Skrevet av Emne: fettprosent %  (Lest 2505 ganger)

Utlogget NOTORIOUS

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

fettprosent %
« : 30. desember 2005, 16:42 »
 what hei igjen=P lurer på om det er noen måte for og gå ned i fett % selvom jeg spiser mye for og bli større? helst ikke jogging^^ så hvis det er noen som har noen forslag så kom med dem=)

PS. vil takke til de som hjalp meg på det forrige spørsmålet mitt.

Utlogget hardworker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

SV: fettprosent %
« #1 : 30. desember 2005, 19:42 »
For å gå ned i fettprosent er det viktig med aerob utholdenhetsarbeid.. Om du ikke vil jogge bør du bruke andre rolige aktiviteter som sykling, langrenn, roing eller svømming. Dette vil øke fettforbrenningen, og det er eneste naturlige måten å gå ned i fett % på, siden du ikke kan gå på diett.. Det finnes også ulike preparater som skal øke fettforbrenningen, men jeg har ikke nok kunnskaper om temaet så jeg vil ikke utdype noe mer om det..

Utlogget yoyofish

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 257
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 257

SV: fettprosent %
« #2 : 31. desember 2005, 16:38 »
Mye protein og lite kalorier hjelper jo. Helst begrenset med karbohydrater og fett i kostholdet.

Skal du bli større må du spise minst like mange kalorier som du forbrenner hver dag, dvs. i realiteten må du ligge en bit over. Ettersom du vil ned i fettprosent kan det lønne seg å holde seg på et moderat kaloriinntak.

All fysisk aktivitet vil jo forbrenne fett, men aeorb utholdenhetsarbeid er vel det beste for deg. (dvs. utholdenhetstrening over litt lengre perioder med moderat intensitet).

Generelt vil jeg påstå at det er meget vanskelig å bygge muskelmasse og samtidig gå ned i fettprosent.

Utlogget cjoensen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

SV: fettprosent %
« #3 : 01. januar 2006, 02:14 »
what hei igjen=P lurer på om det er noen måte for og gå ned i fett % selvom jeg spiser mye for og bli større? helst ikke jogging^^ så hvis det er noen som har noen forslag så kom med dem=)

PS. vil takke til de som hjalp meg på det forrige spørsmålet mitt.

Mer protein og mindre karbo. Men er uansett ikke så lett nå som du spiser mye. Hvorfor ikke bulker du en mnd eller to, så begynner du å deffe? Mye betre:)

Utlogget superdaniel

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 741
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 741

  • Glory glory man united!
SV: fettprosent %
« #4 : 01. januar 2006, 16:15 »
I teorien er det umulig å gå ned i fett% og samtidig gå opp i muskelmasse.

For å gå ned i fett%: Kcal underskudd
For å gå opp i muskelmasse: kcal overskudd

Gjør som de fleste her på forumet og bulk om vinteren (kcal overskudd) og deff før sommeren (kcal underskudd). Smiley
Treningslogg

No pain, no gain

Utlogget cjoensen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 115
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 115

SV: fettprosent %
« #5 : 01. januar 2006, 18:08 »
Ja, bulk om vinteren. Tenk på deffing når sommern nærmer seg Smiley

Utlogget eriast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

SV: fettprosent %
« #6 : 03. januar 2006, 00:26 »
Er det noen som kan anbefale hvilket deffetillskudd som er best? (cla o.l)

Utlogget jan87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

SV: fettprosent %
« #7 : 06. januar 2006, 14:33 »
jeg gikk på sånn vekt der de ser fettprosent din osv, var 92 kilo med en fett prosent på 6%

Utlogget shonez

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

SV: fettprosent %
« #8 : 06. januar 2006, 15:56 »
Jan87: Imponerende Smiley

Husk også at fettprosenten vil gå ned hvis du legger på deg andre ting enn fett, for eks muskler.

Utlogget jan87

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

SV: fettprosent %
« #9 : 06. januar 2006, 16:11 »
for jeg synes d var litt rart,  er ikke sånn ribba for fett i det hele tatt liksom.. men ikke vet jeg ass.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: fettprosent %
« #10 : 06. januar 2006, 19:37 »
Da er det nok noe fucka me den vekta, 6% er vel rundt konkurranseform for byggere

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: fettprosent %
« #11 : 06. januar 2006, 19:55 »
I teorien er det umulig å gå ned i fett% og samtidig gå opp i muskelmasse.

For å gå ned i fett%: Kcal underskudd
For å gå opp i muskelmasse: kcal overskudd

Gjør som de fleste her på forumet og bulk om vinteren (kcal overskudd) og deff før sommeren (kcal underskudd). Smiley

Jeg skjønner at dette virker veldig logisk, men er det faktisk "bevist" at man ikke kan miste fett og bygge muskler samtidig? Hvordan har det seg at de som er utrente blir både sterkere og tynnere når de begynner å trene? Er det noen forskjell på trente og utrente mennesker sånn genetisk?

Jeg har inntrykket av at de fleste her sier at det er UMULIG å miste fett og bygge muskler samtidig, før de i neste avsnitt sier at man bør bulke og vinteren og så deffe før sommeren, fordi å bygge muskler og miste fett samtidig er VANSKELIG.

Hvorfor er det plutselig bare vanskelig, men ikke umulig to linjer etterpå?

Logisk tenkning er jo nok til å skjønne det er lettere å bygge noe hvis man har flere byggesteiner å velge mellom. Men veit de fleste som kommer med påstander her på forumet virkelig noe om teorien bak fettlagring/fettforbrenning/muskelbygging, eller har de bare lest det av andre personer som kommer med bastante påstander fordi de har lest det av andre personer som kommer med bastante osv osv?

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: fettprosent %
« #12 : 06. januar 2006, 20:16 »
Jeg skjønner at dette virker veldig logisk, men er det faktisk "bevist" at man ikke kan miste fett og bygge muskler samtidig? Hvordan har det seg at de som er utrente blir både sterkere og tynnere når de begynner å trene? Er det noen forskjell på trente og utrente mennesker sånn genetisk?
Jeg tolker det du nevnte som sterkere også som mer muskelmasse. Dette har kanskje noe med at dem legger på seg mer muskler enn fett, og dermed blir fett%'en lavere. Er ikke sikker, men kan jo være noe slikt? Smiley

Utlogget jhoNbGood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

SV: fettprosent %
« #13 : 06. januar 2006, 20:44 »
litt enig med deg Andre!

det går sikkert tregere hvis man trener styrke og kardio omtrent like mye sånn som meg.. jeg har trent styrke 2-3 ganger i uken 1års tid og believe or not men jeg har kun gått opp 2-3kg.. veier ca 65kg nå.. men jeg har økt betraktelig i både benk og andre øvelser..

trente for et år siden med 45kg i benk da for og ta en øvelse alle kjenner, og det var tungt nok for meg.. tar nå 85-90kg i benk og har omtrent den samme "figuren" som det heter, men med mye mer markerte muskler! litt av grunnen til det er at jeg spiller fotball aktivt, men med god trening tror jeg ikke det er nødvendig å bulke så j*vlig hvis du ikke er proff.. men så har jeg en jevnt lav fettprosent hele året igjennom..

tenkte bare jeg skulle si det.. men sikkert mange meninger rundt tema Smiley

"And the Strong were separated from the weak"

Utlogget Marifus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4

SV: fettprosent %
« #14 : 07. januar 2006, 18:17 »
Virker som mange har et veldig svart/hvit bilde ang. bulking/deffing/cardio. Det er som med alt annet, det er ikke enten eller.
Det er klart man kan bygge muskler og samtidig minske sin fettprosent. Det er "bare" å finne den rette balansen, og den rette balansen for sin kropp, da alle kropper er forskjellige.
Dilemaet er jo da at man kanskje vil bygge litt mindre med muskeler, enn ved å alltid være godt over pluss med hensyn til Kcal. Men dette vil jo bare føre til en lengre og hardere deff i neste omgamg, og en hard deffe periode vil koste deg de altfor dyre gram med muskelene du har kjempet så hardt for.

Hvorfor ikke finne en fetprosent du trives med og deretter ha som mål og beholde denne fettprosenten og bygge muskler. Ihvertfall for de mange av oss ikke skal opp på scenen, ser jeg ikke noe point i å gå rundt noen uker i året blodrippa. Dama mi er ikke happy når blodårene spruter fram i en T-shirt med to bæreposer fra Meny i hver hånd. Da får jeg treningsforbud..)

Storbulking mener jeg er forbeholdt de STORE gutta som tross alt stimulerer kroppen sin på en måte som ikke kan sammenlignes med oss dødlige. Det er helt klart disse kroppene har helt andre fysiologiske behov, og det blir derfor helt bak mål for den vanlig trenende og sammenligne sitt eget kosthold opp mot dette.
Sett så mange tilfeller hvor unge gutter "ødelegger" sin flotte kropp med sine billige Gainere som de drikker til alle døgnets tider.
Jeg vet det kan føles godt å bulke, med det ekstra trykket man kan føle i musklene, men så ser man jammen bra trykt ut også....
18-20 år og bolle(bole)kinn er vel forbeholdt de som faktisk driver med slikt!
Stikker en tur i gymmen.

Så stor du har blitt!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!