Skrevet av Emne: Nordic-Muscle fra DK  (Lest 3550 ganger)

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Nordic-Muscle fra DK
« : 04. desember 2012, 09:30 »
Lørdag den 1/12-12 var der inviteret til fitness freaks træningsdag i WT-centret af Nordic-Muscle.


Vi havde inviteret fitness freaks fra både Norge og Sverige udover dem, som er herhjemme - vi havde nok en lille udfordring i form af. at dagen var årets største julefrokostdag, men vi ved også at ægte Fitness Freaks ikke lader sig holde tilbage af så lidt.

Klokken 12 dukkede de første freaks op og de blev taget imod af, de søde piger i receptionen og fik pænt fortalt hvor de skulle klæde om, samt hvor træningen skulle forgå - inden klokken var 13 var der godt gang i lokalet og kl.14:00 var der dømt DIP-konkurrence, hvor vinderen ville modtage et gavekort på 500,- til Bodystore.dk

Vinderne af gavekortene på 500,- fra Bodystore.dk blev:

 Pernille Petersen: 31stk

Nicolai Jones: 45stk


Alle deltager modtog et gavekort også fra Bodystore.dk a´værdi 100 kr

 

Flere billede fra dagen kan ses på vores facebook side ?

 
Det var så fedt at opleve hvordan både fitness freaks og WT-nørder blev forenet denne dag og fik talt på kryds og tværs og ikke mindst se atleter tale og hygge sig på tværs af teams/sponsore osv og bare hygge sig med det de elsker over alt.

 

Og med sådan en stemning, kan jeg kun slutte dette af med, at sige det bliver ikke sidste gang vi afholder FITNESS FREAKS dag for, at opleve så mange forskellige mennesker forenes hen over håndvægte og vægtstænger og landegrænser - Næste gang skal vi have endnu flere svenskere og nordmænd med. 

Mon ikke vi  også få hevet en håndfuld jyder over til en god omgang træning næste gang? jo flere vi er jo mere kan vi gøre til disse Fællesdage.

Vi er ikke bare et team for os selv og vores egne atleter, men et team for sporten, det kan ses på den positive opmærksomhed vi får fra de øvrige nordiske lande(Norge, Island og Sverige) - Vi føler det, som vores egen sponsor siger det: "For Ahtletes By Ahtletes" og det er det vi forsøger at levere - så for, at kunne lave det større og endnu bedre fremad rettet har vi jo brug for jeres støtte og opbakning til at skabe noget for jer :-)

Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK
« #1 : 04. desember 2012, 10:41 »
Lidt fra treningen min igår mandag:

Yes som altid er mandag bryst dag hos mig, så idag er ingen ændringere i den plan. Der har dog været lidt ændringer i den sidste uges tid, da jeg har haft besøg af min norske Bodyfitness Atlete Elizabeth, som er hernede på en lille semi bootcamp - vi har arbejdet meget med teknik og på, at få hendes ene skulder (skulderblad/topryg) til at deltage under træning, så nu bliver Elizabeth sendt hjem til Norge med en masse stabiliserings øvelser som hun skal kører hele vejen frem til de Norske Mesterskaber i 2013, men der vil blive kørt meget intensivt på i den næste mdr, for at få den på plads samt skabe bedre styrke balance mellem bryst og ryg asap så Elizabeth kan komme ordenligt igang med sin træning og hun kan få fat i de gode gamle basis øvelser.

 

Dette har betydet at jeg ikke selv har trænet for fuld styrke denne uge, men det er ok, for det var jeg også godt klar over da, ikke er muligt i denne sammenhæng :-) Er bare glad for, at kunne sende hende hjem igen med en masse gode øvelser, som skal gøre hende bedre og stærker - Fuck hun sparker røv til træning!!! Tror der er noget robot-gen i de nordmænd Smiley


Dagens træning var sammen med Anders og Elizabeth(hun tullede mere rundt i sin egen verden og trænede sit som også var meningen, så hun kunne løbe alle de nye øvelser igennem osv.)


Anders og jeg gik eller igang med følgende:

Incline smith press:

2x15 reps - 20kg

2x15 reps - 40kg

2x10 reps - 60kg

1x10 reps - 80kg

1x10 reps - 100kg

1x10 reps - 110kg

1x08 reps - 120kg

1x06 reps - 130kg

1x04 reps - 140kg

1x15 reps - 60kg


Incline db flyes:

4x12 reps - 14kg


Incline db press:

1x10 reps - 32kg

1x10 reps - 41kg

1x//   reps - 51kg Failed(venstre arm svigtede fuldstændigt)

1x05 reps - 41kg

1x10 reps - 41kg

1x10 reps - 32kg

Standing Cable Cross:

1x15 reps - 20kg

1x15 reps - 30kg

1x10 reps - 40kg

1x10 reps - 50kg


Flat db press:

1x10 reps - 20kg

1x10 reps - 32kg

1x10 reps - 32kg

(bare en tester og som noget nyt - kører jo aldrig noget flat)


Machine Flyes:

4x20 reps - 60kg


Kort sagt det var ikke en top-klasse træning for hverken Anders eller jeg, men videre i teksen - tirsdag er bendag og skal lige en tur i lufthavnen inden og sende Elizabeth godt afsted til Norge, Oslo!!!


Må sige at det har været en fantastisk uge med en super sød og top motiveret atlet med masser af humør - der bliver godt nok stille i det lille hjem på Vesterbro.


Stort tak for besøget Eliabeth!!!!

Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10


Hjem reise dag:

Idag var det så blevet dagen hvor jeg skulle tage afsked med min norske atlet idag efter en uge, hvor vi har trænet og fået lavet en masse mad(clean food) - som skrevet i sidste indlæg blev der trænet en masse teknik for at få rettet opå en gammel ridde-skade i skulderen, som vi er nødt til, at tage fat i, før vi kan gå igang med det egentlige opbygningsarbejde af hende over krop, som er den del af hende som magler "mest" muller, men med den indstilling og fighter spirite hun har så tvivler jeg ikke, et sekund på, at hun skal nå, at få sin skulder skade til livs i løbet af december mdr. så vi kan få sat hende igang med det engentlige arbejde mod en mere muskløs overkrop. Nu er Elizabeth sendt hjem med en kost/trænings plan som skal få hende i topform frem til d.1/1-13.

Og om under 14 dage så står en anden norsk jente fra teamet mit Julie på scenen til VM(dele hende med ToppForm i Oslo - som har stået for trening å diett)
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2382
 

Efter en tur i lufthavnen med Elizabeth, var det hjem og få lidt mad og lade op til en omgang ben sammen med Anders, må erkende, at energien var meget lave og motivationen lige idag lå meget lav, men der er jo ikke andet for, end at komme afsted og bare gå igang med, at tage hul på den sk... ben træning og få det overstået asap!!!!

 
Ben:
 
 
Leg extension:
 
2x15 reps - 10kg
2x15 reps - 15kg
1x10 reps - 20kg
1x10 reps - 30kg
1x10 reps - 40kg
1x08 reps - 50kg
1x06 reps - 60kg
 
Hack Squat:

1x10 reps - 40kg
1x10 reps - 40kg
1x10 reps - 70kg
1x10 reps - 70kg
1x10 reps - 90kg
1x10 reps - 100kg
1x08 reps - 110kg
1x10 reps - 80kg
1x15 reps - 40kg
1x15 reps - 40kg
1x15 reps - 40kg

Stift leg deadlift:

1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg

1Leg/Leg press:

1x10 reps - 90kg
1x10 reps - 90kg
1x10 reps - 90kg
1x10 reps - 90kg

Det var dagens program og nu skal resten bare overståes og så er det imorgen som gælder Smiley




www.bodystore.dk / www.bmr.me / www.smartshake.com / www.gymgrossisten.com
Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Nordic-Muscle fra DK
« #3 : 04. desember 2012, 22:20 »
Så spennende Smiley Skal følge med!

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK
« #4 : 04. desember 2012, 22:23 »
deilig at høre Cecilie  Weightlifter3
Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK / Skulder å leg trening
« #5 : 06. desember 2012, 14:38 »
Onsdag - dagen efter 2 dage med sløv træning, nu måtte der noget spark ind i træningen, for det er da ikke til, at holde ud, at kører på halv damp, når jeg ved, at der er meget mere damp på denne gamle maskine og den er langt fra udbrandt Smiley

Noget som hjalp på energien var 2 ting, 1: at det var skulder/læg dag og 2: at jeg havde fået besked fra Smartshake, at der muligvis var noget til mig, når jeg kom til træning.

Det var dog lidt underlig ikke, at have nogen på "slæb" idag - så lidt tomt, men det er jo the name of the game. Havde heller ikke Anders med til træningen idag, så det var rent solo-løb idag

Vil allerede nu beklage, hvis der smutter et par svenske/norske ord ind i bloggen - undskyldningen er, at jeg har meget dialog med nordmænd og svenskere og dette gør, at jeg skriver en hel del på enten norsk eller svensk hver eneste dag.




Lad os komme til selve træningen, som jeg skrev tidligere var læg og skulder træning en på papiret easy work-out, har det altid personligt lettere ved, at sætte mig op til en træning med en stor muskel gruppe en en lille, men idag skulle jeg ikke smide denne træning overbords - ikke tale om.
 
 
TRÆNING: LÆG/SKULDER:
 
 
Seated calf-raise:
 
1x30 reps - 45kg
1x20 reps - 45kg
1x15 reps - 45kg
1x15 reps - 45kg
 
Standing Calf-raise:
 
1x30 reps - 50kg
1x20 reps - 100kg
1x20 reps - 150kg
1x15 reps - 200kg
1x15 reps - 250kg
 
 
Leg press Calf-raise:
 
1x15 reps - 130kg
1x15 reps - 170kg
1x15 reps - 210kg
1x15 reps - 250kg
 
Lat. Raises - Cable(front of the body):
 
1x15 reps - 15kg
1x15 reps - 20kg
1x15 reps - 25kg
1x10 reps - 30kg
 
Lat. Raises - Cable(behinde the body):
 
1x10 reps - 15kg
1x10 reps - 20kg
1x10 reps - 25kg
1x10 reps - 30kg
 
Smith Press:
 
1x20 reps - 20kg
1x20 reps - 50kg
1x15 reps - 60kg
1x12 reps - 80kg

Up-right row:

 
1x20 reps - 20kg
1x20 reps - 20kg

1x20 reps - 30kg
1x20 reps - 40kg
 
Lat. Raises DB:
 
1x30 reps - 12kg
1x30 reps - 12kg
1x20 reps - 14kg
1x15 reps - 17kg
1x10 reps - 22kg
 
Dips:
 

1x25 reps - BW
1x15 reps - BW
1x15 reps - BW
bw:105kg

Det var tirsdagens træning og torsdag står den på ryg og en masse oldsschool...




På opfordring af en af de faste læsere af min blog(dk)(jubii så ved jeg, at jeg har bare 1 som følger med) som godt kunne tænke sig, at vide, hvad der er vigtigt,, at handle ind når man køber kosttilskud og jeg fik lavet en lille pakke/samling af de produkter jeg personlig selv vil vælge og bruge(ændre dog fra tid til anden for at prøve noget nyt, men falder tibage på de udvalgte produkter):

Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle Team Coach
« #6 : 14. desember 2012, 20:58 »
Opsumering af 2012 - klar til 2013

 

 

Så er ved. at være færdige med 2012 og et nyt år står og banker på for, at få lov til, at bringe en masse spændende oplevelser

og udfordringere med sig.

 

Hos Nordic-Muscle er vi også ved, at gøre klar til et nyt spændende år og i den forbindelse er det også tid til, at lave en opsumering af 2012 - resultater, opnået mål, oplevelser og atleter.

 

Ja vi har haft gode resultater på den sportslige side i foråret under Loaded Cup og Oslo Grand Prix med en 2 + 4 plads i BodyFitness ikke ringe i så stærke konkurrencer.

 

På team siden er vores team blevet en del stærkere. Vi har fået Anders Ringsager tilbage og så har vi fået tilgang fra Norge af Elizabeth Berg (+168BF) & Julie Firing-Schou(-163 Bikini) som i Norge stiller op for henholdvis 24Fitness og ToppForm (dette skyldes de regler der er i Norge). Disse 3 atleter vil være vores pt flag.skib i 2013.

 

Vi har flere spændende navne på vores aspirant/prospect team - unge og håbefulde atleter som gerne vil på scenen inden for de næste par år - disse navne vil blive offentliggjort i 2013(primo januar)

 

Vi lukker ned for tilgang til vores Elite hold lørdag d15/12-12 og for vores aspirant/prospect team 31/12-12 - dette sker i forbindelse med vores 2013 aftaler med vores partner og sponsore.

 

Så vil du være med så skrive os en mail på team@nordic-muscle.com hvor du fortæller om dig selv og hvad der er dine mål mht konkurrencer i fremtiden. Og vigtigt - fortæl os hvad som gør dig unik og hvad du kan bidrage vores team og partner/sponsore.

Alle vil få svar tilbage om de er kommet i betrægtning eller ej samt alle som komme på Vores team vil blive indkaldt til et lille møde hvor vi får hilst på hinanden og der vil blive mulighed for, at stille spørgsmål.

 

Dette var alt for denne gang - mange flere spændende nyheder ligger og venter på at se dagens lys i 2013

Ønsker alle de Norske atleter lykke til unna VM iser Julie som vi har glede av på teamet/ToppForm


Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Hva skal man ønske seg til jul???
« #7 : 15. desember 2012, 14:23 »
Fredag og det er idag junior kommer på weekend og det skal blive godt, at se ham igen efter snart 3uger uden. Så det skulle blive godt at hente ham på Hovedbanegården idag.

Først blev det til lidt træning og det blev idag i >Fresh Fitness da det var hurtigst og lige over på den anden side af vejen og da det bare var ame der skulle trænes, så fungere Fresh ok til det og isære med sit eget musik i ørene.

Bliver ikke skrevet program ned, da jeg faktisk ikke rigtig kan huske div øvelser jeg lavede - blev vel til 3-4 biceps øvelser og det samme i triceps og gik, da også derfra med et godt pump i la guns og det kan stadig mærkes her til aften, når jeg sidder og skriver dette indlæg.

Glæder mig som sindsyg til, at hører hvordan det går min atlet til VM, og skal bare holde øje med www.treningsforum.no for de har folk på plads til at tage billeder osv.

Ikke nok med, at vi har en atlet med til VM så er jeg blevet kontaktet af en svensk top atlet (svensk mester 2012) som er interesseret i, at komme på www.nordic-muscle.com - sker dette så er vi et ægte nordisk team Smiley

Nu snart jul og gaveønskerne er ved, at blive skrevet ned og jeg er så simple, at det enten er kosttilskud eller træningstøj som står på min ønskesedel:

Ved ikk hva I har ønsket jer, men her er juleønskerne simple :

LINKS:

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/raw-fleece-pants-grey

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/thermal-gym-sweater-grey-melange

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/raw-fleece-hoodie-grey

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/fleece-cargo-shorts-grey

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/six-pack-bag-black-small

 

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/protelux-360

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/bcaa-hardcore-264-g

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/kre-alkalyn-hardcore-120-caps

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/anabolic-zma-120-kapsler

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/creatine-complete-extreme-500-g

http://bodystore.dk/4/dk/artiklar/androx-q12-90-kapsler

 

Tak for iaften og rigtig fantastisk weekend til jer allesammen derude bag skærmene og glem ikke at nyde livet lige så meget som I nyder jeres træning


Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK / HELL HOUR
« #8 : 20. desember 2012, 22:04 »
Dagen startede som igår med noget cardio kl.9:00 og som billede viser så var det i Fresh Fitness(vesterbronx)  med de gode cardio bio-"skærme"

Cardioen var i selskab med en af TornsBerg Wellness pigerne og det er altid hyggeligt og aldrig kedeligt, altid noget sladder eller noget, at tale om Smiley


Det blev til:

35min PW på møllen: 2,5% og 6 i hastighed.

10min Crosstrainer stigning 20 og hastighed 10 - har ingen idé om hvad det betyder, men det var det den stod på.

Sener på dagen stod den på frokost med Peleo Dennis, som jeg havde lovet nogle SmartShaker som tak for en tjeneste - vi skulle ind og hilse på den nye køkkenchef på Hereford Village Hr. Decco og vi blev budt på en omgang peleo steak m, tilbehør og bagefter på ribs bagefter - kan godt smage, at der er kommet ny mand i køkkenet hos Hereford Villag - helt sikkert jeg skal derind igen med mit team og når jeg/vi afholder fitness freaks event fremover.


Efter en god omgang kød i maven må jeg vist kalde det et godt PWO-meal og lige hjem og slå mave inden jeg skulle afsted til lidt hygge ben med Anders Ringsager.


På vej til træning drikker jeg min PWO-ANIMUS(2scoops) som jeg er blevet rigtig glad for god smag og god energi.


Nu til selve træningen :

 

 LEG/BEN:


Squat:

1x06 reps - 60kg
1x06 reps - 60kg
1x06 reps - 60kg
1x06 reps - 60kg
1x06 reps - 90kg
1x06 reps - 100kg
1x05 reps - 120kg
1x05 reps - 130kg
1x03 reps - 140kg
1x10 reps - 60kg

Leg Curl:

1x15 reps - 20kg
1x15 reps - 30kg
1x15 reps - 40kg
1x10 reps - 50kg

?Leg Press:

1x20 reps - 210kg
1x20 reps - 310kg
1x20 reps - 400kg
1x15 reps - 480kg
1x10 reps - 520kg

Hack Squat:

1x06 reps - 40kg
1x06 resp - 80kg
1x06 reps - 110kg
1x06 reps - 120kg
(vi skal nok ligge +40kg til som slæden vejer)

Stift leg deadlift:

1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 90kg
1x10 reps - 100kg

Front Squat:

1x06 reps - 60kg
1x08 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg

Ved sgu ikke om det var hardcore idag, men det er det tætste jeg har været på et ordenligt ben-pass - nu skal der lige lidt flere reps på, men idag blev det bare testen med de få reps i squat øvelserne.

Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK / Skulder Onsdag
« #9 : 20. desember 2012, 22:32 »
skulder dag, idag onsdag som altid.

Det har været en stille og rolig dag idag som egentlig ikke bød på de helt store udfordringere idag - dog betyder det ikke, at det ikke har været en god dag, for det har det bestemt været, med fede personer som har kontakte mig mht. hjælp med, at skaffe sponsore eller hjælp til konkurrencer næste år 2013 og det har sjovt nok ikke været fra Danmark, disse henvendelser er kommet, men fra Tyskland, Island, Norge og Sverige - det er nu meget sjovt, at tænke på, at disse lande med så mange Teams og gode trænere kommer til lille DK :-) Jeg er totalt smigret over, den interesse mit team nordic-muscle og jeg har fået over de sidste 2-3 ugers tid. Så det ser ud til, at 2013 bliver mere og mere spændende jo nærmere vi kommer årsskiftet.

 

Nu til det som dette indlæg skal handle om nemlig min og Anders skulder træning - idag var planen at kører en smule lettere end vi plejer og kører et højrer tempo med flere reps, drop-set og super-set.

 

 CALF/SKULDER/DELT:

Seated calf:

1x20 reps - 20kg
1x20 reps - 20kg
1x20 reps - 30kg
1x20 reps - 30kg
1x20 reps - 40kg
1x20 reps - 40kg

Leg press-calf:

1x20 reps - 170kg
1x20 reps - 210kg
1x20 reps - 250kg

Lat. raises db:

1x20 reps - 6kg
1x30 reps - 6kg
1x20 reps - 9kg
1x20 reps - 9kg


Front raises plate:

1x15 reps - 15kg
1x15 reps - 15kg
1x15 reps - 15kg
1x15 reps - 15kg


Lateral raises DB:

1x10 reps - 12kg
1x15 reps - 14kg
1x10 reps - 22kg + 1x10 reps - 14kg + 1x10 reps - 12kg +1x10 reps - 9kg +1x10 reps - 6kg


Super-set: Up-right row + rear delt cable fly:

1x15 reps - 20kg + 1x20 reps - 15kg
1x15 reps - 30kg + 1x20 reps - 15kg
1x15 reps - 40kg + 1x20 reps - 15kg

Lat. raises - cable:

1x30 reps - 15kg
1x20 reps - 20kg
1x20 reps - 20kg
1x15 reps - 20kg


Seated DB press + High cable row for rear delt:

1x10 reps - 22kg + 1x20 reps - 40kg
1x10 reps - 22kg + 1x20 reps - 50kg
1x10 reps - 24kg + 1x20 reps - 40kg


Dips:

1x10 reps - BW
1x15 reps - BW
1x12 reps - BW
(BW= 103,8kg idag)


Imorgen gælder det ryggen og efter de sidste par dage ser jeg meget frem til torsdags træning...(torsdag)

Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Utlogget NordicMuscle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Nordic-Muscle fra DK - RYG(Torsdag)
« #10 : 20. desember 2012, 23:11 »
Tordag står i den tunge trænings tegn normalt og især når det gælder rygtræningen, som altid ligger om torsdagen. Idag skulle ikke være nogen undtagelse, med de tunge basis øvelser, måske ikke helt så tungt som vi plejer, men målet var, at øge intensiteten en smule og jeg tror vi ramte den idag. Anders fik talt 12 øvelser på 1½ træning, det er vist meget godt gået og jeg ved der sikkert er mange derude som syntes vi(jeg) er idiot/tosset at kører så mange øvelser, men det kommer af, min ryg kan tåle mange tæsk få den føler sig ramt og så må den bare rammes for så mange forskellige måder, både med tung og let vægt. Nogle af de øvelser vi kørte idag ved jeg faktisk ikke hvad hedder, så jeg har mine egne kalde navne til dem og så håber jeg Anders får lagt film op hvor nogle af de sjove øvelser er med, så I kan se hvad, det er for noget underligt noget vi render rundt og laver i WT-centret når vi træner.

RYG/BACK

Deadlift:


1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg
1x10 resp - 100kg
1x10 reps - 130kg
1x08 reps - 140kg

Super-set: T-bar + swing BD row:

1x10 reps - 20kg + 1x20 reps - 12kg
1x10 reps - 20kg + 1x15 reps - 17kg
1x10 reps - 20kg + 1x15 reps - 17kg
1x10 reps - 20kg + 1x15 reps - 17kg
(Klem, mærk og føl)


Seated High Row - underhand:

1x15 reps - 40kg
1x15 reps - 40kg
1x15 reps - 60kg
1x10 reps - 80kg
1x04 reps - 100kg

 
BB row:

1x10 reps - 100kg
1x10 reps - 100kg
1x10 reps - 130kg
1x08 reps - 140kg

 
Super-set: Straight arm pulldow(rope) + High row:

1x10 reps - 50kg + 1x20 reps - 50kg
1x10 reps - 50kg + 1x20 reps - 50kg
1x10 reps - 50kg + 1x20 reps - 50kg

 
Wide Underhand Pulldown:

1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 80kg
1x10 reps - 100kg
1x06 reps - 120kg

Seated Cable row:

1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 80kg
1x15 reps - 100kg

 
1 arm DB row:

1x10 reps - 41kg
1x10 reps - 51kg
1x10 reps - 51kg


Wide Cable Pull (cable cross):

1x10 reps - 40kg
1x10 reps - 50kg
1x10 reps - 60kg
1x10 reps - 60kg

 
Yates row (ez-bar):

1x15 reps - 50kg
1x15 reps - 50kg
1x15 reps - 50kg
1x15 reps - 50kg
(Med et super klem i toppen af øvelsen og den kan mærkes dybt i ryggen)
Så var det også over and out for mig og junior...

Imorgen står den på noget arme - som jeg ikke er så god til at huske vægt på osv så der kommer nok lidt fra mig uanset hvad Smiley


Haakan D. Hansen//Team Nordic-Muscle

www.facebook.com/NordicMuscle
www.nordic-muscle.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!