Skrevet av Emne: Hotwheels profil, prøver på et comeback i treningsverdenen :)  (Lest 28882 ganger)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #30 : 24. mai 2005, 14:07 »
Dette ser bra ut!
Kan du legge ut programmet ditt også?


Hvordan er stedet du trener på tilpasset rullestol? Bra?


Jeg trener hos en fysioterapeut som har gode apparater i sine lokaler. Ingen trapper, og greit å komme til.

Trener vekter mandag, torsdag og fredag/lørdag, avhengig av helgeplaner. Kjører fullkroppsprogram disse dagene, og kjører først en generell øvelse 3 sett for så å ta en basisøvelse. Har ikke noe program jeg følger, men har begynt å skrive ned hvor masse jeg løfter, og se fremgangen. holder meg ca på 8-12 rep pr sett.

Når det gjelder kondisjon ruller jeg ofte hjem fra fysioen som er ca 6-7 km med noen innlagte bakker og omveier. Ellers så trener jeg rullestolbasketball hver mandag(er trener for laget). Torsdag pleier jeg kjøre en kondisjonsøkt på ca en time. søndag pleier jeg ha morgentur før frokost på 45-60 min. Morgentur har jeg dessuten tenkt på å kjøre tirsdag og onsdag også, da jeg begynner sent på skolen disse dagene. Ellers må jeg fra før stå opp 6 pga skole de andre dagene, så morgentur har her vært uaktuelt.

Jeg begynte å trene som en blekfet 12åring for å trene opp annen muskulatur enn den som er naturlig når jeg kjører rullestol, for å unngå feilbelastning. Har siden da sett en meget bra utvikling. Var ikke så interessert i treningen i begynnelsen, men når resultatene kom, kom treningslysten deretter.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #31 : 24. mai 2005, 14:10 »
Blir du ikke veldig stinn i armene, av både trening og "rulling"?
Får du nok hvile?

Regner med du kommer til å komme i bedre og bedre form med det aktivitetsnivået ditt. Bare husk å få restituert deg nok. Hvile skikkelig når du gjør det, og ete skikkelig! Wink  2thumbsup

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #32 : 24. mai 2005, 14:13 »
Turen hjem går rimelig sakte ofte pga nettop treningen. Pleier ha en uke fri fra trening 1 gang i mnd. blir dette for ofte? bør jeg kansje ha hver 5. uke? har personlig erfart at 1 uke fri etter hardkjør i noen uker er absolutt gunstig. har opplevd å f.eks øke 5 rep på en uke i benkpress etter ei friuke.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

yngve

  • Gjest
SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #33 : 24. mai 2005, 15:34 »
Ta fri når du føler for det, er ikke noe fasitsvar på nårtid man må ta fri. Det kommer an på blandt annet disse faktorene:

* Restitusjonsevne
* Treningsvolum og intensitet
* Om du bulker eller deffer. Om du deffer, er det mer fare for overtrening da kroppen ikke får all maten den behøver.



* Er du mentalt og fysisk sliten og lei av treningen?
* Ingen fremgang (Stagnasjon)
* Du har trent i mer enn 3-4 uker.

Om du kjenner deg igjen på begge punktene ovenfor, og du har hatt det slik en stund, er det på tide med en treningspause (eller optimalisering av trenings- og kostholdprogram). Smiley

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #34 : 24. mai 2005, 15:47 »
Så jo veldig bra ut!  Wink Pass på å spis godt nå, så blir dette bra!!  2thumbsup Er kjempeimponert over at du trener når du sitter i rullestol, det er det sikkert ikke så alt for mange andre som gjør!! Keep up the good work! Stå på, og ikke gi deg!!!!

Lykke til!

Mvh. Lunah  Grin

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #35 : 24. mai 2005, 21:23 »
Du ser ut som du er godt på vei i bygginga. Kraftige armer og skuldre Knebøy
V-formen på rygg er og i boks buttrock
sjokk og vantro

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #36 : 28. mai 2005, 12:12 »
Du ser ut som du er godt på vei i bygginga. Kraftige armer og skuldre Knebøy
V-formen på rygg er og i boks buttrock

V-formen har jeg trent masse siden jeg var 12 år med et "nedpressapparat", så muligens derfor den er inne. Samme med skuldre. trent dem også aktivt nesten like lenge. bryst(benkpress) har jeg trent aktivt siden august, og gått opp fra 1rm på ca 60 til litt over 80. 50-20 rep, som var 6erkravet vårt nå i 3, klarte jeg ikke da. hadde vel 16 rep eller noe. klarer nå godt over 30. med andre ord, føler jeg kan varme opp med 50. stemmer ikke dette?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #37 : 09. juni 2005, 22:50 »
Dette må jeg si var imponerende!  2thumbsup Kjempefine bilder! Hva slags sykdomsprosess/skade har gjort at du sitter i rullestol, og har du noe som helst rehabiliteringspotensiale i beina?

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #38 : 10. juni 2005, 09:29 »
Jeg er født med ryggmargsbrokk, en skade i ryggraden som har ødelagt nervene til beina. Har derfor ingen mulighet til å trene opp beina. Det eneste er lår, som jeg har funnet ut at jeg ihvertfall kan trene litt opp. For de musklene som er der, kan jeg jo trene opp.

Sykdommen setter på ingen måte noen stopper for mine drømmer og ambisjoner. Jeg er nå ferdig med vgs, og skal gå idrett grunnfag til høsten. deretter skal jeg samle litt poeng, og håper etter hvert på å komme inn på ernæringsfysiologi. Jeg er lei av halvfeite gamlinger som kommer med kostholdsråd, men som tror så lite på dem at de åpenbart ikke følger dem selv!
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #39 : 10. juni 2005, 14:14 »


Sykdommen setter på ingen måte noen stopper for mine drømmer og ambisjoner. Jeg er nå ferdig med vgs, og skal gå idrett grunnfag til høsten. deretter skal jeg samle litt poeng, og håper etter hvert på å komme inn på ernæringsfysiologi. Jeg er lei av halvfeite gamlinger som kommer med kostholdsråd, men som tror så lite på dem at de åpenbart ikke følger dem selv!

 2thumbsup






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #40 : 10. juni 2005, 16:50 »
Jeg er født med ryggmargsbrokk, en skade i ryggraden som har ødelagt nervene til beina. Har derfor ingen mulighet til å trene opp beina. Det eneste er lår, som jeg har funnet ut at jeg ihvertfall kan trene litt opp. For de musklene som er der, kan jeg jo trene opp.

Sykdommen setter på ingen måte noen stopper for mine drømmer og ambisjoner. Jeg er nå ferdig med vgs, og skal gå idrett grunnfag til høsten. deretter skal jeg samle litt poeng, og håper etter hvert på å komme inn på ernæringsfysiologi. Jeg er lei av halvfeite gamlinger som kommer med kostholdsråd, men som tror så lite på dem at de åpenbart ikke følger dem selv!

Hehe...den siste setningen der er jeg med på. Er litt for mye lubne grekere etc. i den bransjen nå.  Wink

Høres ut som om du har en veldig bra innstilling her, og tror du kommer til å realisere dine drømmer og ambisjoner. Lykke til skal du ha!  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #41 : 30. juni 2005, 20:31 »
Følte det var på tide med en liten update, dog uten bilder.. Har endelig fått sommerferie, som tillater større fokus på trening for min del, da jeg ikke har noen sommerjobb.

På søndag hadde jeg meg min første offisielle morgentur, noe som har ført til at jeg har bestemt meg å ta dette hver dag, så sant det lar seg gjøre.

Deffen min fikk en seriøs bulk pga en operasjon jeg måtte gjennomgå i slutten av mai. Førte til treningsfri i 4 uker, og av frykt for å miste for masse muskler droppet jeg kcalunderskudd. Skal nå prøve meg igjen.

Driver å setter opp en diett nå. Har regnet på mengde proteiner i dietten, og med en fordeling på 40/30/30 vil det si at jeg trenger 130 gram fett pr dag. Noen tips om matmengde som vil gi ca så masse proteiner gjennom dagen? Er veldig glad i kylling, laks, egg, tunfisk. Spiser ofte tunfisk til frokost og kvelds på et superbrød med masse fiber som mine foreldre lager. Ellers blir det litt egg og kylling/laks/koteletter til middag i disse grilltider.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #42 : 03. juli 2005, 00:18 »
Driver å setter opp en diett nå. Har regnet på mengde proteiner i dietten, og med en fordeling på 40/30/30 vil det si at jeg trenger 130 gram fett pr dag. Noen tips om matmengde som vil gi ca så masse proteiner gjennom dagen?

Noen som kunne tenke seg å gi respons på dette.?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #43 : 03. juli 2005, 01:12 »
Vel du får jo fett igjennom så mangt så det virker kanskje mer enn det virker som. Dog snakker vi her om den "rette" og "gale" typen fett da. Bare ta det fettet du finner flyende i romtemperatur så skal du komme langt på det Wink. Nei, ta en titt over fettet i forskjellige ting så blir det egentlig ikke så kjempe mye, bla noen ss bla. rapsolje er du langt på vei (men det er jo ekstremt med kcal da).

Nå må ta alt med sunn fornuft også da.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Franklin86's Foreløpige form...
« #44 : 03. juli 2005, 12:31 »
ser nå at jeg har skrevet feil.... skulle seff stå 130 g proteiner...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!