Skrevet av Emne: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)  (Lest 3237 ganger)

Utlogget Eukanuba

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« : 13. april 2012, 18:04 »
Jeg har tenkt å begynne å trene igjen, fremover mot sommeren. Jeg vil ned i fettprosent, stramme opp, og bygge litt muskler.

Jeg tenker å trene 1-2timer i uka rundt 3 ganger til på begynne med. Styrke og utholdenhet på treningssenter, og ute i friluft. Er det noen ting jeg kan ta for å få fortere fremgang? Jeg kan ingenting om slike pulver i alle mulige former, men om noe kan hjelpe, så hadde jeg likt det! Men kanskje jeg må trene mer for at noen av de skal ha en positiv virkning?

Tar gjerne imot hjelp med kosttilskudd og effektiv trening tips! Smiley
Begynte å trene styrke i juni og digger det Smiley

Utlogget criger

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 293
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 293

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #1 : 13. april 2012, 18:27 »
Multivitamin og fettsyrer. Du kommer ikke til å trenge masse pulver som hjelper for ditt og datt.
Se om du finner et treningsprogram du liker, og spis sunt så kommer resultatene fort Smiley

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #2 : 15. april 2012, 15:05 »
Multivitamin og fettsyrer. Du kommer ikke til å trenge masse pulver som hjelper for ditt og datt.
Se om du finner et treningsprogram du liker, og spis sunt så kommer resultatene fort Smiley

Enig där!
Lägg också till god sömn och riktig mat så kommer du långt!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Eukanuba

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #3 : 15. april 2012, 20:11 »
Ok Smiley Takk for hjelp! Noen tips til hvor jeg kan finne et program jeg vil like og kan fungere? Smiley
Begynte å trene styrke i juni og digger det Smiley

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418


Utlogget KevinL

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #5 : 15. april 2012, 22:28 »
Hadde personlig holdt meg unna tilskudd de første månedene iallefall, det jeg har sagt til venner som har begynt å trene.
I starten så øker du veldig godt i styrke og masse fordi kroppen ikke er vant til den typen aktivitet.
Gi det litt tid, vent til ca det stadiet hvor du ikke øker så mye lenger. Smiley
Sjekk ut treningsloggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121745.0

Maksløft                    Mål 2013
Benk: 100 kg            110 kg
Mark: 140 kg            160 kg
Bøy: 85 kg......          100 kg

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #6 : 15. april 2012, 22:45 »
Hadde personlig holdt meg unna tilskudd de første månedene iallefall, det jeg har sagt til venner som har begynt å trene.
I starten så øker du veldig godt i styrke og masse fordi kroppen ikke er vant til den typen aktivitet.
Gi det litt tid, vent til ca det stadiet hvor du ikke øker så mye lenger. Smiley

Så när man stangerar ska man börja trycka i sig div. pulver så ökar man igen, är de det du vill säga?
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #7 : 15. april 2012, 22:49 »
Stramme opp? Vil det si at du er jente? Lønner seg veldig å si hvilket kjønn du er med en gang så vi slipper å gjette.

"1-2timer i uka rundt 3 ganger til på begynne med" vil det si...... 1-2 timer 3 ganger i uka? Veldig vanskelig å forstå hva du mener.

Som en base ville jeg uansett brukt en solid multivitamin og marin omega3, som f. eks. selolje.

Om du er jente vil jeg absolutt si du ikke trenger mer, invester i sunn mat. Hvis du er mann og ønsker å legge på deg litt muskelmasse kan det være en ide å bruke proteinpulver om du føler at du ikke kan spise alt proteinet ditt igjennom mat, du trenger ca 1.6g-2g pr kg kroppsvekt.
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Welmillage

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12

  • Ett av mine mål er å aldri gi opp mine mål.
Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #8 : 15. april 2012, 22:52 »
Tror han mente at det ikke var nødvendig med tilskudd dersom man er i nybegynnerfasen av trening(de første månedene). Her trenger personen bare å spise sunt, og å få i seg proteiner fra mat. Etter en stund kan man begynne med proteinshake da det kan være vanskeligere å få i seg nok ved hjelp fra kostholdet. Så slipper du å sløse vekk verdifulle proteiner? Smiley
Asiatisk, mørkt kort hår
Elsker å trene!
172 cm høy
85kg - 80kg -72kg nå. Smiley

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #9 : 15. april 2012, 23:03 »
Tror han mente at det ikke var nødvendig med tilskudd dersom man er i nybegynnerfasen av trening(de første månedene). Her trenger personen bare å spise sunt, og å få i seg proteiner fra mat. Etter en stund kan man begynne med proteinshake da det kan være vanskeligere å få i seg nok ved hjelp fra kostholdet. Så slipper du å sløse vekk verdifulle proteiner? Smiley

Jag förstår vad poängen var men det är dumt formulerat.
Tillskott är och förblir tillskott, inget annat!
Riktig träning, riktig mat och god sömn så kommer du jävligt långt!
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget KevinL

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 373

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #10 : 16. april 2012, 02:04 »
sa aldri at når du stagnerer så skal du proppe i deg tilskudd. brukte ikke neo tilskudd i starten selv og jeg klarte meg fint. Per idag tar jeg ikke ofte tilskudd, untatt kreatin, multivitamin og omega-3. Resten får jeg for det meste i meg via mat, men jeg tar proteiner i perioder.

Det viktigste er selvsagt å lære seg gode matvaner helt fra starten av, og det er mye bedre å få i seg næring via fast føde versus flytende(føles bedre og). Det jeg mente var mer at når du stagnerer så kan man bruke tilskudd for å få seg videre, da kroppen er vant til fysisk aktivitet og trenger mer energi og næring for å komme videre.
Sjekk ut treningsloggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121745.0

Maksløft                    Mål 2013
Benk: 100 kg            110 kg
Mark: 140 kg            160 kg
Bøy: 85 kg......          100 kg

Utlogget Eukanuba

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 8

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #11 : 16. april 2012, 17:46 »
Takk Smiley

Hadde personlig holdt meg unna tilskudd de første månedene iallefall, det jeg har sagt til venner som har begynt å trene.
I starten så øker du veldig godt i styrke og masse fordi kroppen ikke er vant til den typen aktivitet.
Gi det litt tid, vent til ca det stadiet hvor du ikke øker så mye lenger. Smiley
Ok Smiley Takk!

Stramme opp? Vil det si at du er jente? Lønner seg veldig å si hvilket kjønn du er med en gang så vi slipper å gjette.

"1-2timer i uka rundt 3 ganger til på begynne med" vil det si...... 1-2 timer 3 ganger i uka? Veldig vanskelig å forstå hva du mener.

Som en base ville jeg uansett brukt en solid multivitamin og marin omega3, som f. eks. selolje.

Om du er jente vil jeg absolutt si du ikke trenger mer, invester i sunn mat. Hvis du er mann og ønsker å legge på deg litt muskelmasse kan det være en ide å bruke proteinpulver om du føler at du ikke kan spise alt proteinet ditt igjennom mat, du trenger ca 1.6g-2g pr kg kroppsvekt.
Jente ja, trodde kanskje det vistes under "avatarbildet" Smiley Jeg vil nok trene fra 1-2 timer 3 ganger i uken. Altså om jeg jogger meg en tur med hunden, blir det på ca. 1 time, men om jeg trener på senter, så kanskje jeg trener ulike øvelser i 2 timer.

Hvilke multivitaminer burde jeg tatt? Finnes det ikke veldig mye forskjellig? Noe som funker bra, og annet ikke?
Begynte å trene styrke i juni og digger det Smiley

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #12 : 16. april 2012, 17:59 »
Er det noen ting jeg kan ta for å få fortere fremgang?

Hehe ja det er det...
Men hvis du vil gjøre alt uten dop så må du lære deg at ting tar tid!

Har du fått satt opp noe treningsprogram? tenker du mange styrke/kondisjonsøkter i uka?
Hvordan ser kostholdet ditt ut? ligger du i kalorioverskudd eller underskudd?
hvor mye veier du? skriv litt mer info så er det lettere å få hjelp Wink

6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #13 : 16. april 2012, 19:09 »
Hvilke multivitaminer burde jeg tatt? Finnes det ikke veldig mye forskjellig? Noe som funker bra, og annet ikke?

Kan anbefale:



Solid produkt med gode ingredienser fra en veldig seriøs produsent.



Selolje har vist seg å ha en mer lettopptagelig form for omega3 en fra fisk, siden selen er mer lik oss mennesker. Det utgjør neppe store forskjellen, men allikevel. I tilleg inneholder den en ekstra fettsyre som fisk ikke har, som er veldig god for leddene. Du får mest for pengene om du kjøper flytende.

Produktene finnes i helsekostforretningene
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Olympic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Begynne å trene. Hjelp med kosttilskudd :)
« #14 : 23. april 2012, 15:56 »
Trenger du profesjonell hjelp til å sette opp kosthold og treningsplan prøv http://olympicpt.blogg.no/ Smiley Der finner du billige løsninger  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!