoga/teknikk dansing i 2,5 time i dag. Låra var rimelig slitne når jeg kom på styrketreninga etterpå. Kunne sikkert hatt noen få mer kg på øvelsene men følte ikke for det siden låra var så trette etter all dansinga.

Anyways, økta mi i dag;

Trening; 18.02.10 - Torsdag (Bein)

Knebøy 5x5

60kg x5
60kg x5
60kg x5
60kg x5
60kg x5 (hadde ikke behov for oppvarming da jeg kjørte rett fra dansing til styrketrening så si)


Beinpress 2x10
119kg x10
119kg x10


Utfall i smithmaskin 2x10
50kg x10
50kg x10


Strake mark 5x10

40kg x10
40kg x10
40kg x10
40kg x10
40kg x10

Lårcurls 2x10
60kg x10
60kg x10


Deretter var det rett i bilen å sluke mine 2 shakes. 1 whey protein og 1 cell max, yum.  Lips Sealed

Deilig og rå økt i dag syns jeg!

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #31 : 18. februar 2010, 23:30 »
Du er bare nødt til å bli bygger!
Med den dansinga hadde du drept enhver konkuranse i friposering ihvertfall Wink

Gainer er ikke dumt nei, kan nok ihvertfall bytte ut den shaken du tar etter trening med gainern.
Og hvis du er litt som meg og livredd for å bli feit, så blir man ikke det over natta heller, så hvis du ser at fettprosenten går opp for mye er det bare å kutte litt ned.

Lykke til videre;)
Got pump?

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #32 : 18. februar 2010, 23:40 »
Du er bare nødt til å bli bygger!
Med den dansinga hadde du drept enhver konkuranse i friposering ihvertfall Wink

Gainer er ikke dumt nei, kan nok ihvertfall bytte ut den shaken du tar etter trening med gainern.
Og hvis du er litt som meg og livredd for å bli feit, så blir man ikke det over natta heller, så hvis du ser at fettprosenten går opp for mye er det bare å kutte litt ned.

Lykke til videre;)

Hahaha, takk! Smiley

Jeg er faktisk livredd for å bli feit eller få sånn der kvalpefett hengende på magen, hva man nå enn kaller det! Prøver mitt beste å unngår det.

Så jeg burde egentlig bare kjøre en gainer etter trening og droppe protein og cell maxen da? Og istede ta proteinshake på morgenen eller til mellomlunsj og sånne type mellommåltider?

Takk! Håper du følger med fremover Smiley

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #33 : 18. februar 2010, 23:42 »
hehe gamer du bw? syns jeg så noe starcraft prat i komments på youtube

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #34 : 18. februar 2010, 23:52 »
hehe gamer du bw? syns jeg så noe starcraft prat i komments på youtube

Jeg har faktisk vært en aktiv gamer. Har spilt mye på høyt-nivå i CS og jeg har spilt en del Starcraft med en som kaller seg MetZ herfra som har vært en av norgesmestrene back in the days. Smiley

Men jeg har ikke tid til sånt lengre, føler ikke gaming er noe bra på noen måter. Eneste bonus med gaming er reisinga om man gjør noe ut av det! =D

Utlogget mufc

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 269
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 269

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #35 : 19. februar 2010, 00:27 »
Jeg har faktisk vært en aktiv gamer. Har spilt mye på høyt-nivå i CS og jeg har spilt en del Starcraft med en som kaller seg MetZ herfra som har vært en av norgesmestrene back in the days. Smiley

Men jeg har ikke tid til sånt lengre, føler ikke gaming er noe bra på noen måter. Eneste bonus med gaming er reisinga om man gjør noe ut av det! =D
metz har jeg kanskje hørt om, jeg var innom bw mye men sluttet nå nylig. aka ditt?

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #36 : 19. februar 2010, 00:37 »
metz har jeg kanskje hørt om, jeg var innom bw mye men sluttet nå nylig. aka ditt?

Han har mye forskjellige navn på battle.net, men ja, jeg har ikke vært så lenge i gamet og jeg har jo lagt opp for lengelenge siden. Smiley Jeg går under Miracle eller noe helt random som for eksempel; w21-918.s162, men ja. Nok nerdeprat i denne tråden! Bare å pm'e meg i stede om det var noe mer spørsmål. Smiley

Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #37 : 19. februar 2010, 09:51 »

Så jeg burde egentlig bare kjøre en gainer etter trening og droppe protein og cell maxen da? Og istede ta proteinshake på morgenen eller til mellomlunsj og sånne type mellommåltider?

Jeg ville prøvd det en liten stund ja Wink
Got pump?

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #38 : 19. februar 2010, 18:17 »
Dagens økt;

Trening; 19.02.10 - Fredag (Skuldre og legger)

Militærpress 5x5

20kg x10
20kg x10 (oppvarmingsrunder)
30kg x5
30kg x5
30kg x5
30kg x5
30kg x5


Sidehevninger 3x10
7.5kg x10
7.5kg x10
7.5kg x10


Stående tåhev 3x10-15
70kg x15
70kg x15
70kg x15


Gjorde stående tåhev i smithmaskinen, føler jeg får mer ut av det. Om stanga der veier 20kg, så gjorde jeg nok 80kg per set istede for 70. Fikk en følelse på at stanga bare veide 10kg men jeg tok feil. Smiley

Sittende tåhev 3x10-15

50kg x15
50kg x15
50kg x15


Dette var dagens økt. Gjorde dette tidlig på ettermiddagen, hadde en helt grei økt. Kunne gjort litt bedre føler jeg, men pytt pytt, gjort er gjort! Har svake skuldre så det blir nok ordnings med litt trening og litt mat. Smiley

Vanlig rutine -> 2 shakes i bilen, 1 whey protein og 1 cell max karbs og kreatin.

Spiste også 350g karbonadedeig og 2 porsjoner ris til middag etterpå. Stekt i rapsolje! Føler meg rimelig tjukk nå ja, haha. Smiley

Yes yes, nå skal jeg straks ut. Tar meg 2-3 pils, det får holde. Drikker sinnsykt sjeldnt så dette får være et lite unntak siden det er invitasjon til surprise-party. Smiley

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Steffen's bilde/treningslogg. From zero to hero!
« #39 : 20. februar 2010, 21:09 »
Hviledag i dag og i morgen, kjekt! Bare å bunkre opp med god og sunn mat, samt masse proteiner og kcals!

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: SJ's profil
« #40 : 21. februar 2010, 19:15 »
Snart er det straks mandag! Da bærer det rett til studioet for å trene.

En ting jeg lurte på.

Er det noen som har et knallbra mage-program liggende? Som ikke er verken dårlig for rygg eller for enkelt å kjøre? Trenger et program jeg kan kjøre hver mandag og hver torsdag. Jeg trener rygg og biceps på mandager og beina trener jeg på torsdag, så det hadde passet fint.

Noen forslag eller tilbakemeldinger på dette? Hadde vært ypperlig om noen hadde et liggende i farta. Har lest mye her og der om magetrening, men aldri funnet noe særlig fast program som man kan kjøre / variere i enda (sikkert bare jeg som er for dårlig på å lete).

På forhånd, takk! Smiley

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: SJ's profil
« #41 : 22. februar 2010, 12:43 »
skjønner ikke helt vitsen med 'mageprogram'.. sikkert derfor det heller ikke er noe 'mageprogram' der ute.
Det holder med de baseøvelsene du gjør nå, samt ta du legger til noen enkle etterpå. Slik som planke, benhev, crunches.. osv
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget SJ.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: SJ's profil
« #42 : 22. februar 2010, 16:32 »
skjønner ikke helt vitsen med 'mageprogram'.. sikkert derfor det heller ikke er noe 'mageprogram' der ute.
Det holder med de baseøvelsene du gjør nå, samt ta du legger til noen enkle etterpå. Slik som planke, benhev, crunches.. osv

Jeg måtte bare høre jeg, siden jeg er ny! Gjør vel ingenting å trene magen litt ekstra 1-2 ganger i uka. Smiley Leste bare at situps og crunches kan være pain for korsryggen, men det har vel mye på teknikk også

Utlogget Disiplin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: SJ's profil
« #43 : 22. februar 2010, 17:57 »
Saken er vel den at mage bør/kan inngå i et kroppsprogram. Man trenger ikke et helt program for mage  (om du skjønner).

Jeg har inntrykk av at mage ikke trenger å trenes mer enn andre muskler, så det holder med 1-2 ganger i uken (husk på at du også trener mage blant annet ved øvelser som markløft).

Magemusklene dine vil du uansett ikke se før fettprosenten er langt nok nede. Det jeg kan anbefale er å trene stabiliseringsøvelser på magen. Dersom du har sterke stabiliseringsmuskler i magen vil du forebygge skader v. at du klarer å utføre enkelte andre øvelser mer korrekt. (Nå tenker jeg spesielt på markøft...som er "lett" å skade seg på... Men vil også tro at dette gjelder for knebøy.)

Selv pleier jeg å trene planke og benhev. Om du får fatt på en medisinball kan det sikkert være lurt å lære seg å bruke den også.

Situps/crunches er vel "pain" for ryggen ettersom man skal ha krum rygg når disse utføres. Jeg tror ikke det har noe å si på teknikk. Derfor kan det være lurt å se etter andre øvelser...
Egenprodusert artikkel: "http://fitnessbloggen.no/blogg/2010/8/9/ny-forskning-gir-oss-svaret-pa-hvordan-vi-br-trene/"

"Water is wine when you drink upside down"

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: SJ's profil
« #44 : 22. februar 2010, 18:37 »
Da sa jeg feil bout crunches. Har en annen øvelse i hodet når jeg nevner den, inngår ikke krumming av rygg.
Men skal ta meg av dette og vise han.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!