Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 116148 ganger)

Utlogget SRB

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 42
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 42

SV: Dop er for tapere
« #540 : 13. august 2006, 14:14 »
Blir litt dumt om han sir at nesten alle i strongman doper seg og at han ikke har en sjans uten dop. Det er jo han som står i rampelyset for tiden og han hadde fått et ufortjent dårlig rykte på seg om han hadde stått fram.
De fleste tror jo at de også kunne blitt like stor og sterk om de hadde tatt like mye steroider som han
If you hit me in your dreams, you better wake up and appologize

Utlogget MCommander

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

SV: Dop er for tapere
« #541 : 13. august 2006, 14:27 »
Han mente vel at han ikke dopet under intervjuet.

Utlogget Liemann

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Dop er for tapere
« #542 : 13. august 2006, 14:28 »
Klart Arild sier at han er ren, å si det motsatte ville jo svekket populæriteten hans. Om folk tror på det vil jo være individuelt.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dop er for tapere
« #543 : 13. august 2006, 14:30 »
Blir litt dumt om han sir at nesten alle i strongman doper seg og at han ikke har en sjans uten dop.

Blir litt dumt at han sier det som det er mener du, gitt at det faktisk er slik?  Huh

Det er jo han som står i rampelyset for tiden og han hadde fått et ufortjent dårlig rykte på seg om han hadde stått fram.

Rykter skapes der det er løgner med i bildet, i grenselandet mellom sannhet og løgn, der det er tvil om hva som faktisk er tilfelle.
Å stå fram med og begrunne sine valg er tvert imot å fremme sannhet og klarhet, å motarbeide rykter.

De fleste tror jo at de også kunne blitt like stor og sterk om de hadde tatt like mye steroider som han

Det er en helt annen diskusjon. Det er ingen her som betviler at de største gutta innen strongman og bygging ikke har gener, talent, kunnskaper, motivasjon, dedikasjon og psykisk styrke som langt overgår den gjengse hobbymosjonist. Vi påpeker bare at det er så mye løgner og tilbakeholdenhet rundt temaet doping i disse miljøene, de etiske betenkelighetene rundt dette, og de konsekvensene dette medfører, også for sportens rykte.

H


Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Dop er for tapere
« #544 : 13. august 2006, 14:43 »
Med mindre noen sitter på håndfaste bevis på at fyren doper seg, er det jo like "bevist" som når folk skriver på forumet her at "de vet" at styrkeløftere i norgestoppen doper seg....eller at de kjenner folk som vet, eller kjenner folk som har solgt dop til, eller kjenner en lege som behandler osv....Nils Oftebro har vel gått ut og sagt at han har behandlet norske idrettsutøvere fra de fleste idretter for ettervirkninger av dopingbruk....men for å komme til poenget mitt, så synes jeg at folk her...som med alle andre...bør holde seg for gode til å anklage navngitte personer på et så stort forum uten at de har noe konkret å komme med.

(personlige meninger og kanskje personlig informasjon om diverse byggere, strongmenn, idrettsutøvere osv sitter vel mange av oss på) men da må det da gå ann å omtale dette i mer generelle vendinger om idrettene.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dop er for tapere
« #545 : 13. august 2006, 14:53 »
De fleste tror jo at de også kunne blitt like stor og sterk om de hadde tatt like mye steroider som han

Strongman-eliten kjemper om tittelen 'Verdens Sterkeste Mann'. Nå kan det diskuteres hvorvidt tittelen bør tolkes i den bokstavlige forstand, men like fullt--hva tror du er sannsynligheten for at verdens sterkeste mann ikke bruker anabole steroider?

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes dopfrie utøvere i strongman-eliten, for det gjør det (i følge temmelig sikre kilder).

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Dop er for tapere
« #546 : 13. august 2006, 14:56 »
Nå sier jeg ikke at det ikke finnes dopfrie utøvere i strongman-eliten, for det gjør det (i følge temmelig sikre kilder).

Den eneste sikre kilden er vel en dopingtest utført av ADN.
Ellers blir det bare ord mot ord... Smiley

EDIT: Helst et par dopingtester, når utøveren ikke vet at de kommer Wink
Men da må jo utøveren være tilknyttet NIF, noe som svært få er.
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Dop er for tapere
« #547 : 13. august 2006, 15:02 »
Den eneste sikre kilden er vel en dopingtest utført av ADN.
Ellers blir det bare ord mot ord... Smiley

Joda, det har du rett i. 'Kilden' var et utsagn fra Travis Ortmeyer. Han sa det var flere utøvere i WSM han uten tvil visste var rene, men ville ikke nevne noen navn, da han med det også ville implisere de dopede utøverne (og kanskje også seg selv).

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dop er for tapere
« #548 : 13. august 2006, 15:03 »
Bra sagt, apaco!

Men nå har jo Arild stilt seg lagelig til for hugg selv, ved å si det han sa i intervjuet. En ting er å anklage blindt, og bare på eget insj.
Men nå har Arild uttalt seg offentlig, på vegne av en hel gruppe mennesker, og da får han enten stå for uttalelsene, forklare dem, eller oppklare eventuelle journalistiske feil.

Min uttalelse, som talsperson for amatørstrongmen i norge, er at vi er flere "ikke dopede" som driver med Strongman, enn det er dopede.

Vi har ingen ferdig organisasjon, ingen økonomi, ikke noe samarbeid med adn, og har heller ikke doping som 1 punkt på liste over saker til årsmøte.

De fleste strongmen i norge har fokus på stein og stål!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Dop er for tapere
« #549 : 13. august 2006, 15:04 »
EN dopingtest beviser svært lite....man må opp på teste-frekvensen til Marit Bjørgen osv før man er dokumentert ren over lang tid...og det må være de siste og mest kostbare testene til wada. Det er så himla mange eksempler på utøvere som i ettertid innrømmer at de kom gjennom x-antall tester før de ble tatt selv om de var dopede...og utøvere som plutselig blir tatt når nye testprosedyrer dukker opp, og som sannsynligvis har sluppet unna før.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dop er for tapere
« #550 : 13. august 2006, 15:56 »

Det som er helt klart, er at man må se litt på holdninger som spres, og hva som er best av å lure de uvitende, eller stigmatisere en hel gruppe mennesker.

Jeg forsvarer Gilberg sin rett til å være direkte konfronterende med en mediaperson som Arild nå har blitt, men jeg ser samtidig problemet som ville dukket opp hvis Ola Nordmann fikk den vrangforestillingen at alle som er gode, eller vinner MÅ være dopa for å greie dette... Nå snakker jeg om flere idretter og sporter...

http://www.dagbladet.no/sport/2006/08/13/473766.html
Hvor smart er DENNE holdningen da?? Holde hodet lavt, og gå i dekning.. det er best for sannheten...  what

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #551 : 13. august 2006, 16:06 »
Om han er rein eller ikke skal jeg ikke spekulere i, men hvis han brukte AAS og stod frem med dette i media, så kunne han liksågodt tatt på seg skylda for noen uoppklarte mord i samme slengen. Mordene ville jo ikke folk ha brydd seg noe særlig om...

Gloria in Excelsis Deo


andreassk

  • Gjest
SV: Dop er for tapere
« #552 : 13. august 2006, 22:56 »
Hvorfor det? :Smiley

Leste over litt fort der istad, og mente egentlig noe annet.. med andre ord, glem det Smiley

Ble sur når jeg leste intervjuet av Arild jeg. Å uttale seg på vegne av en hel sport for å gi sporten et bedre rykte er teit. Kunne la vært å sagt noe i hele tatt.

På generel basis er det dumt at en sport som fortjener dårlig rykte, skal ha et bra rykte. Det blir litt som sykkelsporten, og folk ener opp med å bli skuffet..


Utlogget Eirik-kaaby

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 073
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 073

SV: Dop er for tapere
« #553 : 13. august 2006, 23:11 »
Hva mener dere han burde ha svart når han fikk et sånt spørsmål? Om han er dopet eller ikke skal ikke jeg legge meg oppi, men det eneste fornuftige etter min mening er og si at han ikke gjør det. Tror det ville vært SVÆRT vanskelig for han og få norske sponsorer, hvis han sto frem som dopet.

Fyren er et talent og sterk uansett om han er dopet eller ikke!
Min sponsor

Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.
Intervju

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Dop er for tapere
« #554 : 13. august 2006, 23:29 »
det eneste fornuftige etter min mening er og si at han ikke gjør det. Tror det ville vært SVÆRT vanskelig for han og få norske sponsorer, hvis han sto frem som dopet.

Å lyve for å fremme egne interesser er ikke akkurat etisk høyverdig, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Fyren er et talent og sterk uansett om han er dopet eller ikke!

Helt klart!!!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!