Skrevet av Emne: Soje etter NM 2010  (Lest 277747 ganger)

Utlogget Indiana Jonas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Re:Soje's profil
« #45 : 23. juli 2003, 10:36 »
Du ser jo ikke riktig ut...... Er avatar og bilden som er lagt ut her av samme menneske? Ser ikke helt likheten!
Jeg? Hæ?? Hva mener du med det? Ikke sterk jeg nei, men smart... Neida:)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #46 : 23. juli 2003, 10:51 »
Hva mener du med ikke riktig?

Det er meg bbåde på avataren og på bildene som er lagt ut her. Bildet på avataren er vel fire år gammelt tror jeg. Hadde litt mindre muskelmasse og var lit lavere i fett% da. Dessuten er det bildet tatt etter at jeg hadde vært i Kretha i 12 dager og er derfor litt brunere enn vanlig. De andre bildene som er lagt ut her er like etter vinteren, ca mars/april i år.

Soje

Utlogget Indiana Jonas

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 35
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 35

Re:Soje's profil
« #47 : 23. juli 2003, 11:10 »
Var bare ikke så lett å kjenne deg igjen...... Ser jo ut som den "kjekkasen", ikke misforstå, på avataren i forhold real-life bildene.
Jeg? Hæ?? Hva mener du med det? Ikke sterk jeg nei, men smart... Neida:)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #48 : 23. juli 2003, 11:23 »
Er 100% kjekkas.... Tongue, men helt seriøst så prøvde jeg ikke akkurat å være kjekkas på de poseringsbildene. Bare å stramme musklene mest mulig. Og da blir det sjelden noen kjekkas-uttrykk i ansiktet. På avataren måtte jeg jo gjøre meg til litt for en samboer med kamera.

Soje

Utlogget Godfather

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 908

  • Custom User Title
Re:Soje's profil
« #49 : 23. juli 2003, 18:26 »

Jeg har tro på å variere proteinmengden mellom de ulike måltidene hvilket er vist å gi bedre resultater også Da blir det et par måltider som gir i størrelsesorden 70 g proteiner eller så.


Det har jeg ikke hørt om før, bortsett fra at kroppen tar opp mer proteiner når den sover. Men nå begynner vel dette å bli en kostholds-tråd.

Soje

Det er jo tross alt når du hviler at kroppen bygger, men at den tar opp mer protein når du hviler/sover? Syns ikke det virker logisk, siden alt går på lavgir under soving. Men skal ikkje si noe som er feil her.

Hva fettprosent har du bildene Soje? Hvis du vet det da...

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #50 : 24. juli 2003, 08:34 »
Det tør jeg ikke tenke på engang. Sikkert et sted mellom 17 og 20. Er ikke særlig fornøyd med meg selv fett-messig på de bildene. Har alltid hatt litt extra å slite med, men det vil jo ikke bort hvis jeg ikke prøver skikkelig. Nå tror jeg at jeg er under 15% i allefall. Blir vel å legge ut et par bilder før jeg starter bygge perioden om to uker. Da ses nok en forskjell i fett%.

Synes ikke det ville vært rart at kroppen tar opp mer næring når den sover/hviler. Da er det jo fordøyelses-systemet og restitusjon som prioriteres.

Soje

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #51 : 15. oktober 2003, 18:34 »
Jaha ja...en stund siden siste oppdatering. Desverre blir det ikke noen bilder helt enda. Skal i stedet bare poste litt kosthold og treningsrutiner.

Kl. 06.00 starter gåturen til jobben (1-3 dager i uka)
kl. 07.00 fremme på jobb, tar meg en halv liter skummet melk + 1ss linfrøolje + vitamineral + 1g c-vitamin
kl. 09.00 Måltid nr.2 1boks tunfisk(120g) + 3ss linfrøolje + cayennepepper
kl. 11.30 Måltid nr.3 1boks tunfisk + 3ss olje + cayennepepper + vit/min + 1g c-vit + 1-2egg + 1dl sk.melk + salat
kl. 14.00 Måltid nr.4 1boks tunfisk + 3ss olje + cayennepepper + 5g kreatinpyruvate
kl. 15.30 Måltid nr.5 1/2-3/4 grillet kylling uten skinn + 1 rundstykke + litt smør på rundstykket(olivero)
kl. 16.30 Trening, vekttrening ca 1 time + kardio i 20-45 minutter (det jeg rekker før sambo er ferdig i aerobics)
kl. 18.00 Prottis drink av 1/2 liter melk og 35g pulver (whey class + fra Dahlblads). Hvis jeg har!!
kl. 18.30 Måltid nr.6 ca 50g kokt ris/pasta + 1boks tunfisk eller resten av 1/4-1/2 kylling og 1 liter sk.melk
kl. 20.30 Måltid nr.7 1 boks tunfisk m/taco saus eller 1 liter sk.melk (kommer an på hva jeg føler for.
kl. 23.00-00.30 Leggetid!!!

Vet at dette ser veldig ensformet ut, men det er den billigste måten jeg kommer ut av det å ha med mat på jobben. Maten på jobben holder i beste fall til en nødmåltid dersom jeg har glemt å ta med egen mat. Det er veldig mye tunfisk som går med om dagen. Blir fort 4-5 bokser pr. dag(480g-600g) Men jeg har ikke blitt lei enda. Bare å skylle ned med noen slurker vann.

Akkurat nå så er det veldig lite prottispulver på meg. Gikk tom for tre dager siden! Blææhh! Vel får vente til lønning kommer og alle regninger er betalt så får vi se om det kommer seg sammen til en ny dunk.

Kreatinpyruvaten vil jeg påstå at jeg merker effekten av. I hvertfall den ene effeketn som blir lovet, litt mer guffe på de siste setene. Den fettforbrenningshjelpende effekten kan jeg ikke registrere.

Drikker også en del kaffe i løpet av arbeidsdagen og gjør det for den oppkvikkende effekten sin skyld. Har lett for å sitte og duppe av i møter hvis jeg ikke har tatt to-tre kopper kaffe. Blir fort 10 kopper på meg før en arbeidsdag er ferdig.

Skal komme med kroppsmål og bilder før jul i allefall. Eller så fort formen er ganske god.

Ellers så vil jeg vise til mine gode løft som du ser nederst på alle mine innlegg i dette forumet. 150kg i benkpressen ble satt fredag 10. oktober tror jeg det var.

Soje

Utlogget Disturbed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 356

Re:Soje's profil
« #52 : 15. oktober 2003, 18:54 »
Ser ut som du har veldig lite søvn, det er vel det som blir minst prioritert av de som trener og det er ikke helt bra.. det er veldig viktig med mye søvn

er ikke den flinkeste selv, bare for å ha det sagt..men synes da dette så veldig lite ut Smiley

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #53 : 15. oktober 2003, 19:13 »
Jo....ja.....kanskje det. Det varierer veldig. Blir brått 8 timer i helgene(natt til lørdag og natt til søndag) da. Ellers de dagene jeg ikke går til jobben så blir det fort 1 time xtra søvn. Prøver å legge meg tidlig innimellom, men det hører med til sjeldenhetene. Veldig ofte at sambo'n sitter oppe til sent på kveld fordi hun ikke skal ha dagvakt dagen etter og da blir det til at jeg sovner på fanget hennes noen ganger. Ikke at det er det  beste av søvnen men.... Skulle nok hatt 8 timer sammenhengende hver dag.

Soje

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Soje's profil
« #54 : 28. november 2003, 22:35 »
Du, har det aldri plaget deg at du kanskje hadde vært større og sterkere dersom du hadde brukt kosttilskudd? vel, det hadde plaget meg noe enormt.. kanskje det begynner å plage deg også, nå som jeg nevner det? *ond latter*  Grin
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #55 : 01. desember 2003, 09:03 »
Hehe....nei....og det begynner ikke å plage meg nå som du har nevnt det heller, for jeg tror ikke jeg hadde vært så veldig mye større og sterkere pga av kosttilskudd.
Her er noen grunner til det:
- Har brukt/Bruker proteinpulverProteinpulver er bare mat som er lettere å få i seg, altså gir ikke det noen effekt utover vanlig mat. Bruker dette av og til for å ikke gå helt lei tunfisken min.
- Har prøvd kreatinpyruvat, det ga meg ikke noen effekt.
- Har prøvd CLA, ikke imponert over det heller
- Har prøvd Ripped Fuel(gul) fra Twinlab for mange år siden, ga ingen effekt utover det kaffe gir.
- Har aldri og skal aldri prøve noen form for steroider/hormoner eller prohormoner eller noe annet som måtte stå på dopinglisten.  

Altså jeg er veldig godt fornøyd med mine resultater i forhold til innsatsen.

Skal jeg nevne noe som plager meg så er det at jeg aldri har vært flink til å ordne et bra kosthold for holde en bra markert form. Alltid vært en del spekk å ta i. Men det er på god vei bort nå da. Bare se på bildene jeg skal legge ut før jul, de kommer om ca to-tre uker. En annen ting som plager meg er at jeg ikke har holdt den kontinuiteten i treningen som jeg burde. Det er nok denne faktoren som har hindret meg mest i bedre resultater hvis vi skal tenke på kroppsbygging. Men jeg føler at fitness er det som passer for meg og da har jeg for så vidt muskelmassen inntakt.

Men som jeg allerede har nevt, jeg er svært fornøyd med resultatene i forhold til innsatsen og pengebruken.

Jeg kan garantere at jeg er ren og har alltid vært ren når jeg står på scenen i fremtiden!!!

Et spørsmål til deg også: Er det noen spesiell grunn til at du spurte om det?

Soje

HUSK AT TING TAR TID!

Utlogget nitraM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 020
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 020

  • Det handler om respekt, ingenting annet!
Re:Soje's profil
« #56 : 01. desember 2003, 10:01 »
Har ingen som helst grunn for å spørre om det, tanken bare slo meg at du "kunne" vært en god del større og sterkere ved bruk av div. tilskudd. slik som kreatin, whey og div andre tilskudd for å holde vekten i sjakk. Er imponert over størrelsen din, og styrken du har oppnåd.
Mitt kjærlighetsliv volder meg ingen kvaler -
jeg elsker meg selv og har ingen rivaler.

Member of: Norwegian Bad Boy Crew

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #57 : 01. desember 2003, 10:14 »
Er imponert over størrelsen din, og styrken du har oppnåd.

Takk!!

Jeg tror en mer kontinuerlig innsats når det gjelder trening ville gitt en mye større styrke/volumøkning enn diverse kosttilskudd ville gitt.

Men en ting som er litt merkelig er at jeg aldri har gått ned i vekt de gangene jeg har vært borte fra treningen over lengre tid....Sist jeg var borte fra treningen, for et år siden, var det en 6mnd periode og da gikk jeg opp 10kg på vekta. Mistet selvsagt litt styrke og litt muskelvolum på den perioden men ikke så mye at det ikke gikk an å reparere på 3-4 måneder igjen.

Soje

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Soje's profil
« #58 : 01. desember 2003, 10:37 »
Uannsett, med det kostholdet du fører, er det ikke umiddelbare behov for tilskudd etter min mening. Kreatin, mulig, men lite ellers!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Soje's profil
« #59 : 01. desember 2003, 10:45 »
Er også derfor jeg ikke tar tilskudd nå da....Tenker det blir litt proteinpulver på meg fremover, da jeg begynner å bli mektig lei tunfisken til tider. Men kanskje det gjør at jeg blir enda mer lei tunfisken.....hmmm må tenke litt over det der. Men kreatin....nei takk, har bare prøvd kreatinpyruvat og det gir meg ikke mer energi enn en god runde med mental oppvarming egentlig.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!