Skrevet av Emne: Soje etter NM 2010  (Lest 277716 ganger)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1545 : 23. mai 2006, 21:06 »
Burde kanskje vært motsatt med tanke på hvem som skulle hatt skjorte på å hvem i bar overkropp Wink



Jeg spurte han om han ville ta av trøya men det kom ikke på tale....ville ikke begynne å egle med han om det liksom Wink

Soje

Utlogget Jaguaren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1546 : 23. mai 2006, 23:24 »
Nå var vekta 92,7kg på fredags morgen og har dermed gått ned 11,3kg på 12uker og synes det er helt suverent. Midja ble målt til 89.5cm og dermed 8.5cm igjen til konkurranseform eller målt i kg ca 8-9kg igjen.
da er vi på samme vekt snart ! Help

Personlig Trener på S.A.T.S
Konkurrende utøver i Athletic Fitness.

Meritter:
10. plass  NM 2003 Athletic Fitness +180cm
  8. plass  Sandefjord GP 2004 AF +180cm
  9. plass  Body Open 2005 +180cm
  6. plass  Sandefjord Open 2006 FF
  3. plass  OSLO Grand Prix 2006 AF +180cm

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1547 : 25. mai 2006, 14:43 »
Hehe....spiser du litt for godt foran sommeren du da Wink Kanskje ikke så farlig med en grei sommerform uansett. Hvor mye veide du like før konkurransen?

janne

  • Gjest
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1548 : 25. mai 2006, 15:30 »
Hehe....spiser du litt for godt foran sommeren du da Wink Kanskje ikke så farlig med en grei sommerform uansett. Hvor mye veide du like før konkurransen?


Jeg har vært flink pike og gått tilbake på diett etter 1,5 ukes megagrisespising.....fant ut at det kanskje var på tide å bremse litt om jeg ikke skulle se helt hvalross ut i sommer....hehe.....you know what I mean eller Soje?? hehe. Er jammen lett å legge på seg "litt" for mye etter en hard konkurransediett, så denne gangen tenkte jeg at jeg skulle forsøke å holde igjen.....foreløpig går det greit.... gleder meg til å se DEG på scenen igjen til høsten....det er jammen på tide nå Grin

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1549 : 02. juni 2006, 13:30 »
mener å huske at du soje legger inn noen korte sprinintervaller av morgenkardioen din? Hvor lange er drage i tid og hvor lange er pausene?

Har dette noen effekt på den aerobe utholdenheten?

Utlogget Zuul

SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1550 : 02. juni 2006, 13:38 »
Hehe. Du vet du er på messe når du går rundt og ber muskuløse menn om å kle av seg Erter

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1551 : 03. juni 2006, 11:10 »
Jeg har vært flink pike og gått tilbake på diett etter 1,5 ukes megagrisespising.....fant ut at det kanskje var på tide å bremse litt om jeg ikke skulle se helt hvalross ut i sommer....hehe.....you know what I mean eller Soje?? hehe. Er jammen lett å legge på seg "litt" for mye etter en hard konkurransediett, så denne gangen tenkte jeg at jeg skulle forsøke å holde igjen.....foreløpig går det greit.... gleder meg til å se DEG på scenen igjen til høsten....det er jammen på tide nå Grin
Jammen på tide...? Hehe...er bare 1 år siden nå da, og bare 1,5 år når jeg står på scenen i NM. Har jo ikke brynt meg mot de skarpeste knivene i skuffen enda, så det er kanskje det som er på tide ? Wink

Ja, helt enig Janne. Er alt for glad i mat og kaker og sjokolade og smågodt og ... og ... ja alt som kan spises egentlig... Undecided

mener å huske at du soje legger inn noen korte sprinintervaller av morgenkardioen din? Hvor lange er drage i tid og hvor lange er pausene?

Har dette noen effekt på den aerobe utholdenheten?
Joda, når jeg utfører morgencardio har jeg lagt inn noen spurter etter ca 15 min av turen(tar den delen som oppvarming). Hvor mange og hvor lange er det ikke noe system på egentlig. Føler ikke for fullstendig gerilja cardio og gjennomfører derfor en mellomting i begynnelsen av morgenturen og går totalt en time før frokost.
Blir som regel et sted mellom 4-10 spurter med ca 4-10 sekunders varighet. Og da er det spurter altså, FULL FART!!

Hvorfor gjør jeg dette?
Egentlig vet jeg ikke, men føler det har en effekt både på fettforbrenning og anaerob utholdenhet, ikke aerob Wink

Hehe. Du vet du er på messe når du går rundt og ber muskuløse menn om å kle av seg Erter
Nettopp Cheesy

Liten oppdatering:
Vekt 91.7kg og totalt 12.3kg ned fra dietten startet i slutten av februar.
Begynner å bli mykt i fettvevet bak på hoftene og dermed føler jeg at årets sommerform virkelig er god. Prøver å holde meg på ca 90kg gjennom sommeren og skal dermed ha et meget godt utgangspunkt før NM. Fra 15.august til 6.oktober er det 8 uker til NM og da skal det være godt tid til å fjerne de siste 8kg'ene.

Soje

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1552 : 03. juni 2006, 11:58 »
har lest litt om kondisjonstrening og om det kan påvirke muskeltap. Forenklet kan man si at kardio med veldig lav intensiitet (gange) og høy intensitet (slike spurter du gjør) er det som bevarer muskelmassen best.

Jeg lurer på om det ikke også gir litt til den aerobe utholdenheten? Pulsen vil vel være høy hele veien i alle fall? med spurter og så korte pauser

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1553 : 03. juni 2006, 12:48 »
Hei Soya!

Skal du spise idag? Spise Food Drikke
Lurte bare på en ting, du sier at du merker fettvevet begynner å bli mykt, er det fordi det løsner fra underhuden? Kan det være derfor jeg føler meg skikkelig fluffy på magen for tiden? Synes likson jeg var hardere for to mnd siden!?

MVH Johan
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1554 : 03. juni 2006, 15:50 »
har lest litt om kondisjonstrening og om det kan påvirke muskeltap. Forenklet kan man si at kardio med veldig lav intensiitet (gange) og høy intensitet (slike spurter du gjør) er det som bevarer muskelmassen best.

Jeg lurer på om det ikke også gir litt til den aerobe utholdenheten? Pulsen vil vel være høy hele veien i alle fall? med spurter og så korte pauser
Ja det er sant. Lav intensitet(gåturer) bruker fett for det meste som energi mens høy intensitet(sprint) bruker carb og er stress for muskulaturen slik styrketrening er. Dermed vil gåturer være fettforbrennende og ikke muskeltærende, mens spurtene vil være nedbrytende på linje med styrketrening og man får dermed en anabol ettereffekt som bygger opp eventuellt nedbrutt muskelvev.

Høres det logisk ut?

Hei Soje!

Skal du spise idag? Spise Food Drikke
Lurte bare på en ting, du sier at du merker fettvevet begynner å bli mykt, er det fordi det løsner fra underhuden? Kan det være derfor jeg føler meg skikkelig fluffy på magen for tiden? Synes likson jeg var hardere for to mnd siden!?

MVH Johan

Ja det som skjer er jo at huden er stram fordi den er velfylt av fett. Når man da mister fett i en ok høyt tempo(opptil 1kg pr uke) så vil ikke huden strammes inn like fort og man får da en valpehud-effekt. Dermed ser man kanskje værre ut på de områdene man har denne effekten, selv om man egentlig har gått ned litt i fett. Om to-tre-fire uker vil dette ha strammet seg litt igjen vet du. bare å stå på videre.

Sitter nå og spiser sjokoladekake med god samvittighet fordi jeg har gått ned 1kg til den uken som gikk og det til tross for at jeg spiste MASSE sjokoladekake forrige lørdag også. Det tyder på at jeg har full kontroll på det jeg gjør de seks andre dagene i hvertfall.

Soje

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1555 : 03. juni 2006, 16:35 »
Litt lokalkjendis har jeg blitt i dagens FB  også gitt.

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1556 : 03. juni 2006, 18:49 »
Ja det er sant. Lav intensitet(gåturer) bruker fett for det meste som energi mens høy intensitet(sprint) bruker carb og er stress for muskulaturen slik styrketrening er. Dermed vil gåturer være fettforbrennende og ikke muskeltærende, mens spurtene vil være nedbrytende på linje med styrketrening og man får dermed en anabol ettereffekt som bygger opp eventuellt nedbrutt muskelvev.

Høres det logisk ut?


jeg er enig i det du skriver.
I tillegg tenker jeg at kardio med høy intensitet over tid, f.eks 30 min joggetur ganske raskt vil stille krav til aerob utholdenhet. Musklene bør bli mindre. Mens sprintene ikke stiller dette kravet til musklene. Man bør heller bli eksplosiv.

Merker du at du får bedre kondisjon av å trene slik? Trener du evt. mer kondisjon i tillegg? Hva har du f.eks i hvilepuls? vet du ca hva du løper en 3000 m på?

nann-rosita

  • Gjest
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1557 : 03. juni 2006, 19:55 »
Litt lokalkjendis har jeg blitt i dagens FB  også gitt.

skikkelig moro artikkel , Sondre.

Hadde jeg  ikke vært så himla blakk ( gjett hvem som gleder seg til feriepengene  Dance ) til bensin , skulle jeg jaggu kommet og joinet grillinga..

Kos dere i kveld, og jeg blir meget skuffet om ikke Kenneth legger på seg litt ihvertfall..

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1558 : 04. juni 2006, 09:19 »
jeg er enig i det du skriver.
I tillegg tenker jeg at kardio med høy intensitet over tid, f.eks 30 min joggetur ganske raskt vil stille krav til aerob utholdenhet. Musklene bør bli mindre. Mens sprintene ikke stiller dette kravet til musklene. Man bør heller bli eksplosiv.

Merker du at du får bedre kondisjon av å trene slik? Trener du evt. mer kondisjon i tillegg? Hva har du f.eks i hvilepuls? vet du ca hva du løper en 3000 m på?
Løper ikke 3000m jeg...Lengste jeg løper er vel 20sekunder, eller forresten, har vel jogget 1km også på oppvarmingen.
Har tatt en test på tredemølle for snart 2år siden og da løp jeg 1km på 3.29 uten at det er noe å skryte av....19km/t i tempo på mølla i hverfall. Startet mølla fra 0 og økte helt til 19km/t og holdt det tempoet helt ut.

Ja merker at kondisen generellt blir bedre av dette, men først og fremst fordi løpsteknikken blir bedre.

skikkelig moro artikkel , Sondre.

Hadde jeg  ikke vært så himla blakk ( gjett hvem som gleder seg til feriepengene Dance ) til bensin , skulle jeg jaggu kommet og joinet grillinga..

Kos dere i kveld, og jeg blir meget skuffet om ikke Kenneth legger på seg litt ihvertfall..

Vi har flere muligheter utover sommeren Nann Smiley

Kenneth har en sommerform som er en fitnessutøver misunnelsesverdig Sad
Knallform rett og slett.

Soje

nann-rosita

  • Gjest
SV: Soje mot NM2006, Nye bilder s.101
« #1559 : 04. juni 2006, 13:54 »



Kenneth har en sommerform som er en fitnessutøver misunnelsesverdig Sad
Knallform rett og slett.

Soje

var det jeg regna med....  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!