Skrevet av Emne: Soje etter NM 2010  (Lest 277723 ganger)

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1335 : 04. juni 2005, 15:48 »
Fin reportasje om deg!  Wink Fine bilder ellers også, synes du er veldig flink! Stå på videre!!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1336 : 06. juni 2005, 08:58 »


For å være litt kvikk i kommetaren her: De har jo et valg da. Enten kan de bygge seg litt ned og være perfekte i forhold til størrelse i AF, eller velge andre grener som bygging eller nyervervede BF. Nå så vi jo i NM i fjor at Edmund hadde klart nettopp dette veldig bra da 2thumbsup Uansett så er det jo ikke veldig lett for folk å kvitte seg med muskelmasse som de har jobbet veldig hardt for.

Soje

Det er jo nettopp det siste der som er dilemmaet.
Trond og Edmund er jo på ingen som helst måte "byggerstore", og det er jo for dumt at en skal bli bedre i en "idrett" av å trene dårliger/mindre effektivt........... når en har en naturgitt struktur som gir litt mer fyldige lår eller rygg........ For spesielt "overmuskuløse" er ingen av dem.

Jeg synes forsåvidt det er greit å forholde seg til de retningslinjer vi får, og jeg dømmer så objektivt som mulig etter dem. Alikevel er jeg sterkt uenig i at en kar som Trond Sandslett er så stor at det skulle være nødvendig å dømme han såpass kraftig ned som de fleste av dommerne, inkludert meg selv, gjorde i Oslo.

Men men, vi får jo håpe at den nye BF'en løser noen av dømmeproblemene dah.......

Jeg tror uansett det lett kan bli uhyre kinkig å dømme etterhvert - er han Bygger-, BF- eller AF-stor liksom...........  Det eneste positive jeg kan se med BF'en er at det blir en vektgrense, så kan en i allefall ikke si at noen er for store i BF - all den tid lista er lagt liksom. Da får en heller bli flinkere til å dømme ned folk som er "for små" i BF for det vil vil jo fort være noen som kan oppfattes som det.

Går det som på jentesiden, så går vel de fleste med tiden fra AF til BF kanskje, så slipper en i allefall ett problem  Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1337 : 06. juni 2005, 09:20 »
De virkelige "morsomhetene" starter vel når vi ser utøvere som stiller i byggerklasse og BF-klasse i et og samme stevne. For det er jo opplagt mange av utøverene som hadde passet inn i den kategorien.

Uansett tror jeg, for idretten sin del og publikumsmessig, at man holder antall klasser og grener på et absolutt minimum vil være en fordel. Ting varer lenge nok som de gjør på en måte....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1338 : 06. juni 2005, 10:05 »
De virkelige "morsomhetene" starter vel når vi ser utøvere som stiller i byggerklasse og BF-klasse i et og samme stevne. For det er jo opplagt mange av utøverene som hadde passet inn i den kategorien.

Uansett tror jeg, for idretten sin del og publikumsmessig, at man holder antall klasser og grener på et absolutt minimum vil være en fordel. Ting varer lenge nok som de gjør på en måte....

Nå skal de vel ikke få lov til å stille i flere grener - i allefall ikke bygging og BF så vidt jeg har sforstått. Er jo et slikt deltagerskille mellom AF og bygging i dag også.

Jeg for min del er hjertens enig at dette fort kan bli en lappskaus som i tillegg fort kan få det hele til å virke litt parodisk. Og tidsaspektet er kritisk - til tross for at en nok vil oppleve flere todagersstevner (om en finner økonomi i det da....)


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

JohnBlond

  • Gjest
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1339 : 06. juni 2005, 12:07 »
Jeg tenkte på en ting. Dersom en person er "for stor" til fitness kan han bare møte opp helt carb-depleted uten pump... Wink

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1340 : 06. juni 2005, 12:13 »
Jeg tenkte på en ting. Dersom en person er "for stor" til fitness kan han bare møte opp helt carb-depleted uten pump... Wink

Er nok mange AF-utøvere som må være forsiktig mht karbing, og i allefall opp-pumping.

Forsåvidt ikke uvanlig at også byggere sløyfer pumpinga før scenen dah. Enkelte blir rett og slett seende "slette" ut med for mye pump liksom.
Litt selektiv pumping kan jo også være fornuftig mht å få eventuelle "dårlige" muskelgrupper til å se noe bedre ut enn de i realiteten er i forhold til andre muskelgrupper.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1341 : 06. juni 2005, 15:36 »
Det er jo enkelt å løse dette. Før konkurransen blir man dopingtestet. De som tester positivt må stille i bygging, mens de som er reine må stille i fitness.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Wishy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1342 : 06. juni 2005, 15:39 »
litt av en diskusjon å ha på sojes profil

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1343 : 08. juni 2005, 11:05 »
Du var blitt kjempe mye bedre i år! Veldig bra fremgang mye mer harmoni i nakken.
jeg rakk ikke å hilse på deg, ,men du hørte meg kanskje de gangene beina ikke var helt med. Du poserer veldig bra og har bra flex i beina.  Fikk hilst på din kjære, når får du overbevist henne om å stille. Stevner er erfaring....
P.s hvor mye har du gått opp dennne gangen?


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Snurre

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 87

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1344 : 08. juni 2005, 21:35 »
Syns jeg såg deg på tv2 sporten ikvell Wink

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1345 : 08. juni 2005, 21:37 »
Du slo meg på målstreken snurre.

Jeg og syns det ligna på deg soje, som stod å holdt puta for Rune Lillebuen..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1346 : 08. juni 2005, 22:01 »
Soje: Hvordan skal du trene dine prioriterte muskelgrupper iforhold til de andre?

Utlogget jDG

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 475
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 475

  • Face the pain!
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1347 : 08. juni 2005, 22:43 »
Mener det var deg jeg så på tv'n tideligere, jeg også!  2thumbsup Kjente igjen ansiktet ditt, selv om det ikke viste så godt.
Profil
Loggbok

Pain is only weakness leaving the body!

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1348 : 09. juni 2005, 11:00 »
Det er jo enkelt å løse dette. Før konkurransen blir man dopingtestet. De som tester positivt må stille i bygging, mens de som er reine må stille i fitness.
rofl Gullkorn skal man ikke lete lenge etter i den kjeften i hvetfall. Bow

Du var blitt kjempe mye bedre i år! Veldig bra fremgang mye mer harmoni i nakken.
jeg rakk ikke å hilse på deg, ,men du hørte meg kanskje de gangene beina ikke var helt med. Du poserer veldig bra og har bra flex i beina. Fikk hilst på din kjære, når får du overbevist henne om å stille. Stevner er erfaring....
P.s hvor mye har du gått opp dennne gangen?

Hørte deg veldig tydelig ja! Var usikker på hvem det med bakside lår kom fra for jeg syntes nemlig at jeg strammet allt jeg hadde, men når jeg hørte kommentaren din så fikk jeg strammet litt til gitt. Takk for hjelpen! Smiley
Marianne er overbevist om å stille en gang i fremtiden allerede hun, men når er vel spørsmålet ja. Tar tiden til hjelp og stresser ikke så noe tidsaspekt vil jeg ikke sette.

Nå veier jeg ca 92kg, bare 8kg opp Smiley Det er jo bare halvparten i forhold til i fjord Grin

Syns jeg såg deg på tv2 sporten ikvell Wink
Du slo meg på målstreken snurre.
Jeg og syns det ligna på deg soje, som stod å holdt puta for Rune Lillebuen..
Stemmer det. Jeg var akkurat blitt ferdig med lårtreningen når reporteren fra TV2 så rundt på senteret etter noen som kunne være litt stødig. Jeg tenkte det var litt om helsestudio de skulle ha og derfor tenkte jeg at siden jeg var så sliten så kunne hun som jobbet i resepsjonen sparke og slå litt på sekkene i bokserommet på senteret. Men når hun veier ca 50kg så ble det litt lite og det skjønte jeg jo når jeg så Rune Lillebuen. Sto der og holdt puta allt jeg hadde og konsentrerte meg om å stå så stødig som mulig, men det var ikke lett. Var mange kg i de slagene der gitt!! Helt sykt at folk går frivillig inn i ringen for å slå på hverandre med den kraften der.

Mener det var deg jeg så på tv'n tideligere, jeg også! 2thumbsup Kjente igjen ansiktet ditt, selv om det ikke viste så godt.
Var jo liksom Rune som var i fokus der da, var mest opptatt av at han traff puta jeg... blush

Soje: Hvordan skal du trene dine prioriterte muskelgrupper iforhold til de andre?
De musklene jeg prioriterertrener jeg litt ekstra mye(2-3ggr/uke) i den første perioden nå etter dietten. Merker at kroppen er i en ekstremt anabol fase når den får nok mat etter en lang diett og da er det bare å trene på og spise bra.
Trener selvfølgelig akkurat så mye at jeg ikke pådrar meg skader da, det har jeg fått nok av etter i fjor. For å få frem de muskelgruppene jeg prioriterer så roer jeg selvfølgelig ned på andre muskelgrupper som allerede er bra.

Har nå lagt inn mye trening på trapz, underarmer, overarmer og skuldre(2-6set 2-3ggr/uke). Bryst, og quads er roet litt ned(6-8set pr uke) og ellers så fortsetter jeg som før(9-12set pr uke)

Soje

Utlogget Srha

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 331
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 331

  • meep
SV: Soje's profil! OPPDATERT: 4.juni 2005
« #1349 : 10. juni 2005, 00:20 »
glemte av å se på tv. Sad
No Pain, No Gain..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!