Skrevet av Emne: Hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og hva evnt. jobber du som nå?  (Lest 53860 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Bumper denne tråden litt igjen Smiley

Sitat
Som tittelen sier; hvilken utdannelse har du (/holder du på med), og eventuelt hva jobber du som?
Hvordan er/var løpet du kjørte; hardt/moderat/lett (?) . Utdyp.

Litt interessert i å se hva folk her driver med utenom treningen! Smiley

Edit: Gjerne oppgi hvilke skoler du går på/har gått på i tillegg : )
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Fagbrev: Industrimekaniker.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Jus på Treider blir lagt ned nå
Skal du studere master (bachelor er bare tull og verdiløst) så velg enten Tromsø eller Bergen av den enkle grunn at de gir deg faglig oppfølging, mens i Oslo er det mest selstudie

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Utdannet tømrer. Holder på med mesterbrev, og boring (tekn.fagskole) på Bergen maritime.
Er også en halvstudert røver med bakgrunn fra UiB,HiB og UiO....

SKAL OFFSHORE!!!

Kristoffer.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Har gått en fin miks av:
Første år allmenfag
Første år helse og sosialfag
Helsefagarbeider, drittlinje.. enkelt stoff, men styr unna om du ikke kan se for deg en fremtid med å hjelpe folk med ALT.
Påbyggning nå. Jobb ved siden av som kasseman på høypris. Slutter 28mars  Grin

Førstegangstjeneste som MP fra Juli en gang. Trodde det skulle være fra August, men greit nokk..
Deretter får man vell prøve å bli politi eller fengselsbetjent. Håper året som MP gir en grei pekepinn på hva som kan bli hverdagen som evt politi.

Er det noen her som har erfaring fra MP av noe slag så fyr løs! Greit å høre fra annet hold enn bare informasjonsider.

Siden jeg har så fantastisk lite å gjøre i Armyen om dagen, så kan jeg vel oppdatere denne.
Har fortsatt gått de derre VGS linjene og sluttet glad, og jævlig fornøyd som kassemann 28mars!

Var på MP innrykk 27juli. Bedrev tiden med 7-8 omvask vær dag, samt springmarsj, 1mils joggeturer som regelmessige innslag, omtrent ikke mat (hadde vi ikke fått godkjent vask fikk vi ikke mat. Det "morsomme" er at befalet som inspiserte, hadde sand og diverse i lommene som han/hun gned av seg under sengene. Sånn for å vise oss hvor hjelpeløst dårlige vi var til å vaske). Hva mer gjorde jeg der da.. Jo, vi lærte å stå i "Rett" på oppstillingsplass, at snus og tannpirker i kjeften utgår noe helt jævlig på oppstilling Grin og at det er utrolig få personer som ser bra ut etter en runde med barbermaskinen Grin

Dette drev jeg med i 2uker før det ble tid for første helgeperm. Fly bestillt og det var bare å glede seg. På oppstilling dagen før perm ble jeg kalt inn på et kontor. Den gledelige nyheten var at jeg ikke var "med i framtidsplanene" for å si det pent. Flotte greier, jeg hata stedet uansett, men jeg ble ikke dimma. Neida, jeg skulle til Madla. Samme dag med fly. Madla var som en drøm siden befalet gav en lang faen i hva du gjorde, hvor bra vasken var osv (I forhold til Sessvollmoen). Hva fikk jeg ut av Madla da tro. Joda, belastingskade i høyre kne (jumpers knee mente legen, men han om det), fyrte av AG'n litt mer en jeg burde i felten, noe som medførte gøyal refs, gnagsår fra ville helvette etter en av mange utmarsjer, masse SLO og marsjering og generelt mye hating. Er vell slik rekrutten skal være Wink

Så var det en tur til Rygge for minibusslappen og så til stedet jeg er nå for å tjenestegjøre som "transportjeger" :Smiley. Var en tur til legen pga kne-problemer som beskrevet tidligere og nå blir jeg mest sannsynlig dimmet pga det. Har vært flust med møter de siste dagene der jeg snakke med alt som kryper å går av kapteiner, majorer, løytnanter osvosv for at saken skal få en slutt. Kan jo ikke sammle alle på en gang, neida, det går jo ikke. Det må jo selv en dum flysoldat som meg skjønne. Utrolig effektivt dette forsvaret må jeg si. Men jeg er nokk ute før jul en gang.

Etter det blir det litt jobbing fram mot sommeren, om jeg får en jobb og så starte sosionom utdanning, med tanke på å bygge videre innenfor rus/kriminalomsorg. Det er værtfall tanken.

Dette ble ganske så mye lengre enn planlagt, men det viser jo hva jeg har drevet med det siste halve året.
Jaja

Utlogget erikv2

Jus på Treider blir lagt ned nå
Skal du studere master (bachelor er bare tull og verdiløst) så velg enten Tromsø eller Bergen av den enkle grunn at de gir deg faglig oppfølging, mens i Oslo er det mest selstudie

hvilke master-studier krever ikke en bachelor som inngangsbillet?

Utlogget Aslak

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

  • Upersonlig Gymlærer
allmenfag med fordypning i realfag
folkehøyskole med fokus på musikk/komposisjon
siviltjeneste på kulturhus for ungdom
4 år på HiST/HiNT lærerutdanning

har jobbet i snart 5 år med opplæring i låtskriving/lydstudiojobbing for ungdom (16-25)
hopper mest sannsynlig over til skoleverket fra neste høst, forhåpentligvis ungdomsskole, og gjerne fag som mat og helse, kroppsøving og musikk.

Utlogget Micro Midas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Siste året som elektrikerlærling, etter det sikler jeg etter å komme meg i forsvaret å få fagbrev som skipselektriker! :-)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
1. Juss og ledelse, bachelor Hønefoss
2. -------||--------, årstadium Hønefoss
3. Retsvitenskap 5årig, opptak vår, Oslo (har ikke sjans)
4. Retsvitenskap 5årig, Bergen (har ikke sjans her heller)

Hvorfor falt valget på jus? Og liker du det nå som du er midt oppi det?
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672


Etter det blir det litt jobbing fram mot sommeren, om jeg får en jobb og så starte sosionom utdanning, med tanke på å bygge videre innenfor rus/kriminalomsorg. Det er værtfall tanken.

Bra, men ikke la dem indoktrinere deg slik at du blir SV-velger, slik som mange andre sosionomer.

Utlogget MakeItCount

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

Ingen som er Ingeniør eller har tenkt å bli det, bortsett fra meg? Grin

Jeg er utdannet ingeniør innen petroleumsteknologi fra UiS. Da jeg fortsatt var motivert for videre skolegang begynte jeg på en Master of Science-utdanning innen petroleumsteknologi på NTNU. Jeg har i skrivende stund 1.5 år igjen av denne utdanningen.
The key to my exercise program is this one simple truth: I hate my body!

Utlogget Heineken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Bra, men ikke la dem indoktrinere deg slik at du blir SV-velger, slik som mange andre sosionomer.

Hehehe, ikke vær redd for det Wink Med mindre hjærnevask er en del av utdanningen.
Jaja

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Jeg er rakettforsker. Kunne ikke tenkt meg noe annet  Cheesy

Utlogget Kai Mysterio

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 292
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 292

  • Never Back Down
Oslo Styrkeløftklubb
Sponsor: Move Treningssenter m gratis trening
NM Benkpress 2012 1# plass
NM Styrkeløft 2012 2# plass
NM Benkpress 2013 1# plass

Alder: 21 år  Høyde: 163 cm Vekt: 60

MAX:
Benkpress 127,5 Raw - 157,5(norges rekord) Norgesmester 2012
Knebøy:    150 Raw - 190
Markløft:   160 Raw - 182,5
Youtube:
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
http://www.youtube.com/user/Kaisindre
Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99718.0

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Siden jeg har så fantastisk lite å gjøre i Armyen om dagen, så kan jeg vel oppdatere denne.
Har fortsatt gått de derre VGS linjene og sluttet glad, og jævlig fornøyd som kassemann 28mars!

Var på MP innrykk 27juli. Bedrev tiden med 7-8 omvask vær dag, samt springmarsj, 1mils joggeturer som regelmessige innslag, omtrent ikke mat (hadde vi ikke fått godkjent vask fikk vi ikke mat. Det "morsomme" er at befalet som inspiserte, hadde sand og diverse i lommene som han/hun gned av seg under sengene. Sånn for å vise oss hvor hjelpeløst dårlige vi var til å vaske). Hva mer gjorde jeg der da.. Jo, vi lærte å stå i "Rett" på oppstillingsplass, at snus og tannpirker i kjeften utgår noe helt jævlig på oppstilling Grin og at det er utrolig få personer som ser bra ut etter en runde med barbermaskinen Grin

Dette drev jeg med i 2uker før det ble tid for første helgeperm. Fly bestillt og det var bare å glede seg. På oppstilling dagen før perm ble jeg kalt inn på et kontor. Den gledelige nyheten var at jeg ikke var "med i framtidsplanene" for å si det pent. Flotte greier, jeg hata stedet uansett, men jeg ble ikke dimma. Neida, jeg skulle til Madla. Samme dag med fly. Madla var som en drøm siden befalet gav en lang faen i hva du gjorde, hvor bra vasken var osv (I forhold til Sessvollmoen). Hva fikk jeg ut av Madla da tro. Joda, belastingskade i høyre kne (jumpers knee mente legen, men han om det), fyrte av AG'n litt mer en jeg burde i felten, noe som medførte gøyal refs, gnagsår fra ville helvette etter en av mange utmarsjer, masse SLO og marsjering og generelt mye hating. Er vell slik rekrutten skal være Wink

Så var det en tur til Rygge for minibusslappen og så til stedet jeg er nå for å tjenestegjøre som "transportjeger" :Smiley. Var en tur til legen pga kne-problemer som beskrevet tidligere og nå blir jeg mest sannsynlig dimmet pga det. Har vært flust med møter de siste dagene der jeg snakke med alt som kryper å går av kapteiner, majorer, løytnanter osvosv for at saken skal få en slutt. Kan jo ikke sammle alle på en gang, neida, det går jo ikke. Det må jo selv en dum flysoldat som meg skjønne. Utrolig effektivt dette forsvaret må jeg si. Men jeg er nokk ute før jul en gang.

Etter det blir det litt jobbing fram mot sommeren, om jeg får en jobb og så starte sosionom utdanning, med tanke på å bygge videre innenfor rus/kriminalomsorg. Det er værtfall tanken.

Dette ble ganske så mye lengre enn planlagt, men det viser jo hva jeg har drevet med det siste halve året.


Høres ut som et problembarn! Wink hehe..
"There Can Be Only One" - Bill K

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!