Skrevet av Emne: Dop er for tapere  (Lest 115878 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Dop er for tapere
« #330 : 28. juli 2006, 16:50 »
Nei, men det fins sentralstimulerende dopingpreparater som ikke er uvanlige i miljøet, kjære flisespikkeren min... Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dop er for tapere
« #331 : 28. juli 2006, 16:51 »
Jo da, det vet jeg. Men påvirker de restitusjonen av CNS ? I så fall er det nytt for min viten. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #332 : 28. juli 2006, 16:52 »
Men det ingen nevner er at AAS har ingen påvirkning på restitusjonen av CNS. Hvordan skal man da få trent så veldig mye "hardere" ? Da står man igjen med volumet på treningen, og for å holde ut den - vel da er det hovedsaklig mat som gjelder. Nok en gang.

Uansett hva man holder på med, gjelder det uansett å trene smart, og ikke minst ut i fra sine forutsetninger. Det er litt for mange som løper rundt og tror at man kan trene som en villmann med litt AAS i blodet. Vel, lykke til. Smiley


Kan du då forkaler kvifor russere og ukrainere, har sine tyngste økter før stevner der dei må være reine,  ca 7-10 dager før konkuranse,
imens vi som er reine må ha den 21 dager før konkurase.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dop er for tapere
« #333 : 28. juli 2006, 16:55 »
Jeg tror det har mer med muligheten for større arbeidsmengde enn et godt utvilket restitusjon av CNS. Men samtidig, jeg skal innrømme at temaet er veldig omdiskutert og at man ikke er 100 % enige i om AAS faktisk har en postiv virkning på CNS's restitusjon eller ikke. Men, personlig tror jeg nøkkelen her ligger i økt arbeidskapasitet. Du vet, esterløst testo etterlater ingen metabolitter og er i praksis umulig å spore dersom du ikke finner det i blodet der og da.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #334 : 28. juli 2006, 17:01 »
. Du vet, esterløst testo etterlater ingen metabolitter og er i praksis umulig å spore dersom du ikke finner det i blodet der og da.

Og kva har det med saken å gjere?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dop er for tapere
« #335 : 28. juli 2006, 17:02 »
Det har å gjøre med at de kan holde arbeidskapasiteten sin helt oppe mot maks så tett innpå et stevne de ønsker. Hvis ikke må de komme av tidligere, og tilsvarende vil "evnen" synke; til dels drastisk vil jeg tro.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #336 : 28. juli 2006, 17:10 »
EG trur nok du tar feil på det punktet, for om vi kun skulle tenke musklaturmessig, så har vi inget behov for 21 dagers restitusjon. så desse 21 dagene er eine og aleine ein CNS innhentning, om ikkje russerene har nytta av steroidene også på dette planet, så ville dei og være tvungen til å restituere seg i like lang tid som oss, i tillegg har dei som regel hatt høgare intensitet og utsatt CNS for mykje større belastninger over mykje lengre tid, enn det vi gjer. Dette ville vært umulig å gjere uten restitusjons hjelp fra Steroider. 
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Dop er for tapere
« #337 : 28. juli 2006, 17:14 »
Vel, jeg skal ikke være så bastant som å si at du tar feil. Og jeg vet at dette emnet i seg selv er svært omdiskutert også av fagpersoner. Om det er pga. mangel av forsking eller ikke skal jeg ikke utale meg om. Alt jeg vet er at det generelle inntrykket "ute" er at restitusjonen av CNS ikke får nevneverdig hjelp av AAS. Men det er klart, det kan være andre midler ute også. Hvordan veksthormon påvirker CNS kjenner jeg ikke til, det er mulig det ligger noe der også.

For du må vel være enig i at jenter ikke trener noe lenger restitusjon enn gutter ? Og den store forskjellen på oss er vel hormonene ? I tillegg til at jentene løfter noe lettere enn gutter på tilsvarende nivå.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Dop er for tapere
« #338 : 28. juli 2006, 17:27 »

For du må vel være enig i at jenter ikke trener noe lenger restitusjon enn gutter ? Og den store forskjellen på oss er vel hormonene ? I tillegg til at jentene løfter noe lettere enn gutter på tilsvarende nivå.

Her har du svaret, når det gjelder jenter, dei løfter rett og slett ikkje like mykje. Men forholdet mellom reine kvinner og dopa kvinner, er det samme som mellom reine og dopa menn.
Ddet er  forøvrig ein liten tendens til at kvinner trenger kortara restitusjon enn oss menn, på samme måte som at ein 50 kg mann trenger kortare restitusjon enn ein mann på 140 kg. 
Det er difor veldig rart at 125 kg 420++ bøyere trenger kortare restitusjon enn meg på 90 og som er ein halvdårlig knebøyer, men som trener like mykje, men sjølvsagt med lavere belastningsintensitet.

Personlig trur eg at dette er noko dopa kroppsbyggere har funne på, då dette vil kunne forklare at dei bruker ti tusenvis av kroner på steroider, men knapt trener meir enn ein halvtrent pensjonist. 
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dop er for tapere
« #339 : 28. juli 2006, 19:40 »
Men det ingen nevner er at AAS har ingen påvirkning på restitusjonen av CNS. Hvordan skal man da få trent så veldig mye "hardere" ? Da står man igjen med volumet på treningen, og for å holde ut den - vel da er det hovedsaklig mat som gjelder. Nok en gang.

Uansett hva man holder på med, gjelder det uansett å trene smart, og ikke minst ut i fra sine forutsetninger. Det er litt for mange som løper rundt og tror at man kan trene som en villmann med litt AAS i blodet. Vel, lykke til. Smiley


Ha,ha
ja da løper de fort på en smell noe jeg ser skjer stadig vekk


så sentralstimulerende midler har ingen "positiv" effekt på CNS? Bare nedbrytende??
På kort sikt har det positiv virkning ettersom at du kan trene hardere og over lengre tid, men samtidig så brenner du "lyset" i begge endene for å si det slik. Sentralstimulerende middler tar hardt på kroppens sentralnervesystem. Dvs at du raskere blir utbrent vs om du ikke kjører med sentralstimulerende. I tillegg må du ha stadig høyere dose for å få den samme "oppkvikkende" effekten noe som igjen gjør at du blir utbrent raskere og faren for øvrige bivirkninger øker drastisk. I lengden så virker sentralstimulerene katebolt noe som ikke er gunstig mht trening. Når CNS er utbrent trenger du laaaaang tid på å hente det inn igjen. Bare tanken på trening eller gymmet da får deg nesten til å spy.
Sentralstimulerende benyttes nok mest på konkuransedagen eller før ei og annen tung økt for å "booste" opp prestasjonene noe.









Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Dop er for tapere
« #340 : 28. juli 2006, 20:06 »
Kan du då forkaler kvifor russere og ukrainere, har sine tyngste økter før stevner der dei må være reine,  ca 7-10 dager før konkuranse,
imens vi som er reine må ha den 21 dager før konkurase.

Forde de fortsatt høster fordeler av steroidebruken sin. se egen graf
Steroidene påvirke ikke så mye CNS innhenting men mere muskel innhenting. Altså de forme toppen så nært som mulig konkuransen for å høste "fordeler av dop bruket" selv om de detter ganske raskt i styrke så vil de fortsatt på konkuranse dagen være sterkere vs om de hadde trent rent. Det er ikke uten grunn at de som doper seg legger opp til 2-3 økter om dagen vs å kun kjøre en økt. dette ettersom delte økter krever mindre av CNS vs å kjøre lengre økter. dog spiller intensiteten her også en rolle. I tilleg hjelper dopet musklene dems å hente seg inn raskere noe som igjen gjør det mulig å kjøre flere tyngre økter og oftere men ikke med maksimal belastning. For makser de ut på hver treningsøkt og evt flere gang om dagen så hjelper selv ikke steroider og de blir dermed utbrendte pga CNS som ikke vil mer. Jeg har sett endel papirer fra bla tidligere øst tyskland om hvordan de la opp dop bruken sin og de la opp progresjonen nettop mht ikke å stress CNS og heller å utnytte etterhentingspotensialtet i steroidene maksimalt. Dog er det litt andre tider no og de som doper seg må jo ta hensyn til tester så dette legger de nok inn i "dop" programmene sine. slik at de derfor kjører sine tyngste økter 7-10 dager før konkuransedagen vs tidligere hvor de kunne fleske til helt frem til konkuranse dagen.


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #341 : 28. juli 2006, 21:35 »
Det finnes ikke noe preparat som gir deg rene muskler bare av å sitte i soffaen.

Å ja da. Dette er fra et velkjent studie:
"THE EFFECTS OF SUPRAPHYSIOLOGIC DOSES OF TESTOSTERONE
ON MUSCLE SIZE AND STRENGTH IN NORMAL MEN"
http://www.arthurdevany.com/webstuff/SteroidsNEJM.pdf

Dette var et 10 ukers studie hvor man brukte 600 mg testosteron pr uke. De som ikke trente økte 3,2 kg i fat-free mass, mens de som trente men fikk placebo økte 1,9 kg. Så det vil si at det i løpet av en 10 ukers periode er mulig å sitte i sofaen og øke nesten dobbelt så mye muskelmasse som de som trener reint. 

"Body weight did not change significantly in the
men in either placebo group (Table 4). The men
given testosterone without exercise had a significant
mean increase in total body weight
, and those in the
testosterone-plus-exercise group had an average in-
crease of 6.1 kg in body weight — a greater increase
than in the other three groups.
Fat-free mass did not change significantly in the
group assigned to placebo but no exercise (Table 4
and Fig. 1). The men treated with testosterone but
no exercise had an increase of 3.2 kg in fat-free mass
,
and those in the placebo-plus-exercise group had an
increase of 1.9 kg. The increase in the testosterone-
plus-exercise group was substantially greater (averag-
ing 6.1 kg). The percentage of body fat did not
change significantly in any group (data not shown)."
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Dop er for tapere
« #342 : 28. juli 2006, 21:46 »
Det som er greia er vel at de der ikke hadde særlig muskelmasse fra før av.  Fatfree mass er vel antagelig stort sett vannansamling også ; )
I en studie kan man få fram hva man vil, men i virkelighetens verden må man trene for gainsa uansett om man driver reint eller ikke.

En annen kommentar; Jeg har veldig respekt for det Tollef Taksdal, Asbjørn Randen, Olaf Dahl, Slux (hehe) og andre store styrkeløftere har prestert og oppnådd, men jeg tror ikke dem har trent noe hardere for å nå toppen enn det f.eks Werewolf eller Danny-boy har gjort. Antagelig ofrer de fleste kroppsbyggere mer for resultatene sine, uten å blande dop inn i den diskusjonen. De fleste styrkeløftere lever jo "normale" liv utenom treninga virker det som.
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Dop er for tapere
« #343 : 28. juli 2006, 22:37 »
Det som er greia er vel at de der ikke hadde særlig muskelmasse fra før av.  Fatfree mass er vel antagelig stort sett vannansamling også ; )
I en studie kan man få fram hva man vil, men i virkelighetens verden må man trene for gainsa uansett om man driver reint eller ikke.

De hadde erfaring med vekttrening og veide 82,2+-6 kg med en høyde på 177,1+-7,2 kg. Det vil se at de var forholdsvis "normale". Det hadde jo vært interessant å sett hva som hadde skjedd hvis man hadde testet det samme på kroppsbyggere med mere muskelmasse. Uansett så viser dette at hvis man tar utgangspunktet i en helt normal person som trener med vekter, så vil han uten å trene kunne øke mer i muskelmasse og like mye i styrke som en tilsvarende person som trener.

Det kunne ikke bare være vannansamling. "Cross sectional area" på muskelgruppene økte også:
"the group assigned to testosterone without exercise had
a significantly greater increase in the cross-section-
al area of the quadriceps than the placebo-alone
group"

De som ikke trente men bare brukte test økte også 19% i knebøy og 10% i benk. Dette var omtrent det samme som de som trente men som ikke brukte testo:

"The men in the testosterone-alone
and placebo-plus-exercise groups had significant in-
creases in the one-repetition maximal weights lifted
in the squatting exercises, averaging 19 percent and
21 percent, respectively (Table 4 and Fig. 1). Simi-
larly, mean bench-press strength increased in these
two groups by 10 percent and 11 percent, respec-
tively. "
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Dop er for tapere
« #344 : 28. juli 2006, 22:43 »
Det er veldig vanskelig, og egentlig helt uinteressant, å sammenligne forskjellige grener. Både hva gjelder idretter generelt og styrkesport. Det er også ganske trivielt å sammenligne hardheten av trening mtp. styrkeløft og kroppsbygging. Kroppsbyggere trener hardt på den måten at de ofte har korte pauser, trener opp melkesyretoleransen og er ofte intensiv og har treninger på ca. 1 time veldig ofte. Veldig ofte bruker mange isolasjonsøvelser som uansett hvor mye pump en måtte få ikke er spesielt tungt for kroppen. Mange kroppsbyggere trener både markløft, benkpress og knebøy - og dette er uten tvil de tyngste øvelsene for kroppen. En styrkeløfter trener tungt på den måten at han oftere trener med tyngre vekter i forhold til en kroppsbygger. Tyngden på kroppen er ikke like stor mtp. melkesyre og kondisjon - men tyngden på kroppen kommer i form av flere kilo på stanga. Følelsen av en svintung dobbel i knebøy kan ikke sammenlignes med ett svintungt sett hvor man puster og peser for å få til rep nr. 20. Det er tungt på hver sin måte. En styrkeløfter trener ofte også mere mengde og er kanskje på trening i 3 timer. Det er også en form for "tungt". Det er deilig å være på gymet i kun 45 minutter og så være ferdig, mens det kan kreve mye psyke å begynne på markløftvariant nr. 4 2,5 timer etter at man gikk inn døra til styrkerommet.

Når det gjelder livstil utenom treningen er kroppsbyggere mye mer nøye med å måle mat og kanskje lese proteininnholdet på baksiden av maten de spiser, men styrkeløftere er også seriøs med å spise ofte og bra. Foruten maten lever nok begge parter relativt normalt selv om jeg må innrømme at jeg tror partyfaktoren er større blant kroppsbyggere enn blant styrkeløftere. Styrkeløftere er som regel veldig sære på en eller annen måte. Noen liker bare å sitte inne og se i veggen og vente på neste treningsøkt. Blant kroppsbyggere på samme nivå har jeg en mistanke om at det blir noen shotter med alkohol iført singletten på byen. Styrkeløftere i toppen tar seg svært sjelden en fest. Dette blir som regel kun på banketter etter stevner.

Jeg er derimot overbevist om at ingen, hverken styrkeløftere eller kroppsbyggere, trener hardere enn f.eks. Alexander Kirketeig. Han er styrkeløfter. Her er det både intensive økter, lange økter, mange sett og mange reps. Det er viden kjent at han trener mest av alle styrkeløftere. Det skal også være vanskelig å ta noe ifra Olaf Dahl som bokstavelig talt lever nede på kjelleren på KK-67. Jeg tror ingen har ofret så mye som Olaf gjennom alle disse årene.

Uansett - de beste kroppsbyggerne trener nok hardere enn de som er midt på treet. Se f.eks. Ronnie Coleman. Selv om han sikkert er blant dem som bruker mest dop kan han virkelig å trene og han trener tungt. Han bruker mest vekter, han bruker de tyngste øvelsene og han trener ofte. I antall timer, og eller sett og kilo på baseøvelsene, trener han imidlertid bare halvparten av det gode styrkeløftere trener.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!